Developer blogs

NB: Als er over "ik" of "wij" wordt gesproken, wordt hier de medewerkers of een medewerker van Jagex mee bedoeld. Dit artikel is een vertaling van dit artikel op RuneScape.com


1 2010 - Herziening van de Dragon Scimitar

We hebben onlangs de manier waarop de animaties van poppetjes die niets doen, worden weergegeven. Deze is nu flexibeler, waardoor we minder beperkt zijn in hoe we ze afhandelen. In het verleden waren we bijvoorbeeld niet in staat om deze animaties buiten een bepaald driedemensionaal vlak weer te geven.

Oud en nieuw

De plaatjes hierboven laten het verschil zien tussen hoe het spel vroeger deze speleranimaties liet zien en hoe het spel dat nu doet. Links zie je de beperking in ruimte waarin personages hun uitrusting kunnen weergeven. Rechts is hoe het er nu uit ziet, dankzij een update aan het spel.

'Geforceerde' draagpositie
"Geforceerde" draagpositie

Deze beperking betekende, doordat wapens vanaf alle hoeken juist moesten worden weergegeven, dat de draagpositie van sommige wapens geforceerd leken. Het werd met de laatste update van de dragon scimitar duidelijk dat sommigen dit niet mooi vonden. Wij hielden er ook niet zo van. Ik ben er zeker van dat de animaties en de draagpositie van de nieuw ontworpen dragon scimitar nu veel natuurlijker lijkt!

Ik weet ook dat sommigen het volgende zullen denken: "wapens worden altijd buiten dat driedimensionale vlak weergegeven tijdens gevechten, waarom zou dat dan niet kunnen als een poppetje niets doet?" Nou, dat is omdat de verschillende animatietypes in RuneScape op verschillende wijzen worden aangepakt, dus de problemen met het weergeven van animaties als je poppetje niets doet, gelden niet bij gevechtsanimaties.

Nu alle animaties op een flexibelere wijze kunnen worden afgehandeld, kijken we naar nieuwe updates. De nieuwe dragon scimitar is het eerste wapen dat er voordeel van heeft! We willen jullie mening weten over wat wij met de dragon scimitar hebben gedaan, zodat we kunnen bedenken wat we met de andere wapens in RuneScape gaan doen. We willen dat de wapens in RuneScape er zo goed mogelijk uit zien en zo veel mogelijk lijken op wat jullie in gedachten hebben. Laat het ons dus weten!


Over deze pagina

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Terug naar Developers' blogs

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.