Developer blogs

NB: Als er over "ik" of "wij" wordt gesproken, wordt hier de medewerkers of een medewerker van Jagex mee bedoeld. Dit artikel is een vertaling van dit artikel op RuneScape.com


7 2009 - Community Management: Spelersbezoek

Jagex staat bekend als erg stil bedrijf. We hebben altijd hard gewerkt om geweldige spellen te maken, en zijn blij dat de kwaliteit van ons spel spreekt voor voor de passie en het enthousiasme dat we erin steken.

In tegenstelling tot ons eerdere stille publieksysteem hebben we onlangs de deuren geopend voor een handvol geselecteerde spelers. In deze blog ga ik vertellen hoe dat er aan toe ging. Gelukkig hebben we ook een aantal ooggetuigenverslagen kunnen afnemen van een aantal jongens en meisjes die waren uitgenodigd, waardoor je een hele andere visie op de zaak zult hebben.

Waarom?

Ik weet wat jullie nu allemaal zullen denken. Het was allemaal een reclamestunt die maanden van te voren tot in de puntjes was voorbereid, toch?

Eigenlijk niet. Hoewel dit ons imago zeker niet zal schaden, vonden we dat we een aantal trouwe spelers moesten belonen. We hadden een aantal van hen een levenslang lidmaatschap cadeau kunnen geven, maar we wilden iets meer dan dat doen en ze een ervaring bieden ze altijd zouden herinneren.

Ik zal je niet gaan vervelen door te vertellen hoe moeilijk het allemaal was om zoiets te organiseren, maar laat ik het zo zeggen, deze enorme taak werd uitgevoerd door Mark Gerhards prachtige assistent Mod SJ.

Wat hebben we gedaan?

Dag 1

In een paar weken zijn we erin geslaagd om een aantal vluchten te boeken, alle formulieren in te vullen en wat verder belangrijk was te regelen. Het leek wel alsof de gasten meteen nadat we de vluchten hadden geboekt op weg gingen naar London Heathrow en onder weg waren naar Cambridge. Ik herinner me de dag nog dat ik naar mijn werk ging en verwachtte dat ze om 11 uur zouden komen, maar toen ik net vijf minuten zat, kwam er een medewerker naar me toe en die zei: "Err, besef je wel dat er gasten met koffers buiten staan?". Verrast, maar enthousiast sprong ik uit mijn stoel om ze allemaal te begroeten (en ja, ik schudde de taxichauffeur een hand omdat ik dacht dat het een speler was).

Toen iedereen gearriveerd was, gaven we ze wat te eten en een rondleiding door het kantoor.

Citaat uit de blog van Water_Is_Nat:

Er was een fantastische rondleiding in het gebouw van Jagex dat ons liet zien hoe RuneScape en FunOrb achter de schermen wordt gemaakt. We kregen meer te weten over hoe het spel wordt gecreëerd en hoeveel werk er nodig is om één simpele update te maken!

Het was leuk om de gezichten te zien van de mannen en vrouwen die erg hard aan het spel werken zodat het voor ons zo leuk mogelijk wordt!

De rondleiding duurde erg lang. Het duurde meer dan drie uur en ik weet zeker dat iedereen aan het einde versteld stond. Iedereen leek het erg naar zijn zin te hebben en waren gefascineerd om meer te weten te komen over het werk dat zich achter de schermen bij Jagex afspeelt. Er hing een erg goede sfeer in het kantoor ik weet haast zeker dat sommigen van ons nog opgewondener waren dan onze gasten.

Dag 2

De volgende dag was de dag van de Jagex Jolly. We dachten dat onze bezoekers een rustige ochtend wel zouden waarderen, dus we regelden halverwege de dag een Jolly voor ze. Tegen de tijd dat zij arriveerden was het feest in volle gang en iedereen was lekker aan het eten, drinken en velen verwondden zich op de autoscooters (ja, er waren autoscooters).

Citaat van RuneHQ:

Een aantal taxi's kwam ons ophalen en bracht ons naar het feest met de aardige mensen van Jagex. Ik ga niet in detail, maar het assortiment eten was geweldig, en het assortiment spellen en het ritjes waren geweldig, en de kans om met mensen te praten in een ontspannen sfeer is geweldig, hoewel Mark misschien een klein beetje concurrerend was.

