Interview met Max

Lees hier de publicaties die het siteteam heeft gemaakt. Er is voor ieder wat wils!
Plaats reactie
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Interview met Max

Bericht door Siddy00 »

Interview met Max
Vrijwel iedereen kent Max wel: een stekelig harnas, een ongekamd en slordig gevlochten baardje, een imposante cape en meestal te vinden in het centrum van Varrock onder het motto "Een minuut niet getraind is een minuut niet geleefd!". Deze reputatie weet hij al jarenlang hoog te houden, en onlangs wisten wij deze nog altijd levende legende te strikken voor een exclusief interview!

Ondanks zijn belofte om ons langer dan enkele seconden te woord te staan heeft Max last-minute helaas toch afgezegd, waardoor wij met een probleem zaten. Als je niemand hebt om te interviewen heb je namelijk ook geen interview. Gelukkig kwam Max zelf nog met een oplossing en verwees hij ons door naar enkele van zijn collega's hier op het forum, die zo vriendelijk waren om al onze vragen volmondig te beantwoorden!

Afbeelding

Daarom gaan we nu zonder dralen snel verder naar een sensationele samenvatting van de positieve én negatieve ervaringen en de verstrekkende gevolgen van de lange en slopende tocht naar de befaamde max cape van niemand minder dan Going4Quests, Gunthorus en shadowtje!

Wanneer heb je je max cape voor het eerst behaald?

Going4Quests: Ik heb hem gehaald na het halen van 99 Divination, begin april. Dit was wel met wat vertraging omdat Divination mijn laatste skill was en Mod Jack me verteld had dat Mahjarrat Memories en Fate of the Gods veel Divination XP op zouden leveren. Deze wilde ik niet verspillen, dus heb ik tot en met level 95 Divination getraind (vanaf 95 gaat het veel sneller!) en heb ik besloten om te wachten tot Fate of the Gods.

Gunthorus: Op 5 november 2012 heb ik mijn max cape behaald.

shadowtje: Na heel veel uitstellen van het skillen had ik verwacht eind februari de cape te halen. al werd het uiteindelijk eerder dan verwacht, toen ik op 4 februari de laatste leveltjes gedaan heb. Dit wilde ik toen om 3 uur gaan doen maar toen moest Jagex net gaan updaten dus werd het iets later.

Afbeelding

Wanneer voelde je voor het eerst de behoefte om de cape echt te hebben en waarom was dat?

Going4Quests: Toen mijn skills allemaal 90+ waren.

Gunthorus: Ik was altijd van plan om alle skills 99 te halen en toen de max capes in het spel waren had ik nog meer motivatie.

shadowtje: Dit heb ik eigenlijk een hele tijd niet gehad. Ik vond het skillen helemaal niet zo leuk (wat later toch mee bleek te vallen), dus ik had niet echt behoefte om voor alles 99 te gaan. Toen ik eindelijk een beetje dichtbij begon te komen, het meeste rond de 85 of hoger, kreeg ik het idee om toch maar eens richting die cape te werken, want die cape vond ik toen toch wel erg leuk. Dit was ook rond het moment dat ik een blog begon bij te houden dus dat zal zo rond half mei 2013 zijn geweest.

Wanneer ben je ook daadwerkelijk begonnen met actief trainen voor de cape en hoe lang duurde het vervolgens tot je hem had?

Going4Quests: Ik kan me helaas niet meer herinneren wanneer ik echt begonnen ben en hoe lang het geduurd heeft, maar het ging eigenlijk veel sneller dan ik had verwacht.

Gunthorus: Ik ben begonnen met actief te trainen toen ik samen met mijn maat een 'race 2 max cape' ben begonnen. De meeste skills trainden we samen om elkaar te motiveren en na zo'n anderhalve jaar hadden we allebei onze max capes.

shadowtje: Ik ben best wel prestatiegericht dus toen ik het idee had om voor de max cape te gaan ben ik ook direct begonnen met skillen. Dus dit zal ook zo rond half mei 2013 zijn geweest.

Afbeelding

Was het lastig om je motivatie tijdens het trainen te behouden?

Going4Quests: RuneScape is en zal altijd mijn favoriete spel blijven en ik vind het "grinden" best leuk, dus ik had geen enkel probleem tijdens het trainen. Als het toch even iets minder ging zocht ik gewoon mensen om over toekomstige updates te praten om even later weer aan de slag te gaan.

