Jagex Account Guardian Deactivates Soon

In dit forum tref je de oudere nieuwsberichten van RuneScape aan. Dit archief heeft al het nieuws vanaf september 2009.
Plaats reactie
Bot
Forumbot
Berichten: 1010
Lid geworden op: woensdag 5 december 2007, 17:55

Jagex Account Guardian Deactivates Soon

Bericht door Bot »

Jagex Account Guardian Deactivates Soon

Originele tekst

After 15th May, the Jagex Account Guardian (JAG) will be retired, and will no longer operate on any account for which it is still activated.

The RuneScape Authenticator is - and will remain - the best way to protect your RuneScape account. If you haven?t already, it?s easy to get the Authenticator up and running.

Get the Authenticator today and be ready for the change. Need help? Visit the support centre.

The RuneScape Team
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Jagex Account Guardian Deactivates Soon

Bericht door Siddy00 »

Wel, dat is balen. Zonder smartphone lijkt de Authenticator me toch echt minder handig :(
Afbeelding
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Jagex Account Guardian Deactivates Soon

Bericht door Ceecs Clan »

Siddy00 schreef: maandag 1 mei 2017, 9:49 Wel, dat is balen. Zonder smartphone lijkt de Authenticator me toch echt minder handig :(
Het kan ook met een USB geloof ik
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Jagex Account Guardian Deactivates Soon

Bericht door Daan »

Siddy00 schreef: maandag 1 mei 2017, 9:49 Wel, dat is balen. Zonder smartphone lijkt de Authenticator me toch echt minder handig :(
Maarja, wie heeft er tegenwoordig nou geen smartphone.. :P
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Jagex Account Guardian Deactivates Soon

Bericht door feppie64 »

Siddy00 schreef: maandag 1 mei 2017, 9:49 Wel, dat is balen. Zonder smartphone lijkt de Authenticator me toch echt minder handig :(
Er zullen vast ook wel programma's voor Linux zijn die dit kunnen, Jagex maakt hiervoor namelijk gebruik van de standaard voor dit soort dingen.
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Jagex Account Guardian Deactivates Soon

Bericht door Siddy00 »

Met wat zoekwerk vond ik inderdaad https://support.runescape.com/hc/en-gb/ ... top-Authy-. Hiervoor zou ik zo te zien moeten gebruikmaken van Google Chrome. Hun standaardoplossing zonder smartphone gaat uit van een computer met Windows. Als ik weer actief ga spelen zal ik eens wat verder zoeken, ik loop nu niet echt warm voor een van beide opties --- hoewel met beide wel te leven is 😉

Toegevoegd na 1 minuut en 39 seconden:
Bovendien ben ik lui en houd ik niet van extra moeite moeten doen om mijn account in te kunnen. Daarom vond ik JAG prettig, na het instellen merkte ik daar niks meer van. Maar dat is weer een ander verhaal 😶

Toegevoegd na 4 minuten en 23 seconden:
Ik merk dat op het RS-forum ook nog steeds discussie is over hoe effectief de Authenticator is in vergelijking tot JAG 😮
Afbeelding
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Jagex Account Guardian Deactivates Soon

Bericht door Dexter »

Ja, ik vind het wel jammer, ik gebruik beiden op mijn account, lijkt me veel veiliger dan zo'n Authenticator alleen.
Afbeelding
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Jagex Account Guardian Deactivates Soon

Bericht door feppie64 »

Ik begrijp de toegevoegde waarde van de authenticator ook niet. Ze zijn beide te deactiveren via je e-mail en dat lijkt mij de zwakste schakel.

Het algoritme lijkt RFC 6238 te zijn, misschien kun je met die term meer programma's vinden.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Jagex Account Guardian Deactivates Soon

Bericht door Zeekoe »

Daarom dat ze ook zeggen om authenticator op je e-mail te zetten.
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Jagex Account Guardian Deactivates Soon

Bericht door Ceecs Clan »

^ Inderdaad als je 2 step configuration ook op je email hebt is het best wel veilig. Zeker als je een RS only email hebt.
Plaats reactie