2014: Het jaar van de spelers... alweer

Lees hier de publicaties die het siteteam heeft gemaakt. Er is voor ieder wat wils!
Plaats reactie
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

2014: Het jaar van de spelers... alweer

Bericht door Superheat »

2014: Het jaar van de spelers... alweer
Volgens Jagex was 2013 het jaar van de speler. Iets dat ze in augustus van dat jaar naar buiten brachten. Je zou er zomaar vraagtekens bij kunnen zetten...

Wat het inhield? Eigenlijk niks. Nou ja, er werden drie nieuwe Jagex moderators aangenomen. Niet zomaar drie medewerkers, maar drie spelers. Maar daarmee maak je mij niet wijs dat je daarmee de kreet 'jaar van de speler' waarmaakt. Of daar überhaupt ergens in de buurt komt.
Afbeelding
Dit jaar belooft Jagex het anders aan te pakken. Niet alleen beginnen ze nu ook echt aan het begin van het jaar, maar ook lijken de plannen een stuk groter dan alleen een aantal spelers als moderators aannemen. De meeste mensen zullen vast wel al weten wat het inhoudt, maar voor de mensen die de laatste weken geen Varrock Herald in hun handen hebben weten te krijgen: we mogen gaan kiezen tussen updates en directe antwoorden op polls geven, waar Jagex naar zal handelen:
  • Moeten we als eerste aan de nieuwe skill óf als eerste aan de elvenstad Prifddinas werken?
  • Wat voor soort paasevenement zouden jullie willen zien? Zie je liever de traditionele eitjes en hazen, of (een zesde eeuw-getinte) 'een groot stuk kool versus aapjes'?
  • Van welke groep wezens zouden we de drops bij moeten werken?
  • Wat voor soort nieuwe draak zou jij het liefst in het spel willen zien?
  • Welke map zou aan onze speciale, geheime minigame van 2014 moeten worden toegevoegd?
  • Hoe kunnen we de wereldlijst verbeteren?
Afbeelding

Ik moet zeggen dat ik bij een aantal vragen meteen vraagtekens zet. Zo doet de eerste vraag vermoeden dat er aan beide updates nog niet gewerkt is, terwijl Jagex ooit gezegd heeft de nieuwe skill vorig jaar al uit te brengen. Het aanpassen van de drops voor een specifieke groep monsters is iets waar volgens mij - en vertel het me als jullie daar niet zo over denken - niet echt behoefte aan is, vanuit de community dan. Ik weet overigens niet of jullie weten wat Jagex bedoelt met het toevoegen van een map aan een minigame, maar ik heb er in ieder geval geen idee van. Daarom hoop ik ook maar dat de polls duidelijk, maar tegelijkertijd ook simpel genoeg blijven.

Laten we hopen dat ze dit ook na kunnen komen. Als hen dat lukt, denk ik dat dit nog wel eens positief uitpakken op de community. We gaan er maar vanuit dat ook Jagex heeft geleerd en er ook een goed voornemen bij heeft genomen.
Laatst gewijzigd door Siddy00 op donderdag 2 januari 2014, 23:43, 4 keer totaal gewijzigd.
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: 2014: Het jaar van de spelers... alweer.

Bericht door Gozert »

Leuk stukje :)
Captain Jozz
Berichten: 232
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 12:56
RS: Captain Jozz (p2p)
Clan: Skillin Peeps
Oude naam: born2be good

Re: 2014: Het jaar van de spelers... alweer

Bericht door Captain Jozz »

Mooi geschreven.. Bij die eerste poll denk ik wel dat je er teveel achter zoekt.
Invention vs Elf City: our biggest and most anticipated updates. Which do you want first?
Ze vragen welke we eerst willen, niet welke ze eerst gaan ontwikkelen. Het kan even goed zijn dat beiden 75% klaar zijn en dat ze de door ons gekozen optie gewoon als eerst de finishing touch geven.

Ik vind dit in ieder geval al beter klinken dan hun "year of the players" vorig jaar, aangezien ze deze keer toch al wat meer concreet mee geven.. Nu hopen dat het ook werkelijk wat meer gaat inhouden, want hun "year of the player" was in mijn ogen wel een redelijke flop.
Afbeelding
joso
Berichten: 115
Lid geworden op: dinsdag 6 april 2010, 15:43

Re: 2014: Het jaar van de spelers... alweer

Bericht door joso »

Mooi cynisme ;)
Kris
Berichten: 928
Lid geworden op: woensdag 21 december 2011, 13:25
RS: Le Kris (OSRS)

Re: 2014: Het jaar van de spelers... alweer

Bericht door Kris »

het jaar van de spelers kan eindelijk beginnen :)
2013 was meer year of the youtubers

en van mij mag de elfen stad eerst komen, hoge verwachtingen van ^^
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: 2014: Het jaar van de spelers... alweer

Bericht door Tristan »

joso schreef: Mooi cynisme ;)
Laten we hopen dat ze dit ook na kunnen komen. Als hen dat lukt, denk ik dat dit nog wel eens positief uitpakken op de community. We gaan er maar vanuit dat ook Jagex heeft geleerd en er ook een goed voornemen bij heeft genomen.
Ik vind Superheat z'n conclusie anders het tegendeel bewijzen.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
lego
Berichten: 38
Lid geworden op: dinsdag 19 maart 2013, 20:25
RS: LoD leg0las (p2p)
Clan: lords of divine

Re: 2014: Het jaar van de spelers... alweer

Bericht door lego »

Met map en minigame bedoelt jagex dat ze een nieuwe minigame aan het maken zijn/al af hebben, maar dat er geen definitieve kaart van is, wij mogen dus kiezen hoe de kaart eruit zal zien uit waarschijnlijk een paar kaarten. Met kaart bedoel ik de map, de lay-out van het gebied waar de minigame zich afspeelt.
Afbeelding
Katje192
Berichten: 7
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 13:08
RS: Katje192 (f2p)
Clan: Geen

Re: 2014: Het jaar van de spelers... alweer

Bericht door Katje192 »

Het jaar van de spelers.. Alleen vooral voor de members zo te horen :tssk:
Each day is a gift, not a given right.
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: 2014: Het jaar van de spelers... alweer

Bericht door Tristan »

Vrij logisch lijkt mij dat. Members betalen voor het realiseren van deze updates.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: 2014: Het jaar van de spelers... alweer

Bericht door Going4Quests »

En voor F2P is het ook lastiger, wat als er nu stembots zouden zijn die instantly aangemaakt worden die op een andere optie stemmen dan de echte spelers willen?
Plaats reactie