Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
De Neusbeer
Berichten: 39
Lid geworden op: donderdag 20 september 2012, 21:24

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door De Neusbeer »

Jagex zegt al steeds dat ze de toekomst van RuneScape willen afstemmen op de community, dat lijkt mij een best wel goede reden om goede suggesties naar Jagex te sturen.
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mystery »

Maar.. wat is dan het mailadres?
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Off-er »

En ie gaat zijn tijd verspillen aan het vertalen :3?
Afbeelding
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door jens9 »

Het e-mail adres van jagex staat niet vermeld op de website. Maar bestaat wel dergelijk, het is alleen niet bedoeld voor de normale gebruiker en ze verwijderen zo goed als alle inkomende e-mails met gebruikersinhoud. Dit las ik tenminste op een website. Lunagang krijgt info van jagex op één of andere manier dus andersom zou het toch op de één of andere manier moet werken.

Wie het gaat vertalen is natuurlijk de grote vraag. Maar ik denk dat dit zo goed als geen probleem wordt als het vertalen word beperkt met 1 idee per maand. Mocht er in een uitzonderlijk geval het toch over een gigantisch idee gaan, kan er volgens mij altijd op extra steun van de community worden gerekend. Maar in beide gevallen zal de maker van het idee paraat moeten staan om te helpen om het idee te gaan vertalen zowel tekst als afbeeldingen (indien aanwezig). Dit zou alleszins onder toezicht moeten gebeuren van één van de medewerkers van lunagang die het vertalen van Nederlands naar Engels goed beheerst.
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Melanie »

Ik wil wel meehelpen met het vertalen indien nodig.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Slay a Stone »

Tbh dat vind ik te ver gaan, ze zullen er toch niet naar kijken.
Afbeelding
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door jens9 »

Slay a Stone schreef: Tbh dat vind ik te ver gaan, ze zullen er toch niet naar kijken.
Er kan altijd worden geprobeerd, zoals reeds gezegd is geweest willen ze hun ideeën op de community afstemmen. Wat idee is meer waardevol dan een idee geselecteerd door de volledige Nederlandse community.
Laatst gewijzigd door jens9 op woensdag 15 mei 2013, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mike Ross »

Vertalen wil ik op zich wel doen. :)
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mystery »

Ik zal - als de tijd dat toelaat - een samenvatting maken van punten, ergens volgende week.
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Exoemo »

Mystery schreef: Ik zal - als de tijd dat toelaat - een samenvatting maken van punten, ergens volgende week.
Hoe zit het eigenlijk met het groepsproject paint, die winnaar ging toch ook samen met de tip awards bekend worden gemaakt? :fluit:
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mystery »

Hallo mensen van Suggesties voor RuneScape,

Onlangs heb ik hier gevraagd om ideeën op te doen voor het forumdeel. Dat is dan ook – naar mijn zeggen – vrij veel gedaan en daar wil ik allereerst iedereen voor bedanken. Verder wil ik op de post hier boven mij reageren. Ik heb inderdaad gezegd dat ik nog een winnaar moest kiezen en heb dat nog steeds niet gedaan. Keer op keer vergeten is het antwoord en daar heb ik, volgens mij, al eerder in dit topic mijn excuses voor aangeboden. Desondanks wil ik binnen een niet al te lange tijd een winnaar uitkiezen, het liefst vandaag nog, maar ik weet niet of dat gaat lukken. Dit is alles wat ik wil zeggen over het groepsproject.

