De eerste keer in een memberwereld

Lees hier de publicaties die het siteteam heeft gemaakt. Er is voor ieder wat wils!
Plaats reactie
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

De eerste keer in een memberwereld

Bericht door Kweet Vaniks »

De eerste keer in een memberwereld
Afbeelding

Iedereen kan het zich nog wel herinneren: de eerste keer in een wereld die enkel beschikbaar is voor mensen die de betaalde versie van RuneScape spelen. Het eerste wat mij opviel toen ik member werd was dat de opties werkelijk oneindig waren en dat er teveel was om ooit allemaal te kunnen doen of ontdekken. Het eerste stadje waar ik een bezoekje aan wilde brengen was Taverley, dat nu ook beschikbaar is voor gratis spelers. In Taverley was al teveel te doen, maar al snel ging ik over de White Wolf Mountain heen, waarna ik vervolgens in Catherby uitkwam. De reden dat ik gelijk door ging is omdat ik zoveel mogelijk wou verkennen in een zo kort mogelijke tijd. Via dit vissersdorpje liep ik door richting Camelot. Op het moment dat ik in Camelot aankwam logde een van mijn RuneScape vrienden in, die mij een bericht stuurde: ''OMG! Je bent member!'' Kort nadat hij online kwam vroeg hij of hij me wat leuke plekken mocht laten zien, en dat wou ik maar al te graag. Hij besloot om mij mee te nemen naar het Agilityparcours van de Gnomes. Nadat ik level 15 Agility had gehaald was het etenstijd, waardoor ik helaas moest uitloggen. Diezelfde avond liet hij mij nog meer zien van de memberwereld. De avond vloog voorbij en voor ik het wist was het alweer bedtijd.

De volgende dag

Als gratis speler was ik altijd al een grote fan van het toen nog populaire Great Orb Project. Ik realiseerde me dat je als member je tokens kon inruilen voor pure essence in plaats van normale rune essence. Ik had zoveel tokens dat ik gelijk voor 5 miljoen coins aan essence had! Ik was toen zo blij dat ik mijn essence verkocht en er een Abyssal whip voor terug kocht, die toentertijd nog 4 miljoen kostte. Van het overige geld kocht ik Dragon platelegs, een Dragon med helm, Dragon boots, een amulet of glory en een setje rune. De reden dat ik dat setje rune kocht was omdat ik had besloten een Rune defender te halen, die ik nog dezelfde avond heb gehaald. Hierna logde ik tevreden uit, met het gevoel dat ik toch wat moois bereikt had in zo'n korte tijd.

Na de eerste weken

Na de eerste week viel me al meteen een skill op die bij mij goed in de smaak viel: Slayer. Mensen hadden me wijs gemaakt dat Slayer een skill was waarmee je een flink kapitaal kon maken. Helaas viel mij dit toch redelijk tegen, aangezien Slayer niet een skill is die op een laag level veel geld opbracht. Hierna besloot ik om te gaan Fletchen, deze skill beviel mij wel en verdiende ook nog redelijk. Een maand nadat ik member was geworden levelde ik zo mijn eerste member skill naar het hoogst mogelijke level, 99. Ik was zo blij dat mijn Cooking cape - een skill die ik al 99 had voordat ik member werd - nu eindelijk een trim had! Ik was zo trots als een pauw: er waren nog niet veel mensen waren die überhaupt een skillcape hadden, en zeker niet met een trim erop. Helaas was een paar dagen na mijn 99 Fletching mijn membership afgelopen. Ik mocht niet van mijn ouders elke maand member worden, enkel omdat ze het belachelijk vonden dat je moest betalen om online een spelletje te kunnen spelen.

Hedendaags

Hedendaags ben ik nog steeds een trouwe member en ben ik maxed. Ondanks sommige updates van Jagex geniet ik ook nog steeds met volle teugen van het spel. Ik kan me vooral vermaken op het op het PvM gebied. Ik heb hier al een flink zakcentje mee weten te verdienen en hoop er nog veel meer door te verdienen! Maar hoe zit het met jou? Wanneer werd jij een member en hoe was het voor jou om voor het eerst om in een membergebied te lopen? Ben je vandaag de dag nog steeds een member of speel je al niet meer? Ik kan niet wachten op jullie verhalen. :)
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: De eerste keer in een memberwereld

Bericht door Gio »

Leuke verhaal. :D
Afbeelding
Ricardo
Chatmoderator
Berichten: 1913
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 13:13
RS: Riicardo (p2p)
Clan: Hellsquad
Oude naam: Skythepro
Extra rang: Siteteamlid

Re: De eerste keer in een memberwereld

Bericht door Ricardo »

Leuk verhaal, ik weet nog wel dat ik voor het eerst member werd. :D Ik ging meteen naar de woestijn om daar te onderzoeken. :-$
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: De eerste keer in een memberwereld

