Je eigen Windows wachtwoord kraken (xp)

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Arbiter
Berichten: 2075
Lid geworden op: dinsdag 26 oktober 2010, 8:43
RS: Ome Toon (f2p)
Clan: Xtarte Tatin
Oude naam: Hanibal392

Je eigen Windows wachtwoord kraken (xp)

Bericht door Arbiter »

Hallo,

Voordat we gaan beginnen, eerst even het volgende:

Het is strafbaar om een ander zijn Windows wachtwoord te kraken. Doe dit dus niet!

Welkom bij m'n 1e guide. Gezien dit mijn 1e guide is, hoef je mij niet per sé een hoog cijfer te geven. Ik heb liever dat je gewoon 'n eerlijk cijfer geeft ipv zomaar een hoog cijfer te geven, omdat dit m'n 1e guide is. Bij voorbaat dank. :)

Goed, laten we aan de slag gaan.

Inhoud van de guide:

Inleiding
Het programma downloaden
De Rainbow-Tables downloaden+installeren
Het programma gereed maken
Het programma starten
Het einde

Inleiding: Hallo, leuk dat je in m'n guide komt kijken. Vandaag ga ik het hebben over hoe je je eigen Windows wachtwoord kunt kraken. Veel plezier met het lezen van m'n guide.

Het programma downloaden: Om het Windows wachtwoord te kraken, heb je, zoals je kunt lezen, een programma nodig. Dit programma heet ophcrack. Hier is de site waarvan je het kunt downloaden: http://ophcrack.sourceforge.net/
Let er op dat je antivirus scanner dit ziet als verdacht. Als je het niet vertrouwt, vergeet deze guide dan. Anders kan je door naar stap 3. :)

De Rainbow-Tables downloaden+installeren: Hier kan je de Rainbow-Tables downloaden: http://ophcrack.sourceforge.net/tables.php Download de 1e. Je kan ook de 2e downloaden, maar aan de 1e heb je eigenlijk al genoeg.
Ik ga ervan uit dat je de Rainbow-Tables hebt gedownload. Nu kan je ze gaan installeren. Kijk op de volgende plaatjes:

Eerst ga je naar ''Tables''.

Afbeelding

Daarna selecteer je de Rainbow-Tables die je net gedownload hebt. Als je de bovenste download had genomen, selecteer je dus (net als mij) de bovenste zoals op het plaatje aangegeven.

Afbeelding

Dan druk je op de knop ''Install''. Daarna moet je de map selecteren waar je je Rainbow-Tables naartoe hebt gedownload. Zorg dat het uit is gepakt! In mijn geval is dat ''Mijn documenten''.

Afbeelding

Dan druk je op ''OK'' zoals op het plaatje staat aangegeven. Als het goed is zijn nu de Rainbow-Tables geinstalleerd. Proficaat.

Het programma gereed maken:

Ga nu naar ''Load''.

Afbeelding

Als je er op klikt, krijg je verschillende opties te zien. Selecteer de optie ''Local SAM''.

Afbeelding

Als je daar op hebt geklikt, komen er als het goed is verschillende accounts. Als het goed is krijg je onder ''LM Hash een soort van code te zien. Zo niet, dan heb je waarschijnlijk geen Windows account met 'n wachtwoord er op gezet. Maar geen nood! Je kan alsnog een nieuw account als test aanmaken. Dit doe je door deze plaatjes te volgen:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Als je deze plaatjes goed hebt gevolgt, moet het nu goed zijn.

Het programma starten:

Nu vervolg ik weer waar we waren gebleven. We waren bij het plaatje waar je de accounts zag. Je moet alleen het account laten staan die je net hebt aangemaakt. De rest kan je verwijderen door op het account te klikken en dan op delete te drukken, naast de knop ''Load'' en ''Save''. Klik als je er klaar voor bent op de knop ''Crack''. Nu zal het programma de rest als het goed is zelf doen. Hier nog 'n plaatje ter verduidelijking:

Afbeelding

Als het programma klaar is, hoor je dit nu te krijgen:

Afbeelding

Zoals je kunt zien, duurde het programma 9 seconden erover om mijn wachtwoord te kraken. Het wachtwoord is konijn65.

Het einde:

Ik hoop dat jullie van mijn guide hebben genoten. En er plezier aan hebben beleeft.

Rate or hate.

~Arbiter~
Laatst gewijzigd door Arbiter op maandag 10 oktober 2011, 8:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Zit je met ´n computer probleem, maar je kan het zelf niet oplossen? Stuur me een pb en dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen via TeamViewer.

Heb je een onbeveiligd draadloos netwerk, maar je wilt hem beveiligen? Of heb je problemen met het beveiligen van je draadloos netwerk? Volg dan mijn guide door op deze link te klikken!

