Rush of Blood
Rush of Blood is een combat gerichte D&D voor members. De moordlustige slayer master Morvran heeft zijn kelder speciaal ingericht om avonturiers te testen. Hij doet dit door monsters op jou af te sturen in verschillende golven. Dat systeem is te vergelijken met dat van Troll Invasion en de TzHaar Fight Cave. Er is echter één groot verschil: in deze D&D krijg je slechts 10 minuten om zijn monsters te doden. Het doel is om binnen deze tijd zo veel mogelijk golven van monsters te doden zonder zelf te sterven.
Je kunt de D&D zo vaak doen als je zelf wilt. Eén keer per week kun je meedoen voor een boek dat je XP in een skill naar keuze geeft, andere keren in die week krijg je alleen de andere beloningen. Zoals bij veel wekelijkse dingen in RuneScape, reset ook hier de week woensdagnacht. Naast het boek zijn er nog andere beloningen, zoals titels en verschillende voorwerpen van de monsters die je doodt.
Rush of Blood is een veilige D&D, je verliest dus geen spullen als je doodgaat.
Om te starten zijn er enkele eisen. Zo moet je de quest Plague's End voltooid hebben en ook moet je Slayer level minimaal 85 zijn. Er zijn vier verschillende niveaus en afhankelijk van welk niveau je kiest, zijn er nog extra eisen. De niveaus zijn respectievelijk brons, zilver, goud en platina. Ook de monsters die je zal moeten bevechten zijn verschillend per niveau. Met elk niveau groeit het vereiste Slayer level met 5.
Je kunt beginnen door Morvran te vragen naar zijn grot. Morvran staat in het noorden van het Iorwerth-gedeelte van Prifddinas. Het gedeelte van de Iorwerth-clan is in het zuidwesten van Prifddinas.
Als de Voice of Seren actief is in het gedeelte van de Iorwerth, zul je voor alle monsters in Rush of Blood Slayer xp krijgen.
Aanbevolen uitrusting
Aangezien twintig rondes binnen tien minuten moeten zijn afgerond, is het erg belangrijk je te richten op zoveel mogelijk schade in zo min mogelijk tijd en minder op overleven.
- Wapens voor drie aanvalsstijlen.
- Hybrid armour, zodat je niet steeds van armour set hoeft te wisselen.
- Aura die schade of accuracy verhoogt.
- Ability bar ingericht op veel schade. Gebruik veel Sunshine en Death's swiftness.
- Potions, zoals overloads en prayer potions. Een adrenaline potion kan handig zijn.
- Voedsel.
- Holy water en dreadnips tegen Tormented demons.
- Summoning familiar die meevecht.
- Ferocious ring (5), wanneer je de mogelijkheid koopt dat hij in de grot van Morvran werkt.
- Rush of blood damage enhancer van de Motherlode Maw wanneer je hier toegang tot hebt. Hiermee zul je 500 rake hits 10% meer schade aanbrengen.
Brons
Neem wapens van blisterwood en bescherming tegen drakenvuur mee. Ook een van de verbeterde versies van Balmung kan handig zijn. Je hebt Legacy of Seergaze en 85 Slayer nodig.
Mogelijke monsters in waves 1 tot en met 10
- 3 Abyssal demons
- 6 Baby black dragons
- 3 Dagannoths (level 77) en 2 Dagannoths (level 78)
- 2 Exiled kalphite paragons en 2 Exiled kalphite soldiers
- 3 Exiled kalphite workers
- 5 Greater demons
- 4 Grotworms
- 1 Ket-Zek
- 4 Rorarii
- 1 Tok-Xil
- 5 TzHaar-Hurs
- 1 TzHaar-Ket, 1 TzHaar-Mej en 2 TzHaar-Xil
- 4 Vyrewatch
- 1 Yt-MejKot
Mogelijke monsters in waves 11 tot en met 20
- 5 Aquanites
- 4 Aviansies (level 89)
- 4 Black demons
- 1 Capsarius en 2 Gladii
- 3 Dagannoth sentinels
- 3 Death spawns en 3 Nechryaels
- 2 Exiled kalphite guardians en 1 Exiled kalphite marauder
- 3 Iron dragons
- 5 Mutated jadinko babies
- 1 Vyrelady en 1 Vyrelord
Zilver
Hiervoor heb je Legacy of Seergaze en 90 Slayer nodig. Neem bescherming tegen drakenvuur mee. Ook een verbeterde versie van Balmung kan weer handig zijn.
