Demon Flash Mobs – New Rewards and Rebalancing

In dit forum tref je de oudere nieuwsberichten van RuneScape aan. Dit archief heeft al het nieuws vanaf september 2009.
Plaats reactie
Bot
Forumbot
Berichten: 1010
Lid geworden op: woensdag 5 december 2007, 17:55

Demon Flash Mobs – New Rewards and Rebalancing

Bericht door Bot »

Demon Flash Mobs – New Rewards and Rebalancing

Originele tekst

Demon Flash Mobs are brimstone-fresh today, with improved rewards and balancing. With aggressive combat familiars, demonic titles and much more up for grabs, it well worth your while to answer the flash mob call to arms.

Read on to find out more!

Baleful Balancing

First up, we've made battling the demon bosses a less punishing prospect. Theyre no pushovers, and youll still need to team up to take them out, but the risks should now be more in line with the rewards:
  • Flash mob bosses' health and defence have been reduced.
  • Stuns applied by bosses' attacks now last only a third as long.
  • Healing applied to the bosses has been halved.
  • Bleed effects inflicted by demon flash mobs can now be cleared with the Freedom ability.
  • Bosses no longer cause bonus prayer damage against players using the Protect Item prayer.
Note that demon flash mobs now spawn every two hours, rather than hourly.

Wicked Rewards

There are dark delights aplenty on offer for those who take down a flash mob boss, including a number of new additions:
  • Aggressive Combat Familiars: loot a demon claw from the boss and with 82 Summoning - make a brawler, executioner or deacon demon summoning pouch. These beasts are aggressive, so as long as youre in combat, theyll continually attack enemies of the type youre currently engaged with even if youre not actively fighting yourself. They also have an AoE special attack.
  • Demonic Titles: get the infernal honorific you deserve with title scrolls, obtained as drops from flash mob bosses. There are 14 titles to collect in all.
Finally, weve ensured that a boss always yields enough loot for at least five players. If fewer than five players contribute to a boss's downfall, the excess loot will be divided among them.

Enjoy!

Have fun taking down some fiery foes and reaping some rich rewards. Let us know what you think over on the forums.

Mod Deg and the RuneScape Team

In Other News
  • Four new sets of wings are in stock now in Solomon's Store.
  • Players can now quickly change worlds from in-game by opening the options menu (by pressing Esc) and selecting Hop worlds, thanks to our dedicatedly deadly Ninja Team.
Read the patch notes for other updates released today.
Samenvatting

De Demon Raids D&D is eens onder de loep genomen en heeft wat veranderingen doorstaan. Deze vallen onder twee categorieën: vechten en beloningen.

De gevechten met de demon bosses zijn iets makkelijker gemaakt. Ze hebben minder life points en defence, hun stuns duren drie keer zo kort, ze genezen nog maar de helft zoveel life points, bleed-effecten van een demon boss kunnen met Freedom worden tenietgedaan en ze doen niet meer gigantisch veel schade tegen spelers die alleen de prayer Protect Item aan hebben staan.

De eerste nieuwe beloning is een demon claw. Met 82 Summoning kun je daarmee een brawler, executioner of deacon demon pouch maken. Deze familiars zijn agressief en zullen continu aanvallen zolang jij nog in gevecht bent. Ze vallen zelfs monsters van dezelfde soort aan als jij daar niet mee vecht. Daarnaast zijn er ook veertien nieuwe titels, die je als drop kunt krijgen van de demon boss. De title scrolls waarmee je ze kunt vrijspelen zijn ruilbaar en zijn dus erg waardevol.

Tenslotte verschijnen demon flash mobs nog maar elke twee uur in plaats van elk uur en wordt er altijd minstens genoeg gedropt voor vijf spelers. Als minder dan vijf spelers een boss doden worden de overgebleven drops onder hen verdeeld.

Overig nieuws

Er zijn vier sets vleugels te koop in Solomon's General Store. Ook kun je voortaan in het Options-menu (druk op de Esc-toets) van wereld veranderen zonder naar de lobby te gaan.

