Betere veiligheid in runescape

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Plaats reactie

Welk idee vind jij het beste

Inloggen via een app
0
Geen stemmen
Inloggen met webcam
0
Geen stemmen
Mensen trade blocken
0
Geen stemmen
Invetory pin
4
100%
IP-bam
0
Geen stemmen
Cheap showing
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 4

jordiverbrugge
Berichten: 10
Lid geworden op: maandag 16 september 2013, 0:26

Betere veiligheid in runescape

Bericht door jordiverbrugge »

Ik heb wat iedeeen om hackers tegen te gaan, hier noem ik ze:

1. Inloggen via een app

Iets moois om een account te beveiligen, is een inlog app, die je bijvoorbeeld op android, ios, windows, etc kan downloaden. Als je die app voor het eerst download, dan moet je eerst je runescape account naam, wachtwoord en je e-mail invoeren, om er dan gebruik van te maken.

Bij iedere keer dat je dan wilt inloggen moet je je runescape naam, wachtwoord, en een code invoeren van 4 tot 8 cijfers, dat mag de runescape speler zelf bepalen, 4 cijfers bijvoorbeeld voor het gemak, en meer cijfers voor de betere veiligheid, iedereen heeft er dus een andere mening ove, bij die app, moet je per inlog beurt ook een keer je runescape wachtwoord invoeren. En dan zie je de code, met die code kun je dus in je runescape account, en de code veranderd elke 5 minuten. Dus je mag alleen zelf de lengte van de code kiezen, maar niet welke code.

2. Inloggen met webcam

Dit is een idee wat niet voor iedereen beschikbaar is, want niet iedereen heeft een webcam, maar ik voeg hem toch toe want het kan eigen best wel een goed idee zijn, ik heb er nog geen meningen over gehoord dus hier komt ie.

Je kunt met je inlog gegeven instellen dat je voortaan met de webcam moet inloggen, dat je op een knopje drukt, en dan herkent hij je gezicht, zo ziet hij aan jou gezicht welk account van jou is en hoef je geen inlog gegevens te gebruiken, je kunt ook voor een optie kiezen om dit uit te zetten, dan voer je jou e-mail in, en hij stuurt je een mailtje met je wachtwoord er in, voor het geval dat je hem bent vergeten, en je kunt weer met je inlog gegevens inloggen.

3. Mensen trade blocken

Een optie om iemand te blockeren, om spullen mee uit te wisselen. Die speler kan niet met je ruilen, en zal nooit zien wat je dropt als je dood bent, alle spullen wat in jou bezit is kan hij niet krijgen, ook niet andersom. Dit moet je alleen wel doen als je bij een bank bent, en dat met een goeie reden, als je bij een plek bent waar je met gevaarlijke beesten aan het vechten bent, en je gaat dood, dan kun je niet ff snel mensen blockeren, dus dit moet bij de bank. En die speler krijgt dan een melding door wie hij is ge-trade blocked, anders kan hij alsnog jou gaan hacken, en dropt hij bijvoorbeeld voor jan met de korte achternaam je spullen, en zo weet hij dat hij er niks meet wint en hoeft jou dus ook niet te hacken.

4. Invetory pin

Een pin om bij je spullen te komen die je al bij de hand hebt, en draagt, je kan er alleen acties mee maken als je de pin in voert, en je kan tijdelijk je spullen gebruiken, hoe lang dit is, kan je kiezen voor je dit inschakeld. Dit kun je ook in de lobby doen, voor je begint met spelen.

5. IP-ban

Als runescape er achter komt dat iemand echt niet lekker bezig is, dan kan zijn IP geblockeerd worden, en op die IP kan hij niet meer op runescape.

6. Cheap showing

Dit lijkt misschien een dom idee, maar dat kan ieder voor zich zijn, cheap showing, je kiest een speler die je niet kan vertrouwen, en alleen hij ziet jou alsof je net met runescape bent begonnen, als je combat level bijvoorbeeld 124 is, hij ziet dat je combat level 10 is of 14 iedereval, heel laag, en in plek van bijvoorbeeld dragon armor, ziet hij je rond lopen met iron, of bronze, zo vind hij het niet de moeite waard om jou te gaan hacken, per keer dat iemand een ander aan het cheap showen is, heeft het een ander uiterlijk en combat level, anders valt het natuurlijk op.

