Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

Bericht door Exoemo »

LET OP: Dit is een project waar ik al van eind augustus aan bezig ben, met enkele pauzes. Mogelijk zijn er dus sommige dingen verouderd en niet meer juist.
Nieuwe skill: Inventing (P2p)
De nieuwe skill noemt Inventing, naar het Nederlands vertaald is dat Uitvinden. De bedoeling is om nieuwe onhandelbare voorwerpen te maken, nieuwe voorwerpen voor je huis uit te vinden, nieuwe stijlen voor je huis uit te vinden, enzoverder...
Voorwerpen
In heel Gielinor zijn er werkbanken verspreidt. Op deze werkbanken kan je voorwerpen uitvinden als je de juiste materialen en een hamer hebt. Je kan maar 100 voorwerpen van één dezelfde type per uur maken.
In- of uitklappen • Werkbanken
Plaatje:Benodigd Invent levelLocatie:Extra informatie:
Afbeelding1Falador/
Afbeelding25Yanille/
Afbeelding50Varrock MuseumJe moet The Dig Site hebben voltooid. Je krijgt aan deze workbench 5% extra experience.

Nu begint het echte werk. Pak een hammer en klik met je rechtermuisknop op de workbench. Klik nu op de optie 'Make tools' en je zal een overzicht krijgen van alle uitvindingen die je kan maken. Selecteer de uitvinding die je wilt maken. Als je een uitvinding voor de eerste keer maakt krijg je 100 extra experience.
In- of uitklappen • Voorwerpen
Plaatje:Level:Naam:Benodigdheden:Functie:Experience:
/1Jump orb1 Unpowered OrbAls je deze orb activeert, verandert de emotie 'Jump for Joy'.10,5
Afbeelding3Coal pouch1 Pouch
1 Coal
Deze pouch kan 4 stukken coal voor je bewaren.14,5
/5Darkness rune1 Law rune
1 air rune
Deze rune werkt als een mind en chaos rune ineen.17
/7Tiny emote orb1 Jump orb
1 Molten glass
Als je deze orb activeert, verandert de emotie 'Jump for Joy' en 'Dance'.22,5
/9Cosmic staff50 Cosmic Runes
1 Unpowered Orb
1 Staff
Deze staf heeft 60 cosmic runes in zich. Als je spreuken hebt uitgesproken en al de runes in deze staf opzijn, moet je de staf herladen met 50 Cosmic runes.28
Afbeelding11Magic plank1 Magic log
Saw (gaat niet verloren)
Je hebt om dit te maken ook 60 Woodcutting en 60 Construction nodig! Deze plank heb je nodig om sommige spullen van Construction te kunnen bouwen.35,5
/13Small emote orb1 Tiny emote orb
1 Molten glass
Als je deze orb activeert, veranderen de emoties 'Jump for Joy', 'Dance' en 'Blow kiss'.40
/15Bar pouch1 Pouch
1 Steel bar
Deze pouch kan 6 bars van een soort voor je bewaren.48,5
/17Knatchet1 bronze (of een beter metaal t/m dragon) hatchet
1 Knife
De knatchet werkt als een hatchet en knife ineen. Ook heeft het iets betere bonussen dan normaal.51
/19Medium emote orb1 Small emote orb
1 Molten glass
Als je deze orb activeert, veranderen de emoties 'Jump for Joy', 'Dance', 'Blow Kiss' en 'Twirl'54,5
/21Logs pouch1 Pouch
2 Magic logs
2 Yew logs
In deze pouch kan je 6 logs bewaren van eender welke soort.56
/23Games necklace (e)1 Games necklace
100 Cosmic runes
400 Water runes
Dit zorgt ervoor, dat als alle charges van de games necklace opzijn, je hem moet herladen door hem op een workbench te usen in plaats van dat hij verdwijnt.57,5
/25Amulet of power (e)1 Amulet of power
100 Cosmic runes
400 Water runes
Je amulet of power krijgt in elke statistiek +1 meer, buiten magic damage en ranged strenght60
/27Large emote orb1 Medium emote orb
1 Molten glass
Als je deze orb activeert verandert de emote 'Jump for joy', 'dance', blow kiss', 'twirl' en 'jig'. Bij de emotie twirl wordt de emotie voor mannen en vrouwen verschillend.66
/29Clay replicator15 clay
10 steel bars
3 mahogany planks
Als je dit machine activeert, wordt al het clay in je inventory vermenigvuldigd met twee. Nadat je dit 15 keer gebruikt hebt moet je het gaan opladen aan een workbench met 40 stukken clay. Je zal er dus verschillende trips over doen voordat deze is opgeladen. Je kan dit machine maar 2 keer per 3 uur maken.74,5
/31Ore detector3 Runite ores
5 Adamant ores
5 Steel bars
Als je dit machine activeert, zullen er soms ores in je inventory komen. Deze varieren in aantallen en van soort.80
/33Holy ring5 Bones
1 Steel bar
Deze ring geeft je +3 Prayer bonus. Ook heeft het 5% kans om bij een hit op jou je 1 prayer point meer te geven.106,5
/35Giant emote orbLarge emote orb
1 Molten glass
Als je deze orb activeert verandert de emote 'Jump for joy', 'dance', blow kiss', 'twirl', 'jig' en 'cheer'. Bij de emotie twirl wordt de emotie voor mannen en vrouwen verschillend.132,5
/37Cape of Invent3 Cloths
1 Rainbow dye (Te krijgen voor 300 tokens bij de reward trader van Dungeoneering)
Dit is een cape met het logo van Invent erop. Het laat zien hoe ver jij al gevorderd bent in het uitvinden. Ook geeft het je 1% meer experience tijdens het trainen van Invent.160
/39Staff of body2000 Body runes
1 Unpowered orb
1 Staff
Deze staf heeft onbeperkte body runes172
/41Potion of life2 Swordfishes
1 Vial of Water
2 Cadava berrys
Deze potion healt vier keer 45 life points.182
/43Super emote orb1 Giant emote orb
1 Molten glass
Als je deze orb activeert verandert de emote 'Jump for joy', 'dance', blow kiss', 'twirl', 'jig', 'cheer' en 'Raspberry'. Bij de emotie twirl wordt de emotie voor mannen en vrouwen verschillend.199,5
/45Cornuo1 Cornucia
1 Bolt of cloth
In deze 'zak' kan je voedsel ter waarde van 200 life points bewaren.216
/47Stat potion1 Vial of Water
3 Clean Harralanders
1 Red spiders' eggs
1 Bread
1 Orange
Je hebt naast 47 Invent ook 47 Herblore nodig om deze potion te maken. Het effect van de potion zorgt ervoor dat je in al je skills één punt meer krijgt.230,5
/