De patch notes kun je lezen op het forum.
Bot
Forumbot
Berichten: 1010
Lid geworden op: woensdag 5 december 2007, 17:55

Re: Demon Flash Mobs – New Rewards and Rebalancing

Bericht door Bot »

Patch Notes - 02/02/2015

https://www.youtube.com/watch?v=mpUrqMS281o

Graphical:

A one-way window has been removed from the terracotta and azure versions of the Player-Owned Ports bar.

Some flickering issues in the fireplaces in Player-Owned Ports bars have been fixed.

The Deep-Sea Fishing animation override now plays correctly.

An issue with Ahrim stretching when casting fire spells has been fixed.

A minor graphical issue with the Subjugation armour set has been fixed.

An issue with overlapping of elements on the main parent interface has been fixed, as this was causing unwanted shadowing.

An animation issue for some of the Red Axe directors during Birthright of the Dwarves has been fixed.


Skills, D&Ds & Minigames:

The Firemaking and Crafting skill guides now list the correct level requirements for elder pyre ships.

Crystal mage weaponry is now listed under the Weapons tab in the Magic skill guide.


Other:

Players will no longer change poses while chatting at the serenity posts.

The seasinger kiba and makigai, and the tetsu katana and wakizashi have been added to the relevant skillguides.

Killing Vorago in hard mode will no longer count 2 kills towards the relevant boss kills counter.

Players can no longer rename their golden chinchompa to 'Default Name'.

Familiar right-click options no longer display if they are set not to show.

Dragging salamanders from the Worn Equipment screen will now release them as expected.

Dwarven multicannons no longer fire at players' familiars in the Wilderness, as they do not fire at players.

Arrow keys will no longer move the camera when switching between Ports ships via the captain's log.

It is no longer possible to repeatedly call a pet.

Auras no longer have an effect on free worlds.

Passive versions of all Godswords will now drop the tradeable non-passive version in PvP if the player dies.

The hyphen between the option 'Add to tool belt' has been removed for all objects that are part of the tool belt, to keep consistency with hatchets and pickaxes.


Ninja Fixes:

Players can now quickly change worlds from in-game by opening the options menu (by pressing Esc) and selecting "Hop worlds", thanks to our dedicatedly deadly Ninja Team.

Examining a stack of coins on the ground will now display how many there are in the stack.

The global cooldown when creating gatestones has been removed.

Gems are now automatically stored in a gem bag when picked up.

The Catherby cooking house door is now opened by default.

Grappling over obstacles whilst wielding a salamander now has a new animation.

The Enlightenment scroll time out message now appears in red.

Certain large animations should no longer block players' click areas.


Engine:

Entering a bank PIN into the Companion App should no longer take you to the bank instead of the page you were trying to access.
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Demon Flash Mobs – New Rewards and Rebalancing

Bericht door Gio »

Matige update jammer :(.
Afbeelding
Duco
Berichten: 2462
Lid geworden op: woensdag 12 september 2007, 17:43
RS: De Bakkerij (p2p)
Oude naam: Agility Aap

Re: Demon Flash Mobs – New Rewards and Rebalancing

Bericht door Duco »

Wat mij opvalt is dat ze er steeds langer over doen om na een update weer online te komen, vroeger had men daar toch veel minder moeite mee.

De updates zijn misschien groter geworden maar het valt me erg op, nu is het een kleine update en je kan er nu nog steeds niet terug op.
"Soms moet je eerst fouten maken om bij het juiste uit te komen , maar dat betekent niet dat je de verkeerde weg hebt genomen om er te komen"
gives0meluck
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 20 oktober 2014, 5:28

Re: Demon Flash Mobs – New Rewards and Rebalancing

Bericht door gives0meluck »

gem bag update beste so far <3
BurnedUDown
Ex-chatmoderator
Berichten: 3687
Lid geworden op: woensdag 26 november 2008, 18:53
RS: BurnedUDown (p2p)

Re: Demon Flash Mobs – New Rewards and Rebalancing

Bericht door BurnedUDown »

Er was een full server reboot.
Afbeelding
Warrior737
Berichten: 77
Lid geworden op: zondag 3 oktober 2010, 15:22
RS: Elba (p2p)
Extra rang: RoS #1 Agility, Crafting, Mining

