=> Runecrafting f2p guide <= [door gun001]

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gun001
Berichten: 16
Lid geworden op: dinsdag 27 maart 2012, 19:51
RS: gun001 (p2p)
Clan: beanoodle

=> Runecrafting f2p guide <= [door gun001]

Bericht door gun001 »

Afbeelding
Runecrafting… één van de saaiste skills. Of toch niet?
Ben je een skiller en wil je graag je runecrafting snel en efficiënt trainen? Lees dan nu deze guide!
1. Inleiding

Voordat je kan beginnen, moet je natuurlijk weten wat deze skill inhoudt. Het is de bedoeling dat je (rune) essences gaat craften waardoor je runes krijgt. Deze runes zijn noodzakelijk om ‘magische’ spreuken of gewoon magic spreuken te ‘activeren’. Voordat deze guide begint te lezen, moet je wel weten dat dit een f2p guide is.

2. Altaars

We beginnen met even de altaars te overlopen die we gaan gebruiken. Er zijn 3 altaars die interessant zijn om te gebruiken.

Air altaar:
- Ten zuiden van de Cooking Guild en dichtbij de river Lum
- De dichtstbijzijnde bank ligt op ongeveer een halve minuut lopen


Afbeelding

Earth altaar:
- Ten oosten van Varrock en onder Lumber Yard (heel dicht bij de grens tussen f2p en p2p)
- De dichtstbijzijnde bank ligt op ongeveer een 30 à 40 seconden lopen.


Afbeelding

Body altaar:
- Ten zuiden van Edgeville Monastery en ten westen van Barbarian Village
- De dichtstbijzijnde bank is de bank in Edgeville


Afbeelding

3. Rune essences + talisman (tiara)

Ten tweede heb je natuurlijk ook hetgene nodig dat je gaat craften, namelijk rune essence. De gemakkelijkste (en snelste) manier om deze essences te krijgen is door ze simpelweg te kopen.
Wat?Prijs?
Rune essenceongeveer 25 à 30 coins per stuk
(de prijzen kunnen variëren, zie juiste prijzen op grand exchange)


Heb je echter het geld niet om dit te kopen, dan kan je ze nog altijd gewoon gaan kappen. Voor je dit kan doen moet je wel eerst Rune Mysteries hebben voltooid! Ga naar het zuidoosten van Varrock en daar vind je een magic shop. De eigenaar van de shop heet aubury. Klik met je rechtermuisknop op hem en kies voor de optie’ teleport’. Dan word je geteleporteerd naar een soort mijn waar je rune essence kan kappen. Als je een hele inventory vol hebt, keer je terug met een (rode) portal die daar aanwezig is. Je komt dan terug uit in de magic shop en dan loop je naar de bank en begin je weer opnieuw.
Afbeelding

Je hebt ook een talisman nodig om in het altaar te raken. Elk altaar heeft een specifieke talisman. Je kan deze krijgen door monsters te doden of door ze te kopen op de GE. Zo’n talisman neemt echter wel 1 plaats in je inventory in, dus het is aangeraden om een tiara te kopen. Die zet je gewoon op het hoofd van je poppetje en dan heb je toch weer 1 plaats meer in je inventory.

4. Runespan

Waar? Om Runespan te 'spelen', moet je naar de Wizards’ Tower gaan. Je gaat naar de 2de verdieping van de toren en daar zie je een portal. Klik op ‘enter portal’ en kies dan voor ‘runespan’. Je zal dan worden geteleporteerd naar Runesphere. Daar zal er een wizard op je staan wachten. Hij zal je wat uitleg geven over Runespan. Sla deze tutorial zeker niet over!!!

