Master quest - Desert Smoke (Exoemo & Tz-Kek)

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Master quest - Desert Smoke (Exoemo & Tz-Kek)

Bericht door Mike Ross »

Desert Smoke
[/b]
Credits: Exoemo, Tz-Kek
Moeilijkheidsgraad: Moeilijk (Master)
Lengte: Zeer lang
Eisen: Je moet Smoking Kills, Desert Treasure, The Restless Ghost, Shilo Village, Priest in Peril, Buyers and Cellars, The Feud en Regicide voltooid hebben. Je hebt ook 17 Dungeoneering, 61 Agility, 58 Slayer, 64 Crafting, 70 Magic, 68 Mining, 59 Herblore, 74 Smithing en 62 Thieving nodig. Je moet monsters van level 14, 120, 127, 245, 394, 675 en 203 kunnen doden, de laatstgenoemde zonder Prayer. Je Attack en Strenght moeten samen 130 of hoger zijn. 43 Prayer is handig. Je moet de Altar Guardian Wave kunnen doen, dit is een wave die lijkt op de Jad Wave, maar dan met andere monsters, hij is ook iets makkelijker dan de Jad. Kijk deel 8 voor meer informatie over de wave.
Spullen nodig: Masked Earmuffs, anti-poison potions (+1 extra om aan Robin te geven in deel 6), veel voedsel, goed armour, Prayer Potions, enkele pasjes voor de Shantay Pass, Rope, 50 Death, 50 Cosmic en 51 Soul Runes, spade, chisel, shears, amulet of ghostspeak, een pickaxe, Wolfbane Dagger, 1 Blood Rune, 30 Dragon Bones, Wergali potion (u), Granite (eender welk gewicht), Ring of Kinship, 4850 coins, hatchet, een geslepen Diamond, Oak Blackjack, veel waterskins, 3 Uncut Rubies, 4 Uncut Sapphires, 12 picklocks, hammer, 2 Runite Bars, Saradomin Brews en Super Restores (ongeveer 11 van beide), 5 Earth, 5 Air en (nogmaals) 5 Cosmic Runes.
Startpunt: Praat met Lyne, ze zit in een huisje in het noorden van Pollniveach.
Lyne zal vertellen dat zij en haar vriendin, Sumona allebei dezelfde droom hadden die niet veel goeds voorspelt. Vraag wat de droom is. Ze zal vertellen dat ze droomde dat Pollniveach aangevallen werd door mysterieuze wezens die omringd waren met giftige rook. Lyne wilt dat je met 5 andere mensen van Pollniveach gaat praten, om te zien of er ook sommige deze droom hadden. Ga het huis van Lyne uit en praat met 5 mensen uit Pollniveach. Ze zullen allemaal ook deze droom gehad hebben. Meld dit aan Lyne, je moet gaan praten met Sumona, en zien of zij raad heeft. Ga naar Sumona en praat over de dromen. Ze is er erg bang van geworden en wilt dat jij op onderzoek uitgaat. Je moet mensen ondervragen wat zij nog weten van de droom. Ondervraag mensen in Pollniveach tot er één zegt dat hij zich de put middenin Pollniveach nog herrinert. Ga naar de put en doe je Masked Earmuffs aan. Kruip er vervolgens in. Ga nu naar het westen en doorzoek de spleet in de muur. Je zal de wezens uit de dromen zien. Ze zijn met elkaar aan het overleggen over een aanval. Ga naar Sumona en meld het haar. Je moet de wezens weer gaan afluisteren. Ga terug in de Pollniveach Slayer Dungeon en loop naar de spleet. Luister hier de wezens af. Je zal een filmpje te zien krijgen waarin je hoort dat ze van plan zijn Pollniveach te veroveren met woestijnse magie. Meld dit aan Sumona, je moet van haar dit gaan vertellen aan Lyne. Doe dat en je moet voor haar op onderzoek uit naar woestijnse magie (=Desert Magic). Ze zal je naar Reldo in Varrock sturen. Reldo is in het paleis van Varrock. Hij zal zeggen dat hij een boek over Desert Magic heeft uitgeleend aan Rita, een jong meisje dat later magiër wilt worden. Ze studeert in de Wizard's Tower. Ga naar de Wizard's Tower en zoek in de bovenste verdieping Rita. Praat met haar en vraag om het boek. Ze zal je beginnen aan te vallen met speciale spreuken. Enkele Wizards zullen het zien en mee met jou Rita beginnen aan te vallen. Rita valt met 4 spreuken aan:
  • Spreuk 1: De eerste spreuk is een magie aanval waarmee ze in het rond teleporteert en er zand op je valt. Deze spreuk kan tot maximum 37 hitten.
  • Spreuk 2: Bij de 2de spreuk tovert ze een zandbal die ze op jou afschiet. De zandbal kan tot 32 hitten en hit door je prayer heen.
  • Spreuk 3: Bij de voorlaatste spreuk verlaagt ze je attack, strenghts, defence, ranged, magic en summoning met 1 level.
  • Spreuk 4: De laatste spreuk doet ze maar zelden. Het is een spreuk die je prayer met 4 levels verlaagt.
Als ze dood is zal ze het 'Book of Desert Magic' droppen. Lees dit en geef het aan Lyne. In het boek zal uitgelegd staan dat Desert Magic een speciaal spreukenboek is dat je kan krijgen door aan het Granite Altar te bidden. Het spreukenboek behoort tot de god Zaros en heeft speciale effecten op monsters met een andere godsdienst dan Zaros. Lyne is bewondert dat de wezens uit de droom dit spreukenboek kunnen gebruiken. Je moet het nieuws gaan melden aan Sumona. Zij zal zich nog iets herinneren over het Granite Altar. Ze zij dat ze iemand kent die op onderzoek is gegaan in een piramide waar er allemaal dingens over het Granite Altar was geschreven. De naam van de man die de piramide heeft onderzocht is Han. Hij is te vinden in Uzer, waar hij op het moment onderzoek aan het doen is. Praat met hem en hij zal zeggen dat de piramide die hij heeft onderzocht ten noordoosten van Nardah ligt. Ga nu naar de bank en neem food, armour en antipoisons mee. Ga naar het noordoosten van Nardah en ga de deur van de piramide binnen. In het noorden zal je een bord vinden waar "5 Monsters to kill" opstaat. Als je nu door de deur in het oosten gaat dan begint een hele puzzel om aan een trap in de piramide te komen. Hieronder is een kaartje van dit gedeelte van de piramide.
Afbeelding
Loop eerst de gang uit tot je een deur deze komt. Let op voor de Golems en de Living Sands. Deze kunnen enorm hoog hitten en je poisonen. Pick-lock deze. Als het mislukt krijg je 125 life points damage. Als je de deur hebt geopend, dan kan je vanaf nu in heel de piramide rook om je heen krijgen. Dit gebeurt ongeveer 1 keer per minuut. De rook poisont je met 68 life points. Ontwijk de val en open de deur op het einde. Als je toch op de val trapt krijg je 160 life points schade. Als je door de deur bent moet je naar het oosten gaan. Ontwijk de 2 vallen! Ren dan naar het noorden en vervolgens naar het westen. Ook hier moet je de vallen blijven ontwijken. Als je in het westen bent moet je naar het zuiden rennen en dan een klein stukje naar het oosten. Vergeet niet de vallen te ontwijken en lees dan het bord. Er zal "I'd hope you have the Book of Smoksands" opstaan. Ontwijk de val in het oosten en loop tot aan de deur in het noorden. Open deze en pak de throwing knifes die op de grond liggen op. Er zijn hier 7 pilaren. Zes er van hebben een rode gloei en één ervan heeft een groene gloei. Je moet 5 keer een throwing knife gooien tegen de groene gloei. De gloeien wisselen om de 3 seconden, dus wees snel met het gooien van de throwing knife. Als je dit hebt gedaan moet je de deur openen. Je komt in een ruimte met 2 portalen. Pak de oostelijke en kies de optie 'North'. Ga dan door het portaal in het noorden en vervolgens door het noordoostelijke portaal. Lees hier het bord. Er zal het volgende opstaan: "Why don't you go to the Quarry? Don't forget your pickaxe!". Ga terug door het portaal en kies nu het zuidelijke portaal. Ga dan door het oostelijke portaal en vervolgens nog eens door het oostelijke portaal. Neem daarna het zuidelijke portaal en open de deur. Klim hier over de vier hekken. Als je faalt zullen er 200 life points van je afgaan. Open de deur en pas op voor de Rocks die hier zitten. Ze zijn combat 136 en kunnen tot 214 hitten met hun aanval. Lees het bord dat je tegenkomt. Je zal het volgende lezen: "Take the key if you wont know the way to the Granite Altar of Zaros." Open de grot en loop heel de weg uit. Raap op het einde de sleutel op. Teleporteer nu niet weg, je zal de sleutel dan verliezen! Ren daarna terug, open de deur, ren naar het noorden, open de deur, klim over de hekken en open weer de deur. Ga door het zuidelijkste portaal, ga door het noordelijke portaal, ga door het westelijkste portaal, ga door het westelijke portaal, ga door het noordwestelijke portaal en ga vervolgens door het zuidelijke portaal en kies de optie 'East'. Open de deur en open daarna de volgende deur. Ren weer helemaal de gang uit en ontwijk de vallen. Open de deur, ontwijk de val, loop de gang uit en open de deur. Let in de gang wel op voor de monsters. Als je dit hebt gedaan ben je helemaal terug in het begin. Open de westelijke deur met de sleutel en je zal een trap zien. Luister de wezens eronder af met de daarvoor bestemde optie, maar ga de trap NIET af. Je bent dan gegarandeerd dood! Je zal te horen krijgen dat de wezens uit de dromen de kracht van het Granite Altar willen afnemen om hunzelf sterker te maken zodat ze makkelijker Pollniveach kunnen veroveren. Op het einde kom je te weten dat de wezens Smoksands noemen. Open de oostelijke deur en ga de ladder op.