Re: Demon Flash Mobs – New Rewards and Rebalancing

Bericht door Warrior737 »

Afbeelding

Spec van nieuwe familiar. :o
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Demon Flash Mobs – New Rewards and Rebalancing

Bericht door Zeekoe »

Patch week dus.
Tuin
Berichten: 5933
Lid geworden op: maandag 9 november 2009, 21:33
RS: Tuin (p2p)

Re: Demon Flash Mobs – New Rewards and Rebalancing

Bericht door Tuin »

Players can now quickly change worlds from in-game by opening the options menu (by pressing Esc) and selecting Hop worlds, thanks to our dedicatedly deadly Ninja Team.
Eindelijk geen random mensen meer in m'n friendlist :D
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Demon Flash Mobs – New Rewards and Rebalancing

Bericht door Roy Boy106 »

Via friendlist of friend/clan chat is wel een paar clicks sneller :)
Rizmor
Berichten: 202
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2014, 19:07
RS: Rizmor (p2p)
Clan: Exuro
Extra rang: Winnaar Battle of the Divisions, RoS #1 Construction

Re: Demon Flash Mobs – New Rewards and Rebalancing

Bericht door Rizmor »

Titels zijn op het moment een vermogen waard, misschien interessant voor de mensen die wat geld willen maken.
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: Demon Flash Mobs – New Rewards and Rebalancing

Bericht door Lars »

Ze gaan in ieder geval een stuk sneller neer nu.
Afbeelding
sjoerdd
Berichten: 343
Lid geworden op: dinsdag 24 augustus 2010, 19:34
RS: Pann (p2p)

Re: Demon Flash Mobs – New Rewards and Rebalancing

Bericht door sjoerdd »

zijn der mensen die die nieuwe summoning creatures al hebben uitgeprobeerd? zo ja zijn ze beter dan steel titans bij slayer?
Afbeelding
ninjadude
Berichten: 182
Lid geworden op: zondag 10 mei 2009, 22:19

Re: Demon Flash Mobs – New Rewards and Rebalancing

Bericht door ninjadude »

Krijgde de scroll ''castellan'' niet weten dat het geld waard is en geopend...
Hoeveel is da atm waard? Wil weten hoeveel ik normaal zou hebben.
RoodWitBlauw
Berichten: 1096
Lid geworden op: dinsdag 17 augustus 2010, 11:24

Re: Demon Flash Mobs – New Rewards and Rebalancing

Bericht door RoodWitBlauw »

Ze hebben die titles tradable gemaakt? :lol:
Deemril
Berichten: 424
Lid geworden op: maandag 26 maart 2012, 10:11
RS: Deemril (p2p)
Clan: RSR
Oude naam: Tyraz

Re: Demon Flash Mobs – New Rewards and Rebalancing

Bericht door Deemril »

sjoerdd schreef: zijn der mensen die die nieuwe summoning creatures al hebben uitgeprobeerd? zo ja zijn ze beter dan steel titans bij slayer?
Dat zou me allesinds verbazen, aangezien steel titan lvl 99 sum is. Misschien zijn ze beter als je wilt afken, geen idee :mrgreen: .
Afbeelding
Rizmor
Berichten: 202
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2014, 19:07
RS: Rizmor (p2p)
Clan: Exuro
Extra rang: Winnaar Battle of the Divisions, RoS #1 Construction

Re: Demon Flash Mobs – New Rewards and Rebalancing

Bericht door Rizmor »

ninjadude schreef: Krijgde de scroll ''castellan'' niet weten dat het geld waard is en geopend...
Hoeveel is da atm waard? Wil weten hoeveel ik normaal zou hebben.
Castellan is een van de goedkopere en heeft een waarde van ongeveer 5 - 7.5M.
ninjadude
Berichten: 182
Lid geworden op: zondag 10 mei 2009, 22:19

Re: Demon Flash Mobs – New Rewards and Rebalancing

Bericht door ninjadude »

Rizmor schreef:veer 5 - 7.5M.
Ooh, valt goed mee dan niet zoveel misgelopen.
Merci voor eht antwoord!
Plaats reactie