Friend Finder

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Damarchus
Berichten: 1183
Lid geworden op: zondag 15 augustus 2010, 13:37

Friend Finder

Bericht door Damarchus »

De Friend Finder is een idee wat mij te binnen schoot in mijn beginperiode van Runescape.
Destijds ben ik door andere vrienden dit spel gaan spelen en later ook member geworden. We weten allemaal nog wel de dag dat we voor het eerst member werden denk ik?
Er ging letterlijk een nieuwe digitale wereld voor je open en de meeste van je vrienden, althans die van mij destijds wel, waren al een tijdje member en wisten wat je moest doen om waar dan ook te komen. Nu hebben allemaal wel is een keer een vriend om hulp gevraagd en vaak zei hij dan: "Kom maar even naar me toe, ik ben in (b.v.) Canifis".
Canifis?.....waar is dat en hoe kom ik daar, is dan vaak de logische reactie die er op volgde.

De reden waarom ik dit idee nu een beetje heb uitgewerkt is omdat ik dus vandaag de vriend was die zei: "Kom maar even naar me toe" :)
Niet wetende of hij er al kon komen of hij bijvoorbeeld de quest ervoor gedaan had om er te komen en noem nog maar wat meer redenen op.
Nu kun je natuurlijk zeggen, ga dan naar hem toe, dat is veel makkelijker toch? Ja dat is makkelijker, maar dit idee moet ook de nieuwe speler tegelijk een beetje wegwijs maken op het membergedeelte van Runescape zelf zodat hij/zij zich wat sneller kan settelen in het spel zelf, en niet continue naar een Runescape site hoeft te gaan om de info over plaatsen te vinden. Zo zal hij/zij letterlijk spelenderwijs een goed beeld krijgen van het membergedeelte. Ook zal het voor de erg behulpzame spelers een probleem tackelen, namelijk het afvragen waarom jou vriend daar niet kan komen, want jou vriend zal op dat moment natuurlijk geen flauw idee hebben. Ja qua route weten de meesten dit wel, maar voor bepaalde questen of andere eisen die je misschien al erg lang geleden hebt gedaan of gehaald zul je toch weer een site moeten raadplegen. Natuurlijk zal je dit doen uit fatsoen maar onbewust steek je er wel elke keer op deze manier aardig wat tijd in en misschien is dat om welke reden dan ook kostbare tijd voor iemand. Vind het persoonlijk niet erg om mensen te hulp te staan, maar het zou natuurlijk makkelijker wezen als de speler zelf al de nodige info tijdens het spel kan vinden, zonder hiervoor het spel te moeten verlaten en de informatie elders te gaan zoeken.

Allereerst ben ik bezig gegaan met een icoon te maken die dan ergens in de HUD-Display van het spel zou moeten komen te staan.
Over de kleur en vorm van het icoon zelf valt natuurlijk te twisten en is ook niet echt relevant.
Wanneer je op dit icoon klikt zal het Friend Finders menu worden geopend.
Zie hiervoor onderstaande screen:

Afbeelding

Ja ik weet dat het lettertype niet overeenkomt, maar de bedoeling is duidelijk lijkt me :).

Nu dit punt opgelost was ben ik bezig gegaan met het Friend Finder's menu.
Dit menu zal zoals je dadelijk ziet hetzelfde uiterlijk hebben/behouden als de friendslist alleen zijn er wat aanpassingen aangedaan. Je zal al je vrienden zien staan net zoals in de normale friendslist, maar er zit nog een extra kolom bij, namelijk een kolom voor de plekken waar jou vrienden zich bevinden.
Nu ben ik daar nog een beetje over aan het brainstormen wat dan misschien verstandiger is, misschien dat jullie daar nog een idee over hebben? Ik ben er namelijk nog niet helemaal over uit of ik plekken zoals Varrock, Falador, Ardougne e.d. zal gebruiken waar op dat moment je vriend het dichtst in de buurt is, of gewoon de Koninkrijken zoals Asgarnia, Misthalin e.d. waar jou vriend zich in bevind op dat moment.