Ik heb er zes, ik hoop jullie mening te horen of het goed is of niet :D, als je iets ziet wat beter kan, hoor ik het graag, dan werk ik het zo snel mogelijk bij :bier:
Laatst gewijzigd door jordiverbrugge op maandag 16 september 2013, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Betere veiligheid in runescape

Bericht door Melanie »

1. Waarom zou iemand die JAG al niet instelt, dit wel installeren? En iemand die JAG al heeft ingesteld is al goed beveiligd en heeft dit niet nodig.
2. Bestaat deze technologie wel? + zelfde als 1.
3. Gaat niet werken, ze kunnen altijd andere accounts gebruiken en hoeveel kans heb je dat juist iemand die je ging hacken hebt geblokkeerd? + oneerlijk bij gevaarlijke PvP minigames, heeft deze persoon geen loot.
4. Dit vind ik nog goed idee maar kun je beter gewoon direct bij lobby zetten.
5. Mensen kunnen gewoon IP veranderen, Mod Mark zei in een live stream dat ze het om deze reden niet doen.
6. Lijkt me nutteloos + zelfde als 3.
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: Betere veiligheid in runescape

Bericht door Renschmov »

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje teveel van het goede allemaal.
Afbeelding
jordiverbrugge
Berichten: 10
Lid geworden op: maandag 16 september 2013, 0:26

Re: Betere veiligheid in runescape

Bericht door jordiverbrugge »

Mars schreef: 1. Waarom zou iemand die JAG al niet instelt, dit wel installeren? En iemand die JAG al heeft ingesteld is al goed beveiligd en heeft dit niet nodig.
2. Bestaat deze technologie wel? + zelfde als 1.
3. Gaat niet werken, ze kunnen altijd andere accounts gebruiken en hoeveel kans heb je dat juist iemand die je ging hacken hebt geblokkeerd? + oneerlijk bij gevaarlijke PvP minigames, heeft deze persoon geen loot.
4. Dit vind ik nog goed idee maar kun je beter gewoon direct bij lobby zetten.
5. Mensen kunnen gewoon IP veranderen, Mod Mark zei in een live stream dat ze het om deze reden niet doen.
6. Lijkt me nutteloos + zelfde als 3.
1. Ik weet niet wat JAG is, maar ik weet wel, dat dit gewoon een kleine moeite is, om in te loggen, doe je het zelfde als normaal, maar dan voer je alleen je wachtwoord in, en dan heb je de code die je kunt invoeren, dit heeft maar twee extra bewegingen nodig en het is gewoon uit te zetten, veel mensen worden gehackt, en er zullen vast wel mensen zijn die dat hebben meegemaakt, en dit zouden doen als ze konden
2. Deze technologie bestaat inderdaad, je hebt er niet eens speciale soort camera voor nodig, bij android telefoons kun je ook instellen om je gezicht te laten herkennen, en dan zit je in je telefoon, in niet meer dan 2 seconden, dus die vraag is beantwoord, de technologie bestaat wel, en het kost nog minder moeite dan normaal inloggen, je klikt op camera inlog, de webcam scan je gezicht en je bent in je acount
3. Daar heb je inderdaad gelijk in, maar het positieve hier van is wel, dat runescape zelf, op de hoogte is wie er aan het hacken is, en word dat ene account teveel geblockt dan weet runescape dat ze dat account moeten bannen, inderdaad, het is niet water dicht, maar het is wel een stap vooruit
4. Ik heb dit gedaan dat je dit niet in de lobby doet, omdat als je tijd op is en je invetory zit weer achter slot achter slot en grendel, dan moet je eerst naar de lobby om de slot er weer van af te halen, maar het is wel een goed idee, dankjewel daarvoor, maar beter dat het beide kan dan alleen in de lobby, ik zal het aanpassen
5. Hier heb je inderdaad een goed punt, maar niet iedereen kan dit, dus is het wel half nuttig, maar het klopt, ik heb hier niet goed bij nagedacht
6. Dit gaat ook meer om het idee, als je dit bij een speler instelt, dan ziet hij jou alsof je iemand bent die net is begonnen, en als hij jou zo zien dan ziet hij niet de moeit om jou te hacken, en hij kan ook andere accounts gebruiken, maar waarom zou je dat doen als je iemand ziet die je niet wilt hacken?
Fristiee
Berichten: 90
Lid geworden op: donderdag 28 februari 2013, 18:59
RS: Fristie (p2p)
Clan: Last of PvM

