Schrijfwedstrijd • Het verhaal van... Robert Gx!

Lees hier de publicaties die het siteteam heeft gemaakt. Er is voor ieder wat wils!
Plaats reactie
Robert Gx
Chatmoderator
Berichten: 1935
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 9:56
RS: Robert Gx (p2p)
Clan: Dai-Gurren Dan

Schrijfwedstrijd • Het verhaal van... Robert Gx!

Bericht door Robert Gx »

Schrijfwedstrijd • Het verhaal van... Robert Gx!
“Wat een druilerige ochtend”, dacht Horacio toen hij de blauwgeruite gordijnen boven zijn beddenkastje opentrok. Een grote geeuw onderdrukkend sloot hij de gordijnen weer en dook hij terug zijn bed in. “Blij dat ik vandaag niets hoef te doen. Ik zou niet graag in de schoenen willen staan van degene die in dit onweer naar buiten moet...” Met die woorden viel hij weer in een ondiepe en allesbehalve rustige slaap.

Enkele minuten later drong het in een plotselinge vlaag van helderheid tot de graaf door dat er deze dag wel degelijk iets van hem werd verwacht. Zachtjes vloekend haastte Horacio zich naar beneden, waar de verbijsterde blik van de kok hem zich liet realiseren dat hij nog steeds zijn nachthemd aanhad. Met drie treden tegelijk spurtte hij weer de spiraaltrap op en na zich fatsoenlijk aangekleed te hebben daalde hij de trap weer af.

Terwijl de kok, die hem duidelijk niet zo vroeg al had verwacht, onder een stortvloed aan excuses snel een gekookt ei, enkele sneetjes brood, een paar plakken rauw ham en een glas koele melk op de keukentafel wist te plaatsen, riep de graaf een van de wachters. “Ga maar vast en laat ze weten dat ik eraan kom.”

Met deze woorden, en dit voor hem karige ontbijt luid naar binnen werkend, stapte de graaf naar buiten en ging, zonder de morele steun van de nog lang niet uitgevonden paraplu, op weg naar de ontmoeting met Robert Gx en zijn trouwe hulpje Kim. Het was een eer voor de graaf om kennis te mogen maken met zo’n machtig strijder als Robert Gx, en hij was het compleet vergeten! “Ik moet doorstappen!” Zei Horacio tegen zichzelf, terwijl hij tussen de druppels door probeerde te rennen. Hijgend en puffend kwam Horacio in Draynor Village aan, hij kon niet meer. Opeens gleed er een rilling over zijn rug. Robert stond al achter hem, en hij keek niet vrolijk. “Goedemiddag Horacio, weet jij wel hoe laat het is?” Zei Robert met een stem zo sterk als de brul van Tuska zelf. “H… Hallo Robert Gx! W… Wat fijn om je eindelijk te ontmoeten. Helaas weet ik niet hoe laat het is, het horloge is nog niet uitgevonden. ” Robert inspecteerde de graaf grondig. “Ik zie dat u zich erg gehaast heeft, voor deze keer zal ik u vergeven. Volgt u mij, we hebben veel te bespreken.” Horacio volgde Robert Gx naar hun eigenlijke ontmoetingspunt, de Draynor Manor.
Afbeelding
Eenmaal aangekomen in het oude landhuis bood Robert de graaf een stoel aan. “Oh Kim, ons bezoek is gearriveerd!” riep Robert door het huis. De graaf stond versteld van de ongelooflijke kracht die Robert uitstraalde. Zijn zwarte cavalier zat precies goed, zijn snor was perfect gewaxt, zijn onbetaalbare steadfast boots stonden stevig op de grond en zijn agility skillcape wapperde machtig door zelfs de allerkleinste bries die kwam door het open raam. De graaf hoorde voetstappen achter zich en keek om. Zijn mond viel open. Voor hem stond een beeldschone deerne met een prachtig rood haar en een ongeëvenaard postuur. “Ah, daar ben je al Kim! Ga zitten, dan kunnen we beginnen met de onderhandelingen.” Robert keek de graaf even recht in zijn ogen, die vervolgens een klein stukje achteruit deinsde. “Laten we van start gaan!” zei Robert. Horacio begon te stotteren. “Uhm… Uiteraard… Uhm… Ja. Wat ik van u heb begrepen is dat u van plan bent om Brassica Prime op te roepen… is dat… correct?” “Zeker, ik ben fijn dat u me begrijpt. Is dat een mogelijkheid?” Vervolgde Robert. “Ik… Ik denk zeker dat er een uhm… mogelijkheid is ja… maar…” Nog voordat Horacio bezwaar kon maken sprong Robert op en keek Horacio opnieuw aan met een blik die doordrong tot in die diepste lagen van de ziel. “Fijn zaken met u doen, graaf.” Robert greep de hand van de graaf beet en schudde stevig. Het was de meest stevige handdruk die Horacio ooit heeft gevoeld en wist even niet meer wat hij moest zeggen. Hij brabbelde wat, maar er kwam niks nuttigs meer uit de mond. “Kom mee Kim, we hebben werk te doen.” zei Robert. Kim keek Robert aan en knikte. In een oogwenk waren de twee verdwenen. Horacio, verward en overweldigd door de prachtige verschijning van Kim en de uitmuntende looks van Robert, hield het niet meer en viel flauw.
Afbeelding
“Dus Robert, hoe was je van plan om dit hele ‘Roep Brassica Prime’ geval aan te pakken?” vroeg Kim verward, terwijl de twee even een pauze namen met een frambozenpuddinkje. “Ik ben erachter gekomen dat nog lang niet alle kracht is verdwenen uit de krater die is gevormd tijdens de Battle of Lumbridge. Die twee domme goden hebben alleen de bovenste laag weten te gebruiken. Ik denk dat als we een cabbage gooien in de overige energie, dat Brassica Prime dan wel moet verschijnen.” zei Robert overtuigd met een hap pudding in zijn mond. “Ik moet alleen nog een schildpad vinden…” Kim keek Robert ietwat verbaasd aan en naam de laatste hap van de aardbeiensaus onderin het bakje. “Naar de krater!” riep Robert en hij sprong op. “Wie er als eerste is, kom maar op Kimmetje!” en hij zette het op een lopen. “Hey, dat is niet eerlijk!” brulde Kim hem achterna en ook zij begon met sprinten.