Ga naar Sumona om het nieuws te melden. Je moet uitzoeken wat het 2de bord bedoelde met "I hope you have the book for the Smoksands." Je moet naar een slayer master (buiten Sumona zelf) gaan om te vragen of zij iets weten over een boek en een Smoksand. Als je dit doet zullen ze zeggen dat een Smoksand leeft op geheime plaatsen in een woestijn en dat de rook om hun heen zeer giftig is en de rook je zeer snel achter elkaar kan hitten. Ook zullen ze zeggen dat je een speciaal boek van Zaros nodig hebt. Je moet daarom gaan praten met een trouwe volgeling van Zaros, Azzanadra. Als je Desert Treasure hebt gedaan zit hij in de Pyramid van de woestijn. Als je The Temple at Senntisten hebt gedaan dan zit hij bij het Zaros Altar onder Dig Site. Praat met hem en vraag of het boek. Hij zal zeggen dat hij het aan een andere volgeling van Zaros, genaamd Iyran heeft gegeven. Hij is te vinden ten westen van de Shantay Pass, zoek hem en hij zal zeggen dat je een bewijs moet hebben dat je toestemming hebt om het boek te krijgen. Ga naar Azzanadra en hij zal een briefje schrijven zodat je bewijs hebt bij Iyran. Laat het briefje aan hem zien en je zal het boek krijgen, maar je moet wel eerst van hem nog even een pakje afgeven aan Sumona. Geef het pakje af en je zal het zien ontploffen. Sumona wordt boos op je. Ga naar Lyne en praat met haar over het pakje. Zij zal het proberen te regelen met Sumona, maar jij moet naar Azzanadra gaan. Ga ernaar toe en vertel over het pakje, hij zal zeggen dat hij heeft ontdekking heeft gedaan dat Iyran een Smoksand is en geen volgeling van Zaros is, maar een volgeling van Zamorak. Azzanadra zegt ook dat hij je graag wilt helpen bij het proberen om het boek te krijgen waarmee je Smoksands kunt doden.

Azzanadra zal je vertellen dat het boek zeer lastig te krijgen is. Over het boek heeft hij voor het laatst iets gehoord toen hij bij een samenkomst van de Zaros volgelingen was. Iemand die Petrani heet praatte toen met Azzanadra over het boek. Azzanadra zal zeggen dat je Petrani eens op moet gaan zoeken. Hij woont in Yanille, dicht bij de Magic Guild.

Ga dus naar Yanille en ga het huis naast de Magic Guild binnen. Petrani vraagt wie je bent en wat je komt doen. Zeg dat je door Azzanadra bent gestuurd, en dat je een boek zoekt met wijsheid over Smoksands. Hij vraagt waarom je het nodig hebt. Zeg dat een stad in de woestijn wordt bedreigt door Smoksands. Petrani gelooft niet dat Azzanadra hierom vraagt. Je moet dus weer bewijs gaan halen bij Azzanadra. Haal het bewijs op dezelfde manier als hoe je het eerder hebt gehaald en ga terug naar Petrani. Laat hem het briefje zien, hij zegt dat je naar de Temple of Wisdom moet gaan. Deze is te vinden tussen Tyras camp en Port Tyras in. Je kunt hier snel komen door met het Charter Ship vanaf Port Sarim te gaan.

Pak je Rope, armour, wapen en voedsel van de bank. Neem geen Prayer Potions mee, deze zullen geen nut hebben in de tempel. Ga met het Charter Ship naar Port Tyras en volg het pad tot vlak voor de ingang naar Port Tyras. Hang hier je Rope aan het gat in de grond, en ga naar beneden.
Afbeelding
Ga vanaf de ladder naar het oosten, en ren langs de Golems van Level 120. Neem de Agility Shortcut en ren verder tot de deur. Hier moet je een schuifpuzzel oplossen. Het moet er uiteindelijk zo uit komen te zien:
Afbeelding
Als je de puzzel klaar hebt zal er een sleutel op de grond vallen. Pak die op en open de deur met de sleutel. Ren langs de Living Sands en ga naar de plek waar het boek ligt. Probeer hem te pakken. Nu zal er een Guard of Wisdom komen. Val hem aan en let goed op je Life Points. Hij zal aanvallen met Ranged, maar je kunt geen Prayer gebruiken. Als je hem doodt zal hij een tekst zeggen:

''You'll never get full access over the Book of Wisdom!''

Pak het boek en blader het door. Je ziet dat de belangrijkste pagina's missen, in totaal 3 stuks. Doorzoek de kleren van de Guard of Wisdom en je zult een briefje vinden. Je moet nu veel lopen, dus lees vooruit en kijk welke teleporteermiddelen je moet kopen.

Op het briefje staat: ''This clue will bring you to a place where Goblins aren't welcome.'' Je moet nu een stappenplan volgen:

1. Ga naar de H.A.M grot tussen Lumbridge en Draynor Village
2. Doorzoek de zakken die in de grot staan totdat je weer een briefje vindt. Je mag de briefjes steeds lezen, maar het is niet nodig als je dit stappenplan gewoon volgt. Houdt het briefje bij je!
3. Ga naar de Monastery bij Edgeville en doorzoek de Crates tot je het volgende briefje vindt.
4. Ga naar Shilo Village en doorzoek de Crates in het huis van de Slayer Master. Hier zal je het laatste briefje vinden. Hier staat op: ''Reldo's books are very nice.''
5. Ga naar het kasteel van Varrock, loop naar Reldo. Doorzoek de boekenkasten tot je ''a boring book'' vindt. Lees deze, en je zult een losse pagina vinden. Gefeliciteerd! Je hebt de eerste pagina gevonden! Doe deze in je Unfinished book of Wisdom.

Voor de volgende pagina moet je vragen of Azzanadra weet hoe je aan de volgende pagina kan komen. Hij zegt dat hij gehoord heeft dat mensen in Falador een pagina hebben zien rondwapperen van goud.

Ga naar Falador en vraagt de Guards bij de oostelijke ingang of ze iets hebben gezien. Ze zeggen dat ze een kind hebben rond zien rennen met de pagina. Ga op zoek naar het kind, ze kan overal in Falador rondrennen, dus je moet even zoeken. Ze kan niet van verdieping wisselen en dus ook geen enkele Dungeon in. Ook kan ze niet in het White Knight's Castle zitten. In World 100 zullen mensen je helpen zoeken naar het meisje.

Als je haar gevonden hebt wil ze de pagina niet geven. Steel het gewoon van haar. Nu heb je ook pagina 2! Doe deze ook in je Unfinished book.

Voor pagina 3 moet je weer naar Azzanadra. Hij zal zeggen dat je de laatste pagina kan vinden in de Pyramide waar je eerder deze quest bent geweest, in deel 1. Volg het kaartje (kijk boven), en ga naar de Living Sands. Val er één aan en maak hem dood. Nu heb je de derde pagina! Doe deze ook in je boek en je hebt je boek compleet. Je boek heet opeens Book of Slayer in plaats van Book of Wisdom. Ga weer naar Azzanadra en laat het boek zien. Hij zegt dat je een ''finishing touch'' nodig hebt.

Ga naar de Magic Guild' en loop naar binnen. Vraag Wizard Attek of hij het boek wilt betoveren. Je moet hem 50 Death Runes, 50 Cosmic Runes en 50 Soul Runes geven. Geef deze. Hij zal je boek nu betoveren. Laat het boek nu zien aan Azzanadra. Hij zegt dat je Lyne nu weer moet spreken.