Maar goed, om verder te gaan met het menu zul je hieronder een screen kunnen zien met beknopte uitleg hierover.
De requirements / eisen kunnen questen zijn, bepaalde levels die je moet hebben zoals bijvoorbeeld 60 mining voor Mining Guild en borduur zo maar verder over eisen die je eventueel nodig hebt om op een bepaalde plek te komen. Ik ben er nog over aan het nadenken of er dan ook een optie moet komen voor aanbevolen teleports in de vorm van runes, spirit trees, fairy rings e.d. die je het dichtst in de buurt van je vriend brengen.
Maar eerst maar even de afbeelding:

Afbeelding

NB: De Bruine optie, heb ik er puur optioneel bijgezet, want deze zou in principe ook gewoon verwerkt kunnen worden in de Rode optie.

EDIT:
Wanneer je op de knop Req's klikt zal er een menu worden geopend met daarin informatie over de plek, eisen die je nodig hebt, cb levels van aanwezige monsters, en bepaalde skills die handig zijn om daar te beoefenen.

Afbeelding

EDIT: 10-5-11
Het Friend Finders icoon heb ik vervangen voor een teleporteer icoon, gezien het Friend Finders icoon er alleen voor de sier op zat.
Hierdoor is er nu de optie om ook de aangeraden teleports te gebruiken wanneer je beschikt over de mage-levels, questen en andere eisen.
Het principe werkt simpel. Jij staat op een plek en wanneer je op het teleporteer icoon klikt zal er automatisch de snelste route naar jou vriend worden berekend en hierdoor wordt er dan voor jou de beste teleporteeroptie aanbevolen. Ik heb niet al te uitgebreid gemaakt maar heb het gehouden bij Spirit Trees, Sieraden Teleports, Charterships, Fairy Rings en de normale runeteleports. Nu weet ik ook wel dat er nog veel meer manieren van teleporteren zijn, maar als men die eenmaal heeft ontdekt is men denk ik ook wel in staat om zonder Friend Finder te werken want dan heb je wel de nodige ervaring als member zijnde mag ik hopen :).
Hieronder een screenhsot van hoe dit menu er dan uit zou komen te zien:

Afbeelding

Ook aan de Runescape Map heb ik wat aanpassingen gedaan. Niet zozeer aan de map zelf natuurlijk, maar aan iconen e.d.
We weten allemaal dat als wij de map openen onze locatie word aangegeven met een gele oplichtende/dovende ster met daarboven You Are Here.
Allereerst de aanpassing dat je jou eigen locatie kan zien en die van je vriend.
Ook hier geldt dat de kleur en vorm van het icoon niet echt relevant is en dit later altijd nog uitgewerkt zou kunnen worden.
In dit geval is het een locatie waar je alle eisen voor hebt vandaar dat het icoon een groene kleur heeft en zal het dezelfde animatie hebben als de oplichtende/dovende huidige gele.
Zie afbeelding:
In- of uitklappen • Locatie van jou en je vriend
Afbeelding
Kom je dus automatisch uit bij een locatie waar je niet alle eisen voor hebt, dan zal het icoon rood wezen.
Zie afbeelding:
In- of uitklappen • Onbereikbare Locatie
Afbeelding
Mocht je vriend buiten het zicht van de map zitten, heb ik hetzelfde toegepast zoals je ook een marker op de map in kunt stellen.
Zie afbeelding:
In- of uitklappen • Marker voor vriend
Afbeelding
Wanneer je de map nu gaat slepen zal net zoals de huidige marker deze automatisch de goede richting blijven weergeven naar jou vriend.
Ik heb er nog over nagedacht om het icoon voor onbereikbaarheid en het icoon voor de marker van je vriend te laten knipperen, maar daar ben ik nog niet helemaal uit en laat ik wel aan jullie over ter discussie.
Het zou er dan zo uit komen te zien:

Afbeelding

Natuurlijk mag dan ook de pijl die je ziet in je minimap, wanneer je een marker op je map hebt geselecteerd niet ontbreken.
Deze heb ik wel gewoon de knipperanimatie laten behouden wat het duidelijker over laat komen.
Zie afbeelding:

Afbeelding

EDIT:
Na de positieve feedback (bedankt hiervoor) is hier dan de optie om de Locater uit te zetten.
Zie afbeelding:

Afbeelding

Dan is er denk ik nog een laatste punt wat besproken kan worden, namelijk de naam :).
Heb hem even snel Friend Finder genoemd, maar had ook al wat andere namen de revue laten passeren met daar bijbehorende afkortingen.