Tegen het einde van het feest was iedereen gebroken. Degenen met het uithoudingsvermogen gingen door met feesten in Cambridge terwijl iedereen doodop naar huis ging (zoals ik).

Dag 3

De vrolijke dag was voorbij. De volgende dag zagen we een kans om onze gasten Cambridge te laten zien in toeristische stijl. Ze werden meegenomen door een paar personeelsleden inclusief Mark Gerhard.

Citaat uit de blog van Water_Is_Nat:

Tijd om te chillen in Cambridge!

Het eerste dat we deden was lunchen met Mark Gerhard, Paul M en Calm. We hadden een geweldig gesprek en we kwamen meer te weten over het spel en hoe het in de toekomst eruit komt te zien. Ik kan jullie beloven mensen, ik weet niet meer dan jullie allemaal weten

Daarna gingen we 'punteren'! (Het is bijna hetzelfde als de gondels in Venetië).

We kregen een tour met een gids door Cambridge over de river Lum, ehhh Cam ;) wat ook erg leuk was!

Vervolgens keerden we terug naar het Jagex-kantoor en begonnen we aan een ingame-evenement. Het begon in Varrock, vanaf daar renden we naar Lumbridge en daarna naar west-Falador!

Citaat van RuneHQ:

Op zaterdag kwamen een aantal mensen van Jagex ons ophalen om te gaan lunchen. Mark Gerhard had de mogelijkheid om bij ons te komen zitten, maar toen kwam er iets onverwachts tussen en moest hij het pand verlaten. Vervolgens gingen er een hoop mensen uit onze groep punteren met Paul M terwijl een aantal anderen van ons souvenirs gingen halen en op Mod Poppy gingen wachten om ze te laten zien. Er ontstond een discussie over wat we wilden gaan doen op de laatste middag dat we samen waren. Misschien bowlen of een film? Een bustour door de stad? Allemaal goede ideeën. We gingen voor het beste idee ooit - We gingen naar het kantoor van Jagex om RuneScape te spelen!

Na de tour door Cambridge was het tijd om onze gasten gedag te zetten en ze uit te zwaaien. Ze gingen namelijk naar hun hotels en de morgen daarop terug naar hun woonplaats met het vliegtuig.

Foto
De draaimolen is geen hint over paarden ;)

Ik ben blij te vertellen dat iedereen veilig thuis is teruggekeerd en iedereen een fantastische tijd heeft doorgemaakt. Ik heb een hoop mensen hier bij Jagex horen zeggen dat ze het ook geweldig vonden om spelers te ontmoeten - en daar ben ik het mee eens. Het was geweldig om een groep aardige spelers te mogen ontmoeten.

Dit was de eerste keer ooit dat we de deuren voor spelers geopend hebben. Niet alleen voor de gasten was dit een grote stap, maar ook voor Jagex zelf als onderneming. We voelen ons zeer aangesloten met onze spelers en hopelijk hebben we kunnen laten zien dat we vriendelijk zijn en een hartstochtelijke groep mensen.

Gaan we dit nog eens doen? Ja, dat gaan we doen. We begrijpen dat er tonnen spelers zijn die toegewijd en loyaal zijn aan RuneScape en we willen mensen geen ongemakkelijk gevoel geven omdat ze niet waren uitgenodigd. We zeggen niet dat we dit niet meer gaan doen.

We willen je graag meer over het bezoek van onze gasten vertellen vanuit een ander perspectief, daarom hebben we een apart onderwerp aangemaakt waar je meer over deze reis kunt lezen en kunt reageren.

Ten slotte, als je een blog verwachtte over onze competitiestrategie in groter detail, mijn excuses! We zullen een blog over de competities binnenkort schrijven, maar we wilden ook wat vertellen over ons spelersbezoek, dat leek ons, en waarschijnlijk ook onze gasten een goed idee.

Bedankt voor het lezen.

Je kunt in dit forumonderwerp over deze blog discussiëren.


Over deze pagina

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Terug naar Developers' blogs

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.