Praat met Lyne en vertel haar het verhaal. Je moet van haar naar de vloer onder de vloer van de piramide waar je al eens eerder bent geweest gaan en het onderzoeken. Ga dus naar de piramide ten noordoosten van Nardah, doe je facemask en Book of Slayer aan en ga de piramide binnen. Open de westelijke deur en probeer de ladder af te gaan. Het zal zien dat een Smoksand een schield rond de ladder tovert waardoor je de ladder niet afkan. Vertel dit aan Lyne, ze vertelt dat je aan Sumona moet vragen of zij een idee heeft. Van haar moet je met Azzanadra gaan praten die je vervolgens naar Enyan stuurt, een man die Zaros aanbidt en veel weet van magische schilden en hoe je ze kapot krijgt. Hij is te vinden ten westen van Daemonheim. Praat met hem, hij zal zeggen dat je een pyrite gem moet zien te bemachtigen. Dat is te vinden in de Temple of Wisdom. Neem een spade, vechtspullen en antipoisons van de bank en ga naar Port Tyras en klim via de rope van het vorige deel naar beneden. Dood eerst een Golem en raap het papier dat hij dropt op. Het zegt dat je naar de deur met de schuifpuzzel moet. Neem het agility shortcut en open de deur. Dood hier een Living Sand. Deze zal ook een papiertje droppen die je naar een locatie in de grot lijdt. Er zijn verschillende raadsels die je naar een locatie in de grot leiden. Hieronder staan deze raadsels. Je kan zien welk raadsel dat jij hebt door het papiertje te lezen:
  • Dig under a place where was wisdom: Graaf op de plaats waar eerst het Book of Wisdom lag. (Kijk eventueel op het kaartje van de grot in deel 2)
  • Dig east of a obstacle: Graaf ten oosten van de Agility Shortcut
  • Dig west of a object for climbing: Graaf ten westen van de ladder waarmee je in de grot bent gekomen.
Graaf op de plek waar je moet graven en je zal een uncut pyrite krijgen. Teleporteer weg en gebruik je chisel op je uncut pyrite. Je zal een pyrite krijgen. Ga naar het westen van Daemonheim en je zal zien dat Enyan weg is.

Ga naar Azzanadra en vertel het nieuws, hij vertelt dat hij in zijn dromen heeft gezien dat Enyan in de Pollniveach Slayer Dungeon is. Hij biedt je een teleport naar daar aan. Accepteer deze en doe je masked earmuffs en book of slayer aan. Neem ook food en anti-poison potions mee. Klim in de put in het midden van Pollniveach en ga door de spleet in het noorden. Je zal hier enkele Smoksands en Enyan die vastgebonden is met touwen en masked earmuffs opheeft zien. Doe de touwen van Enyan los en vlucht samen met hem door de spleet. Enyan zal vertellen dat hij vergiftigd is. Geef hem anti-poison potions en vraag vanwaar hij masked earmuffs heeft. Hij zal vertellen dat de Smoksands het hem hebben gegeven, omdat ze niet wouden dat hij dood ging voordat de Smoksands hem op het vuur heeft gelegd. Vraag daarna of iemand van Pollniveach hem niet heeft gezien. Hierop zal hij antwoorden dat de Smoksands samen met hem een mysterieuze teleport deden. Geef hem vervolgens de pyrite gem. Hij zal zeggen dat hij nu een Smoksand hair nodig heeft.

Pak weer een schaar, vechtspullen, anti-poison potions, een wapen, armour, food, masked earmuffs en een book of slayer van de bank en doe de laatste 2 genoemde voorwerpen aan. Ga in de Pollniveach Slayer Dungeon en ga door de spleet. Dood hier een Smoksand. Ze vallen met magic, melee en ranged aan en hebben 2 speciale aanvallen. Bij de eerste teleporteren ze zichzelf in het rond terwijl zij hoog hitten op je en bij de 2de speciale aanval blazen ze (veel) rook op je waardoor je 1,5 second niets meer ziet. Je bent bij deze automatisch ook gepoisont, maar je kan ook gepoisont raken door zijn andere aanvallen. Als hij dood is zal de Smoksand neervallen. Knip met je scharen een stuk haar van hem af en doorzoek hem eventueel voor de drops van de Smoksand. Na 30 seconden zal het lijk van de Smoksand automatisch verdwijnen. Geef het haar van de Smoksand aan Enyan en kies ervoor om samen met hem naar de piramide te gaan. Als je aangekomen bent in de tempel moet je samen met hem door de deur in het westen gaan. Nu zal hij het schield van de trap wegdoen. Vertel nu het hele verhaal aan Sumona of Lyne. Ze ze zullen vertellen dat ze een droom hebben gehad over een puzzel in een piramide. Je zal een filmpje te zien krijgen waar je de puzzel voor je ziet. Jij moet de puzzel oplossen. Doe voordat je de puzzel begint een amulet of ghostspeak aan!

Er zijn 3 Ghosts, maar je kan maar met 2 Ghosts praten. Praat met de geest Andula. Hij zal 'S' zeggen. Praat daarna met de geest Lya. Zij zal 'E' zeggen. Praat terug met Andula. Hij zal 'A' zeggen. Wissel zo met ze af en als je alle letters aan elkaar schrijft en er enkele spaties tussen doet dan krijg je de zin: "Search in the sack". Zoek dus in de zak in het oosten. Je zal een kristal krijgen. Activeer dezeen je zal met de geest Rayn kunnen praten. Praat met hem en hij zal 'Lend' zeggen. Praat met Andula en hij zal 'Each' zeggen. Lya zal 'Victim' zeggen. Als je met Rayn praat zal hij 'Either' zeggen. Nu moet je met Andula praten. Die zal 'Rain' zeggen. Als je overal de eerste letter van pakt dan krijg je 'Lever'. Haal de lever in het westen over en er zal een deur openen. Ga deze deur door en ga door het portaal. De puzzel is nu compleet. Praat weer met Sumona of Lyne.

Je zal melden dat je in de Pyramide ook een bord hebt gezien waarop staat: "Why don't you go to the Quarry? Don't forget your pickaxe!". Lyne/Sumona zal vragen waar je nog op wacht. Ga naar de Quarry!

Pak je Pickaxe van de bank. De Quarry ligt ten westen van het Bandit Camp, ten noorden van de Desert Treasure Pyramide. Als je er bent moet je elke spot 1 keer hakken. Tel bij hoeveel spots je Pickaxe rood gloeit. Doe dit aantal keer 7. Het aantal spots waar je Pickaxe rood gloeit is bij iedereen anders, dus wij kunnen je dit niet vertellen. Hak nu de grote steen in het midden, genaamd ''A Mysterious Stone''. Langzaam zal het harde steen weggaan. Nu komt er een ''Guard of Granite''. Hij wil het antwoord weten op de vraag die wij eerder hebben ontdekt. Vertel het antwoord (dit ligt meestal tussen de 70 en de 91). Hij zal je nu vertellen dat het Granite altar zeer moeilijk te ontdekken is. Het ligt, zoals velen denken, niet in de Quarry. Hij zegt dat het verder naar het noordoosten ligt, dichtbij de plek waar weerwolven makkelijk te vinden zijn.

Pak je Wolfbane Dagger van de bank, en ga naar Canifis. Doe je Dagger aan en vraag een persoon in het dorp om het Granite Altar. Hij/zij zal veranderen in een weerwolf zodra diegene de naam van het Granite Altar hoort. Val de weerwolf aan met je Dagger en ze zullen weer gewoon worden. Vermoord ze tot hem/haar totdat hij/zij bijna dood is. Doe nu de optie: ''Force''. Je zal de persoon nu dwingen om iets over het altaar te vertellen. Het enige wat hij/zij wil zeggen is in een andere taal:
Jed Is Quiop Relp, Salf Took!
Ga naar Reldo in de Varrock Castle en zoek naar een boek over weerwolven taal. Als je het gevonden hebt, moet je de optie Translate op het boek doen. Je komt er achter dat de weerwolf het volgende heeft gezegd:
Het altaar is een geheim in ons dorp, praat met Vampier Took voor meer informatie
Ga weer naar Canifis en ga in de Pub een verdieping omhoog. Je zal de vampier zien staan. Hij wil dat je een opdracht voor hem doet voordat hij vertelt waar het Granite Altar mogelijk is. Je moet verschillende spullen voor hem gaan halen. Dit zijn:
  • 1 Blood Rune
  • 1 Soul Rune
  • 30 Dragon Bones (unnoted)
Je moet dus twee keer lopen om hem zijn spullen te brengen, of je gebruikt een Familiar om de spullen in 1 keer te brengen. Als je de spullen hebt gebracht vertelt hij het volgende:
Het Granite altaar is al generaties lang niet ontdekt, en de weinige die hem probeerden te vinden kwamen nooit meer terug. Ze werden overrompelt door iets dat Smoksand heet. Dit gebeurde in het moeras ten zuidwesten van Canifis.
Bank al je spullen. Ga het Moeras in en ga naar het uitroep teken naast de ingang. Probeer er in te gaan. Je zal worden gewaarschuwd dat je al je spullen verliest als je erin gaat, omdat er een zeer hoog risico van dood gaan is. Loop de grot door en ontwijk de vallen in de grond. Spring over de stenen in het moeras naar de overkant. Ineens komt er een kooi uit het plafond die je gevangen houdt. Er komen 10 Smoksands op je af die je met Magic en Ranged vermoorden. Je kunt niet wegteleporteren en ook niet eten, kortom, je gaat gewoon dood.

Ga vanaf je respawn spot naar Pollnivneach en praat met Lyne. Ze zal zeggen dat je in de val bent gelokt door de ''Guard of Granite''. De vampier zat in het complot. Je begint een beetje boos te worden. Lyne zal zeggen dat je geduld moet hebben en nog eens naar de Guard moet gaan.