Bericht door Lars »

Was inderdaad mooi de eerste keer member. Ook toevallig dat ik ook erg veel gop tokens had :P
Afbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: De eerste keer in een memberwereld

Bericht door Bearserk »

Leuk geschreven, maar als ik zo zie dat je bijna instant een whip en 99 fletching had ben je eigenlijk veel te laat member geworden, het is veel leuker om echt noob te zijn!
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: De eerste keer in een memberwereld

Bericht door Siddy00 »

Tof stuk! ^_^

Ik had destijds met vrienden al een hele planning opgeschreven met voornamelijk quests die ik echt moest doen. Het eerste dat ik deed was Lost City doen voor een d long en dds, en daarna ben ik volgens mij gaan werken aan Monkey Madness :P (wat overigens nog belachelijk lang heeft geduurd) Van het vervolg herinner ik me niet veel, maar waarschijnlijk ben ik toen net als jij naar de Warriors' Guild gegaan voor een defender ;o
Afbeelding
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: De eerste keer in een memberwereld

Bericht door Hank1705 »

Leuk stukje Youri ^_^

Ik kan me de eerste keer member nog goed herinneren, het was namelijk in het tijd van de walliecards :D
Indertijd had ik al 99 cooking en vond ik het heerlijk om als f2p'er zijnde mezelf te vergelijken met vrienden en andere spelers, maar stiekem wou ik toch wel graag die skillcape ophalen. Waar ik geen member mocht worden van mijn ouders werd ik dit uiteindelijk toch, namelijk door een inzamelingsactie van clangenoten (TPU, mocht iemand het kennen- waarschijnlijk niemand hier buiten Jasper :roll: ). Door een hele hoop restjes van clangenoten werd uiteindelijk dat bereikt waarvoor ze een inzamelingsactie hadden gehouden: Mijn eerste membership :D
Op het moment dat ik member was natuurlijk direct mijn cape gehaald, waarna ik al gauw een rondleiding kreeg langs verschillende bezienswaardigheden, en direct gepusht werd tot het trainen van hunter. Zo'n 4 weken later was ik weer member af met alles 50+ :D Dat smaakte naar meer natuurlijk, daarna steeds vaker member geworden met voornamelijk beltegoed, tot ik uiteindelijk overstapte naar ideal.
Afbeelding
Afbeelding
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: De eerste keer in een memberwereld

Bericht door Joost »

Hank1705 schreef: Leuk stukje Youri ^_^

Ik kan me de eerste keer member nog goed herinneren, het was namelijk in het tijd van de walliecards :D
Stiekem wallie cards kopen omdat je niet member mocht worden van je ouders, ftw. :mrgreen:
Gnome
Berichten: 618
Lid geworden op: woensdag 22 september 2010, 19:04
RS: Magic Mike (p2p)
Clan: Virtuous
Oude naam: redbullplane

Re: De eerste keer in een memberwereld

Bericht door Gnome »

Joost schreef:
Hank1705 schreef: Leuk stukje Youri ^_^

Ik kan me de eerste keer member nog goed herinneren, het was namelijk in het tijd van de walliecards :D
Stiekem wallie cards kopen omdat je niet member mocht worden van je ouders, ftw. :mrgreen:
En dat je je oude wallie cards niet weggooide en je ouders hierachter kwamen :(
Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: De eerste keer in een memberwereld

Bericht door Kweet Vaniks »

Joost schreef:
Hank1705 schreef: Leuk stukje Youri ^_^

Ik kan me de eerste keer member nog goed herinneren, het was namelijk in het tijd van de walliecards :D
Stiekem wallie cards kopen omdat je niet member mocht worden van je ouders, ftw. :mrgreen:
Zo herkenbaar. :")
Typhon
Berichten: 1033
Lid geworden op: maandag 21 juli 2008, 13:03
RS: Scheper (p2p)
Clan: 't Gekkenhuis
Oude naam: Jcscheper

Re: De eerste keer in een memberwereld

Bericht door Typhon »

De eerste keer dat ik member werd was d.m.v. een actie uit Jetix magazine (als ik mij goed herinner). Je kreeg dan een gratis Walliecard waarmee je een week lang gratis member kon worden op RS. Dit vond ik prachtig, want hoe vaak heb ik als F2per vroeger wel niet aan iemand met een Dragon med helm of een Elemental shield gevraagd of ik hem mocht kopen? (ik als jongetje van 9-10 wist niet beter)

Het eerste wat ik deed toen ik member werd, was met een granite maul mijn combat trainen bij de Rock Crabs. Al snel heb ik daarna Lost City gehaald en een Dragon Longsword gekocht.

Naja, al snel kreeg ik de smaak te pakken. Elke maand stiekem een Walliecard gekocht in de winkel (mijn ouders vonden het belachelijk om voor een spel te betalen) en snel Fremennik Trails en Isles gedaan zodat ik de oh zo mooie Helm of Neitiznot kon dragen.