Re: Betere veiligheid in runescape

Bericht door Fristiee »

Inloggen met webcam haha lijkt me te risky
jordiverbrugge
Berichten: 10
Lid geworden op: maandag 16 september 2013, 0:26

Re: Betere veiligheid in runescape

Bericht door jordiverbrugge »

Fristiee schreef: Inloggen met webcam haha lijkt me te risky
Ja dat snap ik wel, maar dat is het niet, hij hoeft alleen je gezicht te herkennen, als telefoons dit kunnen, kan je webcam het zeker :bier:
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Betere veiligheid in runescape

Bericht door Melanie »

jordiverbrugge schreef:
Mars schreef: 1. Waarom zou iemand die JAG al niet instelt, dit wel installeren? En iemand die JAG al heeft ingesteld is al goed beveiligd en heeft dit niet nodig.
2. Bestaat deze technologie wel? + zelfde als 1.
3. Gaat niet werken, ze kunnen altijd andere accounts gebruiken en hoeveel kans heb je dat juist iemand die je ging hacken hebt geblokkeerd? + oneerlijk bij gevaarlijke PvP minigames, heeft deze persoon geen loot.
4. Dit vind ik nog goed idee maar kun je beter gewoon direct bij lobby zetten.
5. Mensen kunnen gewoon IP veranderen, Mod Mark zei in een live stream dat ze het om deze reden niet doen.
6. Lijkt me nutteloos + zelfde als 3.
1. Ik weet niet wat JAG is, maar ik weet wel, dat dit gewoon een kleine moeite is, om in te loggen, doe je het zelfde als normaal, maar dan voer je alleen je wachtwoord in, en dan heb je de code die je kunt invoeren, dit heeft maar twee extra bewegingen nodig en het is gewoon uit te zetten, veel mensen worden gehackt, en er zullen vast wel mensen zijn die dat hebben meegemaakt, en dit zouden doen als ze konden
2. Deze technologie bestaat inderdaad, je hebt er niet eens speciale soort camera voor nodig, bij android telefoons kun je ook instellen om je gezicht te laten herkennen, en dan zit je in je telefoon, in niet meer dan 2 seconden, dus die vraag is beantwoord, de technologie bestaat wel, en het kost nog minder moeite dan normaal inloggen, je klikt op camera inlog, de webcam scan je gezicht en je bent in je acount
3. Daar heb je inderdaad gelijk in, maar het positieve hier van is wel, dat runescape zelf, op de hoogte is wie er aan het hacken is, en word dat ene account teveel geblockt dan weet runescape dat ze dat account moeten bannen, inderdaad, het is niet water dicht, maar het is wel een stap vooruit
4. Ik heb dit gedaan dat je dit niet in de lobby doet, omdat als je tijd op is en je invetory zit weer achter slot achter slot en grendel, dan moet je eerst naar de lobby om de slot er weer van af te halen, maar het is wel een goed idee, dankjewel daarvoor, maar beter dat het beide kan dan alleen in de lobby, ik zal het aanpassen
5. Hier heb je inderdaad een goed punt, maar niet iedereen kan dit, dus is het wel half nuttig, maar het klopt, ik heb hier niet goed bij nagedacht
6. Dit gaat ook meer om het idee, als je dit bij een speler instelt, dan ziet hij jou alsof je iemand bent die net is begonnen, en als hij jou zo zien dan ziet hij niet de moeit om jou te hacken, en hij kan ook andere accounts gebruiken, maar waarom zou je dat doen als je iemand ziet die je niet wilt hacken?
http://runescape.wikia.com/wiki/JAG

