Player Identification Number

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Hawaziki
Berichten: 48
Lid geworden op: dinsdag 9 februari 2010, 21:33
RS: Hawaziki (f2p)
Clan: TFS
Oude naam: 0lthorpe

Player Identification Number

Bericht door Hawaziki »

Player Identification Number
Inhoud
  • Wat is het player identification number?
  • Wat heb ik hieraan?
  • Hoe kan ik het berekenen?

Wat is het player identification number?
Het player identification number wordt afgekort met player id of PID. Het is een nummer dat je krijgt toegewezen zodra je inlogt. Je kan dit nergens zien maar er zijn wel manier om er achter te komen of het hoog of laag is. Het nummer ligt tussen 1 en 2000. Hoe lager je nummer is hoe meer voordelen je er van kan hebben. Als je inlogt, log je in op een server met 2000 plaatsen. Je krijgt dan een willekeurig nummer toegewezen. In RunescapeClassic kwam je altijd achteraan en werd je nummer lager naarmate je langer online bleef en mensen uitlogde. Dit is niet meer zo, nu is het nummer willekeurig. Iedere keer als er een proces (1 tick) uitgevoerd wordt door de server, gebeurt dit als eerst bij de speler met PID #1 en als laatst bij de persoon met PID #2000. Daardoor zul je met een laag PID sneller dingen krijgen.


Wat heb ik hieraan?
Het hebben van een laag PID brengt een aantal voordelen met zich mee. Dit is zowel skill als combat gericht.

Het heeft voordeel bij:
  • Mining
  • Slayer
  • Drop Parties
  • Pking
  • Caste Wars en Soul Wars
Mining, het voordeel van een laag PID bij mining zorgt er voor de je een ore krijgt terwijl je gelijk klikt. Twee spelers klikken tegelijk op een iron ore en hebben het zelfde mining level en dezelfde pickaxe. Beide spelers zouden de ore dus krijgen met een slag. Maar de speler met het laagste PID krijgt de ore omdat het proces daar eerder uitgevoerd wordt.

Slayer, het gaat dan om slayer trainen in non-multi zones. Beide spelers vallen tegelijk een monster aan. De speler met het laagste PID valt het monster daadwerkelijk aan en kan het doden.

Drop Parties, twee spelers klikken tegelijk op een item dat op de grond ligt, de speler met het laagste PID krijgt het item.

Pking, hierbij zijn een aantal voordelen. Net zoals bij slayer valt de speler met het laagste PID het eerst aan. Daarnaast kan het bij het vluchten of achtervolgen helpen. Als een speler met een hoger PID een deur dicht doet, kan een speler met een lager pid er nog snel door lopen. Andersom is het dus ook handig als je een laag PID hebt en op de vlucht bent.

Castle Wars en Soul Wars, ook hier heb je weer het voordeel van de deuren. Maar dit zelfde voordeel geld ook voor het opzetten van barricades.


Hoe kan ik het berekenen?
Het bereken kan niet precies gebeuren, maar om te zien of je echt een laag PID het kun je het best naar een drukke plek gaan bijvoorbeeld de Grand Exchange. Dan vraag je aan een vriend of een andere speler om op jullie te klikken en te kijken wie er bovenaan staat. Deze speler heeft dan het laagste PID. De speler die onderaan staat het hoogste.

Afbeelding

Een ander manier om te kijken wie het laagste PID heeft is het volgen van elkaar. Als er lag is wanneer speler 1 speler 2 volgt en er geen lag is als speler 2 speler 1 volgt, heeft speler 2 het laagste PID. Als het andersom is heeft speler 1 natuurlijk het laagste PID. De video hieronder zal het wat duidelijker maken. De speler met de partyhat heeft het laagste PID.

Dit was mijn guide over het player identification number, als je nog wat wil weten vraag het. En zeg het ook als je nog wat verbeterpunten ziet.
Laatst gewijzigd door Hawaziki op zaterdag 3 maart 2012, 21:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Player Identification Number

Bericht door Slay a Stone »

Ik snap het niet helemaal, je kan eigenlijk dus alelen laag PID hebben als er net een update ofzo is geweest en je logt snel in?
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Player Identification Number

Bericht door Travolter »

Je vergeet de meest gebruikte toepassing te vermelden maar misschien is dit met een rede gedaan.
Afbeelding
Hawaziki
Berichten: 48
Lid geworden op: dinsdag 9 februari 2010, 21:33
RS: Hawaziki (f2p)
Clan: TFS
Oude naam: 0lthorpe

Re: Player Identification Number

Bericht door Hawaziki »

Dood een Steen schreef: Ik snap het niet helemaal, je kan eigenlijk dus alelen laag PID hebben als er net een update ofzo is geweest en je logt snel in?
Dit was in RSC zo, nu krijg je een willekeurig nummer als je inlogt.
Travolter schreef:Je vergeet de meest gebruikte toepassing te vermelden maar misschien is dit met een rede gedaan.
Dat heb ik inderdaad met een rede weggelaten omdat het een beetje een discutabele manier van geld verdienen is.
Dikkie Dik
Berichten: 1071
Lid geworden op: donderdag 31 maart 2011, 16:58
RS: gestopt (OSRS)
Clan: runite river
Oude naam: Mr Polska

Re: Player Identification Number

Bericht door Dikkie Dik »

uhm, als jij van 5 mensen kijkt wie het hoogste pid fzo heeft is dat niet van 2000 mensen :P
Olivier 1337
Berichten: 4062
Lid geworden op: zondag 20 mei 2007, 12:08
RS: Gestopt

