Experience boosting tools

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Plaats reactie
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Experience boosting tools

Bericht door Melanie »

Deze tools zijn allemaal 2-handed en kunnen met activities gewonnen worden. Ze hebben allemaal 500 charges, wanneer je ze draagt en ermee traint zul je 20% bonus XP krijgen in de skill waarvoor het bedoelt is, het gebruikt 1 charge per item dat je maakt of verzamelt voor de gathering skills.

Je kan de charges weer volledig opladen door de activiteit terug opnieuw te spelen. Meestal eens je de reward die je wou van een activity, speel je die nooit meer en gaat de activity dood. Op deze manier gaat de activity niet dood omdat je het opnieuw moet spelen om de bonus XP te krijgen.
SkillToolActivityRechargeInfo
AfbeeldingAfbeelding
Imcando pickaxe
Lava-Flow MineMine een lava geyserHeeft nu 1 kans op 3 om ores te verbranden in plaats van 1 op 4, zoals de Inferno adze ook 1 op 3 kans heeft om logs te verbranden. Je kan dit effect nu in of uitschakkelen. Heeft nu 500 charges in plaats van 100.
AfbeeldingAfbeelding
Inferno adze
Beacon NetworkSteek alle beacons aanTelt niet meer als een Rune pickaxe. Vereist een Dragon hatchet en 1M coins om de bonus XP voor de eerste keer te activeren. Je kan het verbrandings effect nu in of uitschakkelen.
AfbeeldingAfbeelding
Sirenia Trident
Fishing TrawlerSuccesvolle tripNa een Fishing Trawler trip kun je 1 van de 3 parts vinden van de trident. Met 1M coins en de 3 delen kun je de trident laten maken bij Murphy. Je kan met deze trident echt vissen en je hebt geen fishing tools meer nodig. Het zal een nieuwe waterbinding-achtige animatie gebruiken. Je hebt 1 op 3 kans om een bliksem schok op de gevangen vis af te vuren. De vis zal verbranden en je krijgt er Cooking XP voor, je kan dit in en uitschakelen.
AfbeeldingAfbeelding
Enhanced yaktwee stick
Charm SpriteVang 15 charm spritesGeeft nu geen 5% bonus XP meer.
AfbeeldingAfbeelding
Sinister pitchfork
Evil Tree100% reward halenKan je krijgen wanneer je een Evil Tree dood met 100% reward. Wanneer je herbs of secundair herblore ingrediënten oogst, heb je 1 kans op 3 om het te eroderen voor de volledige potion Herblore XP. Je kan dit in en uitschakelen. Indien je de Magic secateurs hebt unlockt, telt het als deze zijn effect.
AfbeeldingAfbeelding
Blast forge hammer
Blast FurnaceSmelt 50 barsWillekeurig gewonnen na het smelten van ores in de Blast Furnace.
AfbeeldingAfbeelding
Creation slick
Stealing CreationSpeel een spelletjeKun je willekeurig krijgen na een spelletje Stealing Creation.
AfbeeldingAfbeelding
Woodcraft Knifes
Temple TrekkingBegeleid een easy, med en hardKan willekeurig gewonnen worden na het begeleiden van personen, easy heeft het minste kans en hard het meeste.
AfbeeldingAfbeelding
Omni-talisman staff
Great Orb ProjectSpeel een spelletjeHeeft nu meer nut. Per 10 Rune of Pure essence dat je gebruikt op runecrafting altars, telt het maar als 1 charge in plaats van 10.
AfbeeldingAfbeelding
Brewing spork
Trouble BrewingSpeel een spelletjeKan willekeurig gewonnen worden na een spelletje Trouble Brewing.
AfbeeldingAfbeelding
Fervent pestle
Flash Powder Factory500+ score spelletje spelenKan willekeurig gewonnen worden na een spelletje Flash Powder Factory, hoe hoger je score per game hoe meer kans je hebt er om ééntje te winnen.
AfbeeldingAfbeelding
Blazing iron
Shades of Mort'tonOpen 15 chestsKan gewonnen worden terwijl je de temple bouwt, olie zegent, shades verbrandt, shades doodt of chests opent.
AfbeeldingAfbeelding
Sculpting chisel
God StatuesMaak een standbeeldGeeft geen 1% bonus Construction XP meer. Je kan het maar 4 maal per maand herladen doordat er maar 4 standbeelden te maken zijn.
Deze suggestie is een vervolg van mijn Experience boosting sets suggestie.
konijn99
Berichten: 552
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 9:57
RS: boskonijn9 (p2p)
Clan: paprikakokje

