The Month Ahead - March 2017

In dit forum tref je de oudere nieuwsberichten van RuneScape aan. Dit archief heeft al het nieuws vanaf september 2009.
Plaats reactie
Bot
Forumbot
Berichten: 1010
Lid geworden op: woensdag 5 december 2007, 17:55

The Month Ahead - March 2017

Bericht door Bot »

The Month Ahead - March 2017

Originele tekst

Mod Osborne's here to tell us what's in store for March.

After a pretty darn enjoyable Games Jam over the Double XP Weekend, we've focused March's updates on the stuff that was dreamed up over that period. A common thread is that they're all updates to things you play and enjoy every day.

Luck Rework

No longer will the ring of wealth or luck potions be your only way to modify how lucky you are in the game. We are adding 3 new rings that can affect bosses, clue scrolls and some skilling activities, with the top-tier ring involving level 107 Invention and a new gem alchemical onyx - to create.

More bosses have been added to the list of things that luck can affect, so raids and battles against foes like Telos can be more lucrative than ever before.

You'll also get increased chances to get those really desirable items when solving clue scrolls, and increased chances to get a whole bunch of other things across the game, including Seren Necklace symbols, Black Ibis and more!

Arc Improvements

The Arc is set for some improvements too, with extra features for Alaea crablets and the Arc Journal, alongside the all-important addition of new rewards, like the High Armour of Hanto, and its related weapons.

We're also making some changes to your main game screen, splitting out buffs and debuffs so they can be more easily managed, and you can see exactly what's affecting your play as you take on the challenges of the world.

We've taken your comments on board and added more buff and debuff icons, like Dreadnip timers, stun immunity and Excalibur cooldowns, and added more buff icons to appear on NPC health bars for even clearer feedback.

Pet Interface Additions

There's improvements to the pet interfaces too, adding some of your favourite inventory based pets so you no longer need to go back to your bank to access them. And...

More Skilling Outfits Obtainable In-Game

We're also making 5 more skilling outfits available outside of Treasure Hunter, a very useful range of gear that adds XP gains to a range of different skills.

So, if you have a few pieces you haven't quite managed to find yet, you'll be able to by playing a range of different in-game activities. Look out Divination, Cooking, Summoning and Prayer outfit opportunities soon.

The 5th skilling outfit is a special elite shark outfit, similar to the gemstone golem and rune ethereal outfits already in the game. You'll need to find its fragments using the fishing skill, and then piece them all together with an invention blueprint...eventually leading to the elite fury shark outfit the ultimate in fishing attire.

For those of you still waiting for the perfect name for your character, you might get lucky this month as we release another batch of old, forgotten player names back into the mix.

Zamorakian Event

In other news, the twin furies are sending their agents back to Gielinor to bring Zamorakian defectors to justice! Check out the event shop and ingame skilling opportunities for Zamorakian Marks, tradeable for some fierce cosmetic outfits!

Lumbridge Crater: Reclaimed

Finally, that nasty old crater to the west of Lumbridge has finally been reclaimed by the forces of nature, with lush plant life erasing the battle scars of the past. And the duck pond is back! Yay!

Have Fun!

Have fun with that lot. The Game jam really produced some great ideas, thanks so much for getting involved we couldn't have done it without you.

This means the rest of the development team can focus on the big updates coming up in the next few months. Shattered Worlds, Menaphos and the new Achievement system are looking great, and I can't wait to see them in game.

Mod Osborne

What is a Behind the Scenes article?

Behind the Scenes is a sneak peek at the planned game updates that we hope to launch in the coming month.

This, however, is only a plan - not a promise - that a particular update will be released in a particular way or at a particular time. To get you the highest quality updates as quickly as possible, we usually keep on tweaking and testing right up until the moment before release, so sometimes things change or take a bit longer than expected. We aren't afraid to change our plan if necessary, as we will never launch an update before it is ready.
Tijmen Lolz
Berichten: 1
Lid geworden op: maandag 8 juli 2013, 11:21
RS: Gestopt
Contacteer:

Re: The Month Ahead - March 2017

Bericht door Tijmen Lolz »

AUB.... kunnen jullie niet meer in nederlands als vroeger vertalen...?
keb problemen met lezen in een andere taal :/

The Month Ahead - March 2017

Originele tekst

Mod Osborne is hier om te vertellen wat maart voor ons in petto heeft.

