De Bank Rework

Praat hier over nieuwe of toekomstige updates. Alle onderwerpen over updates die minder dan een maand in het spel zijn plaats je hier. Discussies over andere games van Jagex mogen hier ook.
Forumregels
Praat in dit forumdeel mee over recent nieuws of toekomstige updates. Mocht je een zodanig klein nieuwtje hebben dat deze echt niet in een apart discussietopic past, dan kun je in de Wacht Lounge terecht. Het is normaal gesproken echter de bedoeling dat er voor elke toekomstige update een apart discussietopic aangemaakt wordt, waarin tot de datum van release over deze update gesproken kan worden. Zodra de update er is, wordt de discussie door een moderator gesloten en kan er in het nieuw aangemaakte topic van Bot verder gediscussieerd worden.
Plaats reactie
Holy Wallie
Update Lounge
Berichten: 802
Lid geworden op: woensdag 3 november 2010, 16:03
RS: Holy Wallie (p2p)

De Bank Rework

Bericht door Holy Wallie »


De Bank Rework

Afbeelding

Welkom!
Iedereen in Runescape maakt er gebruik van: de bank. Het is dé plek waar jij jouw spullen bewaart als je op avontuur bent in Gielinor. Helaas is het systeem inmiddels flink verouderd. Gelukkig krijgt de bank in de tweede helft van 2017 eindelijk zijn langverwachte update.

Informatie die al bekend is
Het belangrijkste doel van het project is dat de bank herkenbaar blijft voor spelers. Je hoeft geen uren te puzzelen om erachter te komen hoe de nieuwe bank precies werkt. De nieuwe bank zal geen extra ruimte bieden om spullen op te slaan. Het systeem wordt wel efficiënter. Je krijgt namelijk toegang tot de spullen die Diango voor je bewaart, via de bank. Daarnaast krijgt de Wise Old Man toegang tot de bank en kan hij je vertellen welke voorwerpen van quests je waarschijk in de toekomst niet meer nodig hebt. Ten slotte krijg je toegang tot je Player Owned House-opslagplaats en -speelgoedkist. Een andere veelgevraagde nieuwe optie zijn de placeholders. Je kan een voorwerp in je bank de placeholder status geven, dan blijft hij op die specifiek plek staan. Hetzelfde voorwerp kan in meerdere tabbladen van je bank staan.

Afbeelding
Een afbeelding van het mogelijke nieuwe ontwerp van de bank

Naast de bank placeholder komen er ook nieuwe mogelijkheden om je bank beter te organiseren. De filteroptie zorgt ervoor dat jij jouw voorwerpen kan sorteren op hoeveelheid, vaardigheid (skills), type voorwerp en de datum waarop het voorwerp is vrijgegeven. Daarnaast zullen de tabbladen van de bank bijgewerkt worden. De hoeveelheid tabbladen die je kan hebben worden maximaal verhoogt. Er komen nieuwe knoppen die het navigeren door deze tabbladen makkelijker maakt. Ook kun je nieuwe plaatjes selecteren voor je tabbladen, zodat het duidelijk wordt dat een tabblad een specifieke inhoud heeft. Daarnaast wordt de zoekoptie aangepast: je kan voortaan meerdere voorwerpen uit je bank halen door één keer te zoeken. Ook kan je voortaan specifieker zoeken. Als je zoekt op 'voedsel' krijg je voortaan alle voorwerpen die je levenspunten verhogen. Een andere zaak waar Jagex naar wil kijken zijn de presets. Dit is een functie in de bank die ervoor zorgt dat je een hele lading items in één keer kan ophalen. Op dit moment kan je maar twee presets hebben, in de nieuwe bank moeten dit er minstens tien worden. De presets worden herkenbaar gemaakt door kleurtjes of afbeeldingen van vaardigheid. Jij weet dan precies wat je in welke preset hebt opgeslagen.

Afbeelding
De bank in OldSchool Runescape

Een optie die uit OldSchool Runescape komt overwaaien zijn de 'fillers': een willekeurig kruis dat je ergens neer kan zetten, zodat je een afscheiding hebt tussen verschillende voorwerpen binnen dezelfde tabblad van je bank. Ten slotte komt er een bewerkingsmodus voor de bank. Als jij per ongeluk een voorwerp uit je bank haalt, dan past de hele bank zich niet meteen aan en kan jij rustig je fout herstellen.

Meer informatie
RuneScape Reveals (From RuneFest 2016)
Bank Rework - Design Document
RuneScape Dev Diaries - Bank Rework #1


Discuss!
Naar welke nieuwe mogelijkheid binnen de bank kijk jij het meeste uit? Wat vind je er van dat de opslagruimte niet groter wordt? Denk je dat je straks fijner kan werken met het nieuwe systeem? Heb je zelf nog ideeën voor mogelijkheden binnen de nieuwe bank?
Afbeelding
Rasmus
Moderator in Non-RS
Berichten: 4182
Lid geworden op: vrijdag 29 mei 2009, 14:00

Re: De Bank Rework

Bericht door Rasmus »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een bank update niet zo heel noodzakelijk vind. Ik pleur alles er gewoon in en gebruik voor negen van de tien items die ik wil hebben de zoekfunctie:')😇
"Be yourself, everyone else is already taken"
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: De Bank Rework

Bericht door Jelmer »

Ik kijk vooral uit naar de placeholders, kan ik toch mijn verschillende tabs wat beter bijhouden. ^_^
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: De Bank Rework

Bericht door Ceecs Clan »

Jelmer schreef: zaterdag 8 april 2017, 13:54 Ik kijk vooral uit naar de placeholders, kan ik toch mijn verschillende tabs wat beter bijhouden. ^_^
Same en ook dat je Diango items enzo kan vanuit bank
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: De Bank Rework

Bericht door Zeekoe »

Placeholders zijn echt wel zalig. Jammer dat er zoveel development tijd moet worden ingestoken, maar hopelijk is het het waard.
Holy Wallie
Update Lounge
Berichten: 802
Lid geworden op: woensdag 3 november 2010, 16:03
RS: Holy Wallie (p2p)

Re: De Bank Rework

Bericht door Holy Wallie »

Rasmus schreef: zaterdag 8 april 2017, 12:59 Ik moet eerlijk zeggen dat ik een bank update niet zo heel noodzakelijk vind. Ik pleur alles er gewoon in en gebruik voor negen van de tien items die ik wil hebben de zoekfunctie:')😇

Dit doe ik ook meestal. Ik moet wel zeggen dat ik wat orde in deze hele meuk die "mijn bank" heet wel kan waarderen :")
Afbeelding
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: De Bank Rework

Bericht door Ceecs Clan »

Het is wel handig als je op foreign server speelt want dan weet je soms niet hoe je items noemen xD
Plaats reactie