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 7&t=245249

Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40371
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Je eigen Windows wachtwoord kraken (xp)

Bericht door Daan »

Zou je niet denken dat hier misbruik van gemaakt zou worden?
Arbiter
Berichten: 2075
Lid geworden op: dinsdag 26 oktober 2010, 8:43
RS: Ome Toon (f2p)
Clan: Xtarte Tatin
Oude naam: Hanibal392

Re: Je eigen Windows wachtwoord kraken (xp)

Bericht door Arbiter »

Daan schreef: Zou je niet denken dat hier misbruik van gemaakt zou worden?
Nee, want je moet dit fysiek doen. Dit is niet remote. :P
Zit je met ´n computer probleem, maar je kan het zelf niet oplossen? Stuur me een pb en dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen via TeamViewer.

Heb je een onbeveiligd draadloos netwerk, maar je wilt hem beveiligen? Of heb je problemen met het beveiligen van je draadloos netwerk? Volg dan mijn guide door op deze link te klikken!

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 7&t=245249

Afbeelding
Sooth Awful
Berichten: 2238
Lid geworden op: donderdag 27 mei 2010, 21:05

Re: Je eigen Windows wachtwoord kraken (xp)

Bericht door Sooth Awful »

Wie heeft er nu nog XP. :$
“If you can make a woman laugh, you can make her do anything.”

Afbeelding
Arbiter
Berichten: 2075
Lid geworden op: dinsdag 26 oktober 2010, 8:43
RS: Ome Toon (f2p)
Clan: Xtarte Tatin
Oude naam: Hanibal392

Re: Je eigen Windows wachtwoord kraken (xp)

Bericht door Arbiter »

Sooth Awful schreef: Wie heeft er nu nog XP. :$
Ik vind het veel fijner werken dan Vista en 7. :)

Maar goed, nu graag reageren wat ook echt helemaal met de guide te maken heeft. :P
Zit je met ´n computer probleem, maar je kan het zelf niet oplossen? Stuur me een pb en dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen via TeamViewer.

Heb je een onbeveiligd draadloos netwerk, maar je wilt hem beveiligen? Of heb je problemen met het beveiligen van je draadloos netwerk? Volg dan mijn guide door op deze link te klikken!

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 7&t=245249

Afbeelding
Ijs is koud
Berichten: 988
Lid geworden op: woensdag 4 februari 2009, 15:01
RS: Ijs is koud (p2p)
Clan: Geen
Oude naam: ijs is koud

Re: Je eigen Windows wachtwoord kraken (xp)

Bericht door Ijs is koud »

nut?
Afbeelding
Gast

Re: Je eigen Windows wachtwoord kraken (xp)

Bericht door Gast »

Verwijderd
Arbiter
Berichten: 2075
Lid geworden op: dinsdag 26 oktober 2010, 8:43
RS: Ome Toon (f2p)
Clan: Xtarte Tatin
Oude naam: Hanibal392

Re: subject

Bericht door Arbiter »

Ijs is koud schreef: nut?
Om te testen. Verder is het ook handig als je je wachtwoord kwijt ben geraakt. Bijvoorbeeld: het admin wachtwoord. :) Uiteraard moet je als je echt je admin wachtwoord hebt verloren ophcrack op een CD branden. Dan wordt het zegmaar een Live-CD. Dan gaat alles vol automatisch. Maar goed, daar biedt ik geen ondersteuning voor. ;)

Toegevoegd na 39 seconden:
David schreef: Hoewel ik dit een twijfelgeval vind (je kunt er immers illegale zaken mee verrichten) vind ik het toch ook weer informatief. Zolang je de warning over dat het illegaal is om andermans wachtwoord te kraken maar laat staan vind ik het prima.
Is goed, hoor. Was niet van plan om dat in de toekomst weg te halen. :P
Zit je met ´n computer probleem, maar je kan het zelf niet oplossen? Stuur me een pb en dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen via TeamViewer.

Heb je een onbeveiligd draadloos netwerk, maar je wilt hem beveiligen? Of heb je problemen met het beveiligen van je draadloos netwerk? Volg dan mijn guide door op deze link te klikken!

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 7&t=245249

Afbeelding
Dombo 12
Verbannen
Berichten: 4694
Lid geworden op: donderdag 6 augustus 2009, 17:53
RS: Dombo 12 (p2p)
Clan: PvM Addicts

Re: Je eigen Windows wachtwoord kraken (xp)

Bericht door Dombo 12 »

Nice paint skills, maar gaat het ook met Windows 7?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Arbiter
Berichten: 2075
Lid geworden op: dinsdag 26 oktober 2010, 8:43
RS: Ome Toon (f2p)
Clan: Xtarte Tatin
Oude naam: Hanibal392

Re: Je eigen Windows wachtwoord kraken (xp)

Bericht door Arbiter »

Dombo 12 schreef: Nice paint skills, maar gaat het ook met Windows 7?
Naar mijn weten niet, nee. Je kan het proberen, maar reken er maar niet op. ;)
Zit je met ´n computer probleem, maar je kan het zelf niet oplossen? Stuur me een pb en dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen via TeamViewer.

