De sociale citadel-brandstapel

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Plaats reactie
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

De sociale citadel-brandstapel

Bericht door Jerren »

Heey iedereen,

Ik was vandaag net na de build-tick in mijn citadel aan het wachten tot de clan-leider de recources bekend zou maken die we zouden moeten verzamelen om onze cap te halen, en begon een klein wacht-eventje op een bonfire bij de clan bank. Toen kwam het ineens in me op dat het leuk zal zijn als je in je citadel een grote brandstapel zou hebben, om gezellig met je clan omheen te staan en een vuurtje te stoken, net als een bonfire, maar dan groter, met een bank kist erbij om snel te banken, en misschien wat citadel-gerelateerde rewards. Ook zou er dan een extra bonus moeten komen als meerdere mensen het vuur gebruikten.

Ik begon dus met het uitschrijven van mijn idee, en het bewerken van plaajes (wat niet heel erg goed ging).

Wat is het en hoe gaat het?

Je begint met een plekje met wat hout, wat door 2 of meer leden tegelijk kan worden aangestoken voor 10 xp. Daarna kan iedereen uit de clan er zijn eigen logs op gooien. Als je vanaf de bank kist op de stapel klikt, die 3 vakjes in de lengte en breedte is, de afmetingen van een Falling Star dus, zal je character automatisch de plek kiezen waar de minste mensen staan, en daar beginnen met logs op de stapel gooien. Als er dichtbij je character een lege plek is, en 1 ver weg, zal je character de voorkeur geven aan het vakje dat het dichtste bij je staat. Een uur nadat de brandstapel aangestoken is, zal deze automatisch weer uitgaan en zal hij opnieuw aangestoken moeten worden met 2 of meer mensen.
Afbeelding
Deze brandstapel komt in het noordwesten van de kaart te staan, en leden kunnen er heen teleporteren net zoals ze ook naar alle andere plekken kunnen teleporteren. Hier staat ook een bank zodat je snel bank zodat je snel nadat je inventory leeg is, een nieuwe lading kan gaan verbranden op de stapel en geen (tijdelijk) afscheid hoeft te nemen van je clanleden.
Afbeelding
Als laatste, maar zeker niet het minst belangrijkst, is er nog een xp-bonus als je met meerdere mensen aan een brandstapel zit. Je krijgt ten eerste gewoon de xp van de log die je ook zal krijgen als je hem op een bonfire gooit, maar er zit nog een extra xp-bonus aan. Die volgt in deze tabel.
2 tot 5 mensengeen xp-bonus
5 tot 10 mensen1% xp-bonus
10 tot 20 mensen2% xp-bonus
20 tot 35 mensen3% xp-bonus
35 tot 50 mensen4% xp-bonus
50 of meer mensen5% xp-bonus
Andere firemaking-xp boostende items werken hier niet.

Waarom wil een citadel een wild vuur in de achtertuin?

Lang geleden, rond het jaar 100 van de derde eeuw (ja, toen waren er al citadels), leefde er een menselijke ridder, met de naam Hanz. Deze ridder vocht voor Armadyl, maar was geen aviansie. Over zijn verleden is weinig bekend. De geschiedenisboeken beginnen over hem toen er een oorlog ontstond tussen 'Het Zwarte Kruis' citadel, een citadel met allemaal aviansies die zich van Armadyl af hadden gezonderd, en het citadel waar ridder Hanz in leefde aan wouden vallen. In voor tijd waren er nog ontelbaar veel citadels, en Het Zwarte Kruis wou ze graag allemaal vernietigen en zelf het enige overgebleven Citadel vormen.

Het Citadel van Hanz was het enige citadel dat nog stond, de rest was allemaal al vernietigd door Het Zwarte Kruis, niemand kon ze verslaan, want ze hadden een onvoorstelbaar getalenteerde troepenmacht, die alle vijanden overwon, in zowel verdedigend als aanvallend opzicht. Toen Het Zwarte Kruis ook bijna alle inwoners van Hanz had gedood, ging Hanz over tot een soort Berserker mode, en probeerde alle vijanden te doden tot hij zelf zou sterven. In eens kwam er licht uit zijn zwaard, wat later het licht van Armadyl zou blijken. Hij doodde 5 vijanden, toen hij plotseling van achter in zijn rug werd gestoken. Hij viel voorover neer, en viel op de grond. Hij kon nog net het zwaard in de grond steken.

Ineens kwam er onvoorstelbaar veel licht uit het zwaard. Het vatte zelfs vlam, en Hanz zelf ook. De vlam werd groter en groter, tot het moment dat de vlam 3 vakjes groot was. Toen scheen er in eens een lichtflits uit het midden van de vlam de lucht in en er viel regen uit de lucht. Dit was geen gewone regen, maar heilige regen die alle inwoners van Het Zwarte Kruis liet smelten als zij erdoor werden geraakt. Slechts enkele Zwarte-kruismensen overleefden dit, die in de periode daarna allemaal zijn vervolgd door het citadel van Hanz, en er zijn slechts enkele overlevenden volgens de verhalen, maar deze zijn allemaal ondergedoken.

Nu heeft het citadel, ter ere van Hanz, op de plek dat hij is gestorven een vuurplaats laten maken, om te zorgen dat Hanz altijd geëerd zal blijven, en niet vergeten te worden. De extra-xp die je krijgt word ook gegeven door de god omdat je je eerbetoon aan Hanz laat zien met meerdere mensen.

De Rewards voor je citadel

Natuurlijk krijgt het citadel er ook wat voor als haar leden logs op de brandstapel gooien, namelijk: Gemiddeld genomen voor de mensen die meedoen aan een event krijgt het citadel per 1.000 logs die op het vuur zijn gegooid voor de volgende build tick 1% extra opslagruimte in het storehouse, omdat de geest van ridder Hanz het citadel zegend. Dus: Stel dat er 5 mensen meedoen, die gooien met z'n allen in 1 uur 5.000 logs op het vuur. Gemiddeld genomen is dat dus 1.000 logs per persoon, en dat verhoogd de opslagruimte tijdelijk met 1% tot de build tick is geweest.

Afsluiting

Dit was mijn eerste suggestie voor Runescape, ik weet dat hij niet overal evengoed klopt, maar ik hoop toch een paar kritische antwoorden te krijgen hoe het in de toekomst beter kan. Bedankt voor het lezen ;)
Laatst gewijzigd door Jerren op dinsdag 8 oktober 2013, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
RS status: P2p

Afbeelding
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: De sociale citadel-brandstapel

Bericht door Gozert »

Je hebt al een fm plot in de citadel dus ik vind dit overbodig....
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: De sociale citadel-brandstapel

Bericht door Renschmov »

Het idee op zich is wel goed en origineel, maar ik vind de xp die je ervan krijgt een beetje te overpowered.
Afbeelding
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: De sociale citadel-brandstapel

Bericht door Jerren »

Renschmov schreef: Het idee op zich is wel goed en origineel, maar ik vind de xp die je ervan krijgt een beetje te overpowered.
Hmm, inderdaag, misschien even halveren, zodat het maximaal 5% extra xp geeft, maar dan moet je wel met zeer veel mensen zijn, wat het gelijkertijd een goede fm-methode maakt...
Anyway, veel content dat Jagex tegenwoordig uitbrengt wordt alleen maar meer en meer xp-gevender, dus het zou goed in het rijtje passen, haha.
RS status: P2p

Afbeelding
Plaats reactie