Wat moet je doen? Om te kunnen beginnen heb je wat rune essence nodig. Die kan je nemen van de floating essences die je op elk eiland vindt. Dit kan je enkel doen als je geen rune essences meer hebt of als je er minder dan 25 hebt. Je kan ze ook afnemen van de wezens die op de eilanden rondlopen. Je klikt met je rechtermuisknop op het wezen en kiest voor ‘chip off’. Dan zal je wat rune essences krijgen. De hoeveelheid essences die je krijgt verschilt altijd.
Nu heb je essences die je kan omzetten naar runes. Deze runes zijn niet hetzelfde als runes buiten Runesphere. Je kan ze dan ook niet meenemen naar de ‘gewone wereld’. Om de essences om te zetten naar runes, heb je 2 mogelijkheden: ofwel kies je voor de wezens ofwel voor de energieknopen/ energy nodes. Je krijgt bij allebei xp, maar als je een wezen siphont en het sterft, dan krijg je nog wat rune essences. Bij de energieknopen/nodes krijg je dit niet.
Het kan soms ook zijn dat het niet lukt om een rune essence om te zetten naar een rune en dan krijg je maar 1 of 2 xp. Dit gebeurt af en toe.
Er lopen soms ook wizards rond. Soms hebben ze een bepaalde soort rune nodig en als je die dan geeft krijg je daar wat xp voor. Zelf doe ik dit niet. Het is tijdverlies vind ik ^_^
Om je te verplaatsen van een eiland naar een andere eiland, moet je gebruik maken van platformen. Om een platform te gebruiken, heb je een bepaalde soort rune nodig. Er staat altijd bij het platform vermeld welk soort rune je nodig hebt. Zorg dus dat je van elke soort altijd enkele runes bijhebt.


5. Trainen

Lvl 1 – 10 --> air altaar
- requirements: air talisman of tiara en ongeveer 240 rune essences
- uitleg in woorden: Je start bij de bank in Varrock. Je loopt naar het westen. Je komt uit bij het altaar. Daar craft je je rune essences en je loopt terug. Onderweg kom je een muzikant tegen . je stopt daar even om uit te rusten. Als je energie terug vol is loop je verder naar de bank. Plaats je runes op de bank en begin opnieuw
- uitleg op kaart:

Afbeelding

- winst/verlies: 4 250 coins verlies (1 750 – 6 000)
- duur: 1min per rondje
- aantal rondjes: 9

Lvl 10 – 20 --> earth altaar
- requirements: earth talisman of tiara en ongeveer 500 rune essences
- uitleg in woorden: Je start bij de bank in het oosten van Varrock. Je loopt door de stadspoort en je loopt dan naar het noorden. Je komt na een tiental seconden lopen uit bij het altaar. Daar craft je je rune essences en je loopt terug. Onderweg kom je een muzikant tegen. Je stopt daar om uit te rusten. Daarna loop je verder naar de bank. Plaats je runes op de bank en begin opnieuw
- uitleg op kaart:

Afbeelding

- winst/verlies: 8 430 coins verlies (3 570 – 12 000)
- duur: 1min20 à 1min30 per rondje
- aantal rondjes: 18

Lvl 20 – 30 -->body altaar
- requirements: body talisman of tiara en ongeveer 1 200 rune essences
- uitleg in woorden: je begint bij de bank in Edgeville. Je teleporteert je naar de lodestone in Edgeville of je kan er ook gewoon naar lopen (eigen keuze) Je komt dan naast de Edgeville Monastery uit. Dan loop je naar het zuiden en kom je een muzikant tegen. Je stopt daar even om uit te rusten. Dan loop je verder naar het zuiden en dan kom je bij het altaar uit. Je craft je rune essences. Dan teleporteer je je weer naar de lodestone in Edgeville. Als je dan weer bij de lodestone bent, loop je naar bank. Je plaats je runes op de bank en je begint opnieuw.
- uitleg op kaart:

Afbeelding
(stippellijnt = teleport)

- winst/verlies: 22 350 coins verlies (6 500 – 30 000)
- duur: 1min10 à 1min20 per rondje
- aantal rondjes: 43
- je kan ook kiezen om deze methode verder te zetten tot lvl 99, maar dit raad ik niet aan (veeeel tijd en veeeel verlies)

Je kan natuurlijk ook kiezen om onmiddellijk te beginnen met Runespan. Dit gaat zeer snel. Sommigen vragen zich nu misschien af waarom ik deze methodes hierboven dan uitleg. Dit doe ik omdat je erdoor weet hoe de route een beetje in elkaar zit als je in een hoger level dit wil gebruiken om eventueel geld mee te verdienen. Ten tweede plaats ik dit er ook bij zodat beginnende spelers dan ook wat runes kunnen maken die ze dan kunnen gebruiken in magic, want de runes in de Runesphere kan je niet gebruiken; als f2p ben je er niets mee.