Friend Locater System - FLS
Friend Finder System - FFS (doe maar niet :))
Buddy Locater System - BLS (zou te snel met bullshit verward worden)

Maar goed, zullen vast nog wel wat meer namen met der tijd naar boven komen.

Positieve reacties en met name opbouwende kritiek zijn welkom evenals aanvullende ideeën/suggesties.
Mocht je het echt totaal niks vinden dan wel graag met argumentatie :).
Laatst gewijzigd door Damarchus op dinsdag 10 mei 2011, 18:25, 5 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
RoodWitBlauw
Berichten: 1096
Lid geworden op: dinsdag 17 augustus 2010, 11:24

Re: Friend Finder

Bericht door RoodWitBlauw »

In één woord: Zeer netjes uitgewerkt een een geweldig idee. =D>

Misschien kan er nog een optie toegevoegd worden voor als je juist niet gevonden wilt worden, net zoals private "off"?
Llynxx
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 7 juli 2007, 13:37
RS: Llynxx (p2p)

Re: Friend Finder

Bericht door Llynxx »

Zeer netjes uitgewerkt inderdaad. Ik mis ook nog de optie om het uit te zetten. Als dat erbij zit is dit een top idee!
Afbeelding
Damarchus
Berichten: 1183
Lid geworden op: zondag 15 augustus 2010, 13:37

Re: Friend Finder

Bericht door Damarchus »

Bedankt, zal zo snel mogelijk proberen deze optie toe te voegen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Th3C00lGuy
Berichten: 67
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 17:37
Clan: runetip cc

Re: Friend Finder

Bericht door Th3C00lGuy »

Prachtig, het was al een keer voorgesteld op dit forum, maar deze keer heb je het tot op de puntjes uitgewerkt

heel erg mooi gedaan!
______________Th3C00lGuy______________
What else?
de sir rob
Berichten: 698
Lid geworden op: donderdag 20 mei 2010, 17:20
Clan: -

Re: Friend Finder

Bericht door de sir rob »

echt zeer goed uitgewerkt =D> . ook leuk idee vraag me wel vaak af waar mijn vrienden zijn :P
Slyfer
Ex-moderator
Berichten: 9809
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 21:39

Re: Friend Finder

Bericht door Slyfer »

Heel mooi uitgewerkt en een erg goed idee! Proficiat :D!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sir Fire181
Berichten: 1270
Lid geworden op: zaterdag 19 februari 2011, 17:40
RS: Sir Fire181 (p2p)
Clan: Beanoodle
Contacteer:

Re: Friend Finder

Bericht door Sir Fire181 »

Fantastisch idee! Reageer ook even snel op mijn idee!
Afbeelding Afbeelding
Damarchus
Berichten: 1183
Lid geworden op: zondag 15 augustus 2010, 13:37

Re: Friend Finder

Bericht door Damarchus »

Zo dan! Allemaal bedankt voor de positieve reacties :), dit had ik niet echt verwacht zeg maar!
Er is nu ook de optie bijgekomen om de Locater uit te zetten!

Mocht er nog meer dingen bij moeten, dan roept u maar!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
iNiek
Berichten: 720
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 14:16
Oude naam: P1nkp0pp3R

Re: Friend Finder

Bericht door iNiek »

Heel goed bedacht en prachtig uitgewerkt :D
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Friend Finder

Bericht door Off-er »

Heel mooi, en uitgebreid uitgewerkt. Ik zou ook niet weten waarom het niet in het spel zou komen! Het idee is niet zo orgineel, dus daarvoor een 7/10, maar uitwerking is schrikbarend goed, dus daarbij een dikke 10!
Afbeelding
str own789
Berichten: 1431
Lid geworden op: zaterdag 5 juli 2008, 11:41
RS: RodeApelflap (f2p)

Re: Friend Finder

Bericht door str own789 »

dikke 11/10 waard qua uitwerking :wub:
Maar dat RuneScape het gaat invoeren? Dat weet ik niet ](*,)

Toegevoegd na 0 seconden:

dikke 11/10 waard qua uitwerking :wub:
Maar dat RuneScape het gaat invoeren? Dat weet ik niet ](*,)
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Friend Finder

Bericht door Burn the Sof »

WOOW echt heel mooi uitgewerkt met de plaatjes ed heel mooi.

