Action Bars Layouts

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Plaats reactie
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Action Bars Layouts

Bericht door Melanie »

Afbeelding
De Action bar kan soms onhandig zijn omdat het nogal klein is en te weinig plaats heeft voor vele abilities. Daarom bedacht ik een nieuwe systeem waar je uit meerdere layouts, één layout mag kiezen die je wilt gebuiken naar je sijl van gameplay. Momenteel heb ik maar twee nieuwe layout maar ik ben nog van plan om nieuwe toe te voegen. Jagex zou zelf ook nieuwe cosmetic skins voor de Action bars in Solomon store kunnen verkopen.

Vanaf nu kun je elk interfaces in een ability vakje slepen. Als daar dan op drukt verberg je of toon je deze interface. Quick cure wordt ook uitgebreid, het zal nu ook food detecteren en je healen. Met een rechtse klik kun je instellen of je eerst goedkoop, best of minst healende food wilt gebruiken. Daarna kun je ook instellen om cure indien vergiftigt als tweede optie te hebben.


Default layout
Afbeelding

De standaard layout gemaakt door Jagex.



Default plus layout
Afbeelding

Een uitbreiding van de Default layout met meer ability vakjes.



Extreme layout

Afbeelding
In- of uitklappen • Info
Afbeelding

Afbeelding
Met deze layout komt een avatar met een overzicht van je Life, Prayer en Summoning points. Indien je een Familliar of Pet hebt komt er ook een chat-head avatar voor hen te voorschijn. Als het een Familliar is zal het ook zijn Life points, Special moves en tijd tonen. Je kan ook zelfs wat dingen instellen zoals hoeveel vakjes je wilt, waardoor je de ability bar kleiner of groter wordt. Je kan ook instellen hoeveel rijen je bovenaan en/of onderaan wilt. De kleuren mag je ook zelf veranderen.

Afbeelding


Revolution ability bar: De nieuwe Revolution ability vanuit de Combat beta heeft hier een speciaal plekje waar je de abilities kan plaatsen.

Revolution toggle: Revolution is nu geen ability maar gewoon een optie die je aan en uit kan zetten op eender welk moment. Met een rechtse klik kun je ook 9 automatisch layouts instellen die detecteert welke aanvalsstijl je gebruikt en of je dual-wield, 2-handed of een 1-handed wapen zonder off-hand gebruikt.

Fixed ability bar: Dingen in deze vakjes zullen niet veranderen wanneer je van ander Ability bar verandert, handig voor abilities die je bij elke aanvalsstijl gebruikt.

Minimize: Hiermee kun je de ability bar verkleinen naar enkel het minimize icoontje, het zal ook de plaats van het icoontje onthouden van het verkleind ability bar.
Afbeelding




Taskbar layout

Afbeelding
In- of uitklappen • Info
Afbeelding


Afbeelding
Deze layout voegt de Menu bar (Interface met 8 grote interface knoppen zoals Hero, Adventures, ...), samen met de Action bar tot één grote Taskbar-achtige Action bar, zeer handig voor skillers. Je kan de grootte, vorm, kleur en transparantie zelf kiezen. Deze layout voegt ook een Chat-head avatar interface met je Life, Prayer, Summoning points en ook Adrenaline, waar ook de Auto-retaliate toggle zich bevindt. Deze layout heeft 4 quick inventories, je kan er zelfs meerdere of toevoegen, verlagen of zelfs uitschakelen.



Floating layout

Afbeelding
In- of uitklappen • Info
Afbeelding
Met deze layout kun je zoveel bars toevoegen als je wilt. Je moet dan instellen hoeveel slots het nodig heeft, of het verticaal of horizontaal en hoeveel rijen er moeten komen. Je kan ook 1 bar instellen dat als de Revolution bar werkt. Ook kun je zoveel Quick inventories instellen.

Een nadeel is dat je niet naar een andere bar kan switchen met pijlen, je zult hiervoor een totaal nieuwe Interface preset moeten switchen, er zal nu ook meer dan 2 presets kunnen saven. Je kan deze Action bar layout ook enkel locken via de Settings of een keybind. En een minimize knop heb je ook niet.



Meer in aanmaak
Meer designs in aanmaak.
Laatst gewijzigd door Melanie op dinsdag 13 mei 2014, 21:24, 10 keer totaal gewijzigd.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Action Bar Layouts

Bericht door Slay a Stone »

Ziet er goed uit!
Alleen een beetje vervelend met de onderste bar, A en B liggen ver van elkaar vandaan. Beter doe je:
qwertyuio
asdfghjkl
zxcvbnm
qwaszx
asdfgzxcvb

Dat zit allemaal dicht bij elkaa ^^
Afbeelding
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Action Bar Layouts

Bericht door Melanie »

Dat kan je zelf instellen hé. Ik gebruik trouwens een azerty toetsenbord en weet volgorde van qwerty toetsenbord niet weet (had geen zin om op te zoeken) en om beetje neutraal te houden gewoon alfabet genomen omdat het maar een voorbeeld is.
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Action Bar Layouts

Bericht door Joost »

Ziet er erg goed uit, vooral van die hp bar enzo bij je avatar's hoofd vind ik erg tof, ook al is dit in veel andere games ook al zo.
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Action Bar Layouts

Bericht door Roy Boy106 »

Best groot eigelijk.