Eenmaal aangekomen bij de krater zag Kim dat Robert al bezig was met boren. “Waar heb je die enorme boor vandaan?!” riep ze. “Internet!... Euh… erfenis… Ik heb internet geërfd!” vrij snel daarna gaf ze de hoop op om er ooit achter te komen waar de boor vandaan kwam. “We moeten nog 56 kilometer, dat zal nog wel een tijdje duren!” zei Robert rustig. “56 kilometer?! Je boort maar met 10 meter per uur, hoe wil je dat binnen zo’n korte tijd voor elkaar kr…” Robert sloeg zijn hand op Kim haar mond en keek gefocust richting de rand van de krater. “Sssst… Een schildpad…” Robert sloop langzaam in de richting van zijn schild dragende vriend. Toen hij dichtbij genoeg was sprintte hij naar de schildpad en met een machtige zwaai van zijn arm greep hij hem beet en plaatste hem voorzichtig op zijn hoofd. Roberts ogen begonnen te gloeien en een explosie volgde. Robert voelde zijn krachtniveau drastisch toenemen en pakte zijn legendarische Imcando Pickaxe. Hij gooide de boor aan de kant en begon te graven als een maniak! Binnen 48 seconden was hij bij de energielaag aangekomen, die vervolgens als een geiser naar buiten spoot. “Gooi de cabbage erin, snel!” riep Robert, die bovenop de geiser aan het stuiteren was. Kim twijfelde geen moment en met een beeldschone, borststuiterende worp kwam de cabbage middenin de geiser terecht.

Er brak een gigantisch licht door de hemel, en Brassica Prime kwam langzaam naar beneden zweven. “Oh mijn ik, ik heb nog nooit zulke kracht gevoeld, ik wist wel dat jij hierachter zat, Robert Gx!” en Brassica wendde zich naar Robert. “Nu je mij hebt opgeroepen en mij zoveel energie hebt geschonken, kan ik één wens van je vervullen. Wat zal dit zijn?” Robert keek Kim in de ogen en knipoogde. Daarna wendde hij zich weer naar Brassica en zei met bulderend sterke stem: “Verander alle zeeën, oceanen en meren in heel Gielinor, in vanillevla!” Zo gezegd zo gedaan, Brassica veranderde alle zeeën en oceanen in vanillevla. Brassica Prime verdween en zo konden Robert en Kim zoveel baden in de zoete goedheid als ze maar zouden willen.

Afbeelding

Einde!

Schrijfwedstrijd
Robert Gx deed mee aan de schrijfwedstrijd en heeft met dit verhaal de tweede plaats veroverd! Wil jij ook iets publiceren? Stuur je artikel of verhaal op naar een lid van het siteteam!
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Schrijfwedstrijd • Het verhaal van... Robert Gx!

Bericht door Gio »

Leuke verhaal Robert!
Afbeelding
Katje192
Berichten: 7
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 13:08
RS: Katje192 (f2p)
Clan: Geen

Re: Schrijfwedstrijd • Het verhaal van... Robert Gx!

Bericht door Katje192 »

Erg leuk!
Each day is a gift, not a given right.
Plaats reactie