Developer blogs

NB: Als er over "ik" of "wij" wordt gesproken, wordt hier de medewerkers of een medewerker van Jagex mee bedoeld. Dit artikel is een vertaling van dit artikel op RuneScape.com


7 2011 - Clan-updates: identiteit van een clan

Onderscheiding

Clanmotieven
Een selectie van mogelijke clanmotieven

Een van de dingen waar we aan werken terwijl het engineteam de code ontwerpt die nodig is om de op clans gerichte updates te maken, is de mogelijkheid om je te onderscheiden.

We willen dat je echt een eigen clan kunt hebben en die uniek kunt maken. We denken na over elementen als aangepaste kleuren en een aantal motieven waar je uit kunt kiezen. We hebben nog niet besloten waar deze kleuren en motieven gebruikt gaan worden, maar het is belangrijk om als clan een eigen identiteit te hebben.

Dit onderdeel van het project is nog erg veranderlijk op dit moment, maar we kunnen je alvast laten zien wat we nu hebben (zie het bovenstaande plaatje). Jij kunt meedoen. We houden een wedstrijd om je eigen motieven in het onderwerp Clan Logo Competition te plaatsen.

- Door Mod Maz

Clan flagstaffTechnische details

Het verbeteren van de ondersteuning die we aan clans in het spel kunnen bieden, vereist veel werk van het engineteam.

Het contentteam richt zich op de gameplay en spelerservaring en het engineteam concentreert zich op de technische aspecten van clans. Dat betekent dat veel overleg tussen beide teams nodig is. We moeten goed weten wat we willen bereiken om de gewenste ervaring te bieden, maar dat moet met de engine van RuneScape ook technisch mogelijk zijn.

Normaal gesproken begint de ontwikkeling van een spel met de motor die gemaakt moet worden, waarna het contentteam er dingen voor maken. Deze volgorde zorgt ervoor dat een spel normaal gesproken jaren ontwikkeling vergt. Om dit proces te versnellen, werken we parallel met het engine team. We praten met ze om goed te begrijpen wat de nieuwe mogelijkheden toevoegen. We kunnen deze informatie gebruiken om zo veel mogelijk content te maken voordat het engineteam hun werk afhebben.

- by Mod Roderick


Over deze pagina

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Terug naar Developers' blogs

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.