Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Off-er »

Hmm, ik begin er niet meer aan om die guide up te daten, daar ben ik te lang niet meer actief voor geweest. Indien iemand toegang nodig heeft tot mijn posts, moet je me maar even een pb'tje sturen en dan maak ik je mede-auteur :)!
Afbeelding
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door jens9 »

Off-er schreef: Hmm, ik begin er niet meer aan om die guide up te daten, daar ben ik te lang niet meer actief voor geweest. Indien iemand toegang nodig heeft tot mijn posts, moet je me maar even een pb'tje sturen en dan maak ik je mede-auteur :)!
Ik wel anders wel de afbeelding opnieuw uploaden, als je het lettertype weet teminste.
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Off-er »

Dan moet je bij mystery zijn, hij heeft dat ttt aangepast :)
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mystery »

Dan stamt nog uit de tijd van Puma hier, dus ik weet het ook niet. Ik kan echter wel nieuwe plaatjes maken.
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Exoemo »

Lettertype is Berlin Sans FB Demi. Zelf heb ik die indertijd ook nog moeten gebruiken voor de Suggestie Awards.
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Slay a Stone »

Misschien ook een stukje maken @ die guides van hoe maak je een suggestie; hoe kom je op ideeën :3?
Afbeelding
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door jens9 »

Slay a Stone schreef: Misschien ook een stukje maken @ die guides van hoe maak je een suggestie; hoe kom je op ideeën :3?
Dat is eigenlijk vrij simpel. Gewoon wat brainstormen en je hebt er direct een hele hoeveelheid. De moeilijkheid is pas daar wanneer je moeten overlopen of dat je idee wel haalbaar is zowel op creatief, functioneel, als technisch niveau. En dan zitten we slecht bij het concept. Vanaf hieruit kun je verder aan je idee werken. Bijvoorbeeld ik kwam een tijdje gelegen op het idee om chain wapens uit te brengen in de vorm van een smithing update. Met als toepassing dat je deze chains aan je wapens kunt smelten om het bereik te vergroten in ruil voor een lagere accuracy. Maar achteraf gezien kwam het erop neer dat de toepassingen en chain zelf misschien een beetje te uitgebreid was voor het uiteindelijk gebruik. Chain zijn technisch moeilijk te implementeren en hierdoor is het concept gewoon te groot. Ik kon het natuurlijk altijd nog uitbrengen onder een kleiner concept, maar daar had ik gewoon geen zin meer in. Achter de wikias eens te overlopen en zelf wat na te denken kon ik direct al 4(+3) verschillende soorten chains verzinnen. De +3 was een roll-back systeem toepassing. Een soort roller die de chain automatisch terug rolt na worp dat de recharge hit time drastisch verlaagd. Gezien het chain concept niet zoals andere wapens een recharge hit time had bepalend aan de afstand van zijn tegenstander.

Maar terug on-topic, als het werkelijk Berlin Sans FB Demi is dan kunnen we gemakkelijk dat even fiksen. Achteraf kan er altijd nog een ander design worden uitgevonden. Misschien kunnen deze afbeeldingen naar de lunagang server worden overgeplaatst zodat ze niet meer kunnen verlopen.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Slay a Stone »

jens9 schreef:
Slay a Stone schreef: Misschien ook een stukje maken @ die guides van hoe maak je een suggestie; hoe kom je op ideeën :3?
Dat is eigenlijk vrij simpel. Gewoon wat brainstormen en je hebt er direct een hele hoeveelheid. De moeilijkheid is pas daar wanneer je moeten overlopen of dat je idee wel haalbaar is zowel op creatief, functioneel, als technisch niveau. En dan zitten we slecht bij het concept. Vanaf hieruit kun je verder aan je idee werken. Bijvoorbeeld ik kwam een tijdje gelegen op het idee om chain wapens uit te brengen in de vorm van een smithing update. Met als toepassing dat je deze chains aan je wapens kunt smelten om het bereik te vergroten in ruil voor een lagere accuracy. Maar achteraf gezien kwam het erop neer dat de toepassingen en chain zelf misschien een beetje te uitgebreid was voor het uiteindelijk gebruik. Chain zijn technisch moeilijk te implementeren en hierdoor is het concept gewoon te groot. Ik kon het natuurlijk altijd nog uitbrengen onder een kleiner concept, maar daar had ik gewoon geen zin meer in. Achter de wikias eens te overlopen en zelf wat na te denken kon ik direct al 4(+3) verschillende soorten chains verzinnen. De +3 was een roll-back systeem toepassing. Een soort roller die de chain automatisch terug rolt na worp dat de recharge hit time drastisch verlaagd. Gezien het chain concept niet zoals andere wapens een recharge hit time had bepalend aan de afstand van zijn tegenstander.