Construction
Aan workbenches kan je ook nieuwe stijlen en voorwerpen voor je POH uitvinden. Je moet gaan zitten 'uitvindend denken' aan een werkbank, dan kan het gebeuren dat je een stijl voor je huis creëert creëert.
In- of uitklappen • Stijlen voor je POH
Plaatje muurPlaatje vloerLevelNaamExperience
//10Lumbridge stones800
//20Scary wood1800
//30Circus Tent2900
//40Kharidian stones4120
//50Keldagrim stones6240
//

Inventing Skillcape
PlaatjeAlleen de avonturiers met het grootste doorzettingsvermogen zijn in staat de Inventing Skillcape te krijgen. Deze heeft natuurlijk ook een speciale emotie. Je kan de skillcape voor 99 000 coins kopen bij Zibsezz. Zij is te vinden in het westelijkste huisje bij Mobilising Armies.

Bij de speciale emotie komt er eerst een werkbank tevoorschijn. Op deze werkbank maak je een Electopower Sword. De werkbank transformeert daarna in een dummy en je slaagt met je Electopower Sword (Meer informatie over het Electopower sword komt binnenkort) de hele dummy stuk.
Credits, mediums en slot
Zoals je ziet is deze suggestie nog lang niet af, geef toch al even je mening zodat ik hem al kan verbeteren! Ik vond het in ieder geval tof om deze suggestie te maken. :)

Credits: Exoemo
Gebruikte mediums: Paint (Plaatjes van voorwerpen en Inventing Skillcape), Paint.net (Plaatjes van voorwerpen en transparantie), Clan Cape Design op RuneScape (Inventing Skillcape)
Laatst gewijzigd door Exoemo op zaterdag 2 november 2013, 20:39, 6 keer totaal gewijzigd.
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Re: Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

Bericht door Shadow Blast »

Ik vind het eigenlijk wel een heel leuk idee als je nog levels toevoegd na 47...