Na een erg aangename Games Jam gedurende het Double XP Weekend, hebben wij de updates van maart gefocust op hetgeen waar men over gedroomd had, over die periode. Wat deze updates gemeen hebben, is dat het allemaal updates zijn voor dingen die jullie allemaal elke dag spelen en van genieten.

Luck Rework

Niet langer zullen de Ring of Wealth of Luck Potions de enige manier zijn om aan te passen hoe fortuinlijk je bent in het spel. We voegen drie nieuwe ringen toe, die Bosses, Clue scrolls en sommige skilling activiteiten (waaronder de top-tier ring, waarbij 107 Invention en een nieuwe gem: Alchemical onyx betrokken zijn).

Meer bosses zijn toegevoegd aan de lijst van dingen waarbij luck invloed heeft. Raids en gevechten tegen soortgelijke vijanden als Telos kunnen op deze manier meer winstgevend zijn dan ooit tevoren.

Verder krijg je ook de kans om die gewilde items te bemachtigen, wanneer je clue scrolls oplost. Ook is er een kans om een heleboel andere, verschillende dingen te krijgen, over het heel spel; denk hierbij aan Seren Necklace symbols, Black Ibis en nog vele andere!

Arc Improvements

Het is ook de hoogste tijd voor wat verbeteringen aan The Arc, met meer functies voor Alaea crablets en de Arc Journal, naast de erg belangrijke toevoeging van nieuwe beloningen, zoals High Armour of Hanto en gerelateerde wapens.

We brengen ook veranderingen aan je hoofd game screen, waarbij de buffs en debuffs uit elkaar halen, zodat deze makkelijker beheerd kunnen worden en je dus precies kan zien wat je play beïnvloedt, wanneer je de uitdagingen van de wereld aangaat.

We hebben ook jullie commentaar meegenomen en hebben meer buff en debuff iconen (zoals Dreadnip timers, stun immuniteit en Excalibur cooldown) toegevoegd, en hebben wij deze ook toegevoegd aan de NPC health bars voor een duidelijkere feedback.

Pet Interface Additions

Er is ook een verbetering aan de pet interfaces. We hebben een paar van je favoriete inventory-gebaseerde pets toegevoegd, zodat je niet langer terug naar je bank hoeft te gaan voor toegang tot ze. En...

More Skilling Outfits Obtainable In-Game

We stellen nog vijf skilling outfits beschikbaar buiten Treasure Hunter; een erg handige reeks gear dat XP toevoegt aan een reeks verschillende skills. Dus, als er nog een paar delen zijn die je nog niet hebt bemachtigd, krijg je de kans om die te bemachtigen door mee te doen aan verschillende in-game activiteiten. Kijk spoedig uit naar Divination, Cooking, Summoning en Prayer outfits kansen.

De vijfde skilling outfit is een speciale elite shark outfit, soortgelijk aan de gemstone golen en rune ethereal outfits die reeds in-game zijn. Je moet zijn fragmenten vinden, met gebruik van de Fishing skill. Daarna moet je de fragmenten samenvoegen met het gebruik van een Invention blueprint, wat na een tijd zal leiden tot de elite fury shark outfit: het ultieme fishing gear.

Voor degenen die nog steeds wachten op de perfecte naam voor je personage: misschien zit het geluk je mee, aangezien we deze maand nog een hoop oude, vergeten namen terugbrengen in de mix.

Zamorakian Event

In ander nieuws: de Twin furies sturen hun agenten terug naar Gielinor om Zamorakian overlopers te berechten! Werp een blik naar de event shop en in-game skilling kansen voor Zamorakian Marks, ruilbaar tegen wat heftige cosmetische outfits!

Lumbridge Crater: Reclaimed

Eindelijk... Dat vieze, oude crater ten weste van Lumbridge is eindelijk teruggeëist door de krachten van de natuur, met bloeiende planten die de wonden van het verleden verwijderen. En het eendenvijver is terug! Yay!

Have Fun!

