Developer blogs

NB: Als er over "ik" of "wij" wordt gesproken, wordt hier de medewerkers of een medewerker van Jagex mee bedoeld. Dit artikel is een vertaling van een artikel op RuneScape.com


9 2010 - Rechtszaken: meer zittingen

Als updateontwikkelaar van RuneScape krijg je vaak merkwaardige dingen die je moet doen, je kunt bijvoorbeeld gevraagd worden namen te zoeken voor de vissen in Daemonheim of je wordt gevraagd een Schotse eekhoorn minder intimiderend te laten overkomen. Met de rechtszaken werden we in oktober 2009 door Mod Nancy benaderd met de vraag wie er op RuneScape in een rechtszaak zou eindigen en waarom. Dit is het soort van creatieve vragen die we graag beantwoorden en dus begonnen we er meteen aan. Als je zoals ons bent, ben heb je nu al een idee of een suggestie.

We gaven Mod Nancy tientallen suggesties, waarna ze al snel de meer.. ongewone suggesties begon schrappen. Als Mod Nancy niet zo'n goede aanleg zou hebben gehad om het verschil tussen ideeën van goede kwaliteit en onzinnige te zien, zou je misschien de volgende personages in RuneScape tegen deze misdaden verdedigen:

- Bob voor buiten de paden lopen
- Cowkiller7331 voor zware mishandeling van koeien
- Prison Pete wegens kraken
- Sir Vant tegen de familie van de schildknaap voor nalatige ridderlijkheid
- Evil Chicken voor hard geflapper
- Magere Hein voor doodslag
- Freaky Forrester voor stroperij

Daarna besteedde Mod Nancy drie maanden aan het schrijven van 150.000 woorden voor 16 rechtszaken. Deze worden in twee groepen opgesplitst en in 2010 uitgebracht. Om je een idee te geven hoelang dit is: dit is ongeveer de inhoud van "De hobbit' en "In de ban van de ring"' samen. Dus je kunt je voorstellen hoeveel moeite er gedaan wordt om het te schrijven en aan te vertalen. Op het gebied van schrijven hebben we voor dit project een andere aanpak aangenomen. Om het werk van Mod Nancy te drukken, hoefde ze enkel de basisstructuur voor de tekst maken. Als er een of ander gesprek is dat je leuk of slecht vindt, zijn wij vaak diegene die de schuldige zijn!

De eerste rechtszaken versus de tweede rechtszaken

partypete_thumb.jpg
Een rechtszaak, verlamd door misdaad

De eerste rechtszaken waren zo ontworpen dat ze kort waren en het niet zo ingewikkeld was om je bij een rechtszaak te verdedigen. Bij de tweede rechtszaken kunnen we het moeilijker maken, zodat de vaardigheden die je hebt opgebouwd tijdens het verdedigen en aanklagen van Mugger level 6 en de andere personages uit de eerste serie rechtszaken, echt op de proef worden gesteld. Terwijl jij je bij de eerste serie beperkt was tot vergelijking van vingerafdrukken en het praten met getuigen voordat een rechtszaak begint, zul je in de tweede serie een professioneler verhoor en onderzoek van het plaats delict moeten verrichten. Het spreekt vanzelf dat deze moeilijke gevallen meer XP en betere beloningen opleveren, waarna je een extra voorwerp krijgt bij het oplossen van alle rechtszaken.

Als schrijvers kregen we bij de tweede serie rechtszaken meer kans tot creativiteit en humor. De eerste rechtszaken waren gemakkelijk, bij de tweede serie zal het echter lastiger zijn om te winnen. Spelers die ervan houden als hun pleidooi rijk is en vol uitdagingen zit, zullen elf verschilllende zaken aantreffen, die zich op grappigere dingen focussen (is Evil Dave echt EVIL?) en serieuze, intrigerende zaken (moeten de barbaren herstelbetalingen aan de tovenaars betalen voor invasies uit het verleden?). Ik vond het leuk om weer met Evil Dave en Party Pete te werken, die altijd een grote inspiratie voor Postbag from the Hedge vormen.

Er zijn natuurlijk ook obstakels die overwonnen moeten worden. In elke zaak worden sommige vragen vier keer aangeleverd: door de speler wanneer hij informatie over de verdachte verzamelt, door de speler als hij in de rechtszaal is, door de computeraanklager en door de computerverdediger. Dit veroorzaakt interessante problemen. Moet de computerverdachte in elke situatie hetzelfde antwoorden? Als je "ja" zou zeggen, kan een speler in een rechtszaak tot drie keer toe hetzelfde horen, wat niet zo spannend is. Als je "nee" zegt, moet het personage het verhaal veranderen en inconsistent bewijs leveren, wat niet zo eerlijk voor de speler is. Het schrijven van tekst voor een computerpersonage is een balans zoeken tussen afwisseling en consistentie van het bewijs.

Om je een idee te geven over de status van het project: het schrijf- en de bewerkingswerkzaamheden zijn net afgerond (met de vertalingen in uitvoering). We denken het over enkele maanden vrij te geven. Persoonlijk ben ik van plan om double eyepatches te dragen als ik plaats delicten onderzoek, zodat het lijkt alsof ik in CSI: Miami ben. Ik heb misschien al een paar goedgeplande woordgrappen en geestigheden klaar.

Om over deze blog te discussiëren, kun je naar het onderwerp op de forums.


Over deze pagina

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Terug naar Developers' blogs

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.