Ook heb ik tijdens een aantal skills (zoals Agility) nieuwe (quest)muziek aangezet die mij ook vrij goed motiveerde.

Gunthorus: Ik verloor soms wel mijn motivatie door botters. Toen ik voor 80 hunter aan het trainen was, werd ik meestal gecrasht door botters bij red salamanders. Een Duitse of Franse world was dan de oplossing.

shadowtje: Dit verschilde bij mij heel erg van moment tot moment. De ene skill is natuurlijk ook veel leuker dan de andere en het ene moment had ik meer zin om te skillen dan op het andere moment. Over het algemeen doe ik veel liever wat combat dan dat ik ga skillen dus soms was de motivatie ver te zoeken, maar meestal was de motivatie niet zo'n groot probleem. Daarbij was het bijhouden van een blog ook erg goed voor de motivatie.

Afbeelding

Waren er nog skills die je erg leuk of juist bijzonder vervelend vond?

Going4Quests: Ik heb wel een redelijk volle money pouch, maar ik geef niet zo graag mijn geld dat ik verdiend heb allemaal uit. Daarom was het vrij lastig (of dat dacht ik toch eerst) om Summoning, Prayer, Herblore en Construction te kunnen maxen.

Construction heb ik uiteindelijk alleen getraind door daily challenges te combineren met bonus XP van Stealing Creation. Iedere daily challenge gaf gratis 150k XP, dus het ging toch vrij snel eigenlijk.

Summoning heb ik via Troll Invasion en Penguin Hide 'n' Seek naar level 95 of 97 getraind met tussendoor ook het zelf maken van pouches. Na level 95 of 97 heb ik alleen nog maar pouches gemaakt.

Herblore heb ik met dezelfde methode naar level 97 gehaald en heb ik toen afgemaakt met goedkope potions. De goedkoopste potions voor mijn level zocht ik via de guides van Lunagang.

Prayer heb ik ook gratis tot level 95 getraind waarna ik toen 19m betaald heb om het verder naar 99 te trainen met dragon bones.

Gunthorus: De leukste skill is en blijft voor mij toch wel Slayer. Qua drops verdiende het nog goed, je had ook afwisseling met clue scrolls en de leukste drops waren natuurlijk effigies. De saaiste skill was Runecrafting met nature runes en ZMI. Voor runespan er was had ik al level 80 gehaald, wat ik toch al goed vond voor zo'n saaie methode :D.

shadowtje: Die waren er zeker. Ik heb combat altijd een van de leukere dingen gevonden om te doen. Dit deed - en doe - ik dus graag. Helaas waren die al een tijdje 99 voordat ik actief voor de max cape ging. Ook vond ik Fishing wel fijn om te doen maar dat was ook alleen omdat je er zo lekker afk mee kon zijn. De skills die ik vervelend vind waren toch wel Smithing, Divination, Agility en Thieving. Gelukkig heb ik een zeer groot deel van Agility met xp lampen kunnen doen.
Afbeelding
Wat ging er door je heen toen je de max cape eindelijk in handen had?

Going4Quests: Hoe ga ik level 120 Dungeoneering halen?

Gunthorus: Toen vond ik het een mooie beloning na al die dagen skillen en heb ik hem altijd gedragen, maar na 4 maanden zat ik wel al in de grotten van Daemonheim voor de volgende cape, namelijk de completionist cape.

shadowtje: Dit zou ik eigenlijk niet heel goed meer weten. Ik was er wel erg blij mee en ik weet nog dat ik daarna ruim 1,5 uur kleurtjes heb staan uit proberen maar verder zou ik het niet meer weten.

Een hypothetische vraag: als je met je kennis van nu de keuze om voor de max cape te gaan opnieuw zou mogen maken, wat zou je dan kiezen?

Going4Quests: Als dit via het Prestige systeem (dat helaas is afgezegd) was, had ik graag een aantal Skills gereset om RuneScape voor noobs in 2014 eens mee te maken en nog eens als een noob fijn alles te trainen. Want ergens is de noobtijd naar mijn mening de leukste.

