Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Exoemo »

Suggestie van de maand vind ik tbh niet zo leuk. Ik zou om de twee weken een poll houden met vragen zoals 'Beste quest aller tijden', 'Beste suggestiemaker aller tijden', 'Beste nieuw gebied aller tijden', ... en dan suggesties pakken die voornamelijk in het Suggestie-archief staan. Dan heb je ineens leuke spannende polls, worden die suggesties nog eens beloont en ben je er zeker van dat het kwaliteitsvolle suggesties zijn.
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mystery »

Dus extra suggestie-awards?
PvM Vyre
Berichten: 60
Lid geworden op: vrijdag 27 juli 2012, 18:23

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door PvM Vyre »

Hoewel ik het maken van suggesties best leuk vind (op het Nederlandse RSOF heb ik er een aantal staan en ik heb er nog een paar in word staan) heb ik hier nog nooit een suggestie gepost omdat het eigenlijk maar een dode boel is. Ik vrees dat je er niet veel leven in zal krijgen omdat de meeste mensen intussen wel doorhebben dat suggesties nooit of bijna nooit in het echte spel komen. De ideeën van duels en meer competities lijken me wel leuk en misschien zal het toch wat leven in dit forumdeel brengen. Een andere reden voor mij om geen tot weinig suggesties meer te maken is de EOC, het hele cb systeem is overhoop gehaald waardoor questbosses/bosses maken veel lastiger is geworden hoewel dit na een paar maanden wel weer gewend zou moeten zijn.
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Exoemo »

Mystery schreef: Dus extra suggestie-awards?
Exact. En dat ook de enige awards laten zijn die worden toegekend, anders zit je met een hoop awards die worden toegekend aan suggesties die eigenlijk geen award verdienen.
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Slay a Stone »

Exoemo schreef:
Mystery schreef: Dus extra suggestie-awards?
Exact. En dat ook de enige awards laten zijn die worden toegekend, anders zit je met een hoop awards die worden toegekend aan suggesties die eigenlijk geen award verdienen.
Maar imo krijg je dan steeds de zelfde winnaars als je beste quest, beste gebied etc doet.
Afbeelding
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Exoemo »

Slay a Stone schreef:
Exoemo schreef:
Mystery schreef: Dus extra suggestie-awards?
Exact. En dat ook de enige awards laten zijn die worden toegekend, anders zit je met een hoop awards die worden toegekend aan suggesties die eigenlijk geen award verdienen.
Maar imo krijg je dan steeds de zelfde winnaars als je beste quest, beste gebied etc doet.
Alle awards komen maar één keer voor hé. Zo zal er maar één keer een 'Beste quest' award etc. zijn.
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mystery »

Ja, maar er moet iets zijn dat niet iemand met een award ervandoor gaat meerdere malen om hij of zij gewoon de beste is. We kunnen ook a la Tip-Awards de beste suggesties van afgelopen jaar pakken? Bedoel dus dat we nu tot en met nu pakken of iets dergelijks en dan kijken hoe het verder gaat. Geen rank dan onder je avatar, maar dat lijkt me logisch.
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Exoemo »

Mystery schreef: Ja, maar er moet iets zijn dat niet iemand met een award ervandoor gaat meerdere malen om hij of zij gewoon de beste is. We kunnen ook a la Tip-Awards de beste suggesties van afgelopen jaar pakken? Bedoel dus dat we nu tot en met nu pakken of iets dergelijks en dan kijken hoe het verder gaat. Geen rank dan onder je avatar, maar dat lijkt me logisch.
Dus jij bedoelt gewoon kijken naar de suggesties van één jaar. Dat is voor mij ook goed. Mijn bedoeling was uit het suggestie-archief om de 2 weken de beste suggestie in een bepaalde categorie kiezen. Maar jouw idee lijkt me ook goed. Geen rank onder de avatar lijkt me nodig, maar misschien wel een leuk extra kleurtje in de suggestiedatabase :p
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Renschmov »

Maar denk je dat de activiteit veel omhoog gaat met één award per jaar?
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mystery »

Een award? We doen gewoon meerdere categorieën he, Rens.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Bearserk »

Met toernooien/ groepsprojecten zou ik zeker mee doen :D
Afbeelding
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Renschmov »

Mystery schreef: Een award? We doen gewoon meerdere categorieën he, Rens.
Ja oke, maar dan is het nog maar één uitreiking per jaar. Ik denk echt niet dat de activiteit daardoor veel hoger zal worden hier.
Afbeelding
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Exoemo »

