Fate of the Gods

Lees hier de publicaties die het siteteam heeft gemaakt. Er is voor ieder wat wils!
Plaats reactie
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Fate of the Gods

Bericht door Mystery »

Recensie: Fate of the Gods
Waarschuwing: dit artikel kan enige spoilers bevatten, het is je eigen risico als je verder leest.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afgelopen week was het zover: de quest waarbij iedereen in het forumdeel Nieuws en Updates begon te watertanden: Fate of the Gods. Met een grote zak popcorn en een klein drankje was het om 15.00 een groot feest op RuneScape. Iedereen maakte zich klaar door goede combat gear, veel voedsel en natuurlijk een Beast of Burden te pakken; dat stond namelijk bij de aangeraden spullen. Afijn, laten we beginnen met de recensie van deze queeste.

Afbeelding

Daar ging het allemaal beginnen, bij het gat van de wereld. Zelfs de questhelp vond het nodig om als locatie mee te geven "een klein beetje ten zuiden van de lodestone van Eagles' Peak". Voor de mensen die deze quest nog gaan doen en The Firemaker's Curse hebben gedaan: gebruik alsjeblieft die teleport en niet de lodestone, want dat scheelt je 50% van de route die je uiteindelijk af moet leggen. Het is wel zo dat je die maar één keer per dag mag gebruiken, maar ik hoop dat je hem niet vaker nodig zult hebben! :)

Na een paar keer draaien om uiteindelijk de juiste combinatie te vinden, mocht je erin. Het zou Freneskae zijn, de thuiswereld van de Mahjarrat. Toen ik erin liep leek het net alsof je een verlaten huis in het midden van de nacht binnenliep. Het zou "eng" moeten zijn, toch was het wel spannend wat er ging gebeuren. Ik wed dat iedereen gelijk de agilitybaan 2.0, die ik overigens heel erg leuk bedacht vond, op ging rennen, maar het kristal net achter de World Gate vergat. Sluw Jagex, heel sluw, ik ben er zelf helaas ook ingetrapt. :(

Afbeelding

Nadat je van deze prachtige agilitybaan af ging en de grot in ging, was het tijd voor een puzzel. Waarom ook niet, natuurlijk!? Gelukkig was het een logische draaideur: draai aan de knopjes om een link te krijgen met een ander deel. Als alles zou linken had je de een deel van de puzzel goed. Hoezee! Alleen is het zo dat het niet te makkelijk moet zijn, na het voltooien van verscheidene puzzels kwamen er steeds meer stukjes om zo een volle kaart te krijgen. Geloof me, de derde puzzel was erg makkelijk als je een beetje de tactiek kent: vooruit denken. Dit mocht van mij in ieder geval meer pittig.

En toen was het tijd voor een gevecht. Ik had er het volste vertrouwen in dat het goed zou komen, gezien uit ervaring monsters van 160 combat relatief meevallen. Echter kwam er iemand van Jagex op het lumineuze idee om de grote rode updateknop in te drukken. Niet eens voor 10, 30 of 60 minuten, neen, zelfs voor maar drie minuten speeltijd. Natuurlijk is het dan niet mogelijk om het gevecht af te maken mocht je er net mee bezig zijn. Da's pech, armour weg. Daarna hebben we ook nog eens erg lang mogen wachten om verder te kunnen met de quest. Nou meneer of mevrouw van Jagex, ik weet waar je bad wast, dus ik kom je vinden met eieren en rollen toiletpapier! >:D

Goed, tijd om het bolletje van Zaros te ontmoeten. Wat? Ja, Zaros blijkt een soort van paarszwartige divinationbol te zijn, die ook nog eens in het lichaam van je poppetje kan komen. "Bezeten door Zaros", het zou zomaar een bestseller en een verfilming kunnen opleveren. Nadat je op een ietwat rare plek bent verschenen met een heel fijn muziekje dat na twee minuten al irritant begint te worden, mag je alles vragen over Zaros en wat hij overal van vindt. Het is een beetje de omgekeerde wereld: je wordt geforceerd om iemand om een mening of uitleg te vragen, terwijl je gewoon die quest wil afwerken. Ik ken mensen die daar een half uur hebben gezeten, maar als ze gewoon asociaal waren en de laatste optie hadden gekozen, dan waren ze klaar voordat het muziekje zich ging herhalen.

