Developer blogs

NB: Als er over "ik" of "wij" wordt gesproken, wordt hier de medewerkers of een medewerker van Jagex mee bedoeld. Dit artikel is een vertaling van dit artikel op RuneScape.com


2 2010 - Achievement diary: elitetaken - ontwikkeling

Het was een lange, moeilijke weg, maar we komen er! De ontwikkeling van Elite Achievement Diaries komt tot zijn einde. Dit is tijdens mijn opleiding aan drie nieuwe ontwikkelaars (Mod Raven, Mod Jack en Mod Ana) en de ontwikkeling van Shattered Heart, Familiarisation en enkele andere projecten afgerond! Ik ben een zeer drukke eekhoorn geweest.

Ontwikkeling van de diary

Toen ik in de blog elitetaken voor het eerst over dit project schreef , vorig jaar in november, was ik helemaal aan het begin van het ontwerpproces en schreef ik op wat misschien in de taken zouden kunnen komen. Dit was een stuk makkelijker doordat ik vele suggesties van jullie kreeg. 50-75% van de taken komen voort uit de suggesties van jullie.

Sinds die blog besloten we dit project uit te breiden door terug te kijken op vorige beloningen om deze meer in lijn met elkaar te brengen. Aangezien de meeste achievements diaries door verschillende mensen ontworpen zijn, verschillen de diaries op hun eigen manier. Sommige ontwikkelaars zetten teleporteeropties bijvoorbeeld op voorwerpen, anderen maken ze op personages. Mod Mark en ik creëerden dus een reeks richtlijnen, die ik op de voorgaande beloningen toepaste. Je zult zien dat het niet langer nodig is om het bijbehorende stukje armour van een beloning te dragen wanneer je van de beloning gebruik wilt maken.

Goed uitgerust

Een beloning verzinnen voor een achievement diary is altijd lastig, vooral beloningen die gewaardeerd zijn bij spelers en die geen problemen veroorzaken met de balans in het spel. We willen bijvoorbeeld het spel niet verpesten door iedereen Karamja gloves te geven waardoor ze onkwetsbaar worden tijdens het dragen ervan. Ik denk dat we voor een goed evenwicht voor beloningen tussen skillers en combat-liefhebbers hebben gezorgd en dat ze zo goed mogelijk bij het thema van de diaries passen.

Met deze update probeerden we de look van de complete kit een beetje te verenigen. Niet zozeer om het te laten lijken dat het ontworpen  is om bij elkaar te passen, maar zodat het er goed uitziet wanneer jullie het in volledige outfit dragen. Elk stuk was immers gemaakt door een geheel andere cultuur, met hun eigen methodes en tools. Om dit te bereiken, moesten de broek van de kit op hetzelfde moment gemaakt worden, maar de broek zal pas bij de release van de volgende Achievement Diary uitkomen. Wanneer dat zal zijn, is ook ons nog onbekend. Ik ben erg tevreden met dit werk, dus ik hoop dat jullie er ook tevreden mee zijn.

Concept

Wat nu?

ArmourNa de ontwikkeling ging het project door een periode van evaluatie en feedback. Verschillende mensen testten de inhoud om te kijken of het goed speelbaar was en of het in het spel paste. Al deze feedback werd gebruikt om het af te werken.

We zijn momenteel in de fase waar de codes worden gecontroleerd en de bugs worden verwijderd, en, zoals jullie misschien al gezien hebben in Achter de Schermen  - September, hopen we ze deze maand uit te brengen.

Ik kan niet wachten om jullie meningen over deze update na de release te weten!

Als je over deze blog op de forums wilt praten, kun je dat hier doen.


Over deze pagina

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Terug naar Developers' blogs

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.