Re: Experience boosting tools

Bericht door konijn99 »

Ik vind het concept van die charges zeer goed, zo blijft de minigame inderdaad actief! Enkele vragen/opmerkingen:

- 20% bonus xp is enorm veel hoor, zeker als je er rekening mee houd dat vele van deze items (redelijk) gemakkelijk te krijgen zijn.
(bvb sculpting chisel, enhanced yaktwee stick duurt ook maar 1/2 uurtje(s),...)

- Dus als ik het goed begrijp zit het zo: je hebt sculpting chisel: gebruikt hem om 200 oak dungeon doors te maken, doet monthly god statues (4) en je krijgt (4x200) charges erbij?

- Skills zoals cooking zijn nu al 10b/xp per uur, een 20% boost lijkt me dan ook overpowered.

In het algemeen zeer leuke suggestie + de perfecte oplossing om die dode minigames weer leven in te blazen. Doe zo voort! :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bekijk mijn [road to 5k DKS kills] in het buit topic! [1000/5000]
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Experience boosting tools

Bericht door Melanie »

konijn99 schreef: Ik vind het concept van die charges zeer goed, zo blijft de minigame inderdaad actief! Enkele vragen/opmerkingen:

- 20% bonus xp is enorm veel hoor, zeker als je er rekening mee houd dat vele van deze items (redelijk) gemakkelijk te krijgen zijn.
(bvb sculpting chisel, enhanced yaktwee stick duurt ook maar 1/2 uurtje(s),...)

- Dus als ik het goed begrijp zit het zo: je hebt sculpting chisel: gebruikt hem om 200 oak dungeon doors te maken, doet monthly god statues (4) en je krijgt (4x200) charges erbij?

- Skills zoals cooking zijn nu al 10b/xp per uur, een 20% boost lijkt me dan ook overpowered.

In het algemeen zeer leuke suggestie + de perfecte oplossing om die dode minigames weer leven in te blazen. Doe zo voort! :)
- Ik volg enkel het structuur van de Imcando pickaxe, maar die 100 charge vind ik het niet waard en te weinig, dus heb ik het verhoogt naar 500 charges. 20% bonus xp is misschien veel maar je moet er iets voor doen, het is niet dat je gewoon een treasure moet kiezen en bonus XP stars krijgt.

- 500, niet 200, indien 500 te veel is wil ik het wel verminderen. Maar het mag ook niet te weinig zijn, het moet gebalanceerd zijn: het mag niet te veel extra XP geven maar mensen moeten het wel waard vinden om te doen en opnieuw bonus XP halen. Sculptig chisel heeft eerste keer dat je hem krijgt zijn charges daarna mag je 4x per maand 4x500 charges teug halen.

- Ja maar je moet er wel Trouble brewing voor doen.
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: Experience boosting tools

Bericht door Lars »

Perfect 20% lokt misschien wat mensen. Die imcando pickaxe wordt echt niet gerecharged door de meeste mensen zoals die nu is.
Afbeelding
Ex-gebruiker 52833
Berichten: 9015
Lid geworden op: vrijdag 22 oktober 2010, 18:45

Re: Experience boosting tools

Bericht door Ex-gebruiker 52833 »

Wat is dan nog het nut van de Yaktwee stick als ie geen 5% bonus exp meer geeft?

Voor de rest ziet het er, zoals altijd, goed uitgewerkt uit. :)
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Experience boosting tools

Bericht door Melanie »

Jonas schreef: Wat is dan nog het nut van de Yaktwee stick als ie geen 5% bonus exp meer geeft?
20% bonus exp?
Ex-gebruiker 52833
Berichten: 9015
Lid geworden op: vrijdag 22 oktober 2010, 18:45

Re: Experience boosting tools

Bericht door Ex-gebruiker 52833 »

Oh, overheen gelezen. :$
Plaats reactie