RuneScape: Hall of Heroes

Lees hier de publicaties die het siteteam heeft gemaakt. Er is voor ieder wat wils!
Plaats reactie
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

RuneScape: Hall of Heroes

Bericht door Kweet Vaniks »

RuneScape: Hall of Heroes
Iedereen kent wel iemand uit het verleden van RuneScape die zeer bekend en geliefd was door de spelers. Deze spelers werden gezien als de beste en werden vaak door velen gevolgd. In de loop der jaren zijn deze spelers een waar icoon geworden waar je ooit al wel eens een keer van gehoord moet hebben. De spelers die ik ga noemen waren zeer bekend en gefocust op een bepaalde categorie. Veel leesplezier!

Monsterhunting
• Woox16

YouTube-kanaal
http://www.youtube.com/watch?v=QpVH_A7m2-g
Woox16 was de speler die als eerste succesvol solo de Corporeal beast wist te verslaan zonder het gebruiken van fouten in het spel (zie bovenstaande video). Hiermee 'brak hij door' en begon hij steeds bekender te worden. Hij wordt beschouwd als de beste PvM'er ooit. Vele malen heeft Woox ook bewezen dat hij deze titel daadwerkelijk verdient. Zo heeft hij Nex en Kalphite King solo gedaan en Vorago met maar twee man! Ook staat hij bekend om het feit dat hij het gevecht aangaat met een heuse "handicap" in het gevecht (denk aan Dominion Tower). Hij heeft bijvoorbeeld de Corporeal beast weten te doden zonder het gebruik van voedsel en TzTok-Jad gedaan zonder armour met slechts één prayerpunt. Wat veel spelers niet weten van Woox is dat hij een obsessie heeft voor de vaardigheid Woodcutting, waar hij ondertussen al het hoogst haalbare XP in heeft (200M). Woox speelt ondertussen bijna niet meer op de EoC versie van Runescape, in plaats daarvan speelt hij de 2007 versie.

Player versus Player
• Wtf Elvemage

YouTube-kanaal
http://www.youtube.com/watch?v=QZ3jdJEqFD4
Wtf Elvemage, ook wel The Rune Pure genoemd, is een PK'er sinds de vroege jaren van RuneScape. Elvemage was iemand die niet anders deed dan PK'en. Hij heeft op een gegeven moment besloten om video's te maken, waarna zijn carrière begon. Hij heeft een videoreeks genaamd 'Wtf Elvemage Volume'. Hij heeft maar liefst 31 video's voor deze reeks weten te maken. Het einde van zijn carrière kwam in zicht toen video 29 uitkwam (zie bovenstaande video). Hierin heeft hij aangegeven dat hij toen wou stoppen met RuneScape, waarna hij al zijn geld heeft omgeruild voor geld dat we in het echte leven gebruiken, wat in strijd is met de regels van RuneScape. Ongeveer een maand later kwam hij met nog een afscheidsvideo, genaamd Farewell. Tegenwoordig speelt hij af en toe op de 2007 versie van RuneScape, waar hij soms ook video's voor maakt.

Bug-Abuse
• Durial312

http://www.youtube.com/watch?v=NGKlns62w1A
Durial312 is de bekendste bug-abuser in de geschiedenis van RuneScape. Durial is bekend van de Falador Masscare. Een bug zorgde voor de mogelijkheid dat spelers andere spelers konden aanvallen buiten een Player versus Player gebied en een van deze spelers die daar achter kwam (en er misbruik van maakte) was Durial. De reden dat juist Durial zo bekend is geworden door deze bug is omdat hij meer dan een uur lang spelers kon doden tot hij werd verbannen door Mod Murdoch. In de tijd dat hij spelers kon vermoorden heeft hij verschillende Barrow sets, Abyssal whips en een Green partyhat bemachtigd. De Green partyhat had hij aan zijn "vriend" gegeven, maar nooit terug gekregen. Na het voorval is er een interview met hem geweest, en daar kwam dit citaat uit.
Durial312 schreef:Ik vond het spannend om spelers buiten de wildernis te vermoorden, maar ik vind het wel spijtig dat spelers hun spullen hebben verloren hierdoor.
Highscores
• Zezima

YouTube-kanaal
http://www.youtube.com/watch?v=TX5EzGBhnCY
Zezima is de speler die vaak werd gevolgd door grote getalen van spelers door zijn bekendheid. Deze bekendheid heeft hij te danken aan zijn zeer hoge rank in de highscores. In oktober 2003 behaalde hij de hoogst mogelijke rank in de highscores. Vele malen werd hij van de troon gestoten, maar toch wist hij iedere keer de eerste plek weer terug te bemachtigen. In juni 2007 was hij de eerste speler die maar liefst 1 miljard total XP wist te halen. Kort na de release van Summoning besloot hij om (tijdelijk) te stoppen, omdat het spel volgens hem steeds makkelijker begon te worden. Tegenwoordig speelt hij af en toe de EoC versie en 2007 versie. Af en toe haalt hij nog een mooie prestatie (zie video) waar hij zeker trots op mag zijn.

Amusement
• Tehnoobshow

YouTube-kanaal
http://www.youtube.com/watch?v=CI0SwsxLF2w
Tehnoobshow is de speler van wie je een video opzocht als je zin in wat humor had. Tehnoobshow had series als Gods Exposed, Bob en zijn video's die hij in het echte leven heeft gemaakt. Tehnoobshow is voor velen een inspiratie geweest om ook video's te gaan maken. Voor velen is hij de bekendste YouTuber van heel RuneScape. Tegenwoordig speelt Tehnoobshow helaas geen RuneScape meer. Wel heeft hij anderhalf jaar terug een soort van afscheidsvideo gemaakt.

