Nieuwe slayer master

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Plaats reactie
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Nieuwe slayer master

Bericht door Exoemo »

Afbeelding
Aangezien we nog een high-level slayer master missen, ziehier Garix. Garix is een slayer master waarvoor je 85 slayer en level 175 combat voor nodig hebt. Hij is ten vinden ten noorden van de Tree Gnome Stronghold, in zijn huisje op een heuvel. Bij zijn huisje is er ook een grot naar de (uitgebreide) Kuradals dungeon. Later in deze suggestie meer daarover. De taken die hij geeft zijn gebaseerd op de taken van Kuradal, maar dan in grotere aantallen. Sommige taken zoals kalphites en grotworms geeft Garix niet meer. Wel geeft hij andere nieuwe taken zoals Glacors, Tormented Demons, Chaos Giants en Blood Reavers. In de tabel hieronder zijn alle taken met een (!) erachter assignments die door geen enkele andere slayer master gegeven worden, met uitzondering van rock lobsters die nu ook door Kuradal in kleinere aantallen wordt gegeven. Per slayer task geeft Garix 21 punten.
NaamCombat levelBenodigdhedenZwakteAantallen
Abyssal Demon14685 AfbeeldingAfbeelding170 tot 260
Ascension creatures120
130
150
81 AfbeeldingAfbeelding130 tot 160
Airut17592 AfbeeldingAfbeelding90 tot 154
Aquanite (*)13678 AfbeeldingAfbeelding170 tot 260
Black dragon100
120
144
220
-Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
60 tot 100
Blood Reaver (!)148-Afbeelding140 tot 210
Brutal Green Dragon (!)150Barbarian TrainingAfbeelding140 tot 210
Chaos Giant (!)180Birthright of the DwarvesAfbeelding70 tot 90
Cres' automatons16567 Afbeelding
The World Wakes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
70 tot 100
Dark Beasts15090 AfbeeldingAfbeelding170 tot 260
Desert strykewyrm14877 AfbeeldingAfbeelding120 tot 160
Frost dragon (!)16085 AfbeeldingAfbeelding40 tot 60
Ganondermic Beast16095 Afbeelding
60 Afbeelding
Afbeelding90 tot 160
Glacor (!)160The Ritual of the MahjarratAfbeelding15 tot 35
Ice Strykewyrm15293 Afbeelding
The Tale of the Muspah
Afbeelding140 tot 210
Jungle Strykewyrm13473 AfbeeldingAfbeelding120 tot 160
Mithril dragon160Barbarian TrainingAfbeelding40 tot 60
Mutated Jadinko134
138
144
80 AfbeeldingAfbeelding170 tot 260
Nail Beast (!)140-Afbeelding90 tot 160
Nechryael13880 AfbeeldingAfbeelding170 tot 220
Rock Lobster (!)144-Afbeelding170 tot 260
Skeletal Wyvern15672 AfbeeldingAfbeelding60 tot 100
Spiritual Mage14083 AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
170 tot 260
Steel dragon144-Afbeelding60 tot 100
Terror dog88
94
40 Afbeelding
Tarn's Lair
Afbeelding60 tot 100
Tormented Demon (!)170While Guthix SleepsAfbeelding
Afbeelding
15 tot 35
Vyrewatch100
104
108
112
140
Legacy of SeergazeAfbeelding120 tot 160
Waterfiend154-Afbeelding170 tot 260
Verder is de slayer challenge van Garix de volgende drie monsters doden: Als beloning van de slayer challenge, indien volbracht, krijg je 30 000 slayer experience en 50 slayer points.

Kuradals Dungeon & Ferocious ring
Met deze suggestie wordt de Kuradals Dungeon ook uitgebreid en in tweeën gesplits. Het geheel van de twee delen noemt de 'Ancient Slayer Cavern'. Het noordelijke deel, het deel van Garix, noemt 'Garix's Dungeon'. Het zuidelijke deel, het deel van Kuradal, noemt zoals ervoren 'Kuradals Dungeon'. Het Airut gedeelte wordt verplaats van het deel van Kuradal naar het deel van Garix. De twee delen zijn via elkaar verbonden via een shortcut waarvoor je 89 agility nodig hebt.

