De (bijna) vergeten stad

Lees hier de publicaties die het siteteam heeft gemaakt. Er is voor ieder wat wils!
Plaats reactie
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

De (bijna) vergeten stad

Bericht door Superheat »

De (bijna) vergeten stad
Let op: dit artikel bevat spoilers over de elvenquests!

Afbeelding

Prifddinas, de grootste stad van de elven, staat eindelijk op de planning. Na de poll* tussen de elvenstad en de nieuwe skill, Inventor, kwam Prifddinas als winnaar uit de bus: met 54 procent van de stemmen wist het Inventor te verslaan.

Het zou geweldig zijn als Jagex het voor elkaar krijgt om de quest samen met de stad uit te brengen. De kans daarop is groot, aangezien dat iets is wat ze zelf ook zouden willen doen:
Mod Osborne schreef:Belangrijk nieuws: we denken er op dit moment aan de elvenstad zowel Within the Light als de nieuwe grandmaster quest als vereiste te geven, na feedback van de spelers.

Bron
Dat zou ook logisch zijn, zeker als je weet hoe de laatste quest uit de oudste questserie van Runescape eindigde. Inderdaad; er werd hard gewerkt de laatste rotzooi in de ondergrondse tunnel op te ruimen, zodat een pad naar Prifddinas vrij zou komen. Bovendien kunnen ze dan meteen een groot stuk nieuwe lore uit de doeken doen, waarop ze dan - eventueel in combinatie met andere lore (wat dachten we van Zaros?) - kunnen voortborduren. Wat dachten we van de Grote Bibliotheek, bijvoorbeeld?

Afbeelding

De Grote Bibliotheek

De Grote Bibliotheek is een… grote bibliotheek! Maar niet zomaar eentje. De gigantische boekenverzameling, die onder de grond van de stad schuilgaat, bevat een groot aantal boeken waarin flink wat voor de mens onbekende kennis en geheimen voorkomen - zo wordt gezegd, in ieder geval.
Ook al is er over de specifieke inhoud van de boeken weinig bekend is het kennelijk wel een belangrijk iets geweest voor de elven. Zó belangrijk dat de kennis uit deze boeken ervoor heeft gezorgd dat de elven de eerste jaren op Gielinor wisten te overleven.

De Wereldpoort

We gaan even een stapje terug. Guthix heeft met behulp van de Wereldpoort, ook wel bekend als de Levenspoort, in het Eerste Tijdperk flink wat wezens naar Gielinor gebracht. Zo bracht hij onder andere de mensen, de feeën, de kabouters en de dwergen naar Gielinor.

De elven werden echter niet door Guthix, maar door Seren meegenomen. Ook zij wisten via de Wereldpoort op Gielinor te komen. Helaas voor hen werd de Wereldpoort later gesloten, waarschijnlijk door Zaros. Hierdoor verloren de elven al het ‘contact’ met Kristal, hun primaire hulpbron. Hoe Gielinor er had uitgezien mocht dat niet zijn gebeurd, is een raadsel. Of dat een van Zaros' redenen was om te poort destijds te sluiten, is onbekend. Het is ook onbekend waar de poort zich op dit moment bevindt; het zou zomaar kunnen zijn dat deze nog ergens in Isafdar is, maar zeker is dat niet.

En nog meer...
Afbeelding
Buiten deze lore-gerelateerde toevoegingen mogen we ook een tweede Grand Exchange verwachten. Dat is niet niks. Maar om dat echt te laten slagen, zal er meer dan alleen dat moeten komen, want wie gaat er nu naar een afgelegen Grand Exchange als hij daar anders niets te zoeken heeft? Daarvoor wil Jagex ons opnieuw inschakelen; er zullen nieuwe polls via het Power to the Players-systeem komen waarin wij steeds wat nieuws voor in stad bepalen. Welke skills je er moet kunnen trainen, bijvoorbeeld.

Jouw mening

Prifddinas gaat volgens mij een goede toevoeging aan het spel worden. Door inbreng van spelers in de stad te verwerken ben ik ervan overtuigd dat het allesbehalve een 'dooie boel' gaat worden. Ik ben dan ook benieuwd hoe lang we daar nog op moeten gaan wachten. Jagex belooft ons de stad rond juli/augustus uit te brengen - iets waar we, naar Jagex' verleden kijkend, wel vraagtekens bij kunnen zetten.

Wat verwachten jullie? En wat mag er volgens jullie vooral niet ontbreken? Ik hoor het graag!

* Mocht je de afgelopen weken onder één van de weinige runite rocks van Gielinor hebben gelegen, dan zou het kunnen dat je het hele Power to the Players-gebeuren hebt gemist.
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: De (bijna) vergeten stad

Bericht door Kweet Vaniks »

Leuk artikel!
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: De (bijna) vergeten stad

Bericht door Lars »

Leuk artikel en heb er inderdaad erg veel zin in :D

Meer crystal items mogen voor mij niet ontbreken :P (ook al heb ik niks meer aan level 70 equipment)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rotje
Ex-moderator
Berichten: 7204
Lid geworden op: woensdag 7 maart 2007, 20:35
RS: Zabky (OSRS)

Re: De (bijna) vergeten stad

Bericht door Rotje »

Ze moeten die items gewoon 99+ maken. ^_^
Ex-gebruiker 52833
Berichten: 9015
Lid geworden op: vrijdag 22 oktober 2010, 18:45

Re: De (bijna) vergeten stad

Bericht door Ex-gebruiker 52833 »

Even off-topic: Wat is er nu eigenlijk aan de hand met Bas? Laatste post dateert van September, en hij ging plots weg zonder iets te zeggen. Maar de publicaties komen wel nog op zijn naam?

EDIT: antwoord gekregen, thx voor de pb. :]
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: De (bijna) vergeten stad

Bericht door Siddy00 »

Ik heb altijd uitgekeken naar een POH-portal in elvenlanden, dus mocht die er komen ben ik al enorm tevreden ^_^
Afbeelding
Plaats reactie