Veel plezier met alles! De Game Jam heeft echt veel goede ideeën geproduceerd; iedereen heel erg bedankt voor het betrokken raken; wij konden het niet zonder jullie gedaan hebben.

Dit betekent dat de rest van het development team zich kan focussen op grote updates die zullen volgen de komende maanden. Shattered Worlds, Menaphos en de nieuwe Achievement systeem zien er geweldig uit en ik kan niet wachten om ze eindelijk in het spel te zien.

Mod Osborne
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40365
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: The Month Ahead - March 2017

Bericht door Daan »

Je speelt een Engelstalig spel maar je hebt wel problemen met lezen in een andere taal?
z0ow
Berichten: 41
Lid geworden op: maandag 18 maart 2013, 14:00
RS: Z 0ow (p2p)

Re: The Month Ahead - March 2017

Bericht door z0ow »

Daan waar stond Lunagang om bekend? Tijmen heeft op zich wel een puntje. Er was inderdaad altijd een vertaling door bot.
'Follow the sun'
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40365
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: The Month Ahead - March 2017

Bericht door Daan »

Die was niet van een bot, dat deed Feppie altijd zelf. Verder is iedereen nu op een leeftijd gekomen waarbij je gewoon Engelse teksten hoort kunnen lezen dus ik kan wel begrijpen waarom Feppie nu geen tijd meer in een vertaling steekt.
Holy Wallie
Update Lounge
Berichten: 802
Lid geworden op: woensdag 3 november 2010, 16:03
RS: Holy Wallie (p2p)

Re: The Month Ahead - March 2017

Bericht door Holy Wallie »

Het zijn allemaal wel leuke kleine updates, maar geen enkele grote update. Dat heeft natuurlijk te maken met de nieuwe richting die Jagex op wil gaan. Ik wacht met spanning op de Menaphos expansion. :)
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: The Month Ahead - March 2017

Bericht door Zeekoe »

No game update month. 8-[

Maar dat was natuurlijk wel te verwachten. Vergroot de verwachtingen voor Menaphos natuurlijk wel. :P
z0ow
Berichten: 41
Lid geworden op: maandag 18 maart 2013, 14:00
RS: Z 0ow (p2p)

Re: The Month Ahead - March 2017

Bericht door z0ow »

Daan schreef:Die was niet van een bot, dat deed Feppie altijd zelf. Verder is iedereen nu op een leeftijd gekomen waarbij je gewoon Engelse teksten hoort kunnen lezen dus ik kan wel begrijpen waarom Feppie nu geen tijd meer in een vertaling steekt.
Toch was er altijd een vertaling. Blijkbaar is niet iedereen op de leeftijd om Engelse teksten te lezen (nieuwe forum leden). Je kunt toch de reden noemen waarom er geen vertalingen meer gemaakt worden?

In ieder geval is de reden nu duidelijk waarom er geen vertaling is en daar zou Tijmen wat mee kunnen lijkt mij.
'Follow the sun'
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: The Month Ahead - March 2017

Bericht door Zeekoe »

Het kost inderdaad veel tijd, al dacht ik toch dat er nog geregeld posts vertaald worden. Maar ik kan me vergissen.
Daarnaast is Tijmen volgens mij pas de eerste persoon die het opmerkt denk ik.
jan951
Berichten: 1931
Lid geworden op: donderdag 12 juni 2008, 13:16
RS: jan951 (p2p)

Re: The Month Ahead - March 2017

Bericht door jan951 »

En je kan toch niet verwachten dat er binnen een half uur na het uitbrengen van zoiets al direct een vertaling staat. Feppie heeft ook andere dingen te doen dan alleen hier op het forum rondhangen.

proud owner of the quest cape since 21-12-2009.
Terug op:19-10-15
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: The Month Ahead - March 2017

Bericht door Dexter »

Kerel klaagt na 15 minuten van het uitkomen van het nieuwsbericht dat er geen vertaling is. Oke...
Afbeelding
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: The Month Ahead - March 2017

Bericht door Jelmer »

Tijmen Lolz schreef:AUB.... kunnen jullie niet meer in nederlands als vroeger vertalen...?
keb problemen met lezen in een andere taal :/
Welke dingen zijn niet duidelijk? :)
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: The Month Ahead - March 2017