Maar terug on-topic, als het werkelijk Berlin Sans FB Demi is dan kunnen we gemakkelijk dat even fiksen. Achteraf kan er altijd nog een ander design worden uitgevonden. Misschien kunnen deze afbeeldingen naar de lunagang server worden overgeplaatst zodat ze niet meer kunnen verlopen.
Ik heb nog wel een suggestie op mijn ouder computer maar this allemaal slecht want die suggestie is al best oud :tssk:
Afbeelding
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Off-er »

Ik heb je toegevoegd aan de mede-auteurs, jens :)
Afbeelding
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door jens9 »

Off-er schreef: Ik heb je toegevoegd aan de mede-auteurs, jens :)
Bedankt, Ik zal eens kijken wat ik kan verbeteren. Misschien kan dit topic tijdelijk gebruikt worden om de nieuwe guides verbeteren zowel op structuur als grammaticaal vlak.

Ik heb het lettertype getest in photoshop en het klop inderaad, alleen zit er precies een halve limiet verschil op. Waarschijnlijk zijn de afbeeldingen met een lichter versie gedaan of opgeslaan onder een lagere kwaliteit:
  • Inhoudsopgave: 25px (sharp); #8cf13b
Een snel vraagje, is er momenteel nog een afbeeldingslimiet per post? Ik zie dat het smilies limiet 60 is. Maar ik vermoed dat dit niet geld voor afbeeldingen.
Laatst gewijzigd door jens9 op vrijdag 31 mei 2013, 0:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Off-er »

Afbeeldingen zijn ongelimiteerd. Al ishet wel zo dat bij veel kleine afbeeldingen op 1 pagina, de pagina zelf bijzonder traag wordt.
Afbeelding
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door jens9 »

Worden lunagang afbeeldingen (van hun guides) gecached? Anders zou het eventueel wel interessant zijn om deze te gebruiken. Het zou ook handig zijn dat er enkele templates tot de mogelijkheden komen. Het is gewoon zeer handig bij ideeën. Voorbeeld:
  • Template voor item info
  • Template voor monster
  • Template voor quest
Edite: Een deel van de afbeeldingen zijn opnieuw geüpload. De rest is voor een ander keertje ;)
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mike Ross »

Beter ook 2vs2 duels. :)
TR
Berichten: 35
Lid geworden op: zaterdag 25 september 2010, 14:41

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door TR »

Heeft iemand een idee waarom dit forumdeel dood is?

TR
Oud RuneScape speler, eerst onder de namen Glentr1 en TheRuneSnake. Terug voor RS3!
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Exoemo »

TR schreef: Heeft iemand een idee waarom dit forumdeel dood is?

TR
Er zijn nog geen duels georganiseerd + suggesties duren lang om te maken. Zo kan mijn construction rework nog een maand, misschien nog maanden duren voor die gepost kan worden. Maar ondertussen doe ik ook nog wel kleine suggesties, zoals een ander project: clan quests, waar ik nu aan bezig ben. Die post ik wel over een week tot twee weken.
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door jens9 »

Ik had een 3 tal ideetjes maar ik heb gewoon geen tijd om ze serieus uit te werken. Een vierde ideetje zal ik waarschijnlijk binnenkort posten gezien het over een nieuwe formule gaat die ik onmogelijk in men ééntje kan berekenen. Zo het word meer een feedback discussie in plaats van een visueel ideetje. Ik twijfel nog altijd of ik deze werkelijk ga posten gezien er reacties nodig zijn om er werkelijk een compleet idee van te maken.
Daan the 1e
Berichten: 149
Lid geworden op: dinsdag 22 maart 2011, 16:16
Extra rang: Winnaar groepsproject Paint (SvRS)

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Daan the 1e »

Nu we toch suggesties aankondigen, ik ben ook bezig met een suggestie, hiervan is het verhaal al een tijdje klaar, de kaart word geüpdatet en de questen zijn nog niet helemaal af.
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mystery »

Willen jullie dat ik eens een duel organiseer in de vorm van SOTW? Misschien een raar voorbeeld, maar mensen kunnen zich dan aanmelden als ze dan een idee hebben en de jury kiest het thema uit?
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mike Ross »

Lijkt me beter, ja. Heb het de komende maand echter erg druk. School vindt het nodig om alle toetsen, werkstukken en presentatie in de komende drie weken te proppen.
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door jens9 »

Ik denk dat alles wel op zijn pootjes terecht komt na de exames. Ik heb zojuist het perfecte idee gevonden. Erg raar waarom ze in rs zelf er nog niets op hebben gevonden. Ik weet alleen niet of ik tijd ga hebben om het volledig uit te werken :?
Plaats reactie