Voor de rest mooi uitgebreid verteld enzo...

8/10 en als je nog wat uitbreid misschien een 9
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
Lynch
Berichten: 6287
Lid geworden op: woensdag 9 mei 2007, 13:19
RS: Cosmiq (OSRS)
Oude naam: DylanFeyenoord

Re: Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

Bericht door Lynch »

Mooi uitgewerkt maar ik heb dit liever niet als skill.
Sherwood689
Berichten: 1553
Lid geworden op: zondag 16 mei 2010, 15:38
RS: Sherwood689 (p2p)
Clan: Geen

Re: Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

Bericht door Sherwood689 »

Ik was al nieuwsgierig wanneer je deze skill zou neerzetten. :P
Ik vind het heel leuk bedacht en het is ook goed uitgewerkt. En ik denk ook niet dat het overpowerd is.
Bedankt i k0nijn i!
Afbeelding
Mijn Grote
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

Bericht door Slay a Stone »

Top!
Afbeelding
Jeroen
Berichten: 858
Lid geworden op: maandag 3 september 2007, 21:32
Clan: Night Slayers
Oude naam: Jeroenn92

Re: Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

Bericht door Jeroen »

Sorry, maar wat is dit voor onzin? ;)

Misschien dat je een guide kunt maken over iets wat wel nuttig is.
Afbeelding
Damarchus
Berichten: 1183
Lid geworden op: zondag 15 augustus 2010, 13:37

Re: Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

Bericht door Damarchus »

Vind het moeilijk om er nu al een mening over te geven, maar wat ik gezien heb spreekt me al wel aan :).
Ik wacht wel tot wanneer het geheel gepost is. Succes met de uitwerking verder!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sherwood689
Berichten: 1553
Lid geworden op: zondag 16 mei 2010, 15:38
RS: Sherwood689 (p2p)
Clan: Geen

Re: Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

Bericht door Sherwood689 »

Jeroen schreef:Sorry, maar wat is dit voor onzin? ;)

Misschien dat je een guide kunt maken over iets wat wel nuttig is.
Ik denk dat veel mensen het fijner zouden vinden waarom je het onzin vind, daar heeft de maker iets meer aan dan het alleen maar afkraken. Oh en dit is geen Guide.
Bedankt i k0nijn i!
Afbeelding
Mijn Grote
Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Re: Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

Bericht door Shadow Blast »

Jeroen schreef:Sorry, maar wat is dit voor onzin? ;)

Misschien dat je een guide kunt maken over iets wat wel nuttig is.
Als je zelf nooit ideëen post moet je mensen ook zo niet afbreken..
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
douder3
Berichten: 3894
Lid geworden op: maandag 4 februari 2008, 12:21
Clan: Nikki <3

Re: Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

Bericht door douder3 »

Dit zou nog wel eens iets kunnen worden. Dan zou je misschien ook items kunnen creëeren door het combineren van verschillende items. En ook zouden nutteloze items ineens nuttig kunnen worden ;)
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

Bericht door Exoemo »

Jeroen schreef:Sorry, maar wat is dit voor onzin? ;)

Misschien dat je een guide kunt maken over iets wat wel nuttig is.
Dit is geen guide, enkel een suggestie ^_^
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Areavus
Berichten: 1460
Lid geworden op: dinsdag 9 december 2008, 15:08
RS: Areavus (p2p)
Clan: Imperium
Oude naam: mijner331

Re: Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

Bericht door Areavus »

Wel leuk bedacht, maar of het echt wat wordt weet ik niet. Het lijkt me meer een uitbreiding voor de workbench in je POH. En als skill moet je nog even hogere levels toevoegen. En geef die cape die je op 37 kan een hogere req, 37 heb je zo ;)
Afbeelding
~Proud Leader of Imperium~
Deanick
Berichten: 1091
Lid geworden op: vrijdag 28 november 2008, 20:36
RS: Deanick (p2p)
Clan: Geen
Oude naam: Deanicky

Re: Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

Bericht door Deanick »

Ziet er tot nu toe goed uit! Zou wel een leuk idee zijn.
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

Bericht door jens9 »