Ga naar de Quarry en doe ''Inspect'' op de Mysterious Stone. Je zal merken dat het gat met de ''Guard of Granite'' weg is. Ga het lege gat in en doorzoek het skelet dat je ziet liggen. Je zult een briefje vinden waarop coördinaten staan:

0''9 Noord
30''37 Oost

Pak je Pickaxe weer van de bank. Ga naar de mijn ten noordwesten van de Ruins of Uzer, je zal weer een Mysterious Stone vinden. Doe hetzelfde als in de vorige mijn maar nu moet je het aantal gloeiende stenen keer 8 doen. Hak de Mysterious Stone weer weg en los weer het puzzeltje op, dit keer ligt het antwoord tussen de 48 en de 64. Nu komt de Guard weer tevoorschijn. Er komt echter geen woord uit zijn mond. Vertel dit aan Lyne.

Lyne wilt samen met jou gaan kijken naar de guard. Begeleid haar naar de Ruins of Uzer. Hier zal je de guard aantrekken. Jesmona probeert tegen hem te praten. Maar hij antwoordt iets raar terug: "Gata te pirramit". Lyne vertelt dat het mislukt engels is en hij "Go to the pyramid" wilt zeggen. Ga de piramide ten noordoosten van Nardah binnen en er zal een wegwijzer staan dat naar de deur in het westen lijdt. Ga hier de ladder omlaag, tot de grootste verbazing zal er hier geen Smoksand te vinden zijn.
Afbeelding
Lees het bord in het noorden. Er zal 'Too late' opstaan. Ga de ladder weer af en lees het bord in het zuiden. Op dit bord zal 'You're nearby by the Granite Altar of Zaros' opstaan. Pas wel op voor de living sands van combat 57 die hier op de grond rondzwerven. Deze kunnen behoorlijk hoog hitten. Probeer de ladder weer af te gaan. Het zal niet lukken omdat er een val is, die je als je de trap afgaat, activeert. Het zorgt ervoor dat je in één klap dood gaat. Dus ga de trap NIET af!

Ga terug naar Uzer en praat met Lyne. Ze zal zeggen dat ze heeft ontdekt dat de guard een Granite Potion nodig heeft. Je moet naar de apotheker van Varrock gaan om te vragen hoe je dit maakt. Hij zal zeggen dat je een heleboel ingrediënten nodig hebt, namelijk: Wergali potion (u), Dark sand, Granite (eender welk gewicht), Ghouls eye, Ogress bone en een Blessed Crystal.
  • Wergali potion (u): Een grimy wergali is te verbouwen met farming maar ook sommige monsters droppen het. Maak de grimy wergali schoon en stop hem vervolgens in een vial of water. Je zal nu de wergali potion hebben. Je kan natuurlijk ook simpelweg een wergali potion (u) kopen op de Grand Exchange.
  • Dark Sand: Ga terug naar vloer 3 van de piramide en dood een Living Sand. Het zal Dark sand droppen.
  • Granite (Eender welk gewicht): Hak granite met een pickaxe in de Quarry.
  • Ghouls' eye: Ga naar de ingang van de Mort Myre Swamps en dood daar een Ghoul. Het zal een Ghouls' Eye droppen.
  • Ogress Bone: Dood een Ogress in de Feldip Hills. Het zal een Ogress Bone droppen. Het gemakkelijkste is om naar Mobilising Armies te teleporteren, naar het oosten te lopen en hier een Ogress doden.
  • Blessed Crystal: Vraag aan Lyne hoe je een Blessed Crystal krijgt. Je moet hiervoor 10 grotten afgaan en er een actie uitvoeren. Bij de 10de grot zal het kristal automatisch verschijnen. Ze geeft je een lijstje met de grotten die je moet afgaan. Je moet eerst een novite pickaxe in vloer 9 van Daemonheim kopen. Je hebt hiervoor 17 Dungeoneering en een Ring of Kinship nodig. Hierna moet je de emote 'Jiggle' in de Pollniveach Slayer Dungeon doen. Ga vervolgens naar de Temple of Wisdom bij Tyras Camp en doe daar de emote 'Curtsy'. Ga nu naar de Varrock Sewers en dood daar een Moss Giant. Je moet nu nog 6 grotten doen. Ga naar de Edgeville en doe in de grot de emote 'Salute'. Pak 850 coins en een hatchet van de bank en haak een web door in de Brimhaven Dungeon. Dood een King Scorpion in de Dwarven Mine en doe de emote 'clap' in de Living Rock Caverns. Dood vervolgens eender welk monster in TzHaar en doe de 'Home Teleport' spreuk in de Asgarnian Ice Dungeon. Je zal nu het kristal krijgen.
Doe al je spullen in de Wergali potion en je krijgt een Granite Potion. Geef dit aan de guard en hij zal weer kunnen praten. Hij vertelt dat hij Enyan is en je mee wilt helpen met de zoektocht naar het Granite Altar. Hij had je eerst niet herkent, en dacht dat je een volgeling van Zamorak was. Daarom stuurde hij je op het verkeerde pad, nadat je weg was herrinerde hij zich dat jij het was, en plaatste een wegwijzer in de piramide om je te helpen. Alleen was er een Smoksand die hem zag en die een spreuk over hem uitspreekte waardoor hij niet goed kon praten. Hij vertelt dat hij terug naar zijn plek ten westen van Daemonheim zal gaan. Praat met Lyne, van haar moet je gaan praten met Sumona.

Vertel aan Sumona over de trap in de Pyramide. Ze zal zeggen dat je een echte dief nodig hebt om de val in de trap te ontmantelen. Jij weet er wel één, namelijk Robin uit de quest Buyers and Cellars. Ga dus naar Lumbridge.

Pak je geslepen Diamond van de bank en ren naar het furnace in Lumbridge en loop verder naar het noorden. Je zult het luik van de Thieving Guild zien. Open hem en ga naar binnen. Praat met Robin en vertel hem over de Pyramide, en zeg dat je in één klap dood bent als je de trap naar beneden gaat. Robin wil je graag helpen, maar in ruil daarvoor wil hij wel een geslepen Diamond. Geef hem deze, en vertel hoe je bij de Pyramide komt. Hij zegt dat hij met je afspreekt bij de Shantay Pass.

Pak je Oak Blackjack en Waterskins van de bank en ga naar de Shantay Pass. Eenmaal bij de Shantay Pass praat je weer met Robin. Hij vertelt je dat hij niet wordt doorgelaten door de Guards omdat hij dingen van de Burgermeester van Pollnivneach heeft gestolen. Je moet de Shantay Guards uitschakelen. Doe je Blackjack aan en praat met een Guard. Zeg tegen hem dat er een dode vogel achter hem vliegt. Hij zal kijken, sla hem nu gouw neer. Doe hetzelfde met alle andere Guards. Ga nu snel met Robin door de Shantay Pass. Robin vertelt dat hij ook Pollnivneach niet binnen mag, dus je moet lopend via Uzer. Geef Robin 1 waterskin en ga de dichtstbijzijnde brug over, bij Uzer dus. Ga nu naar de Pyramide, en leidt Robin door de Pyramide heen. Vertel tegen Robin als je bij de bewuste trap bent.

Robin inspecteert de trap. Hij ziet dat het een erg complexe val is, die moeilijk te ontmantelen is. Je moet van hem een Runite Picklock gaan halen, dus geen gewone!

Ga naar Lyne en praat over de Runite Picklock. Ze zegt dat ze daar geen verstand van heeft. Ze weet wel wie er wel verstand van heeft. Je moet naar de Warrior Guild in Burthorpe. Pak je Rubies, Sapphires, 4k coins en picklocks van de bank en teleporteer naar de Warriors Guild met een Games Necklace, of loop vanaf Falador. Ga de Warriors Guild binnen, die zich naast de Games Rooms bevindt, en ga één verdieping omhoog. Je zult Aquento zien staan, praat met hem. Vraag over zijn carrière als dief, en vraag daarna of hij weet hoe je een Runite Picklock maakt. Hij wil je de informatie wel geven, maar als echte dief wil hij er flink wat voor hebben. Hij geeft je een lijstje:
  • 3 Uncut Rubies
  • 4 Uncut Sapphires
  • 4000 Coins
  • 12 Picklocks
Geef hem dit en vraag hoe je een Runite Picklock maakt. Hij zegt dat het Runite Beast dit dropt. Deze leeft in een grot waar je met een speciale spreuk kunt komen. Vraag naar de spreuk. Hij zal zeggen dat hij je er wel heen wilt teleporteren. Zeg: ''Not yet'' en ga naar de bank. Pak armour (geen Ranged!), voedsel, Prayer Potions en eventueel een superset. Je moet nu een monster van Level 394 doden, dus gebruik geen Shrimps, bij wijze van spreken.

Het Runite beast valt aan met Ranged (max hit: 530), Magic (max hit: 210) en Melee (max hit: 470). De max hit van Magic lijkt laag vergeleken met de rest, maar hij hit dit met de snelheid van Knives. Dit monster is immuun voor Ranged aanvallen, en is zwak voor alle Melee aanvallen. Als je met Magic gaat zijn alleen Water spreuken effectief, maar niet zo effectief als Melee. Het is het handigst om hem te doden met Protect from Melee en met een Melee wapen. Met Ranged is zijn max hit dan wel 530, maar dit hit hij zelden. Er is geen safespot in de grot.

Ga naar Aquento en zeg dat je klaar bent. Je komt nu in gevecht met het Runite Beast. Doodt hem zoals het hierboven beschreven staat. Let goed op je Life Points! Pak, als hij dood is, de Runite Picklock op. Ga door de Portal in het noorden van de grot.