Genoeg gezeur, tijd voor actie! Allereerst is er de vraag of het subforum weer onder algemeen kan staan, zodat er een select groepje hier gaat kijken en ook reageren. Dit verbergt het forumdeel voor de noobs zonder al te veel ervaring - niet persoonlijk opvatten. Echter is het wel zo dat er ook minder gereageerd wordt door buitenstaanders, die weten namelijk niet waar zij moeten zoeken of weten niet dat het bestaat. Daar moet een afweging voor worden gemaakt. Voor de komende tijd vind ik het prima het op die manier te willen proberen, als jullie daar niets tegen hebben. Als tweede hebben we niet genoeg reacties op de suggesties. Daar kan ik op dit moment niet veel aan veranderen, helaas. Een oplossing zoeken is moeilijk, dus we zullen moeten afwachten. Ten derde hebben we een suggestie voor een groot suggestietopic in algemeen. Dit lijkt me allesbehalve noodzakelijk, want dit forum kan simpelweg nog activiteit hebben, als er maar iets is om te doen. Daarnaast denk ik dat dit ook niet verstandig is om dit te doen, want dan wordt er nog minder gedaan en sterft alles uit. Dat lijkt me – voor een aantal mensen – niet de bedoeling. Zeker niet omdat er in het verleden ook vrij prachtige suggesties zijn geweest.

Als vierde hebben we de groepsprojecten. Die zijn er al in zekere mate, maar het is wel zo dat er helaas nog geen winnaar is aangewezen door mij, zoals eerder gezegd. Dit betekent dat ik er niets aan gedaan heb en het wil verbeteren in de toekomst. Met meer groepsprojecten denk ik ook dat er nieuwe activiteit ontwikkeld kan worden. Daar hoort ook een tijdelijke rang bij voor degene die zich “het best heeft ontwikkeld” of “het beste is”. Daarmee bedoel ik dus dat ik het relativeer ten opzichte van het niveau. Toernooien was het volgende idee. Ik dacht zelf ook meer aan een ‘ranking’ die laat zien hoe goed je bent en dergelijke. Daarmee kom ik ook gelijk op duellen. Moet hieraan een prijs gekoppeld zijn? Nee. Een rang op het forum voor de nummer één van een periode kan ook al genoeg zijn. Met een ranking kun je punten winnen en je kunt punten verliezen. Winnen kun je bij toernooien en grootschalige duellen en verliezen bij individuele duellen. Echter moet ik wel een goedkeuring geven mocht je een duel willen starten. Er zal geen goedkeuring komen in de zin van ieder topic. Idee nummer zes is het monstersuggestietopic terughalen. Dat lijkt me een prima plan en die komt in korte tijd zeker terug.

Het volgende idee zijn de Suggestie-Awards in de vorm van de Tip-Awards. Dat houdt in dat er bepaalde awards zijn die te maken zullen hebben met een quest, minigame of een ander soort suggestie. De winnaars komen dan in de Hall of Fame (van dit forumdeel) te staan en dan komen de awards om het jaar. Ik stel voor om de awards al in juni/juli te houden, ook omdat het dan geen conflict heeft met de Tip-Awards voor het gehele forum. In de volgende Lunagraaf zal er reclame gemaakt worden voor het forumdeel. Dit gaat subtiel gebeuren door een glimp te geven wat er allemaal gaat gebeuren. Daar heb ik jullie dus ook voor nodig. Als laatste heb ik jullie ook nodig voor het insturen van suggesties. Als ik het mailadres weet, kan ik als prijs – in de vorm van een maandelijkse prijs, die ook duellen betrekt – een suggestie vertalen of laten vertalen zodat het naar Jagex gestuurd kan worden. Dat is misschien ook een goede prijs om mensen suggesties te laten maken.

Samengevat de ideeën:
  • Forumdeel terugbrengen onder algemeen;
  • Groepsprojecten, duellen en toernooien met een ranking;
  • Suggestie-Awards;
  • Vertalen of laten vertalen en versturen naar Jagex (maandelijks);
  • Monstersuggestietopic terug;
  • Subtiele reclame Lunagraaf.

Bedankt voor het lezen,
Mystery
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Zeekoe »

Ziet er goed uit, Mys!