Bericht door Ceecs Clan »

Tijmen Lolz schreef:AUB.... kunnen jullie niet meer in nederlands als vroeger vertalen...?
keb problemen met lezen in een andere taal :/
Ik doe het vaak al voor de updates een dagje later.
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: The Month Ahead - March 2017

Bericht door feppie64 »

Siddy en ik deden het vroeger altijd, maar we zitten allebei niet meer zo ruim in onze tijd tegenwoordig. Siddy probeert het wel op te pakken regelmatig, maar ik besteed mijn tijd liever aan iets anders. Hulp is zeer welkom en ben dan ook blij dat Ceecs vertaalt.
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: The Month Ahead - March 2017

Bericht door Itachi »

Vertaling toegevoegd. Dit artikel vertalen duurde toch wat langer van verwacht, terwijl ik niet zo veel tijd heb. Indien je dus fouten vindt, stuur mij deze gelieve in een privébericht en post die niet hier.
Plaatje
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: The Month Ahead - March 2017

Bericht door feppie64 »

Super :o Wil je ook toegang tot het administratiepaneel van de site? Daar zetten wij ze altijd neer, dan komen ze ook op de homepage en in het eerste bericht.

Toch nog een opmerking over het vertalen die ik liever niet in een pb stuur, omdat andere mensen er misschien ook wat aan hebben. Siddy en ik zijn afgestapt van het letterlijk vertalen en vatten meer samen. Enerzijds bespaart het tijd. Een ander voordeel is dat je dan beter zinnen kunt maken die een Nederlandssprekende ook zou kunnen opschrijven als die niets zou vertalen, maar zelf een tekst zou schrijven. De eerste alinea staat bijvoorbeeld vol Engelse marketingtaal die (hopelijk) nooit zo nooit door iemand die Nederlands wordt opgeschreven en ook is vaak de zinsopbouw in het Nederlands wat anders. Sommige zinnen lopen nu niet lekker doordat ze letterlijk vertaald zijn. Toch heel fijn dat je dit hebt gedaan!
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: The Month Ahead - March 2017

Bericht door Ceecs Clan »

Itachi schreef:Vertaling toegevoegd. Dit artikel vertalen duurde toch wat langer van verwacht, terwijl ik niet zo veel tijd heb. Indien je dus fouten vindt, stuur mij deze gelieve in een privébericht en post die niet hier.
Dank je.
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: The Month Ahead - March 2017

Bericht door Itachi »

feppie64 schreef:Super :o Wil je ook toegang tot het administratiepaneel van de site? Daar zetten wij ze altijd neer, dan komen ze ook op de homepage en in het eerste bericht.

Toch nog een opmerking over het vertalen die ik liever niet in een pb stuur, omdat andere mensen er misschien ook wat aan hebben. Siddy en ik zijn afgestapt van het letterlijk vertalen en vatten meer samen. Enerzijds bespaart het tijd. Een ander voordeel is dat je dan beter zinnen kunt maken die een Nederlandssprekende ook zou kunnen opschrijven als die niets zou vertalen, maar zelf een tekst zou schrijven. De eerste alinea staat bijvoorbeeld vol Engelse marketingtaal die (hopelijk) nooit zo nooit door iemand die Nederlands wordt opgeschreven en ook is vaak de zinsopbouw in het Nederlands wat anders. Sommige zinnen lopen nu niet lekker doordat ze letterlijk vertaald zijn. Toch heel fijn dat je dit hebt gedaan!
Prima! Ik zal proberen mij bezig te houden met de BTS-artikelen.

Klopt, sommige zinnen waren echt erg ongemakkelijk om te vertalen. Ik zal rekening ermee houden om alleen de belangrijke dingen mee te nemen in de vertaling. :P
Plaatje
Gebruikersavatar
Rotje
Ex-moderator
Berichten: 7204
Lid geworden op: woensdag 7 maart 2007, 20:35
RS: Zabky (OSRS)

Re: The Month Ahead - March 2017

Bericht door Rotje »

Itachi schreef: /

HELD!
Plaats reactie