Mijn gelukkigste moment, was toen ik uiteindelijk een Medium Clue Scroll deed met de beste reward die het kon geven. (Natuurlijk met behulp van LTF)
In- of uitklappen • Let niet op de markeringen
Afbeelding
In één klap ging mijn bank van ~600k naar 9m. Je kan begrijpen dat dit een shock was en er allemaal wegen voor me open gingen.
Aangezien een vriend van mij 99 Fletching had gehaald, waar ik ontzettend veel respect voor had, besloot ik om 99 Cooking te gaan halen. Met deze prestatie begon mijn RS carrière officieel. Vanaf toen werd ik ook een trouw lid van de clan: Tha Imperium.

Nu kan ik me ook nog zeer goed vermaken. Ook al ben ik maxed, er valt nog van alles te ontdekken en te doen. Ik heb er zeker nog geen spijt van gehad!
Afbeelding
MJB
Berichten: 1239
Lid geworden op: maandag 30 oktober 2006, 16:04
RS: MJB (p2p)
Clan: Eternity

Re: De eerste keer in een memberwereld

Bericht door MJB »

Joost schreef:
Hank1705 schreef: Leuk stukje Youri ^_^

Ik kan me de eerste keer member nog goed herinneren, het was namelijk in het tijd van de walliecards :D
Stiekem wallie cards kopen omdat je niet member mocht worden van je ouders, ftw. :mrgreen:
Uhu, ik heb in die tijd van m'n kleedgeld best veel besteed aan "kleding" bij de Hema :D
to be honest, ik ben nu 9 jaar verder en los m'n eigen financiën op, maar tot Bonds ingame kwamen ben ik membership contant via paysafecards blijven betalen, ondanks dat creditcard/ideal waarschijnlijk goedkoper is. Some things never change xD
Gebruikersavatar
Rotje
Ex-moderator
Berichten: 7204
Lid geworden op: woensdag 7 maart 2007, 20:35
RS: Zabky (OSRS)

Re: De eerste keer in een memberwereld

Bericht door Rotje »

Mijn eerste maandje member was ruim voordat the great orb project bestond. Ik rende keihard naar de grand tree om die mooie wizard outfit te kopen. De eerste dag werd ik ook gelijk gescamt voor een team cape, ik moest die epic capes hebben! Veel te veel voor betaald natuurlijk. Lost city en monkey madness heb ik pas heel laat gedaan, de levels had ik nog lang niet. Het was geweldig, de spanning van de uitgebreide wereld die je voor 5 euro kocht. :lol:

:wub:
Mark_
Berichten: 4124
Lid geworden op: zondag 28 oktober 2007, 10:07
Oude naam: Lordsamm

Re: De eerste keer in een memberwereld

Bericht door Mark_ »

Vroegah, toen ik mijn membership met wallie kaarten betaalde, veranderde ik mijn land altijd in Groot-Britannie waardoor ik 4,50 pond betaalde maar hij schreef dit bedrag in euro's af xD
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: De eerste keer in een memberwereld

Bericht door Kipcorn »

Ik ging naar Taverley, en wilde de nieuwe skills proberen; tot ik er achter kwam dat je heel wat quests moest doen om verder te komen :)
Terence
Verbannen
Berichten: 20358
Lid geworden op: woensdag 19 oktober 2011, 12:16
Oude naam: J asper

Re: De eerste keer in een memberwereld

Bericht door Terence »

Hank1705 schreef: Leuk stukje Youri ^_^

Ik kan me de eerste keer member nog goed herinneren, het was namelijk in het tijd van de walliecards :D
Indertijd had ik al 99 cooking en vond ik het heerlijk om als f2p'er zijnde mezelf te vergelijken met vrienden en andere spelers, maar stiekem wou ik toch wel graag die skillcape ophalen. Waar ik geen member mocht worden van mijn ouders werd ik dit uiteindelijk toch, namelijk door een inzamelingsactie van clangenoten (TPU, mocht iemand het kennen- waarschijnlijk niemand hier buiten Jasper :roll: ). Door een hele hoop restjes van clangenoten werd uiteindelijk dat bereikt waarvoor ze een inzamelingsactie hadden gehouden: Mijn eerste membership :D
Op het moment dat ik member was natuurlijk direct mijn cape gehaald, waarna ik al gauw een rondleiding kreeg langs verschillende bezienswaardigheden, en direct gepusht werd tot het trainen van hunter. Zo'n 4 weken later was ik weer member af met alles 50+ :D Dat smaakte naar meer natuurlijk, daarna steeds vaker member geworden met voornamelijk beltegoed, tot ik uiteindelijk overstapte naar ideal.
Haha TPU zo oud
Afbeelding
Plaats reactie