Het dungeon icoontje in het noorden leidt naar het huis van Garix, de uitgang in het zuiden leidt naar Kuradal. Beide ingangen kan je enkel betreden als je een slayer assignment in de dungeon hebt.
Afbeelding
In het nieuwe deel van Garix bevinden zich Blood Reavers, Rock Lobsters, Nail Beasts en Airuts. Enkel het deel van de Airuts was al in het spel. Hieronder staan de redenen waarom ik exact die monsters heb toegevoegd aan de dungeon:
  • Blood Reavers heb ik er geplaatst omdat ze op het moment enkel toegankelijk zijn in de Ancient Prison in de God Wars Dungeon, waarvoor je een frozen key nodig hebt. Een frozen key duurt redelijk lang om te bemachtigen.
  • Rock Lobsters heb ik toegevoegd omdat ze enkel voorkomen in de Waterbirth Dungeon, waar dat ze ook niet makkelijk te bereiken zijn.
  • Nail Beasts heb ik toegevoegd omdat ze op het moment enkel kunnen voorkomen tijdens de Temple Trekking minigame.
Met deze update wordt ook de ferocious ring uitgebreid. Ze kunnen door alle monsters in de Ancient Slayer Cavern, zowel het noordelijke als het zuidelijke deel, worden gedropt. Het kan je nog altijd teleporteren naar Kuradal, maar vanaf nu ook naar Garix wanneer je level 85 slayer hebt. Verder behoudt het ook zijn damage-boosting effect.

Uitbreiding Frost Dragon Dungeon
Omdat Frost Dragons een slayer task worden van de nieuwe slayer master, zullen er meer mensen Frost Dragons gaan doden. Om aan die toenemende hoeveelheid mensen in monsters te voldoen, wordt de Frost Dragon dungeon uitgebreid.
Afbeelding
Op het plaatje hierboven zie je hoe de Frost Dragon dungeon er zal uitzien. Er is een gedeelte met 4 Frost Dragons aan de dungeon toegevoegd. Dit gedeelte is te bereiken via twee shortcuts, waarvoor je elk van beide 83 agility nodig hebt. Verder is in dit nieuwe gedeelte ook één spawn van frost dragon bones te vinden.

Nieuwe slayer point rewards

Als laatste worden ook twee nieuwe slayer point rewards toegevoegd. De slayer gloves zijn een low-lvl reward, terwijl de andere voor high-lvl-players zijn bedoeld.
NaamAantal slayer pointsEffect
Learn the ability to craft 'spiked slayer gauntlets'75Werkt als spiked gauntlets (tegen Gelatinous Abominations) en slayer gloves (tegen Fever Spiders) tegelijk. Verder heeft het ook lvl 30 combat stats. Om de gauntlets te maken heb je 25 crafting nodig. Eens je de gauntlets gemaakt hebt, kan je deze bij een slayer master laten enchanten waardoor ze je twee keer per dag naar de Gelatinous Abominations en/of Fever Spiders kunnen teleporteren.
Persuade Garix to increase the numbers of high-level-monsters he assigns you600Deze reward zorgt ervoor dat Garix je hogere aantallen Glacors, Tormented Demons en Frost Dragons geeft als taak. Het wordt met zo'n 10 tot 15 monsters verhoogd. Je kan deze functie aan en uit zetten.

Verder wordt er ook één slayer point reward gewijzigd:
NaamAantal slayer pointsEffect
Persuade Kuradal and Garix to assign aquanites50Kuradal en Garix zullen je nu aquanites task geven. Deze optie kun je aan- en uitzetten.
Verdere kleine aanpassingen
  • De Nail Beasts in de Ancient Slayer Cavern hebben slechts een kans van 1/20 om talon beast charms te droppen, en dat slechts in aantallen van één tot twee (in tegenstelling tot de nail beasts bij Temple Trekking)
  • De combat stats van Rock lobsters worden iets hoger gemaakt. Ze hebben nu 5000 life points en hun max hit is 390. Ze hebben een hogere accuratie maar een lage defence
Laatst gewijzigd door Exoemo op woensdag 1 januari 2014, 16:20, 6 keer totaal gewijzigd.
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Nieuwe slayer master

Bericht door Kweet Vaniks »