Magic plank van oud ideetje:
Afbeelding

Code: Selecteer alles

[img]http://a.yfrog.com/img610/884/s8t.gif[/img]
Nu je idee, het is leuk gevonden maar toch vind ik het niet zo'n goed idee. Veel van je suggesties zijn namelijk al toegepast bij andere skills:
  • Orb's: Lijkt me gewoon een simpele uitbreiding van magie/runecrafting. Bovendien heeft het niets met je voorgestelde skill te maken.
  • Pouch: Tegenwoordig zijn pouches een populare mini-game rewards. Bovendien zou dit meer een uitbreiding kunnen worden van hunting of crafting als je het mij vraagt.
  • Rune/staff: Runecrafting
  • Knatchet: Lijkt wel leuk maar zulke dingen lijken me meer een uitbreiding voor smitting of als quest item. Bovendien lijkt het me niet echt functioneel om deze twee items te combineren.
  • Enchanted necklaces: Magic fw
  • Clay replicator: Lijkt me meer een spreuk voor lunar.
  • Ore detector: Lijkt me te overpowerd. Mining is namelijk zo'n skill waar je bloed, zweet en tranen voor nodig heb zonder een mogelijkheid het te versnellen met geld buiten de dragon pickaxe dan.
  • Holy ring: Leuk gevonden maar er zijn al vele items die door prayer kunnen hitten. Het is dus niet noodzakelijk en dus zeker niet voor een totale nieuwe skill te starten. Een simpel questrewards of special drops van een monster kan zeer veel goedmaken.
  • Capes: Tegenwoordig kun je deze al met crafting maken
  • Potion: Herboring lijkt me genoeg
  • Cornuo: Er bestaan reeds van zulke voorwerpen maar met minder healing.
Het is leuk dat je probeert om een skill in elkaar te steken en bovendien goed uit te werken kwa lay-out. Maar ik vrees dat je te weinig voorkennis hebt om inventing skill mogelijk te maken. Aan je beschrijving van inventing lijkt het me dat je te beperkt kijkt. Uitvinden is meer dan alleen voorwerpen. Ook staat de term uitvinden niet vast waardoor het dus moeilijk is om daar items op te plakken.

Natuurlijk zijn er net zoals me de dungeoneering skill argumenten. Bij dungeoneering was dat het lijkt op een minigame dus elke nieuwe skill zal wel een argument kunnen hebben. Maar zoals is bevestigd zullen alle nieuwe skills wel een beetje een minigame tintje krijgen.
RoodWitBlauw
Berichten: 1096
Lid geworden op: dinsdag 17 augustus 2010, 11:24

Re: Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

Bericht door RoodWitBlauw »

Ik wacht wel even totdat het helemaal uitgewerkt is, daarna zal ik het eens goed bekijken :)
Gebruikersavatar
ikkeikke66
Berichten: 840
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 19:38
RS: demontemmer (p2p)
Clan: Dutchex

Re: Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

Bericht door ikkeikke66 »

Het is leuk hoor! ik vind het goed, moest je niet bijzeggen: (W.I.P) zou ik niet eens denken dat het nog niet af is!

Die cape ziet er leuk uit, miss kun je een plaatje proberen maken met de emote op? Of is dat te veel van het goede?
Jashar
Berichten: 205
Lid geworden op: woensdag 3 november 2010, 19:32
RS: Turmato (OSRS)
Clan: Ratchet Squirrels

Re: Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

Bericht door Jashar »

Erg leuk bedacht, wel jammer dat het t/m lvl 47 gaat!
8/10
CYA RS
BACK2SOCIALLIFE
#xdxdxdxdIKSDEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Lynch
Berichten: 6287
Lid geworden op: woensdag 9 mei 2007, 13:19
RS: Cosmiq (OSRS)
Oude naam: DylanFeyenoord

Re: Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

Bericht door Lynch »

Jashar schreef:Erg leuk bedacht, wel jammer dat het t/m lvl 47 gaat!
8/10
Waarschijnlijk niet, er staat W.I.P. (Work in Progress) Het is dus nog niet af en word nog uitgebreid :P
de sir rob
Berichten: 698
Lid geworden op: donderdag 20 mei 2010, 17:20
Clan: -

Re: Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

Bericht door de sir rob »

leuk idee voor een skill :D
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: Nieuwe skill: Inventing (W.I.P.)

Bericht door Writing »

Ik zie dit wel in RS verschijnen, beter dan sommige skills. En mooi uitgewerkt ook al is het nog niet klaar. ;)
Afbeelding
Plaats reactie