Lvl 1 – 99 --> Runespan

Je begint met wezens te siphonen. Zo krijg je xp en als ze dood zijn ook rune essences. Verzamel eerst een 100-tal essences. Dan ga je die allemaal siphonen op de energieknopen/ energy nodes. Dit gaat zeer snel. In een paar uur kan je, als je rc lvl nog laag is natuurlijk, al snel een tiental levels stijgen.
Als je level 33 bent kan je naar het volgende niveau/platform gaan. Daar vind je dan ook meer betere energieknopen/nodes, zoals Fleshy growth en fire storm. Op het 2de platform kan je ook body esshounds vinden.
Iets wat ik zelf ook gedaan heb, is eerst je runecrafting level trainen via de altaars, tot rond level 30 en dan naar Runespan gaan. Daar train je dan tot level 33 en dan kan je naar het 2de platform zoals eerder gezegd. Vanaf dan kan je in een 5-tal uur een 10 à 15 (20) runecrafting levels stijgen
- xp per uur: 10 000 à 15 000 xp per uur

Tip: Na een tijdje wordt het natuurlijk saai als je daar de hele tijd moet naar kijken, daarom raad ik aan om alles van audio op rs af te zetten en alleen de sound effects aan te zetten op maximum. Telkens als je aan het siphonen bent, hoor je dan een geluidje. Zolang je het geluidje hoort, kan je iets anders doen bv: youtube, facebook enzovoort.. Als je niets meer hoort, wil dit zeggen dat het wezen of de energieknoop/node verdwenen is en dan moet je gewoon even terug op bv een andere/nieuwe fire storm klikken.

level 50 --> Great Orb Project (GOP)

Ik zal niet volledig uitleggen hoe het spel in elkaar zit, maar het is de bedoeling dat je de orbs gaat aantrekken. Het ene team moet de groene orbs aantrekken en het andere team de gele. Het team dat het meest orbs heeft aangetrokken in een bepaald altaar wint. Er zijn 6 rondes (in alle 6 de altaars)
Probeer hier zoveel mogelijk te winnen. Je krijgt dan tokens waarmee je teleports kan kopen voor de altaars. Doe dit tot je een 4000 à 5000-tal tokens hebt. Dan koop je er teleports mee en kan je sneller naar het (de) altaar(s) gaan (dan moet je niet de hele tijd lopen :D/ )
- per spel krijg je minimum 60 tokens en maximum rond de 700-800

Tip: Neem enkele rune essences mee. Je kan deze dan craften bij het altaar waar je bent aan het spelen. Op het einde van een ronde krijg je ook runes. Craft deze onmiddellijk. Als je inventory vol met essences zit, kijk dan zeker eens op de grond. Er kunnen er nog op de grond liggen (wegens plaatsgebrek in inventory)

6. FAQ

Wat zijn lodestones?
* Lodestones zijn een soort stenen die je kan activeren en waar je jezelf naartoe kan teleporteren met je hometeleport. Je hebt er dus geen runes voor nodig (gratis)
Wat is je runecrafting level?
* Ik heb 65 runecrafting
Hoe train jij vooral je runecrafting? (hoofdmethode?)
* Ik train vooral mijn runecrafting via Runespan, maar ik ga, als ik level 70 ben, ook er wat geld proberen mee te verdienen (--> altaars dus) :D/

7. Afsluiting

Ik hoop dat jullie het interessant vonden. Alvast bedankt om het te lezen =D>. Vergeet niet een score op 10 te geven #-o Tot ziens =;
Laatst gewijzigd door gun001 op zondag 24 juni 2012, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Afbeelding
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: => Runecrafting f2p guide <= [door gun001]

Bericht door Flipo »

De guide ziet er redelijk uit.. Redelijke opmaak en ik zie duidelijk waar je naar toe wilt.