De suggestie zelf vind ik ook heel handig alleen vind ik dat je wel moet kunnen instellen dat vrienden je niet kunnen vinden met de friend finder.
Afbeelding
Damarchus
Berichten: 1183
Lid geworden op: zondag 15 augustus 2010, 13:37

Re: Friend Finder

Bericht door Damarchus »

Die optie is er al bijgezet ;).

Ook heb ik zojuist een tweede EDIT toegevoegd, namelijk het menu wat je zult krijgen wanneer je op de Req's knop klikt.
Ik hoop dat jullie het wat vinden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sherwood689
Berichten: 1553
Lid geworden op: zondag 16 mei 2010, 15:38
RS: Sherwood689 (p2p)
Clan: Geen

Re: Friend Finder

Bericht door Sherwood689 »

Ik vind het ook netjes uitgewerkt. Maar zelf zou ik het niet graag zien.
Bedankt i k0nijn i!
Afbeelding
Mijn Grote
Damarchus
Berichten: 1183
Lid geworden op: zondag 15 augustus 2010, 13:37

Re: Friend Finder

Bericht door Damarchus »

Mochten jullie nog suggesties hebben, laat het dan even weten, want heb het gevoel dat er nog het één en ander mist, maar ik weet niet wat.
Ik denk dat ik nog iets in elkaar probeer te zetten over teleporteer opties, maar daar moet ik nog even over brainstormen hoe en wat.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
mickeyl
Berichten: 400
Lid geworden op: dinsdag 21 december 2010, 11:24
RS: woeffiewoeff (p2p)
Clan: geen

Re: Friend Finder

Bericht door mickeyl »

Ik vind het echt een mooi idee wat runescape echt nodig heeft!
Afbeelding
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: Friend Finder

Bericht door SkyTeam »

Zeker heel mooi uitgewerkt, alleen, ik zit hier niet echt op te wachten dat je wordt gestalkt.
RoodWitBlauw
Berichten: 1096
Lid geworden op: dinsdag 17 augustus 2010, 11:24

Re: Friend Finder

Bericht door RoodWitBlauw »

Misschien is een voorwerp waarmee je (1 keer per dag) naar een vriend/vriendin kan teleporteren nog handig, voor als je snel naar hem/haar toe wilt? Als je vriend/vriendin zich in een gevaarlijke plek of bij een onbereikbare plek (bijv een Questboss) bevind, krijg je een melding dat je hem/haar niet kan bereiken.
Damarchus
Berichten: 1183
Lid geworden op: zondag 15 augustus 2010, 13:37

Re: Friend Finder

Bericht door Damarchus »

Dutch Sk ll schreef:Zeker heel mooi uitgewerkt, alleen, ik zit hier niet echt op te wachten dat je wordt gestalkt.
Damarchus schreef:Er is nu ook de optie bijgekomen om de Locater uit te zetten!
En het is ook alleen maar toepasbaar om mensen in je vriendenlijst en clan chat. Spelers die hier niet in staan kunnen jou nooit op deze manier bereiken.
RoodWitBlauw schreef:Misschien is een voorwerp waarmee je (1 keer per dag) naar een vriend/vriendin kan teleporteren nog handig, voor als je snel naar hem/haar toe wilt? Als je vriend/vriendin zich in een gevaarlijke plek of bij een onbereikbare plek (bijv een Questboss) bevind, krijg je een melding dat je hem/haar niet kan bereiken.
Hmmm niet slecht bedacht, ik zal is kijken of ik dat ergens in een bestaand iets kan verwerken en er misschien ook een bepaalde eis aan vastplakken.
Net zoals het eenmalig per dag opladen van je prayer points met fally 3 shield of iets dergelijks.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie