Veranderingen beleid forum

Lees de regels en het laatste nieuws over het forum.
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Veranderingen beleid forum

Bericht door feppie64 »

Afgelopen maand Is er in Over het forum en de chats druk gediscussieerd over de sfeer op het forum, de gegroeide tegenstelling tussen non-RS en RS en het klimaat ten opzichte van zowel nieuwe leden als nieuwe moderators. De belangrijkste conclusie is dat we het beleid in non-RS en RS weer dichter bij elkaar willen brengen. Ook willen we dat nieuwe mensen weer welkom kunnen voelen en ze de mogelijkheid geven fouten te maken, wat onvermijdelijk is als je iets voor het eerst doet.

De grootste wijziging is dat we strenger willen optreden tegenover het zogenaamde shitposten, wat volgens verschillende internetbronnen het beste omschreven kan worden als een nutteloos niet-constructief bericht. Dit soort berichten komen intimiderend over bij nieuwelingen. Moderators zullen zulke berichten nu eerder verwijderen of aangeven dat zulke berichten niet gewenst zijn. Belangrijk is hierbij wel dat niet alle sporen van zulke berichten zullen verdwijnen om te voorkomen dat het lijkt alsof er ineens berichten zijn verdwenen. Dat schept verwarring. We gaan proeven doen met waarschuwingen van 0% en korte afkoelbans. Op een later moment zal er voor moderators functionaliteit worden toegevoegd om duidelijk te kunnen aangeven dat een bericht niet gewenst is.

Accountmededelingen is terug onder de naam introducties en overige mededelingen. Hier zal strenger gemodereerd worden dan vroeger. Vroeger is het forumdeel verwijderd vanwege de vijandige sfeer tegenover nieuwe mensen die nog niet zo bekend waren met omgangsvormen op fora. We willen niet dat dat weer gebeurt.

De categorie non-RS op het forumoverzicht is opgesplitst om aan te geven dat alleen maar Bar en forumspelletjes in moderatie verschillen ten opzichte van de rest van het forum. In deze forumdelen is meer toegestaan dan in de rest van het forum, maar sta ook hier open voor mensen met een andere mening. Wat ik niet meer wil, is dat we denken dat het beleid in non-RS en RS verschilt, alleen dat in Bar meer toegestaan is dan op de rest van het forum. Het meligheidstopic uit Over het forum en de chats is nu bijvoorbeeld verplaatst naar Bar. De sfeer in dit topic niet is zoals we dat willen zien in Over het forum en de chats, maar in Bar is het prima. Voor de RS- en non-RS-moderators is het belangrijk proberen uit te stralen dat we samen één team zijn.

Met kleine structuurwijzigingen hopen we het forum te verbeteren. We hebben de afgelopen maand flink gediscussieerd, vaak met een zeer goed niveau, en ik hoop dat we elkaar daardoor meer begrijpen. Uiteindelijk komt de sfeer van jullie; beleid en structuur is uiteindelijk alleen maar bedoeld om leden samen voor een goede sfeer te laten zorgen, niet om zelf sfeer te maken. Ik geloof daarom dat de discussie het belangrijkste is wat we de afgelopen tijd hebben bereikt en niet zozeer de actiepunten die eruit voort zijn gekomen.

Nog niet alle punten uit https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... &start=140 zijn hiermee doorgevoerd. Hiermee zijn we nog bezig. Ik verwacht nog meer wijzigingen als we het forum op phpBB 3.2 in plaats van versie 3.1 gaan draaien en het tipforum hernoemd zal worden naar het forum. Hier is nog geen datum voor geprikt. Een voorbeeld van een wijziging die nog gedaan moet worden, is een betere doorstroming van de site naar het forum. Ook zijn we intern nog bezig richtlijnen op te stellen voor nieuw beleid.
Plaats reactie