Developer blogs

NB: Als er over "ik" of "wij" wordt gesproken, wordt hier de medewerkers of een medewerker van Jagex mee bedoeld. Dit artikel is een vertaling van dit artikel op RuneScape.com


21 2010 - Design Notes: Wherefore Art Thou Romeo?

We merkte dat enkele spelers zich afvroegen waarom we één van onze quests voor gratis spelers weggehaald hebben. De reden is simpel. Eigenlijk zijn er twee redenen en daarom leek het mij verstandig die met jullie te delen. Ik heb ook geprobeerd om de vragen van het forum over de verandering te beantwoorden.

1. Romeo & Juliet voldeed niet meer aan de kwaliteit die we nu geven.

Een nieuwe speler zou kunnen zeggen "Dit is saai, ik stop ermee!"

Deze quest werd vooral door nieuwe (gratis) accounts gespeeld, vanwege de ligging en de lage vereisten. Een nieuwe speler heeft geen idee over of dit nieuwe of oude content is en baseert zijn of haar mening over geheel RuneScape op wat zij spelen. Deze quest was gewoonweg beneden de kwaliteit die we nu verwachten en mist creativiteit die we in nieuwe updates willen zien.

Ja, er zijn nog meer quests die een lage kwaliteit hebben. Ik zeg daarom ook niet dat dit de enige quest is die veranderd zal worden. Als we naar de statistieken van de quest keken, zagen we dat vrijwel iedereen de quest is begonnen, maar bij vele mensen niet af gemaakt. Daarom besloten we dat de quest niet leuk genoeg geweest was.

2. Romeo & Juliet was een kopie in plaats van een parodie.

Een nieuwe speler zou kunnen zeggen "WTH? Dit is gewoon een slechte kopie van dat boek? FAIL!" en ermee stoppen.

We laten wel meer elementen uit het echte leven in onze updates toe. Grote gebieden van het spel zijn gebaseerd op dingen die gebeuren in de echte wereld, vooral geschiedenis en media, zoals de overeenkomst tussen Fremennik en Vikings of het Picard-achtige karakter uit Enlightened Journey. We maken ze deel van het spel en we weten dat er mensen zijn die het leuk vinden om te zien hoe wij er een RuneScape-draai aan geven. Natuurlijk zijn niet alle updates een parodie, maar er is wel plaats voor. Romeo & Juliet was gewoonweg niet RuneScape-achtig genoeg. Daarom was het slecht dat deze content al zo vroeg in de carrière van een speler zou worden laten zien.

Vragen

Waarom verwijderen? Welke schade bracht het aan?

Zie hierboven, we geloven dat nieuwe spelers afgeschrikt konden worden van de slechte kwaliteit van de quest.

Waarom herschrijven jullie het niet gewoon?

Zie hierboven, we dachten dat nieuwe RuneScape spelers een verkeerd beeld zouden kunnen krijgen over RuneScape, wat uiteraard niet de bedoeling is.

Ik hou van Romeo/Juliet, we gingen trouwen, het was mijn favoriete NPCs, e.d.

Sorry hiervoor. Ik heb geen excuus, maar we vonden dat de quest niet passend was. We kregen ook de commentaar over "waarom veranderde jullie dat plaatje aan de muur van de pub, het was mijn favoriet plaatje, OMG!". "Breng de wildy ditch terug" of, inderdaad, "die vrouwelijke banker in de GE was heet, waarom verwijderen!!? OMG!!!"

Sommige spelers zijn gehecht aan elementen uit het spel waarvan wij niet hadden verwacht dat spelers ze leuk zouden vinden. We voeren deze updates door om de toekomst van RuneScape veiliger te stellen, niet om jullie onnodig te irriteren. Misschien zullen andere onderdelen van het spel tot een nieuwe favoriet uitgroeien. Gudrun is bijvoorbeeld de nieuwe favoriet van Mod Liano, ik heb hem zojuist nog een liedje over hem horen zingen.

Nieuwe spelers beleven nu niet dezelfde ervaring als wij hebben beleefd.

Dat is met elke update het geval. We hebben zowat elk aspect van het spel vernieuwd met updates en dit is niets anders. Ik praat vaak over Prayer training in de originele RuneScape, zonder Ectofuntus of prayer bones. De meeste huidige spelers speelden hebben RuneScape Classic niet gespeeld en weten helemaal niet hoe het vroeger was. Ik denk niet dat wij de ervaring aan spelers om de ehm... ervaring moeten bieden :) Nu ik er eigenlijk over denk, je kunt prayer trainen zonder Ectofuntus EN de Romeo & Juliet-quest nog ervaren als je Classic speelt!

Om af te sluiten, een persoonlijke opmerking; ik mis het oude symbooltje voor the ignore list. Ik hield van dat kleine rode mannetje en zijn woede maakte me aan het lachen wanneer ik hem bekeek. Hij is verdwenen nu en ik mis hem, maar ik weet dat het menu van hogere kwaliteit en professioneler is dan vroeger, dus ik weet dat hij in de vaart der volkeren moest verdwijnen. Hij is een slachtoffer van de vooruitgang. Het is triest, maar wel onderdeel van een proces om het spel een betere plaats voor iedereen te maken.

Als je over deze blog wilt praten, kun je dit onderwerp bezoeken.


Over deze pagina

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Terug naar Developers' blogs

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.