Nawoord
Ik hoop dat ik jullie allen kennis heb laten maken met de grootste RuneScapers door de jaren heen. Maar nu is mijn vraag aan jullie, wie vinden jullie persoonlijk de beste of bekendste RuneScaper en waarom is juist deze speler dat volgens jou?
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: RuneScape: Hall of Heroes

Bericht door Roy Boy106 »

Ik denk dat Sparc Mac nog bekender is dan Elvenmage in PKen.
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8553
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: RuneScape: Hall of Heroes

Bericht door Neite »

Roy Boy106 schreef: Ik denk dat Sparc Mac nog bekender is dan Elvenmage in PKen.
En ErikOgJoa is een veel betere bug abuser dan durial, maar zo kunnen we blijven doorgaan :)

Leuk artikel ;)
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: RuneScape: Hall of Heroes

Bericht door Off-er »

Durial valt echter wel onder de lijst Runescape legendes. God, wat was dat liedje ook alweer...

Ah, Nightwish - Planet Hell
http://www.youtube.com/watch?v=_q6chUtSef4
Stond toen onder het filmpje van de Massacre :')

Toegevoegd na 1 minuten:

Leuk artikeltje trouwens :p
Afbeelding
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8553
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: RuneScape: Hall of Heroes

Bericht door Neite »

Off-er schreef: Durial valt echter wel onder de lijst Runescape legendes. God, wat was dat liedje ook alweer...

Toegevoegd na 1 minuten:

Leuk artikeltje trouwens :p
Hij was inderdaad een legende, maar in feite heeft hij maar 1 maal een bug abused en het was er dan nog een die niet met opzet gebeurde. Erik og Joa daarentegen zocht achter bug en exploite ze ook. Maar goed, ik ga het hierbij laten of er ontstaat een enorme discussie :P
Mark_
Berichten: 4124
Lid geworden op: zondag 28 oktober 2007, 10:07
Oude naam: Lordsamm

Re: RuneScape: Hall of Heroes

Bericht door Mark_ »

Mooi lijstje. Deze ontbreken er naar mijn mening:

Pure: I Mahatma I
Lurer: Jojo3000
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: RuneScape: Hall of Heroes

Bericht door Kweet Vaniks »

Ik zat Jojo3000 te overwegen, maar uiteindelijk heb ik het niet gedaan. Ik wou nog zoveel namen er in proppen, maar dan ging hij wel extreem lang worden. :p En meningen verschillen uiteraard ook. :)
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: RuneScape: Hall of Heroes

Bericht door Itachi »

Tof artikel, nostalgia'd hard met dat filmpje over Tehnoobshow. :')
Plaatje
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: RuneScape: Hall of Heroes

Bericht door Lars »

Castle wars vond ik ook altijd wel een held. Sparc Mac ook. Wel een erg leuk artikel. :mrgreen:
Afbeelding
Ex-gebruiker 52833
Berichten: 9015
Lid geworden op: vrijdag 22 oktober 2010, 18:45

Re: RuneScape: Hall of Heroes

Bericht door Ex-gebruiker 52833 »

Kweet Vaniks schreef: Ik zat Jojo3000 te overwegen, maar uiteindelijk heb ik het niet gedaan. Ik wou nog zoveel namen er in proppen, maar dan ging hij wel extreem lang worden. :p En meningen verschillen uiteraard ook. :)
Mja, 't is niet dat een stukje over 5 personen zo lang is dat je er geen meer bij kan nemen.
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: RuneScape: Hall of Heroes

Bericht door Gio »

Wees blij dat je iets te lezen hebt, mooie artikel Youri.
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: RuneScape: Hall of Heroes

Bericht door Siddy00 »

Tof om die namen weer eens voorbij te zien komen :D

Misschien iets recenter, maar deze vond ik destijds ook fantastisch ^_^ (en de rest van het kanaal, uiteraard)

http://www.youtube.com/watch?v=oGfFm5KlIZA
Afbeelding
Ijs is koud
Berichten: 988
Lid geworden op: woensdag 4 februari 2009, 15:01
RS: Ijs is koud (p2p)
Clan: Geen
Oude naam: ijs is koud

Re: RuneScape: Hall of Heroes

Bericht door Ijs is koud »

Was een nederlander ook.
Afbeelding
verhaert3
Berichten: 75
Lid geworden op: zaterdag 1 maart 2008, 23:23
RS: Verhaert3 (p2p)
Clan: FoF

Re: RuneScape: Hall of Heroes

Bericht door verhaert3 »

Ah, nostalgie :P
Blog-->Afbeelding<--Blog
Gribaldi
Berichten: 1
Lid geworden op: donderdag 17 juli 2014, 15:24

Re: RuneScape: Hall of Heroes

Bericht door Gribaldi »

leuk artikel :D
in mijn geval mis ik de volgende speler: The Old Nite
verder super mooi :)
Maico
Berichten: 474
Lid geworden op: woensdag 24 februari 2010, 20:24
RS: Maico (p2p)
Clan: RSR

Re: RuneScape: Hall of Heroes

Bericht door Maico »

RuneShark zou er ook nog bij kunnen, zij maakten ook altijd goed bekeken filmpjes :)
Plaats reactie