Reis af naar Robin in de Pyramide bij Nardah. Geef hem de Runite Picklock, hij zal zeggen dat de picklock nog een klein laagje Runite extra moet hebben. Pak je Runite Bars en je hammer van de bank en ga naar een anvil. Use de Runite Picklock op de anvil. Je maakt hem nu sterker. Ga weer naar Robin.

Robin zal zeggen dat je het goed gedaan hebt, maar dat hij nog wat hulp nodig heeft. Je moet zijn vriend halen, want hij heeft een hulpje nodig dat nog beter kan stelen dan jij. Je moet Theodore gaan halen uit Rimmington. Reis dus af naar Rimmington en zoek Theodore op. Probeer hem over te halen. Hij zal weigeren. Probeer hem nog meer over te halen. Nu zal hij je een raadseltje geven:

''Maak een getal van 9 cijfers die elk verschillend zijn. Vermenigvuldig het getal met 8 en je bekomt weer een getal van 9 verschillende cijfers. Wat is het oorspronkelijke getal?'' Geef als antwoord: ''123456789''

Theodore zal zeggen dat het goed is. Hij vraagt waar hij heen moet, vertel hem de goede volgorde van plaatsen waar je heen moet. Dus zo:

Rimmington-Port Sarim-Draynor Village-Lumbridge-Al Kharid-Pollnivneach-Nardah-Pyramide.

Ga naar de Pyramide. Je zal Theodore voor de Pyramide zien staan. Zeg tegen hem dat hij je moet volgen, en ga naar Robin. Praat met Robin en zeg dat je Theodore mee hebt genomen. Je zult een filmpje van ongeveer 2 minuten zien waarin Robin en Theodore de val proberen te ontmantelen. Het zal lukken, maar Robin is wel vergiftigt. Geef hem een Antipoison. Praat met Robin en vraag of de val helemaal weg is. Hij zal reageren dat er 1 trede op de trap is die niet aangeraakt mag worden, namelijk de zesde van onder. Zeg dat je het begrepen hebt. Vertel aan Lyne dat de val ontmantelt is, en dat je verder kan met de zoektocht naar het Granite Altar.

Ga naar de piramide en probeer de trap af te gaan, een verschijnt een demoon genaamd Yk' Negrador. De demoon is combat 675 en heeft een schield om zich heen, dus ren snel terug de trap op en ga naar Lyne, van haar moet je naar Sumona gaan. Sumona zal zeggen dat Hassan in het paleis van Al Kharid je wou spreken. Ga daar naar toe en praat met hem. Hij zal zeggen dat hij een scroll heeft gevonden waar "jou naam, the solution is nearby. You sall find the might of Zaros" opstaat. Hij zal de scroll aan jou geven. De scroll is een hint naar de volgende plek. Solution wijst naar de puzzels die je bij Ali Morrisane moet oplossen en nearby verwijst naar dat het dichtbij is.

Ga met Ali Morrisane praten en hij zal zeggen dat hij een kompas heeft gevonden waar jou naam opstaat. Volg de wijzer van het kompas en je zal uiteindelijk bij een krat op het Void Knight Island uitkomen. Doorzoek de krat en je zal een barrel, een veer en hout van een boot vinden. De voorwerpen verwijzen dus naar Port Sarim. Ga hier naar de boot die naar Karamja vaart en ga aan boord (Reis NIET naar Karamja mee, maar ga alleen het schip op). Op het schip moet je de ladder afgaan. Je zal hier een barrel aantreffen, doorzoek deze en je zal een anagram vinden met de letters: 'no wild same'. Dit anagram verwijst naar de Wise Old Man in Draynor Village. Praat met hem, hij zal niets te zeggen hebben. Ga de ladder op en doorzoek hier de drawers, je zal een scroll box vinden. Open deze.

Je zal een scroll vinden. Op deze scroll staat een brug, een goblin, Duke Horacio en een persoon die aan het buigen is getekend. Het verwijst dus naar de brug in Lumbridge. Ga daar op staan en doe de emote 'bow'. Een persoon genaamd Ure verschijnt en zegt dat hij de broer van Uri is. Voordat je iets kan zeggen geeft hij je een scroll box en is hij weg. Open de scroll box en je zal een kaart vinden. De kaart verwijst je naar het paleis van Varrock, maar er staat nergens aangegeven waardat je moet graven. De plek waar je moet graven is ten oosten van de boom middenin het kasteel. Doe dit en je zal 2 scroll boxen vinden. Open de eerste scroll box. Hier zal het woord Mugger opstaan. Open de 2de scrollbox waarop het woord Highwayman zal staan. Dood eerst een mugger, hij zal een 'Left part of a scroll' droppen. Dood daarna een highwayman. Hij zal een 'Right part of a scroll droppen'. Gebruik de 2 scrollen op elkaar en je zal een nieuwe scroll krijgen.

De volgende scroll is een zeer moeilijke scroll. Er staan voorwerpen en een emote op, maar deze veranderen om de 1 minuut naar andere voorwerpen. Daarom moet je zo snell mogelijk de scroll oplossen. De combinatie van de voorwerpen verwijst naar een plek waar je de emote moet uitvoeren die op de scroll staat. In de tabel hieronder kun je de verschillende combinaties zien en naar welke plek ze lijden. Dit is bij iedereen verschillend.
Gnome gliderVisBrug
SchipTussen het schip en de gnome glider bij Dig SiteBij de barrel met vis in Port SarimBij het schip van Ardougne naar Brimhaven
BoomVoer je emote uit bij de Grand TreeDe boom waar de guard inzit, die je na Love Story kan omhakkenBij een zeer hoge boom, naast de kapotte brug tussen Relekka en de Lighthouse
ZandDe gnome glider van Al KharidBij de fishing spots ten zuiden van de bank van Al KharidBij de noordelijkste brug van de River Elid
Als je je emote hebt uitgevoerd komt Ure te voorschijn, hij geeft je een kristal dat Yk' Negrador extreem verzwakt en zijn schield weg doet. Ga de piramide binnen en gebruik het kristal op Yk' Negrador. Vergeet geen armour, wapens en voedsel mee te nemen om hem te doden. Je kan dit eventueel doen, nadat je het kristal op Yk' Negrador hebt gebruikt. Als je alles hebt moet je beginnen met hem te doden. Dit zal niet moeilijk zijn, omdat hij een zwak defence heeft en maar 1100 life points heeft. Maar onderschat zijn strenghts en attack absoluut niet! Hij kan tot 743 met melee hitten, tot 498 met magic en tot 346 met ranged. Zijn meeste attacken bestaan uit melee en magic. Er is geen bepaalde volgorde tussen zijn aanvallen en er zijn geen safespots. Omdat het hier multi-combat is moet je ook nog eens oppassen voor de living sands die tot 147 met melee en magic kunnen hitten. Per living sand dat je nu doodt, gaan er wel 75 life points van hem af, kan hij 65 life points minder hitten met elke aanvalsstijl en zullen zijn aanvallen 10% trager worden. Ook zal hij hierdoor gepoisont worden met 40. Op sommige momenten heeft hij terug een schield om zich heen. Dit moet je terug de-activeren met het kristal. Als hij het schield heeft is hij immuun voor eender welke soort aanval of verlaging van zijn aanvallen of hits. Hij kan je met het schield nog wel aanvallen! Als Yk' Negrador dood is zal het symbool van Zaros in het kristal tevoorschijn komen en zal het kristal in een steen veranderen. Ga naar Sumona of Lyne en vertel het nieuws!

Pak het volgende van je bank: Saradomin Brews, Super Restores, Armour, Wapen en een Rope.

Sumona/Lyne zal vertellen dat je de Smoksands in de Dungeon moet doden met hun eigen truukjes, Desert' Magicks. Je moet de pyramide weer in.

Ga naar de plek waar je Yk' Negrador hebt vermoord, en pak de steen op. Loop verder en doe de steen in het Symbool van Zaros dat aan de muur hangt. Er zal nu een luik open gaan, use hier je rope op. Je zult nu het Desert Magicks Altar zien. Er staat echter een Zaros' Follower voor. Hij beschermt de Desert Magicks. Vraag hem hoe de Smoksands aan de Desert Magicks zijn gekomen. Hij zal je vertellen dat de Smoksands hem met meerdere hebben overmeestert, en toen aan het altaar hebben gebeden. Zaros is nu echter boos geworden en heeft er een Protection Wave opgezet. De Zaros' Follower zal zeggen dat alleen degene wie het goede met zijn krachten gaat doen en goed met zijn huidige krachten om kan gaan het waardig is om Desert Magicks te hebben. De Smoksands hebben gewoon het geluk gehad dat ze met veel waren zodat het makkelijk was. Jij moet echter de wave in je eentje doen om het boek te krijgen!