Gunthorus: Ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen maar dan eerst voldoende geld verdienen om dan een duurdere methode te gebruiken waardoor je sneller 99's hebt.

shadowtje: Dit ligt er een beetje aan. Enerzijds is het een leuk doel om te halen maar aan de andere kant waren sommige skills wel vervelend. Dus of ik er echt voor zou gaan zou ik eigenlijk niet weten. Ik denk dat het eerst een beetje van alles en nog wat doen wordt om dan later pas echt actief voor de cape gaan. Om ooit opnieuw te beginnen en direct de max cape als doel te zetten? Ik denk ik niet.

Afbeelding

Heb je nog een boodschap voor mensen die overwegen voor de max cape te gaan of hier al mee bezig zijn?

Going4Quests: In feite is het niet zo moeilijk om de "dure" skills naar level 99 te brengen in 2014. Ik heb hier even een samenvatting gemaakt van alle dingen waarmee je makkelijk de "dure" skills naar level 99 kan trainen:
  • Troll Invasion: een maandelijkse snelle D&D waarmee je een mooi aantal XP krijgt.
  • Task Sets: ik raad jullie aan om skills te trainen en je naast quests te focussen op task sets omdat deze toch wel een mooi aantal XP geven per level. Dit was een zeer goede helpende hand voor mij iedere keer dat er een nieuwe set uitkwam.
  • Penguin Hide 'n' Seek: iedere week 10 pinguïns, een geest en de beer vinden voor ongeveer 40k gratis XP.
  • Jack of Trades: dagelijkse gratis 7-30k XP.
  • Clan fealthy: wekelijkse 7-11k gratis XP als je een Clan Citadel hebt.
  • Clan Citadel: snelle training van Crafting, Cooking en meer. Ik heb level 60-99 Crafting via onze Citadel getraind!
  • Effigies: dit is helaas wat geminderd maar vroeger kreeg ik heel veel Effigies die me ook goed geholpen hebben.
  • Daily Challenges: het klinkt misschien stom, maar je zal versteld staan van hoeveel XP deze geven! Vergeet niet om challenges voor skills waarin je al level 99 bent, uit te zetten.
En er is nog veel meer!

Gunthorus: Wissel skills af, want langdurig hetzelfde doen wordt saai na een tijd ;)

shadowtje: Wissel het skillen een beetje af. Aan één stuk door is een stuk vervelender dan steeds een beetje doen, zeker bij minder leuke skills. Verder helpt het ook als je lekker veel samen doet met mensen uit je friendlist, clan, etc. Dit hielp mij persoonlijk bepaalde skills veel langer vol te houden. Ook werkte het bijhouden van een blog erg goed bij mij en het is zeker het proberen waard als je problemen hebt met de motivatie.
Afbeelding
Wij bedanken Going4Quests, Gunthorus en shadowtje hartelijk voor het delen van hun ervaringen, en wensen iedereen die momenteel aan de max cape werken veel succes toe op hun queeste!
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Interview met Max

Bericht door Gio »

Leuke interview.
Afbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Interview met Max

Bericht door Bearserk »

Ik concludeer dat Going een expwaster is!
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Interview met Max

Bericht door Siddy00 »

Wel eentje met een max cape ^_^
Afbeelding
Hyperion
Berichten: 33
Lid geworden op: dinsdag 20 mei 2014, 17:29
RS:
Clan: .

Re: Interview met Max

Bericht door Hyperion »

Heel leuk gemaakt.
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Interview met Max

Bericht door Hank1705 »

leuk(e) interview(s) :D
Afbeelding
Afbeelding
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: Interview met Max

Bericht door Gozert »

Interview yay! :oops:
Consequences
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 29 april 2014, 10:24
RS: Irisje (p2p)
Clan: Deflection

Re: Interview met Max

Bericht door Consequences »

Leuke intervieuws ! En dan nog te bedenken dat ik al blij ben met 2 99s ..
Afbeelding
thomasje141
Berichten: 6
Lid geworden op: zaterdag 13 augustus 2011, 21:28
RS: Acyelium (p2p)
Clan: Dark Runners

Re: Interview met Max

Bericht door thomasje141 »

Leuke intervieuws
Afbeelding

Spelend vanaf mei '14.
Gunthorus
Berichten: 37
Lid geworden op: donderdag 10 maart 2011, 19:49
RS: Gunthorus (p2p)

Re: Interview met Max

Bericht door Gunthorus »

Leuke inleiding en toffe interviews van shadowtje en G4Q =D> :D
Plaats reactie