Mogelijke monsters in waves 1 tot en met 5
Zie wave 1 tot en met 20 van brons.
Mogelijke monsters in waves 9 tot en met 10
Zie wave 11 tot en met 20 van brons.
Mogelijke monsters in waves 11 tot en met 20
- 4 Black dragons
- 4 Dagannoth guardians
- 4 Dark beasts
- 3 Desert strykewyrms
- 4 Mature grotworms
- 2 Mithril dragons
- 5 Mutated jadinko guards
- 3 Steel dragons
- 5 TokHaar-Hurs
- 1 TokHaar-Ket, 1 TokHaar-Mej en 1 TokHaar-Xil
- 2 TokHaar-Ket Champions
- 1 TokHaar-Ket-Zek
- 1 TokHaar-Tok-Xil
- 1 TokHaar-Yt-MejKot
- 4 Waterfiends
Goud
Hiervoor heb je 95 Slayer, 90 Dungeoneering en Blood Runs Deep, Branches of Darkmeyer, The Chosen Commander, The Elder Kiln, Fate of the Gods, The Firemaker's Curse, One of a Kind, Ritual of the Mahjarrat, The Void Stares Back en The World Wakes nodig.
Mogelijke monsters in waves 1 tot en met 10
Zie wave 11 tot en met 20 van zilver.
Mogelijke monsters in waves 11 tot en met 20
- 1 Adamant dragon
- 2 Airut
- Twee monsters, elk kan een automaton generator, automaton guardian of automaton tracer zijn.
- Twee monsters, elk kan een bladed muspah, force muspah of throwing muspah zijn.
- 1 Celestial dragon
- 3 Ice strykewyrms
- 1 Ganodermic beast en 2 Ganodermic runts
- 1 Kal'gerion demon
- 5 Mutated jadinko males
- 1 Tormented demon
- 1 Wounded glacor
Platina
Hiervoor heb je 99 Slayer en 90 Dungeoneering nodig. Ook moet je Branches of Darkmeyer, The Chosen Commander, Fate of the Gods, The Firemaker's Curse, One of a Kind, Ritual of the Mahjarrat, The Void Stares Back en The World Wakes hebben gedaan.
Mogelijke monsters in waves 1 tot en met 20
Zie wave 11 tot en met 20 van goud.
Beloningen
Het spel is over als je sterft of tien minuten hebt gevechten. Hierna kun je een kist openen waar de drops inzitten die de monsters normaal hadden gedaan. Ashes en bones zitten hier niet in.
Als je aan het begin voor een "reward run" hebt gekozen, krijg je ook een boek voor xp in een skill naar keuze. De hoeveelheid hangt af van de gekozen moeilijkheidsgraad, het aantal afgeronde waves en of je na de tien minuten nog leefde of niet.
Er is in de reward run ook een kans (behaalde wave / 20) dat je een most wanted card voor abyssal demons, automatons, glacors of tormented demons krijgt, waarmee voor 100 monsters de kans op de bijzondere drop van het monster wordt verhoogd. Bij een abyssal demon heb je dus hogere kans op een abyssal whip, abyssal wand of abyssal orb. Je kunt één most wanted card per type monster hebben.
Verder krijg je een titel als je wave 20 hebt weten af te ronden. Dit geldt ook voor oefenrondes. De titel hangt af van de gekozen moeilijkheidsgraad.
- Brons: The Abyssal
- Zilver: The Dark
- Goud: The Beast
- Platina: Slayer Master
Wanneer titels van een lage moeilijkheidsgraad nog niet hebt, maar een hoge wel haalt, krijg je de lagere er ook bij. De eerste keer dat je wave 20 voltooit, van welke moeilijkheidsgraad ook, krijg je een lamp voor 50.000 Slayer xp.
Over deze pagina
Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!
RuneScape is een handelsmerk van Jagex Ltd uit Groot-Brittannië
© Lunagang 2004 - 2024