In het gesprek met Zaros had je ook de mogelijkheid om Zaros in een andere persoonlijkheid te laten veranderen. Zo was er bijvoorbeeld Seren, die we eigenlijk nooit gezien hadden. Ik vond het wel leuk om te zien hoe ze haar straks in het spel willen maken. Mocht je overigens alle vragen gesteld hebben, na de quest kun je de kristallen in Freneskae halen en heb je toegang tot nog meer lore in de kamer van de puzzel. Dus, voor de mensen die heel erg geïnteresseerd zijn in het hele verhaal, doen! ^^

Afbeelding

Mocht je de Elder God nog niet hebben gezien: right behind you. Ze heet Mah, maar ik vond haar een beetje Meh. Ze slaapt, ze heeft vage nachtmerries en ik vraag me af of het naar beneden gaan in het gat wel nut heeft gehad. Ik bedoel: wees nu eerlijk, is Divination gewoon geen Lingo? We hebben normaal de blauwe ballen, in One of a Kind hebben we de rode ballen en in deze quest komen er ook nog toverballen aan te pas. Het begint steeds erger te worden bij Jagex. Nadat je alles voor Zaros heb gedaan, volgt er een cutscene met een soort Transformers-achtige animatie (hé, waar zouden ze die nu opeens vandaan hebben) en staat Zaros weer in elkaar. Nu snel weg voordat Meh je komt pakken en je hebt je quest voltooid!

Na de quest vond ik de kristallen van Seren halen overigens geen pretje. Ik had al haat aan het in het huidige spel verdwenen random event van de Pinball Wizard, maar ze weten hoe dan ook hem weer terug het spel in te werken. Als klap op de vuurpijl voegen ze er ook nog bliksem aan toe om je potentieel dood te laten gaan. Het duurde bijna een eeuwigheid om het te halen.

Eindoordeel
Ik vond het, afgezien van de simpele gevechten en de puzzel, een erg vermakelijke quest. Ik ben er toch wel redelijk lang mee bezig geweest (hij was overigens relatief kort voor een grandmaster) en de lore was erg uitgebreid, naar mijn mening. De agilitybanen in het huidge spel mogen ze van mij aanpassen aan de agilitybaan in Freneskae, omdat het toch wat meer spanning biedt en dat vind ik wel leuk. Het verhaal heeft bij mij een groot pluspunt gescoord, puzzels en gevechten waren wel origineel, maar niet al te moeilijk en er waren gewoon wat foutjes nadat de quest er net was. Vandaar heb ik de quest drie sterren gegeven. Nu rest mij nog de vraag: wat vonden jullie van de quest?
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: Fate of the Gods

Bericht door Lars »

Ik had inderdaad ook gelijk een random event idee bij die crystals :P
Afbeelding
villagepipo
Berichten: 404
Lid geworden op: vrijdag 16 maart 2007, 19:54

Re: Fate of the Gods

Bericht door villagepipo »

Ik vond het een heerlijke Quest. De boss fights waren redelijk goed te doen. De puzzels waren alleen erg makkelijk!, ook logisch :)

Een grooot compliment vond ik overigens wel het geluid. Ik heb genoten van de ingesproken stemmen, vooral die van Zaros.
It's a Beautiful Day <3
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Fate of the Gods

Bericht door Siddy00 »

Ik vond de nihils persoonlijk niet zo erg en had eigenlijk vooral moeite met de muspahs :o Gezien ik het zonder guide deed had ik geen flauw idee dat ancient spreuken dubbele schade deden, dus ik ben er eindelijk gewoon met death lotus darts en soul split vol tegenaan gegaan - om het op het nippertje te redden :P Overigens bijzonder tof dat Zaros je prayer points gewoon op het maximum hield! Hij mag wel vaker in m'n lichaam kruipen om me te helpen :D
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Fate of the Gods

Bericht door Mystery »

Dat laatste was ik inderdaad vergeten, ik had tig prayer potions of iets equivalents bij me. :")
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Fate of the Gods

Bericht door Siddy00 »

Hehe, ik ken het gevoel ;P Alleen had ik de eerste keer dus maar 5 sharks bij me, dus bij de banktrip kon ik die prayer potions even omwisselen voor meer rocktail soup ^_^
Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Fate of the Gods

Bericht door Going4Quests »

Door de hoeveelheid lore vond ik het niet jammer dat de gameplay op zich wat korter was, want voor mij heeft de Quest toch een paar uur geduurd met nog extra uren gameplay na de Quest. Wel vond ik het jammer dat ik soms de muziek stiller moest zetten omdat deze veel luider was dan de voice acting soms.
Plaats reactie