Re: Player Identification Number

Bericht door Olivier 1337 »

Waarom staat staken er niet bij? Daar is het ook handig ;)
Afbeelding

cool 19
Berichten: 41
Lid geworden op: vrijdag 31 juli 2009, 15:37

Re: Player Identification Number

Bericht door cool 19 »

Hoe kan je dan zorgen/controleren of je een laag PID hebt, want je kan jezelf niet right-clicken?
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: Player Identification Number

Bericht door Writing »

Wat grappig, dat heb ik nooit geweten... :shock:
Afbeelding
Dissaboy
Ex-moderator
Berichten: 16918
Lid geworden op: woensdag 16 december 2009, 18:00
RS: Dissaboy (f2p)
Oude naam: Hardwell
Contacteer:

Re: Player Identification Number

Bericht door Dissaboy »

Erg interessant, nooit een idee gehad hierover. Echter vind ik het niet een guide, dus verplaats ik het naar algemeen voor je ^^ Mijn complimenten.
Feel My Fury
Verbannen (permanent)
Berichten: 33
Lid geworden op: zaterdag 28 januari 2012, 21:27

Re: Player Identification Number

Bericht door Feel My Fury »

Olivier 1337 schreef: Waarom staat staken er niet bij? Daar is het ook handig ;)
Hawaziki schreef:
Travolter schreef:Je vergeet de meest gebruikte toepassing te vermelden maar misschien is dit met een rede gedaan.
Dat heb ik inderdaad met een rede weggelaten omdat het een beetje een discutabele manier van geld verdienen is.

L2read kid...
Voldemort
Berichten: 167
Lid geworden op: dinsdag 13 december 2011, 17:57
RS: Bram Blast (p2p)

Re: Player Identification Number

Bericht door Voldemort »

Wow, dit is wel erg handig :P!
Olivier 1337
Berichten: 4062
Lid geworden op: zondag 20 mei 2007, 12:08
RS: Gestopt

Re: Player Identification Number

Bericht door Olivier 1337 »

Feel My Fury schreef:
Olivier 1337 schreef: Waarom staat staken er niet bij? Daar is het ook handig ;)
Hawaziki schreef:
Travolter schreef:Je vergeet de meest gebruikte toepassing te vermelden maar misschien is dit met een rede gedaan.
Dat heb ik inderdaad met een rede weggelaten omdat het een beetje een discutabele manier van geld verdienen is.

L2read kid...
L2read dad, hij heeft het nergens over staken ;) En waarom zou je staken er niet inzetten, als er toch al zat guides op internet over zijn...
Afbeelding

Robbom
Berichten: 6396
Lid geworden op: zondag 30 maart 2008, 11:08
RS: Robbom (p2p)
Clan: Dutch Phoenix
Oude naam: Robbom
Contacteer:

Re: Player Identification Number

Bericht door Robbom »

Wist een beetje wat het was, maar dankjewel.
Er werd ook gezegd dat je PID laag was als je naam met een cijfer of abcd begon (omdat die als eerste komen)?
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorenator
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 2683
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 17:05
RS: Jorenator (p2p)
Oude naam: Brave Joren

Re: Player Identification Number

Bericht door Jorenator »

Had er nog nooit van gehoord o.0. Weet ik ook weer :p
Afbeelding
Dino
Berichten: 335
Lid geworden op: maandag 27 juni 2011, 8:41
RS: Puber (p2p)
Clan: ELlTE
Oude naam: Peertje
Contacteer:

Re: Player Identification Number

Bericht door Dino »

Ik merk dit vaak als ik items wil opakken ja.
Afbeelding
Dj Hurricano
Berichten: 322
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 20:39
Clan: -

Re: Player Identification Number

Bericht door Dj Hurricano »

Bij dropparty's zou dit heel handig kunnen zijn, als je begrijpt wat ik bedoel 8-[
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: Player Identification Number

Bericht door SkyTeam »

Leuk om er is iets over te lezen ^_^ . Nice guide.
cool 19
Berichten: 41
Lid geworden op: vrijdag 31 juli 2009, 15:37

Re: Player Identification Number

Bericht door cool 19 »

Travolter schreef: Je vergeet de meest gebruikte toepassing te vermelden maar misschien is dit met een rede gedaan.
Welke toepassing is dit dan?
im2fast4u
Berichten: 577
Lid geworden op: donderdag 7 juli 2011, 15:32
RS: im2fast4u (p2p)

Re: Player Identification Number

Bericht door im2fast4u »

cool 19 schreef:
Travolter schreef: Je vergeet de meest gebruikte toepassing te vermelden maar misschien is dit met een rede gedaan.
Welke toepassing is dit dan?
omfg >.>
(in een andere reactie staat dit confirmed >.>)
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
Hawaziki
Berichten: 48
Lid geworden op: dinsdag 9 februari 2010, 21:33
RS: Hawaziki (f2p)
Clan: TFS
Oude naam: 0lthorpe

Re: Player Identification Number

Bericht door Hawaziki »

Robbom schreef: Wist een beetje wat het was, maar dankjewel.
Er werd ook gezegd dat je PID laag was als je naam met een cijfer of abcd begon (omdat die als eerste komen)?
Je rsn heeft er niets meer mee te maken, het is nu volledig willekeurig. Ook veranderd het als je voor een bepaalde tijd ingelogd bent.

Ik zal staken misschien nog wel toevoegen. ;)
Plaats reactie