Informatie over de Protection Wave

De wave heeft 5 verschillende monsters. Hier staan ze uitgelegd:
Naam:Combat:Life points:Max. hit:Aanvalsstijl:Speciale aanvallen:
Monk of Zaros601800170 (Magic)Magic/
Knight of Zaros1102400290 (Melee), 160 (Magic)Melee en Magic/
Zaros Archer1402400310 (Ranged)Ranged/
Skeleton of Zaros1602700380 (Melee), 370 (Magic), 310 (Ranged)Melee, Magic en RangedHij kan je prayer met 18 points verlagen. Dit doet hij ongeveer 1 keer in de 30 seconden. Hij kan je ook vergiftigen.
Altar Guardian3003100570 (Ranged), 550 (Magic)Magic en RangedHij kan je prayer met 18 points verlagen en je vergiftigen. Ook kan hij je wapen uitslagen als je inventory niet vol zit.
Gebruik bij elk monster gewoon de Prayer van het monster die het hoogste hit. De monsters komen in waves zoals bij de Tzhaar Fight Cave tevoorschijn:
  1. 60
  2. 60, 60
  3. 110, 60
  4. 110, 110
  5. 110, 110, 60
  6. 140
  7. 140, 60
  8. 140, 110, 60, 60
  9. 160
  10. 160, 110
  11. 160, 140, 110
  12. 160, 160, 60
  13. 160, 160, 140, 110, 60
  14. 160, 160, 160
  15. 300
Slacht alle monsters rustig af zoals boven beschreven. Dit kun je het best met Ranged doen.

Als je de Wave klaar hebt kun je aan het altaar bidden. Nu krijg je Desert Magicks. Hij is echter nog niet compleet: Er zit nog maar 1 spreuk in. Als je de quest helemaal klaar hebt heb je beschikking tot het hele spellbook.

Ga naar Lyne en vertel dat je het spreukenboek hebt. Lyne zegt dat je het nieuws aan Sumona moet brengen en dat je daarna weer terug moet komen. Breng het nieuws dus aan Sumona en ga weer naar Lyne.

Pak je Masked Earmuffs van de bank en doe ze aan. Ga de put in Pollnivneach in en ga naar de spleet. Ga de spleet in, en loop iets verder. Tot je grote verbazing zie je dat er geen Smoksand te bekennen is. Je ziet echter als je goed kijkt een Smoksands Baby. Praat met deze en hij zal zeggen dat hij is achter gelaten. Hij weet dat de Smoksands naar Uzer zijn gegaan omdat ze wisten dat ze ontdekt waren. Jij moet dus naar Uzer.

Pak je 5 Air, 5 Earth, 5 Cosmic Runes en je Book of Slayer van de bank en ga naar de ruins of Uzer, en loop naar de grot. Ga de grot echter niet in, maar loop langs de grot. Je zult een spleet vinden in een rechtopstaande steen, hier moet je doorheen. Houd je spreukenboek gereed en los het kleine puzzeltje op de deur onderweg op. Doe je Book of Slayer aan en loop er doorheen. Zet je Protect from Missiles aan en ren langs de Smoksand Archers. Nu zul je de Smoksands Boss vinden. Deze hoef je echter niet te bestrijden. Praat met de Smoksands Boss, hij zal zeggen dat hij je dood gaat maken. Gebruik nu de spreuk: Sand Destroy op hem. Je ziet hem nu verkruimelen. De andere Smoksands zullen zich automatisch overgeven. Vertel het nieuws aan Lyne en je quest is voltooid!
Quest points: 2

Beloning:
  • 610 Dungeoneering XP
  • 10000 Prayer XP
  • 19300 Agility XP
  • 18400 Slayer XP
  • 20200 Crafting XP
  • 21400 Mining XP
  • 22000 Magic XP
  • 15700 Herblore XP
  • 27200 Smithing XP
  • 21600 Thieving XP
  • 22500 Attack XP + 22500 Strenght XP
  • 30000 XP in een Combat Skill naar keuze (geen Summoning)


Book of Slayer, waarmee je Smoksands kan doden. Dit boek geeft ook een Prayer bonus van 4.0 en een Strenght Bonus van 10.0. Dit boek is ongeveer even goed als een Rune Kiteshield qua verdedigende stats. Je krijgt ook Desert Magicks, een zeer effectief spellbook. Je kan ook als je The Temple at Senntisten hebt voltooid, aan Azzanadra vragen of hij nog eens wilt communiceren met Zaros. Je zal dan de geschiedenis van de Desert Magiks leren.
Extra informatie
Door aan het Granite Altar (Altar of Desert Magiks) te bidden, kan je je spreukenboek omzetten naar Desert Magiks, hieronder zie je een tabel met de spreuken.
SpreukMagic levelEffect:Max. hit:Runes:
Sand Destroy70Doet veel schade aan aan zandwezens.2605 Earth runes
5 Air runes
5 Cosmic runes
Stone Destroy70Doet veel schade aan aan stenen wezens.2605 Earth runes
5 Air runes
5 Chaos runes
Ground Crack71Laat een barst in de grond komen, werkt op alle wezens.2102 Chaos runes
2 Death runes
Teleport to Uzer72Teleporteert je naar Uzer/3 Law runes
Teleport to Jealdrocht73Teleporteert je naar de piramide waar je je spreukenboek om kan zetten naar Ancient Magicks./3 Law runes
1 Chaos rune
Metal destroy74Doet veel schade aan aan metalen wezens.2602 Death runes
4 Chaos runes
Kalphite destroy75Doet veel schade aan aan Kalphite's2603 Death runes
3 Chaos runes
Senntisten teleport76Teleporteert je naar Dig Site/1 Law rune
2 Blood runes
Raise special attack energy77Geeft je 10% meer special attack energy. Deze spreuk kan je pas om de anderhalve minuut uitspreken./2 Death runes
Man Destroy77Doet veel schade aan aan mensen.2303 Blood runes
1 Chaos rune
Small lightning78Doet veel schade aan aan alle wezens.2152 Blood runes
2 Chaos runes
Super smith79De komende 5 minuten zal je 100% succes hebben bij het smelten van iron. Je moet dus ook 5 minuten wachten om deze spreuk opnieuw uit te spreken./10 Fire runes
4 Nature runes
Earth fall80Doet veel schade aan aan elk wezen.2403 Blood runes
3 Chaos runes
Medium lightning81Doet veel schade aan aan elk wezen.2452 Blood runes
5 Chaos runes
1 Fire rune
Granite Altar teleport82Teleporteert je naar het Granite Altar./4 Law runes
1 Earth rune
Fire Fall83Doet veel schade aan aan elk wezen.2503 Blood runes
4 Chaos runes
Hard Lightning84Doet veel schade aan aan elk wezen.2552 Blood runes
3 Chaos runes
3 Fire runes
Raise prayer85Je krijgt 10 Prayer points bij. Je kan dit elke 30 seconden doen./20 Air runes
6 Nature runes
Water fall86Doet veel schade aan aan elk wezen.2703 Blood runes
5 Chaos runes
Super mager87De komende 5 minuten zal je bij elke hit 10 life points meer hitten. Je moet dus ook 5 minuten wachten voor je deze spreuk weer kan uitspreken./10 Chaos runes
Extreme lightning88Doet veel schade aan aan elk wezen.2853 Blood runes
3 Chaos runes
3 Fire runes
Zemouragal's fortress teleport89Teleporteer je naar Zemouragal's fortress, net voor de ingang bij het noordwestelijkste deel van de Wilderness./5 Law runes
1 Blood rune
Ork destroy90Kan zeer veel en snel hitten op Ork's.3605 Blood runes
Meteorite91Kan zeer veel hitten op iedereen.3104 Blood runes
4 Chaos runes
Raise defence92Je hebt 20% meer defence./2 Death runes
3 Chaos runes
Life destroy93Kan zeer veel hitten op iedereen/3354 Blood runes
1 Death rune
Raise attack speed94Al je aanvallen en spreuken zullen 20% sneller gebeuren gedurende 5 minuten. Je moet ook 5 minuten wachten vooraleer je deze spreuk opnieuw kan uitspreken./3 Death runes
3 Fire runes
Medium hit95Je kan om de 1 minuut hard hitten op iemand. Je kan deze spreuk pas 30 seconden later gebruiken dan dat je Hard hit, Super hit of Extreme hit hebt gedaan.5755 Blood runes
Hard hit96Je kant om de 1 minuut heel hard hitten op iemand. Je kan deze spreuk pas 30 seconden later gebruiken dan dat je Medium hit, Super hit of Extreme hit hebt gedaan. Deze spreuk is niet te gebruiken in PvP werelden.6507 Blood runes
Super hit97Je kan om de 1 minuut super hard hitten op iemand. Je kan deze spreuk pas 30 seconden later gebruiken dan dat je Medium hit, Hard hit of Extreme hit hebt gedaan. Deze spreuk is niet te gebruiken in PvP werelden.72510 Blood runes
Extreme hit98Je kan om de 1 minuut extreem hard hitten op iemand. Je kan deze spruek pas 30 seconden later gebruiken dan dat je Medium hit, Hard hit of Super hit hebt gedaan. Deze spreuk is niet te gebruiken in PvP werelden.80015 Blood runes
Laatst gewijzigd door Mike Ross op donderdag 28 juni 2012, 15:59, 9 keer totaal gewijzigd.
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Master quest - Desert Smoke

Bericht door Mike Ross »