Misschien te groot :ninja:
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Action Bar Layouts

Bericht door Melanie »

Joost schreef: Ziet er erg goed uit, vooral van die hp bar enzo bij je avatar's hoofd vind ik erg tof, ook al is dit in veel andere games ook al zo.
Thanks
Roy Boy106 schreef: Best groot eigelijk.

Misschien te groot :ninja:
Er zijn meerdere layouts (momenteel maar 3 of 2 als je default niet mee telt) en als het over de Extreme layout gaat, je kan instellen dat je minder ability slots hebt waardoor de action bar kleiner wordt.
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Action Bars Layouts - Floating layout toegevoegd

Bericht door Melanie »

Floating layout toegevoegd.

Afbeelding
Swett
Berichten: 274
Lid geworden op: woensdag 21 augustus 2013, 10:27
Oude naam: Simba

Re: Action Bars Layouts

Bericht door Swett »

Ik ben jaloers op de uitwerking maar ik vind het wel allemaal een beetje teveel van het goede. No offence, zeer mooi, maar niet wat ik snel zie passen in runescape.

Toegevoegd na 2 minuten:

EDIT: Het laatste is wel perfect! Nu wil ik zo spelen lol, perfecte uitwerking voor die floating one. Echt mooi :P
Een paar QFC voor Legacy mode suggestions: 379-380-253-65431843

Owner of the magic cape since 7/09/2013
Owner of the defence cape since 3/03/2014
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Action Bars Layouts

Bericht door Melanie »

Swett schreef:Ik ben jaloers op de uitwerking maar ik vind het wel allemaal een beetje teveel van het goede. No offence, zeer mooi, maar niet wat ik snel zie passen in runescape.

Toegevoegd na 2 minuten:

EDIT: Het laatste is wel perfect! Nu wil ik zo spelen lol, perfecte uitwerking voor die floating one. Echt mooi :P
Thx, en stel dat dit in RS komt (ja ik weet wel dat het nooit zal komen), dan nemen ze dit niet letterlijk over, maken ze het wat meer in de stijl van de RS (NIS) interfaces. Gewoon om te tonen welke mogelijkheden je kan doen met de Action bar, in plaats van het zo te limiteren.

En ja de Floating layout is ook mijn favoriete, deze zorgt voor zoveel meer customization.


En als iemand idee heeft voor een nieuwe layout laat me weten.
Derparnieux
Berichten: 160
Lid geworden op: donderdag 27 januari 2011, 13:55
RS: Gladion (p2p)
Clan: Clan Quest
Oude naam: Crush Law
Contacteer:

Re: Action Bars Layouts

Bericht door Derparnieux »

De toetsen aan de rechterkant van het toetsenbord worden gebruikt als quick keys om bijvoorbeeld je world map of loadstone-screen te openen. Als je zorgt dat die ook nog kunnen blijven bestaan samen met deze action bars dan is het helemaal top.
Afbeelding Afbeelding
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Action Bars Layouts

Bericht door Melanie »

Keybinds moet je zelf instellen.
Derparnieux
Berichten: 160
Lid geworden op: donderdag 27 januari 2011, 13:55
RS: Gladion (p2p)
Clan: Clan Quest
Oude naam: Crush Law
Contacteer:

Re: Action Bars Layouts

Bericht door Derparnieux »

Heel veel mogelijkheden voor toetsen worden zo wel lekker weggenomen voor bijvoorbeeld dingen als je Ranged abilities openen of sluiten.
Afbeelding Afbeelding
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Action Bars Layouts

Bericht door Melanie »

Is niet meer nodig als je goede Action bar hebt opgestelt. En je kan dan ook ctrl, alt of shift + toets gebruiken.
Swett
Berichten: 274
Lid geworden op: woensdag 21 augustus 2013, 10:27
Oude naam: Simba

Re: Action Bars Layouts

Bericht door Swett »

GOD laat dit aub in rs komen.
Een paar QFC voor Legacy mode suggestions: 379-380-253-65431843

Owner of the magic cape since 7/09/2013
Owner of the defence cape since 3/03/2014
NL
Berichten: 1975
Lid geworden op: maandag 12 december 2005, 22:32
RS: NL (OSRS)
Clan: NL
Contacteer:

Re: Action Bars Layouts

Bericht door NL »

i like
AfbeeldingAfbeelding
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Action Bars Layouts

Bericht door Melanie »

Nieuw layout toegevoegd: Default plus:

Afbeelding


Ik ga nu nog 1 nieuwe layout maken.
XugOqu
Berichten: 1
Lid geworden op: dinsdag 6 mei 2014, 11:17
RS: XugOqu (p2p)
Clan: RShiders

Re: Action Bars Layouts

Bericht door XugOqu »

ziet er goed uit!!
jammer dat het niet in de echte rs zit
Afbeelding
Frank NSC
Berichten: 509
Lid geworden op: zaterdag 20 april 2013, 13:44
RS: Pale Memory (p2p)
Clan: Night Slayers Clan

Re: Action Bars Layouts

Bericht door Frank NSC »

Ziet er goed uit, doet me denken aan WoW :)
Afbeelding
Plaats reactie