Ik denk dat de enige twee manieren om de activiteit echt hoger te krijgen de volgende zijn:
  • Meer mensen die reageren op suggesties (vooral dit is imo belangrijk)
  • Groepsprojecten, duels, etc.
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mike Ross »

Exoemo schreef:Ik denk dat de enige twee manieren om de activiteit echt hoger te krijgen de volgende zijn:
  • Meer mensen die reageren op suggesties (vooral dit is imo belangrijk)
  • Groepsprojecten, duels, etc.
Wat "reclame" voor dit subforum zou ook nuttig zijn. :p
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door jens9 »

Ik denk dat de reacties het grootste probleem zijn. Zelf de beste uitwerkte ideeën krijgen hoogstens een 10 tal reacties en worden al snel vergeten. Het zijn meestal de mindere of te gefocuste/agressieve ideeën waarop gereageerd wordt.

Het tweede punt lijkt me de implementatie, er is totaal geen kans dat één van deze ideeën zichtbaar wordt op de runescape forum. Daarom zou er naar mijn mening niet alleen een idee van de maand moeten worden georganiseerd maar ook de vertaling op de officiële forum of zelf een bericht naar jagex in een pdf bijlage zodat de maker van het idee tenminste wordt beloond voor zijn werk en dat hun visueel werk niet verloren gaat. Ik vermoed dat de medespelers hierdoor ook kritischer naar de ideeën zullen kijken als ze weten dat het idee langs jagex oog passeert.

Het derde punt zijn gewoonweg de hoeveelheid actieve ideemakers en runescape spelers. Vele spelers zijn reeds overgeschakeld naar de oldschool server. Buiten bot suggesties heeft deze server niet veel meer mogelijkheden meer is het niet?
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mystery »

Ik weet niet hoe het zit met suggesties plaatsen/sturen, maar ik weet ook het mailadres niet. Het zou wel kunnen om bepaalde suggesties te vertalen en te sturen, bijvoorbeeld.
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Renschmov »

Als er een suggestie naar Jagex gestuurd kan worden, is dat ook al een soort "beloning" en zal dat ook de activiteit bevorderen. Goed idee dus ;)
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Zeekoe »

Renschmov schreef: Als er een suggestie naar Jagex gestuurd kan worden, is dat ook al een soort "beloning" en zal dat ook de activiteit bevorderen. Goed idee dus ;)
Ben ik mee eens.

@ Jens: Ik wil je vragen hoe je aan dat volstrekt ongegrond idee komt van botten op EoC-servers.
Ja natuurlijk, er werd veel gebot en dat ga ik niet ontkennen. Maar ik denk dat er de laatste tijd meer bots op de 2007-servers zitten dan op de EoC-servers. Met de release van RS3 voor de deur ben ik zeker dat er héél wat mogelijkheden zijn in het huidige RS.

En nu zal ik maar zwijgen om terug naar de kern van de zaak te gaan.
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door jens9 »

Zee koe schreef:
Renschmov schreef: Als er een suggestie naar Jagex gestuurd kan worden, is dat ook al een soort "beloning" en zal dat ook de activiteit bevorderen. Goed idee dus ;)
Ben ik mee eens.

@ Jens: Ik wil je vragen hoe je aan dat volstrekt ongegrond idee komt van botten op EoC-servers.
Ja natuurlijk, er werd veel gebot en dat ga ik niet ontkennen. Maar ik denk dat er de laatste tijd meer bots op de 2007-servers zitten dan op de EoC-servers. Met de release van RS3 voor de deur ben ik zeker dat er héél wat mogelijkheden zijn in het huidige RS.

En nu zal ik maar zwijgen om terug naar de kern van de zaak te gaan.
Volgens mij heb je me niet begrepen:
  • De context was enkel bedoeld als voorbeeld (een besluit form om mijn tekst af te ronden en had geen verdere bedoeling)
  • De Bot suggestie voorbeeld was voor de oldschool server gericht, niet de EOC. Dus 2007-servers. Je hebt mijn tekst dus gewoon verkeerd begrepen.
Om terug on-topic te komen, volgens mij is een bericht naar jagex best mogelijk voor een fansite site als lunagang. Als je het goed bekijkt spreek lunagang zogoed als voor de hele Nederlandse community. Iets want zeker niet te negeren valt. Met een goede communicatie valt er wel iets overeen te komen.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Zeekoe »

In dit geval, sorry. :)

Ik vermoed eigenlijk ook wel dat Lunagang op de één of andere manier rechtstreeks contact met JaGex moet kunnen maken (zoals bij de teasers die steeds worden opgestuurd).
Plaats reactie