Warbands - Complete rework.

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Plaats reactie
Jas
Berichten: 1624
Lid geworden op: zaterdag 1 augustus 2009, 13:05
RS: Jas (p2p)
Clan: Titans Revolution
Oude naam: Skargaroth

Warbands - Complete rework.

Bericht door Jas »

Hallo allemaal,
Welkom bij mijn suggestie voor een complete rework van het huidige warband systeem.
Tegenwoordig zijn de warbands niets anders dan willekeurig gegenereerde camps die worden geloot voor meer dan 300.000 Experience per dag. Hier komen dagelijks wars in voor maar dat gaat niet altijd even vloeiend. Zo zijn bepaalde FCs in de minderheid en worden massaal afgeslacht. En zo zijn er FCs die geen enkele vorm van risk tonen en dagelijks in een veilige world hun XP behalen. Maar we praten hier niet over een veilige activiteit maar over de wilderness.


Afbeelding

Het starten van een Warband
Er zijn geen vaste tijden meer wanneer je begint. Je mag deze activity zo vaak per dag doen als je wilt maar je kan maximaal 2 keer participeren voor experience.

Om te starten moet je 2 Friends chats hebben. Elke FC moet minimaal 15 personen hebben om te starten. Om een Warband te starten moet je met 1 van de 2 Warband chiefs praten die zich op de volgende plaatsen bevinden. (Rode en groene vlag)

Afbeelding

Bij aankomst, moet de FC leader met de Warband chief praten en je FC als 'ready' markeren. Als beide camps klaar staan, gaat er een portal open aan beiden kanten. Deze brengt de FC naar een instance waarbij de wilderness, voor welk level dan ook dangerous is. De enige opties om hier weg te komen is via de portaal bij je camp of bij je dood (wordt later uitgelegd).

De oorlog
Nu je in de instance zit bij Dark warriors' fortress of Rogues' castle kun je een bank, een altar, een war map en een portaal naar de huidige game vinden.
Tijdens het gevecht wordt er geen rekening gehouden met combat differences. Wel krijgen de lage levels een maximale defence en attack boost van 30% (verschillend per tegenstander).

Je kan geen gebruik maken van Wilderness Obelisks, Levers, Dungeons en de Wilderness wall tijdens de oorlog. De warbands bestaan uit 3 waves.



Wave 1 - Camp clearing:
Bij de eerste wave zijn de verschillende warbands in de wilderness (met rode stippen op de kaart weergegeven) overgenomen door NPCs. Elke camp volgt weer een andere god.
Beide FCs moeten alle camps neutraliseren, elke camp die geneutraliseerd wordt geeft je een medal die je later kunt inleveren voor Slayer bonus xp. PvP is bij deze ronde UIT.
Als alle camps cleared zijn moeten beide FCs zich regroupen bij de Warband chief van hun kant. Deze geeft je instructies om de Warbands te domineren om zo het andere team buitenspel te zetten.





Wave 2 - Camp domination:
Bij dit onderdeel zal PvP AAN staan, maar je kan geen spullen verliezen. Deze wave duurt 30 minuten en het doel is om zoveel mogelijk Warbands te domineren op dezelfde manier als in World Event 2. Zodra een Warband gedomineert is, worden hier NPCs gespawnt die je helpen het andere team te verslaan. Het is mogelijk om een Warband terug te pakken van je tegenstander, dit kost iets meer tijd. Als je sterft bij deze wave, respawn je bij je base en moet je 1 minuut wachten voordat je opnieuw het slachtveld op mag. Na 30 minuten word je teruggeroepen naar je Warband chief en begint wave 3.





Wave 3 - Final showdown:
[/size]
De Warband chief geeft je FC de opdracht om de tegenstanders uit te roeien en hun basis te plunderen. Hier staat PvP AAN en zul je je spullen VERLIEZEN als je dood gaat. Je mag in deze wave 2x sterven (je kan re-gearen bij de bank in je basis). Hier kun je het voordeel gaan halen door de 2e wave succesvol te maken. Je veroverde Warbands zullen je helpen met het neerhalen van je tegenstanders, en hebben een kleine kans om je prayer te restoren en jezelf te healen als je in de buurt bent. De kracht van je armour en wapens en de risico's tellen hier zwaar mee. Elke 10 Tiers die je hoger gaat verlagen anderman's schade met 7% tot een maximum van 65%. Met een volledige tier 80 set of hoger zal je immuun worden voor stuns. Hierbij loop je wel het risico dat je als eerste wordt aangevallen. Portents kunnen om de 15 seconden gebruikt worden, en Phoenix necklaces hebben een cooldown van 40 seconden. De damage reduction scaled met je levels, zodat iemand van level 110 geen Tetsu nodig heeft bij wijze van spreken. Maar hier zal de damage reduction niet de 50% bereiken. Als het andere team 1x verslagen is, moet je het beginpunt van het andere team bestormen. Hier kun je elke dag maximaal 100 (50 per kamp) supplies looten voor Smithing, Herblore, Mining, Farming en Construction XP. Deze kun je inleveren bij je warband chief. Het andere team krijgt 25% van de rewards als dank voor het mee doen.





Deze suggestie kan elk moment nog veranderen en uitgebreid worden om het systeem zo perfect mogelijk te maken. Verdere verbeterpunten en reacties ontvang ik graag :).


-Z.
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Warbands - Complete rework.

Bericht door Mystery »

Misschien is het toch beter om bij deze minigame dan eindelijk eens over te schakelen op bonus experience in plaats van echte experience. Zelfs dan kan het huidge format behouden worden, al is dit ook een leuke oplossing.
Jas
Berichten: 1624
Lid geworden op: zaterdag 1 augustus 2009, 13:05
RS: Jas (p2p)
Clan: Titans Revolution
Oude naam: Skargaroth

Re: Warbands - Complete rework.

Bericht door Jas »

Mystery schreef: Misschien is het toch beter om bij deze minigame dan eindelijk eens over te schakelen op bonus experience in plaats van echte experience. Zelfs dan kan het huidge format behouden worden, al is dit ook een leuke oplossing.
Ik denk dat ik de xp wel wat omlaag kan brengen en meer nadelen geef als je minder riskt, om zo iedereen tevreden te houden en te motiveren met een goede reward door risico's te nemen die je ook armer kunnen maken. Bonus XP zal de poulariteit omlaag halen. Het probleem met het huidige format is niet alleen de effort voor xp maar ook hoe PvP resulteerd in ditch wars en community haat.
Afbeelding
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: Warbands - Complete rework.

Bericht door Lars »

Leuke rework, erg leuk.
Afbeelding
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Warbands - Complete rework.

Bericht door Roy Boy106 »

Nah warbands van nu is goed, lekker makkelijk en snel. Af en toe een war, verder geen gezeik.
mcdonald
Berichten: 86
Lid geworden op: vrijdag 15 januari 2010, 7:32
RS: mcdonald098 (p2p)
Clan: beyond the limit

Re: Warbands - Complete rework.

Bericht door mcdonald »

Roy Boy106 schreef: Nah warbands van nu is goed, lekker makkelijk en snel. Af en toe een war, verder geen gezeik.
ik vind ook met jou idee het concept van de wildy warbands teveel word aangepast. dit is een compleet nieuwe minigame... verder moet je om de wildy warbands redelijk bevolkt te houden de xp-rates niet verlagen of veranderen in bonus xp. ik denk ook dat het goed is hoe het nu is.

p.s. zelf doe ik geen warbands.
Afbeelding
Plaats reactie