Maar ik zou Flipo niet zijn als ik wat aandachtspuntjes zou hebben =D> :

- Verander de quest 'rune mysteries' in: Rune mysteries

Code: Selecteer alles

[url=http://www.lunagang.nl/quest/rune-mysteries.php]Rune Mysteries[/url]
Dat maakt het al een stuk mooier.

- Kijk je guide nog eens goed over. Waar vind je dat je te veel kleur hebt gebruikt en waar niet? Vind je het prima zo, dan laat het gerust zo staan hoor.

- Je hebt op sommige stukken de tekst vetgedrukt, een vetgedrukt woord is goed om iets belangrijks aan te geven maar enkele zinnen lang is te overdreven en maakt het wat onoverzichtelijk.

- (Mijn mening) Dat plaatje dat je 65 Runecrafting behaalde maakt je guide eigenlijk minder mooi, dat komt omdat het vrij klein en smal is en daardoor niet echt goed bij de rest van je plaatjes in je guide past.

- Je titel vind ik trouwens wel wat overdreven :bier:

- Kijk je guide nog eens over, op best veel plekken heb je geen hoofdletter gebruikt waar het eigenlijk wel moet.

You asked to rate, busy with rating.......... 6/10
If you do something about it.................... 7.6/10
Gebruikersavatar
gun001
Berichten: 16
Lid geworden op: dinsdag 27 maart 2012, 19:51
RS: gun001 (p2p)
Clan: beanoodle

Re: => Runecrafting f2p guide <= [door gun001]

Bericht door gun001 »

Flipo schreef: De guide ziet er redelijk uit.. Redelijke opmaak en ik zie duidelijk waar je naar toe wilt.

Maar ik zou Flipo niet zijn als ik wat aandachtspuntjes zou hebben =D> :

- Verander de quest 'rune mysteries' in: Rune mysteries

Code: Selecteer alles

[url=http://www.lunagang.nl/quest/rune-mysteries.php]Rune Mysteries[/url]
Dat maakt het al een stuk mooier.

- Kijk je guide nog eens goed over. Waar vind je dat je te veel kleur hebt gebruikt en waar niet? Vind je het prima zo, dan laat het gerust zo staan hoor.

- Je hebt op sommige stukken de tekst vetgedrukt, een vetgedrukt woord is goed om iets belangrijks aan te geven maar enkele zinnen lang is te overdreven en maakt het wat onoverzichtelijk.

- (Mijn mening) Dat plaatje dat je 65 Runecrafting behaalde maakt je guide eigenlijk minder mooi, dat komt omdat het vrij klein en smal is en daardoor niet echt goed bij de rest van je plaatjes in je guide past.

- Je titel vind ik trouwens wel wat overdreven :bier:

- Kijk je guide nog eens over, op best veel plekken heb je geen hoofdletter gebruikt waar het eigenlijk wel moet.

You asked to rate, busy with rating.......... 6/10
If you do something about it.................... 7.6/10
Bedankt om deze 'foutjes' even te vermelden. Ik heb het laatste plaatje verwijderd en heb het nog eens nagelezen. Normaal gezien zou alles nu oké moeten zijn :D/
;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Afbeelding
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Gebruikersavatar
Mayday
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 8 april 2012, 14:04

Re: => Runecrafting f2p guide <= [door gun001]

Bericht door Mayday »

Hee, mooie guide, ik heb een paar tips.

- lodestone en ring of kinship bij body altar is 10 seconden sneller. Xp-rates bij runespan liggen veel hoger. Ik kan er makkelijk 30k halen, bij een hoger lvl misschien 40 of 50k.

-Dat blauw bij de kopjes is onleesbaar

-
Afbeelding
Jochem
Berichten: 1766
Lid geworden op: zaterdag 15 december 2007, 10:12
RS: MIP Jochem (p2p)
Clan: Ape Colony

Re: => Runecrafting f2p guide <= [door gun001]

Bericht door Jochem »

Overzichtelijk! Voor de rest wel prettig.
Afbeelding
Plaats reactie