Gemiddelde Rating: 10/10
Mogelijke verbeteringen gegeven door lezers van quest:
  • Spellingscontroles
  • Iets hogere rewards (dit moeten meerdere mensen vinden, anders blijft het zo)
Laatst gewijzigd door Mike Ross op zondag 5 september 2010, 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Yannis
Berichten: 1811
Lid geworden op: zaterdag 14 maart 2009, 7:47
RS: Iron Dragon (p2p)
Clan: Ameno

Re: Master quest - Desert Smoke

Bericht door Yannis »

Heeel erg mooi 10/10, als je dit even aanpast, je schrijft bv. 'rice special', ik snap wat je bedoelt, maar wat jij atm eigenlijk schrijft is 'rijst special attack' (rijst als in het voedsel)
dus dit zou ik even aanpassen naar ' Raise Special Attack' doe dit ook bij de rest waar je 'Rice' hebt gebruikt
Afbeelding
Rune Blow
Berichten: 3603
Lid geworden op: donderdag 26 maart 2009, 19:09
RS: Pietzaa (p2p)
Clan: Lunatip
Oude naam: Cowl Heaven

Re: Master quest - Desert Smoke

Bericht door Rune Blow »

:shock:
Tell it to Jagex.. NOW!!!!
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Master quest - Desert Smoke

Bericht door Off-er »

Zeer goede quest, bijzonder goed uitgewerkt. Zitten nog een aantal spellingsfoutjes in, maarja ;)

Over de rewards: Een van de eerste keren dat ik echt denk:' de rewards zitten wel goed'. Een ding wat ik wel zou veranderen is de extreme hit e.d.. Maak dat op z'n minst niet mogelijk in PvP werelden ;)

Jullie krijgen een dik verdiende 10 :)
Afbeelding
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Master quest - Desert Smoke

Bericht door Mike Ross »

Jesmona hoort Lyne te zijn, maar dat foutje bewerkt exoemo wel even ;)
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Master quest - Desert Smoke (Exoemo & Chris D)

Bericht door Exoemo »

Schrijffouten zijn aangepast, als iemand nog een schrijffout ziet, zeg het dan!
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Ajax Is Best
Evenementenorganisator
Berichten: 968
Lid geworden op: vrijdag 10 april 2009, 22:00

Re: Master quest - Desert Smoke (Exoemo & Chris D)

Bericht door Ajax Is Best »

Zeer goede Quest, zeker een 10.

Maar een dingetje vergeten, bij de Beloning staat niet hoeveel QP je krijgt.
Matthijs
Berichten: 1616
Lid geworden op: maandag 8 december 2008, 17:18
Oude naam: chiara206

Re: Master quest - Desert Smoke (Exoemo & Chris D)

Bericht door Matthijs »

Wow, gelijk posten op RSOF!

10/10
Hoewel, ik vind de rewards wel een beetje laag, maar het is niet heel erg ;)
Dedicate yourself and you will find yourself.
[/i]
Mahjarrat
Berichten: 5577
Lid geworden op: vrijdag 30 januari 2009, 15:01
Oude naam: JacobD3Berg

Re: Master quest - Desert Smoke (Exoemo & Chris D)

Bericht door Mahjarrat »

heb ook wat magic Spec effect zoals meteorite -> beschadigt een 3×3 gebied vol mensen enzo, mag je zelf kiezen, maar niet te overpowered ..×.. gebied
Afbeelding
( •_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
( •_•)>⌐■-■
( ¬_¬)>⌐■-■
Soepdino
Berichten: 4495
Lid geworden op: vrijdag 26 mei 2006, 16:07
Oude naam: Superdino11

Re: Master quest - Desert Smoke (Exoemo & Chris D)

Bericht door Soepdino »

Mooie quest :) Alleen is Raise Attack Speed veels te overpowered, 40% sneller aanvallen, daar kan niemand in pvp tegenop en bosses maai je daar ook mee neer.
Quitted
Afbeelding
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Master quest - Desert Smoke (Exoemo & Chris D)

Bericht door Mike Ross »

Dat kun je beter naar 15% doen imo (exoemo is maker van het spellbook, de quest hebben we allebei de helft geschreven en het Book of Slayer en xp rewards zijn van mij.
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Master quest - Desert Smoke (Exoemo & Chris D)

Bericht door Exoemo »

Chris D schreef:Dat kun je beter naar 15% doen imo (exoemo is maker van het spellbook, de quest hebben we allebei de helft geschreven en het Book of Slayer en xp rewards zijn van mij.
heb het naar 20% gedaan.
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Wout12345
Berichten: 2177
Lid geworden op: zondag 9 augustus 2009, 14:59
RS: Gestopt

Re: Master quest - Desert Smoke (Exoemo & Chris D)

Bericht door Wout12345 »

Ik geef het een 8, want ik vond het redelijk belachelijk dat die Iyran een ontploffend pakje gaf (het was een vriend van Azzanadra, maar hij verraadt hem de eerste keer dat jij hem ziet?). Ook was het niet echt 'geloofwaardig' toen dat Azzanadra het weer gelijk doorhad en dat hij bij Zamorak hoorde. Het is ook wel onlogisch dat je samenwerkt me The Devourer (Sumona) nadat die je al een paar quests lang probeert te doden (en dat absoluut niet probeert in deze quest) en je character daarvan op de hoogte is. Smoksands vind ik persoonlijk een rare naam, Smokesands zou er leesbaarder uit zien, zeker voor engelstaligen denk ik.

Van het spellbook heb ik het meeste bekeken. Het is wel goed dat je die laatste hoge hits niet toelaat in pvp. Ik zou wel de teleport naar 'Ancient Magicks Pyramid' vervangen door 'Jaldraocht (pyramid)'. Misschien ken je deze naam zelf niet, maar dit is de echte naam van de pyramid en zo heet ook de teleport ernaartoe met Pharaoh's sceptre. Ik vind het wel wat raar dat er Senntisten teleport tussen zit terwijl er al zo'n teleport is in de ancient magicks, en er nog nooit twee dezelfde teleports voor magic gemaakt zijn. Ook noem je het desert magicks, terwijl veel van de teleport plaatsen buiten de woestijn liggen (of zelfs in sneeuwlandschap :? ). Dat zou betekenen dat de mensen die het spellbook maakten (dit wordt misschien wat story, maar jagex denkt er ook aan) zo vaak naar die plaatsen moesten dat ze er teleports voor maakten, maar wat heeft het spellbook dan nog met de desert te maken? Ook klopt Zemouregel's fortress teleport dan niet, want Zemouregal staat niet achter Zaros (eigenlijk achter Lucien), en ik denk niet dat hij er dan niets op tegen zou hebben dat er de hele tijd Zaros volgelingen voor zijn deur teleporten. Hiervoor zou ik dus een 7 geven.

Samen is dat dan 7,5. Ik wou niet negatief doen ofzo, maar ik heb gewoon de positieve punten niet opgesomd omdat niemand hier dat gedaan heeft. Ook ben ik precies de enige hier die deze foutjes hier ziet. Je kan deze dingen natuurlijk gaan aanpassen, maar dan hou ik mijn score nog altijd zo, want het gaat erom wat jullie bedacht hebben ;) Natuurlijk heb ik spelfouten, foute vertalingen of fouten in de zinsbouw niet meegeteld want dat is niet het 'idee' he :)




Waarschijnlijk ken je het Dynotyre topic op dit forum niet, maar ik was al een tijdje van plan een spellbook te maken bij de laatste quest in de Elven series (ik zeg met een reden geen Dynotyre, hint voor de lezers van mijn topic :D ). Ik had er 4 combat spells in 4 sterktes, een paar teleports en 2 andere spells. Maar door jullie spellbook heb ik al wat inspiratie voor de non-combat en onrechtstreekse combat spells die ik nog moest maken (heb er nu al één :D ).
Wil je me contacteren en antwoord ik niet, stuur me dan een PM op Youtube (12345Wout12345).
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Master quest - Desert Smoke (Exoemo & Chris D)

Bericht door Mike Ross »

wout12345 schreef:Ik geef het een 8, want ik vond het redelijk belachelijk dat die Iyran een ontploffend pakje gaf (het was een vriend van Azzanadra, maar hij verraadt hem de eerste keer dat jij hem ziet?). Ook was het niet echt 'geloofwaardig' toen dat Azzanadra het weer gelijk doorhad en dat hij bij Zamorak hoorde. Het is ook wel onlogisch dat je samenwerkt me The Devourer (Sumona) nadat die je al een paar quests lang probeert te doden (en dat absoluut niet probeert in deze quest) en je character daarvan op de hoogte is. Smoksands vind ik persoonlijk een rare naam, Smokesands zou er leesbaarder uit zien, zeker voor engelstaligen denk ik.

Over Summona: Dan zou het ook niet kloppen dat je vaardigheden kan leren van Sumona (Slayer-Rewards), want dan zou ze het je bijvoorbeeld verkeerd kunnen leren waardoor je doodgaat.

Over Smoksands: Je spreekt het uit als ''Smogsends''. Dat is misschien een beetje wennnen maar het is geen groot probleem.


