Clan Avatar Rework: Feedback nodig!

In dit forum tref je de oudere nieuwsberichten van RuneScape aan. Dit archief heeft al het nieuws vanaf september 2009.
Plaats reactie
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Clan Avatar Rework: Feedback nodig!

Bericht door Ceecs Clan »

Hoi

Jagex is van plan om hoe de Clan Avatar werkt lichtjes te veranderen!!! Dit komt omdat het onhandig is om te halen, de codering is lastig, orts zijn irritant, ...

Hun voorstel is:

- Clan orts gaan uit het spel
- Alle clan members kunnen naar de avatar habitat gaan bij de runestone en daar zorgen dat ze avatar kunnen gebruiken
- De 'avatar' zal een companion pet worden voor elke speler individueel!
- Als je deze pet dan uit hebt krijg je je XP buff
- Als je deze pet in de citadel hebt zal hij ook resources gatheren daar (er is een cap voor alle avatars samen)
- Enkel admin+ ranks kunnen het uiterlijk van de avatar aanpassen en of hij resources kan halen in citadel

Xp Buff

Ze denken er ook over om de xp buff aan te passen! Hiervoor hebben ze de opties:

- Altijd 3% als je de pet hebt gesummoned
- Standaard 3% maar +2% met max fealty (max 5% dus)
- 1% per avatar habitat tier (voor hoogste dus 3%) en +2% voor max fealty waardoor je maximum ook op 5% komt

Edit:

Ze hebben inderdaad al hun begin post edit:

- Xp buff zal een passieve buff worden, dus je hoeft de pet niet uit te hebben voor je xp buff. Je kan hem dan uithebben voor promotie doeleinden
- De dubbele avatar boost zoals wij hebben gehad is voorgesteld om mogelijk als reward te geven voor volgende clan cups
- Over citadel skilling om dat momenteel te veranderen willen ze het niet hebben
- Om de xp buff op de clan homeworld enkel te houden is iets dat praktisch niet mogelijk was
- De Heal Over Time buff zal verdwijnen met deze update, ze gaan in de toekomst naar een alternatief kijken

Je kan feedback geven op het rs forum topic: http://services.runescape.com/m=forum/c ... 879,goto,1
Laatst gewijzigd door Ceecs Clan op vrijdag 20 januari 2017, 12:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: Clan Avatar Rewaork: Feedback nodig!

Bericht door Thys »

Fout in de titel, triggered
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Clan Avatar Rewaork: Feedback nodig!

Bericht door Ceecs Clan »

Thys schreef:Fout in de titel, triggered
Aangepast
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: Clan Avatar Rework: Feedback nodig!

Bericht door Thys »

Niet meer triggered
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Clan Avatar Rework: Feedback nodig!

Bericht door Hank1705 »

Please no, niet mijn orts stack :(
Ik moet de 200k nog halen :@

Ok, afgezien daarvan: past helaas wel bij de trend om dingen in het spel steeds meer individueel te maken. Met de huidige avatar wordt het nog enigzins gestimuleerd om sámen te gaan skillen als clan, zodat je meer xp krijgt. Als iedereen zijn eigen avatar krijgt zullen mensen nog hooguit samen gaan skillen voor de extra benefits van portables of pulse cores :?
Afbeelding
Afbeelding
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Clan Avatar Rework: Feedback nodig!

Bericht door Ceecs Clan »

Ze hebben inderdaad al hun begin post edit:

- Xp buff zal een passieve buff worden, dus je hoeft de pet niet uit te hebben voor je xp buff. Je kan hem dan uithebben voor promotie doeleinden
- De dubbele avatar boost zoals wij hebben gehad is voorgesteld om mogelijk als reward te geven voor volgende clan cups
- Over citadel skilling om dat momenteel te veranderen willen ze het niet hebben
- Om de xp buff op de clan homeworld enkel te houden is iets dat praktisch niet mogelijk was
- De Heal Over Time buff zal verdwijnen met deze update, ze gaan in de toekomst naar een alternatief kijken
Lex W
Berichten: 451
Lid geworden op: vrijdag 9 september 2011, 19:27
RS: Lex W (p2p)
Clan: Ceecs clan
Oude naam: Lexxy

Re: Clan Avatar Rework: Feedback nodig!

Bericht door Lex W »

The year ahead video, quote from Mod Ollie: ''We would also like to reassure you that we're looking critically at stuff in game that drags you away from what you want to play. We will be reworking dailies, which are so rewarding in case of Sinkholes and Warbands that you feel forced to play them. We will be looking at challenges, changing them so you can play how you want.''

Vandaar verleiden ze spelers van Runescape om binnenkort the gaan werken in de citadel voor extra BXP?
Volgens mij spreekt Jagex zichzelf tegen als ik de quote nog eens lees. Mits, iedereen cappen leuk vindt en ik een uitzondering ben, maar dat betwijfel ik...
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Clan Avatar Rework: Feedback nodig!