JAG werkt zeer goed, sommige mensen zeggen dat het onhandig als je van computers switcht. Maar 2 maanden geleden was mijn pc kapot en moest ik vaak van pc veranderen, zelfs dat was geen probleem gewoon eventjes met je email inloggen en wat vragen invullen.
Jouw eerst idee zal trouwens veel moeilijker werken als je van pc veranderd. En het lijkt trouwens op wat jagex paar jaar geleden voorstelde maar met een USB-stick maar is blijkbaar afgeschaft en hebben we JAG gekregen.
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Betere veiligheid in runescape

Bericht door Roy Boy106 »

Ik vind JAG al goed genoeg, tis niet zo veel gezeik met de beveiliging voor het inloggen.
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Betere veiligheid in runescape

Bericht door Siddy00 »

In- of uitklappen • Jagex Account Guardian
Jagex Account Guardian

Via de Jagex Account Guardian kun je je account aan bepaalde computers koppelen. Wanneer je van een andere computer dan een gekoppelde probeert in te loggen, zul je een e-mail krijgen met een link naar een pagina waar je vragen moet beantwoorden om toegang tot je account te krijgen. Hackers zullen daardoor voor ze kunnen inloggen, naast de beschikking tot je gebruikersnaam en wachtwoord, ook fysieke toegang tot je computer moeten hebben of het wachtwoord van je e-mailadres en je antwoorden moeten weten. Je kunt de Jagex Account Guardian instellen door naar de website van RuneScape te gaan, in het menu voor Profile te kiezen en op Settings te klikken. Log in en klik op Jagex Account Guardian.

Klik op make device. Je zult nu op een pagina komen waar allemaal vragen staan. Je kunt alleen uit de vragen kiezen die er staan. Als je alle vragen naar je eigen smaak hebt ingevuld, stuurt Jagex je een e-mail om je JAG te bevestigen. Klik dus op de link in je e-mail en verzin een leuke naam voor je JAG. Ook kun je nu kiezen of je die JAG voor een aantal weken wilt houden of voor altijd.

Wanneer je nadat de JAG is ingesteld ergens anders inlogt en de vragen niet goed beantwoordt, moet je 24 uur wachten om het weer opnieuw te mogen proberen om de JAG in te vullen. Het is daarom ook heel belangrijk dat je het ergens opschrijft in een schriftje of iets dergelijks waar niemand in kijkt. Op je laptop is ook een optie, maar als je het daarop gaat doen en je een virus krijgt, kan de hacker bij je antwoorden.
Is het aantal actieve hackers momenteel overigens echt zo hoog is dat er zoveel moeite in zou moeten worden gestoken?. Een paar jaar terug kwam ik nog wel af en toe iemand tegen die er hulp mee nodig had bij Vragen en Problemen, maar tegenwoordig hoor ik er echt niets meer over. (met uitzondering van het topic hieronder dan) Als er nu volop gehackt wordt door jan en alleman zou het een ander verhaal zijn, maar zoals het er nu voor staat zou ik eerlijk gezegd liever zien dat er tijd gestoken wordt in het ontwikkelen van content :)

Edit: Mars was me dus al voor met JAG :P
jordiverbrugge
Berichten: 10
Lid geworden op: maandag 16 september 2013, 0:26

Re: Betere veiligheid in runescape

Bericht door jordiverbrugge »

Met jag moet je dus koppelen met verschillende pc's, met mijn eerste idee kun je overal inloggen, en het is helemaal niet moeilijk, het is een kleine moeite, om het in te stellen kost nog niet eens een minuutje, als iedereen zo in zou inloggen, dan bestaat hacken niet meer op runescape, niet dat iedereen dat doet, dat snap ik wel, maar ik zie niet dat er moeite in zit om eventje je wachtwoord in een app te voeren, en die code die daar staat even in je computer typen, dat is alles, en die code veranderd elke 5 minuten, en je bent in 15 seconden gewoon in je account, dat is gewoon het enige wat je nodig hebt voor je account, als iemand dit inchakelt dan heeft hij geen bankpin meer nodig, ik snap niet waarom dit zo een probleem kan zijn
Plaats reactie