Van het spellbook heb ik het meeste bekeken. Het is wel goed dat je die laatste hoge hits niet toelaat in pvp. Ik zou wel de teleport naar 'Ancient Magicks Pyramid' vervangen door 'Jaldraocht (pyramid)'. Misschien ken je deze naam zelf niet, maar dit is de echte naam van de pyramid en zo heet ook de teleport ernaartoe met Pharaoh's sceptre. Ik vind het wel wat raar dat er Senntisten teleport tussen zit terwijl er al zo'n teleport is in de ancient magicks, en er nog nooit twee dezelfde teleports voor magic gemaakt zijn. Ook noem je het desert magicks, terwijl veel van de teleport plaatsen buiten de woestijn liggen (of zelfs in sneeuwlandschap :? ). Dat zou betekenen dat de mensen die het spellbook maakten (dit wordt misschien wat story, maar jagex denkt er ook aan) zo vaak naar die plaatsen moesten dat ze er teleports voor maakten, maar wat heeft het spellbook dan nog met de desert te maken? Ook klopt Zemouregel's fortress teleport dan niet, want Zemouregal staat niet achter Zaros (eigenlijk achter Lucien), en ik denk niet dat hij er dan niets op tegen zou hebben dat er de hele tijd Zaros volgelingen voor zijn deur teleporten. Hiervoor zou ik dus een 7 geven.

Over Jaldraocht: Dat kan denk ik wel geregeld worden.

Over Senntisten teleport: Boeit het eigenlijk iets?

Over Desert Magicks: Desert staat voor de plaats van afkomst, niet per se waar de spells over gaan.

Over Zemouregel: Nu ga je over elk detail dingen zeggen. Kijk eens naar het Normal Spellbook, die teleporteert je ook naar Trollheim, maar wat zou in de geschiedenis een normaal mens daar te zoeken hebben?


Samen is dat dan 7,5. Ik wou niet negatief doen ofzo, maar ik heb gewoon de positieve punten niet opgesomd omdat niemand hier dat gedaan heeft. Ook ben ik precies de enige hier die deze foutjes hier ziet. Je kan deze dingen natuurlijk gaan aanpassen, maar dan hou ik mijn score nog altijd zo, want het gaat erom wat jullie bedacht hebben ;) Natuurlijk heb ik spelfouten, foute vertalingen of fouten in de zinsbouw niet meegeteld want dat is niet het 'idee' he :)

Het is maar hoe jij het ziet ;)

Waarschijnlijk ken je het Dynotyre topic op dit forum niet, maar ik was al een tijdje van plan een spellbook te maken bij de laatste quest in de Elven series (ik zeg met een reden geen Dynotyre, hint voor de lezers van mijn topic :D ). Ik had er 4 combat spells in 4 sterktes, een paar teleports en 2 andere spells. Maar door jullie spellbook heb ik al wat inspiratie voor de non-combat en onrechtstreekse combat spells die ik nog moest maken (heb er nu al één :D ).

Ik ken alle topics op dit forum, dus ook jouw topic O:)

De hint is denk ik: Je gaat een vervolg maken op de Dynotyre quest maar ook op de rest van de Elven Serie (Priffdinas?)
Wout12345
Berichten: 2177
Lid geworden op: zondag 9 augustus 2009, 14:59
RS: Gestopt

Re: Master quest - Desert Smoke (Exoemo & Chris D)

Bericht door Wout12345 »

Chris D schreef:
wout12345 schreef:Ik geef het een 8, want ik vond het redelijk belachelijk dat die Iyran een ontploffend pakje gaf (het was een vriend van Azzanadra, maar hij verraadt hem de eerste keer dat jij hem ziet?). Ook was het niet echt 'geloofwaardig' toen dat Azzanadra het weer gelijk doorhad en dat hij bij Zamorak hoorde. Het is ook wel onlogisch dat je samenwerkt me The Devourer (Sumona) nadat die je al een paar quests lang probeert te doden (en dat absoluut niet probeert in deze quest) en je character daarvan op de hoogte is. Smoksands vind ik persoonlijk een rare naam, Smokesands zou er leesbaarder uit zien, zeker voor engelstaligen denk ik.

Over Summona: Dan zou het ook niet kloppen dat je vaardigheden kan leren van Sumona (Slayer-Rewards), want dan zou ze het je bijvoorbeeld verkeerd kunnen leren waardoor je doodgaat.

Dit klopt wel hoor, maar ze doet het zo aan het einde van Smoking kills omdat ze je een reward beloofd heeft. Het klinkt misschien belachelijk, maar eigenlijk zordt ze 'gedwongen'.

Over Smoksands: Je spreekt het uit als ''Smogsends''. Dat is misschien een beetje wennnen maar het is geen groot probleem.


Aah K ;)

Van het spellbook heb ik het meeste bekeken. Het is wel goed dat je die laatste hoge hits niet toelaat in pvp. Ik zou wel de teleport naar 'Ancient Magicks Pyramid' vervangen door 'Jaldraocht (pyramid)'. Misschien ken je deze naam zelf niet, maar dit is de echte naam van de pyramid en zo heet ook de teleport ernaartoe met Pharaoh's sceptre. Ik vind het wel wat raar dat er Senntisten teleport tussen zit terwijl er al zo'n teleport is in de ancient magicks, en er nog nooit twee dezelfde teleports voor magic gemaakt zijn. Ook noem je het desert magicks, terwijl veel van de teleport plaatsen buiten de woestijn liggen (of zelfs in sneeuwlandschap :? ). Dat zou betekenen dat de mensen die het spellbook maakten (dit wordt misschien wat story, maar jagex denkt er ook aan) zo vaak naar die plaatsen moesten dat ze er teleports voor maakten, maar wat heeft het spellbook dan nog met de desert te maken? Ook klopt Zemouregel's fortress teleport dan niet, want Zemouregal staat niet achter Zaros (eigenlijk achter Lucien), en ik denk niet dat hij er dan niets op tegen zou hebben dat er de hele tijd Zaros volgelingen voor zijn deur teleporten. Hiervoor zou ik dus een 7 geven.

Over Jaldraocht: Dat kan denk ik wel geregeld worden.

Over Senntisten teleport: Boeit het eigenlijk iets?

Idk, ik gaf gewoon commentaar op dingen die ik Jagex niet zie doen.

Over Desert Magicks: Desert staat voor de plaats van afkomst, niet per se waar de spells over gaan.

Over Zemouregel: Nu ga je over elk detail dingen zeggen. Kijk eens naar het Normal Spellbook, die teleporteert je ook naar Trollheim, maar wat zou in de geschiedenis een normaal mens daar te zoeken hebben?


Tja daar heb je een punt, had dit over het hoofd gezien. Behalve dat ik niet echt snap wie er nu naar Zemouregal's fort wil (voor Trollweiss?). :?


Samen is dat dan 7,5. Ik wou niet negatief doen ofzo, maar ik heb gewoon de positieve punten niet opgesomd omdat niemand hier dat gedaan heeft. Ook ben ik precies de enige hier die deze foutjes hier ziet. Je kan deze dingen natuurlijk gaan aanpassen, maar dan hou ik mijn score nog altijd zo, want het gaat erom wat jullie bedacht hebben ;) Natuurlijk heb ik spelfouten, foute vertalingen of fouten in de zinsbouw niet meegeteld want dat is niet het 'idee' he :)

Het is maar hoe jij het ziet ;)

Waarschijnlijk ken je het Dynotyre topic op dit forum niet, maar ik was al een tijdje van plan een spellbook te maken bij de laatste quest in de Elven series (ik zeg met een reden geen Dynotyre, hint voor de lezers van mijn topic :D ). Ik had er 4 combat spells in 4 sterktes, een paar teleports en 2 andere spells. Maar door jullie spellbook heb ik al wat inspiratie voor de non-combat en onrechtstreekse combat spells die ik nog moest maken (heb er nu al één :D ).

Ik ken alle topics op dit forum, dus ook jouw topic O:)

Leuk! :D Al wat van gelezen (ik denk dat de tweede quest wat te lang is want niemand leest hem :? )?

De hint is denk ik: Je gaat een vervolg maken op de Dynotyre quest maar ook op de rest van de Elven Serie (Priffdinas?)


Nee ik bedoelde iets anders (behalve Priffdinas, die plaats speelt een belangrijke rol). Het is eigenlijk dat de derde quest die ik ga maken, het einde is van de Elven series, want Flight of The Tyras en The Alliance zijn gewoon van de elven series die zich op een andere plaats afspelen. Waarschijnlijker is dit duidelijker in de derde quest. Als je dit doorhebt en je weet dat ik het niet over het einde van de Dynotyre series had kan je zelf misschien wel achterhalen wat dat betekent :P .
Laatst gewijzigd door Wout12345 op dinsdag 7 september 2010, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je me contacteren en antwoord ik niet, stuur me dan een PM op Youtube (12345Wout12345).
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Master quest - Desert Smoke (Exoemo & Chris D)

Bericht door Mike Ross »

Veranderen doe ik het atm even niet, maar:

Ik wil reacties! :P
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Master quest - Desert Smoke (Exoemo & Chris D)

Bericht door Mike Ross »

Geen reacties betekend: Geen kritiek? Of moet ik het juist opvatten dat de quest stom is :P
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Master quest - Desert Smoke (Exoemo & Chris D)

Bericht door Mike Ross »

Bumpz0r :bier:
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Master quest - Desert Smoke (Exoemo & Chris D)

Bericht door KetchupFTW »

Niet gelezen, maare... voor de moeite alleen al een 10...
Plaats reactie