Bericht door Ceecs Clan »

Dit heeft Mod Matthe gepost gisteren ofzo:

Thanks for all the feedback - Mod Moltare and I will be having a meeting in the next few days to discuss all your comments in detail and decide what the next steps are for the Clan Avatar.
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Clan Avatar Rework: Feedback nodig!

Bericht door Ceecs Clan »

Dit heeft Mod Matthe gepost:

Mod Moltare and I have sat down today and have some thoughts and answers to some of the feedback from this thread and others.

6% Experience Buff
One of the most common pieces of feedback is the request that the Avatar provide a 6% instead of a 5% experience buff. We are aware that almost all those requests were made by players who currently serve as Avatar Wardens and therefore benefit from the current 6% maximum. The suggested changes would result in a lot more players gaining the maximum benefit and therefore it is unlikely we will be able to move beyond the 5%. We will continue to discuss it with the Balancing team, but it is not a battle we are likely to win.

We are currently favouring option B in line with the strong preference shown by the community but are minded to award a base 2% + 1% per rank of fealty as was suggested by a number of players who provided feedback. This would allow for ease of communication, simple understanding in game and still maintain the 5% cap we are likely to face.

Community aspects of the Avatar
We are aware that the suggested changes do remove the "reason to cluster" that some clans really like. Sadly it is not the case that this is a common experience - from what we see of player behaviours most players, outside of Avatar Wardens, do not take advantage of these effects and therefore clustering is not a key consideration for any changes to the Avatar.

These changes do not lessen your Clan's capability to organise events - while they will not provide a direct benefit from the Avatar, events are still valid as social and community based occasions for your friends and clan mates.

Loss of other "characterful" buffs
The Clan Avatar as it stands is not a pleasant piece of code to work with - it communicates across multiple modules, has a very complicated interface for the benefits provided and is a major constraint on potential future development for Clans. This change is designed with simplification of the existing systems in mind, improving both the player interaction and the code base itself, allowing for improvement again when we have opportunity.

Unfortunately this does mean we need to look at the existing buffs, the benefits they provide, the use they are seeing and the complication of transferring them across to the new Avatar system. The current proposal would mean we would need to lose some of the niche and low impact features to allow us to provide the core benefits to many more Clan players. We will be looking at where we can re-add the more "characterful" buffs in the future.

Citadels
We are intending to review further the current benefits clannies get from the Citadel - we are not in a position to consider a complete rework, as that is a massive piece of development, but we are aware that some players feel the rewards are slight compared to the time involved. This will be a separate project to the Clan Avatar changes though.

Clan Cup Winners
Just to reiterate, this is a temporary time locked buff that was provided for results from a previous Jagex run Clan Cup in 2015. We are not looking to make it permanent, add it to clans that won other cups or are even planning to give it as a reward currently. It is however an existing part of the code base that we need to maintain and therefore was considered in the design proposal.

The Avatar Plot
The tier 1 version of the Avatar plot would be required to provide all Clan Avatar features, This proposal would mean that tiers 2 and 3 of the Avatar Plot would be a cosmetic addition to the Citadel - perhaps ironically it is already listed as a cosmetic upgrade in the build interface

Avatar Warden Title
Some Clans use the title Avatar Warden as a reward within their clan systems and structures. The title will remain as a Cosmetic title, but will not carry the current feature set it did.

Adding New rewards
Several players made suggestions of lots of new rewards they would like to see added for Orts to be spent on. This is beyond the scope of this project - specifically the aim of this review is making a series of small changes to the Avatar with an objective of improving player interaction with and the code base for the Clan Avatar. We do not have the development or QA resource for expanding the project beyond that scope, especially when looking at Clan or Citadel based rewards that would require significant testing.
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Clan Avatar Rework: Feedback nodig!

Bericht door Ceecs Clan »

Dit posten Mod Matthe 2 uur geleden:

The B option is clearly the one that has earned most support - Mod Moltare and I will be having another conversation this week about the continuing feedback and make a decision about how we'll be changing it. We'll let you know what we have agreed.
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Clan Avatar Rework: Feedback nodig!

Bericht door Hank1705 »

Nice, Clan Orts blijven :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Clan Avatar Rework: Feedback nodig!

Bericht door Ceecs Clan »

Hank1705 schreef:Nice, Clan Orts blijven :wub:
Eum juist niet lijkt me ;)
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Clan Avatar Rework: Feedback nodig!

Bericht door Hank1705 »

http://services.runescape.com/m=forum/c ... 879,goto,1

Proposed Solutions, optie a) is dat de orts weggaan, en b) heeft de voorkeur
Afbeelding
Afbeelding
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Clan Avatar Rework: Feedback nodig!

Bericht door Ceecs Clan »

Hank1705 schreef:http://services.runescape.com/m=forum/c ... 879,goto,1

Proposed Solutions, optie a) is dat de orts weggaan, en b) heeft de voorkeur
Dan gaan de orts nog weg hoor. Je moet dan elke week naar de citadel runestone gaan en er gewoon op klikken.
Plaats reactie