Net even snel doorgelezen. Mooie suggestie. Iets als dit mag zeker in het spel komen van mij.
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Nieuwe slayer master

Bericht door Going4Quests »

Ik ben geen game balancer, maar is het niet overpowered als je nonstop nail beasts kan slayen voor de charms? Verder zou ik dit op de RSOF posten. :)
Frank NSC
Berichten: 509
Lid geworden op: zaterdag 20 april 2013, 13:44
RS: Pale Memory (p2p)
Clan: Night Slayers Clan

Re: Nieuwe slayer master

Bericht door Frank NSC »

Ik denk dat als je echt een high level slayer master wilt maken je meer richting de 195 combat/95 slayer moet gaan of iets in die richting.
Afbeelding
eldorak1
Berichten: 228
Lid geworden op: zaterdag 8 september 2007, 16:49
RS: Yannic K (p2p)
Clan: Dutch Friendzzz

Re: Nieuwe slayer master

Bericht door eldorak1 »

Frank NSC schreef: Ik denk dat als je echt een high level slayer master wilt maken je meer richting de 195 combat/95 slayer moet gaan of iets in die richting.
Yep, denk het ook. Tevens is het wel een leuk en mooi uitgewerkt idee. Mag van mij zeker in het spel komen, mits het wel iets hogere levels vereist. (185-195 Combat en 90-95 slayer)
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Nieuwe slayer master

Bericht door Siddy00 »

Leuk, leuk! Goed uitgedacht, mooi uitgewerkt en volgens mij ook vrij compleet :D

Ik vind de requirements eigenlijk prima zo. Misschien dat het combat level nog 5-10 levels hoger mag, maar ik zou echt niet boven combat 180 en slayer 90 gaan zitten. Dan zou ik eerder overwegen om de bestaande slayer masters eens te herzien en dat gapende gat tussen 50 en 75 dichten :P

En nail beasts kan dan inderdaad een issue zijn, maar daar valt vast wel iets aan te doen. Maak van deze nail beasts bijvoorbeeld de charm drop rate niet 100% of maak de kans om ze te krijgen kleiner, iets in die richting. Daar heb je dus ook voldoende oplossingen voor ^^
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Nieuwe slayer master

Bericht door Exoemo »

Het slayer level houdt ik denk ik level 85, zo zou er eventueel nog ruimte kunnen zijn voor een level 90 slayer master en level 95 slayer masters die nog moeilijkere tasks biedt. Het combat level heb ik verhoogd naar level 175, maar hoger wil ik liever niet gaan om dezelfde voorgaande reden. Verder heb ik de suggestie ook nog wat aangepast ahv feedback (Zoals bijvoorbeeld de drop rate van talon beast charms van nail beasts)

Verder overigens iedereen bedankt voor de positieve commentaar :P
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Nieuwe slayer master

Bericht door Melanie »

Ik zie dat je sommige 70+ slayer monsters hebt weggelaten (Kurasks, Aquanites, Gargoyles, Grifolaroos, Spiritual mages & Grifolapines), dat zijn naar mijn mening nog steeds high-level slayer monsters omdat er al niet veel hoge slayer monsters zijn. In ieder geval Aquanites & Spiritual mages omdat ze Sirenic scales droppen, level 90 armour parts dus dat mag toch wel bij een high level Slayer master komen? En aangezien hij geen kalphites geeft misschien dan in de plaats specifiek Exiled kalphites toevoegen (Damaged chitin wat high level content is)?

Learn the ability to craft 'spiked slayer gloves': Denk niet dat daar een low level slayer zijn punten aan gaat kwijt spelen. En over Talon beast moet het niet Talon beast nails die ze 1 tot 2 droppen in plaats van charms?

Verder leuke suggestie.
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Nieuwe slayer master

Bericht door Going4Quests »

Oh als je dit op de RSOF post, kan je dan ook voor een grafische rework vragen naar de cave? Dat is ook altijd mooi meegenomen. :)
ava_Katara
Berichten: 10
Lid geworden op: donderdag 29 augustus 2013, 19:42

Re: Nieuwe slayer master

Bericht door ava_Katara »

mooi gedaan. je hebt je werk er in gestopt
Plaats reactie