Heb je een onbeveiligd draadloos netwerk, maar je wilt hem beveiligen? Of heb je problemen met het beveiligen van je draadloos netwerk? Volg dan mijn guide door op deze link te klikken!

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 7&t=245249

Afbeelding
Jeroen
Berichten: 858
Lid geworden op: maandag 3 september 2007, 21:32
Clan: Night Slayers
Oude naam: Jeroenn92

Re: Je eigen Windows wachtwoord kraken (xp)

Bericht door Jeroen »

Informatieve guide. Maar ik snap ook niet echt wat je eraan hebt.

De plaatjes kun je misschien wat verbeteren. Je kunt gewoon een rechthoek in paint maken ipv met bibberende hand vakken om iets maken.
Afbeelding
Arbiter
Berichten: 2075
Lid geworden op: dinsdag 26 oktober 2010, 8:43
RS: Ome Toon (f2p)
Clan: Xtarte Tatin
Oude naam: Hanibal392

Re: Je eigen Windows wachtwoord kraken (xp)

Bericht door Arbiter »

Jeroen schreef: Informatieve guide. Maar ik snap ook niet echt wat je eraan hebt.

De plaatjes kun je misschien wat verbeteren. Je kunt gewoon een rechthoek in paint maken ipv met bibberende hand vakken om iets maken.
Ohh, ik deed het liever op deze manier, maar ieder z'n eigen keuze he. Had het ook erg koud toen ik de guide maakte, dus vandaar. :-$

Ik zal het na verloop van tijd verbeteren, maar het kan een hele tijd duren. ;)

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Cijfers zijn uiteraard welkom. :)
Zit je met ´n computer probleem, maar je kan het zelf niet oplossen? Stuur me een pb en dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen via TeamViewer.

Heb je een onbeveiligd draadloos netwerk, maar je wilt hem beveiligen? Of heb je problemen met het beveiligen van je draadloos netwerk? Volg dan mijn guide door op deze link te klikken!

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 7&t=245249

Afbeelding
Toez
Berichten: 4662
Lid geworden op: zaterdag 5 december 2009, 15:42
RS: Dwarf Haze (OSRS)

Re: Je eigen Windows wachtwoord kraken (xp)

Bericht door Toez »

Was jij niet voor Linux? :dus:
/s
Arbiter
Berichten: 2075
Lid geworden op: dinsdag 26 oktober 2010, 8:43
RS: Ome Toon (f2p)
Clan: Xtarte Tatin
Oude naam: Hanibal392

Re: Je eigen Windows wachtwoord kraken (xp)

Bericht door Arbiter »

Volgensmij heeft dit niet met m'n guide te maken. Ik wil iedereen vanaf nu vragen om alleen reacties te plaatsen die écht betrekking hebben tot m'n guide. Anders zal ik wel een moderator waarschuwen. ;) Bij voorbaat dank.

~Arbiter~

P.s rate or hate. :)
Zit je met ´n computer probleem, maar je kan het zelf niet oplossen? Stuur me een pb en dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen via TeamViewer.

Heb je een onbeveiligd draadloos netwerk, maar je wilt hem beveiligen? Of heb je problemen met het beveiligen van je draadloos netwerk? Volg dan mijn guide door op deze link te klikken!

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 7&t=245249

Afbeelding
Nale
Berichten: 166
Lid geworden op: zondag 10 januari 2010, 7:40
RS: Nale (p2p)
Clan: Northern Alliance

Re: Je eigen Windows wachtwoord kraken (xp)

Bericht door Nale »

Nice Nice! :p


Laatst omhoog gehaald door Arbiter op maandag 4 juni 2012, 16:12.
Plaatje
▅╰╱▔▔▔▔▔▔▔╲╯╯☼
▕▕╱╱╱╱╱╱╱╱╱╲╲╭╭
▕▕╱╱╱╱╱╱╱╱┛▂╲╲╭
╱▂▂▂▂▂▂╱╱┏▕╋▏╲╲
▔▏▂┗┓▂▕▔┛▂┏▔▂▕▔
▕▕╋▏▕╋▏▏▕┏▏▕╋▏▏
▕┓▔┗┓▔┏▏▕┗▏┓▔┏▏
Plaats reactie