Misschien kan er elke maand zo'n suggestie in de Lunagraaf geplaatst worden, als een soort van vaste rubriek.
Dan kun je die Suggestie-Awards uitdelen, en vervolgens elke maand de winnaar uit een rubriek publiceren.
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door jens9 »

Prachtige samenvatting Mystery, enkel zou ik voorstellen om nog even te wachten met je eerste punt: "Forumdeel terugbrengen onder algemeen". Ik heb zo'n vermoeden mochten de overige punten geïmplementeerd worden. Dat dit punt terug overbodig of zelf negatief gaat worden gezien. Bovendien zal de activiteit toch verhogen als zelf maar 1 van de punten wordt geïmplementeerd. Ik ben al zeker overtuigd om toch zeker 1 a 2 ideetjes eens terug goed uit te werken.

Ook heb ik een nog een suggestie voor de forum: Zou het misschien niet interessant zijn om een tag systeem te implementeren op de forum? Zodat bepaalde topics of suggesties makkelijk kunnen teruggevonden worden. Een voorbeeld van wat tags:
  • Suggesties/Nieuwe Skill
  • Suggesties/Skill Uitbreiding
  • Guides/Melee
  • Guides/Range
Het voordeel hiervan is dat database topics zogoed als geautomatiseerd kunnen worden en dat gelijkaardige suggesties makkelijk teruggevonden kunnen worden zolang ze maar goed getagd zijn. Ik dacht dat deze werkte (is helaas nog niet vertaald): https://www.phpbb.com/community/viewtop ... =tag+cloud

Een tweede suggestie is een check buttom. Een knopje dat je te zien krijgt wanneer je een nieuwe topic wilt posten. Door hierop te drukken zullen er enkele top resultaten worden getoond.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Slay a Stone »

Ik denk dat een sub-forum in algemeen niet goed doet want dan denken mensen al gelijk, o dat is niet actief dus zal wel nutteloos zijn om te kijken. En noobs zijn er gewoon, je kan die opzich lekker afkraken, en tja dat is verleidelijk maar we kunnen ze ook gaan helpen zodat die persoon beter wordt, dat kan je gewoon in het topic zelf doen of een paar goede mensen die het leuk vinden een soort kleine opleiding laten doen. Gewoon dat je ze de basis leert.
Verder vind ik het leuk om in de lunagraaf te doen (met een linkje naar het topic om reacties uit te lokken). Verder wou ik nog wat zeggen maar ik weet niet meer wat. En die prijs, tja je kan 't proberen maar ik denk dat 't geen succes wordt :L

Toegevoegd na 7 minuten:

Owja ik weet het weer, misschien leuk als je hier die papier tags kan gebruiken?
Afbeelding
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Renschmov »

Slay a Stone schreef: Owja ik weet het weer, misschien leuk als je hier die papier tags kan gebruiken?
Die zijn volgens mij meer voor officiële zooi ;)
Afbeelding
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Slay a Stone »

Renschmov schreef:
Slay a Stone schreef: Owja ik weet het weer, misschien leuk als je hier die papier tags kan gebruiken?
Die zijn volgens mij meer voor officiële zooi ;)
Lunagraaf schrijfers kunnen die gewoon gebruiken dacht ik en waarom zouden hun het wel mogen en wij niet :)? Hun schrijven de krant, ja maar daarvoor heb je geen papier tags nodig.
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mystery »

Sinds wanneer is de krant niet officieel? Het zou verrekte handig zijn om met de papier-tags te testen in de redactie, zo weet je ook hoe groot de plaatjes moeten zijn, bijvoorbeeld. Ik zie ook niet waarom wij hier papier moeten gebruiken.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Slay a Stone »

Leuk voor lore stukken/ informatie dat niet bij de quest zelf hoort maar gewoon om het te begrijpen :P
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mystery »

Ik voer dan alle punten door op het verplaatsen van het forumdeel na. Tagsysteem lijkt me niet nodig hier.
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Ideeën voor Suggesties voor RuneScape

Bericht door Mike Ross »

Vind ik goed. Als je hulp nodig hebt zeg je het maar. :)
Plaats reactie