Verhaal: Het barbarengat

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Plaats reactie
1000911
Berichten: 24
Lid geworden op: donderdag 7 november 2013, 20:52

Verhaal: Het barbarengat

Bericht door 1000911 »

Ik ben nu bezig met het schrijven van een quest, gewoon voor de lol. Dit is een stukje van de cutscene in die quest, geschreven in verhaalvorm ik wil weten hoe jullie dit vinden.

Dit verhaal is ongeveer 7 jaar geleden gebeurt, misschien wel 8 en vond plaats in Barbarian village.

Het was bijna avond. Billgor mijnde zoals altijd coal in het midden van het dorp. Toen er plotseling een gat in de grond verscheen en hij erin viel. Andere mijners raakten in paniek en haalden hulp. De kleine oude man Thordur bekeek het gat. "Het is zoo diep en zoo donker!" Bruno zij toen: Haha, ga uit de weg, oude laffe grijsbaard, ik doe dit wel. Hij schreeuwde in het gat: JOE BILL! BEN JE DAAR? Maar kreeg geen antwoord. Bruno schreeuwde nog een paar keer, maar weer geen antwoord. Bruno ging weg en Thordur bleef versuft achter. Een andere barbaar kwam aan met een touw. Mijn moeder bracht me toen naar bed. De volgende ochtend bleek Billgor terug zijn gekomen. Hij had een biertje en was bezig met zijn verhaal:

...En in de diepste diepte vond ik een juweel! Groter dan mijn hand! Nee wat zeg ik, groter dan mijn pickaxe!
Peska lachde: Haha, dat geloof je zelf toch niet!
Denk je dat ik lieg?
Weet je nog die keer dat je "Hati" zag?
Ik was nog maar een kind en daarbij was het een best groot konijn!
En die keer dat je The Kendel zag?
Ik was dronken en jullie vertelde telkens verhalen over The Kendal!
Ja maar het was geeneens een beer! Het was een vis!
DUS?!
Jij maakt van een eekhoorn een mammoet, dat juweel is vast een klein steentje dat mooi glimde!
Hoe verklaar je dit dan?
Billgor liet een prachtig juweel zien, net groter dan zijn hand. De vrouwen bewonderde het en Peska mopperde "Hij's alsnog niet zo groot als zijn pickaxe".
Billgor bestelde een Black Skull Ale en ging verder. Ik vond het juweel eigelijk maar een saai ding.
De mensen die om Billgor heen zaten wouden de grot ook in. Onder hen was mijn broer.
Maar chieftain Grondor verbod dit.

-Litara

Verwijzingen:

Thordur is gebaseerd op de dwerg met dezelfde naam, de dwerg die vroeger het "Black Hole" bewaakte.
Waneer Bruno zegt: "JOE BILL! is dit een verwijzing naar Joe Bill64 de eerste speler die 99 mining had behaald in runescape. /
Laatst gewijzigd door 1000911 op vrijdag 25 april 2014, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
eldorak1
Berichten: 228
Lid geworden op: zaterdag 8 september 2007, 16:49
RS: Yannic K (p2p)
Clan: Dutch Friendzzz

Re: Verhaal: Het barbarengat

Bericht door eldorak1 »

Mooi, maar Billgor antwoorde eerst niet, dus ik denk dan dat ie verwond/dood is. en eenmaal er een touw is klimt ie er doodleuk uit? :o
Afbeelding
1000911
Berichten: 24
Lid geworden op: donderdag 7 november 2013, 20:52

Re: Verhaal: Het barbarengat

Bericht door 1000911 »

Haha klopt, goed gezien. Billgor was in feite op verkenning, hopend op een uitweg.

Toegevoegd na 18 minuten:

Ik pas het verhaal wel even aan.

Ik heb het verhaal aangepast zowel hier als in de quest zelf.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Verhaal: Het barbarengat

Bericht door Slay a Stone »

Ik vind
Het alleen
Heel erg
Irritant lezen
Dat je na
elke zin
een enter
doet.
Kan je
er een
doorlopend
verhaal
van
maken,
dat leest
een stuk
fijner
Afbeelding
1000911
Berichten: 24
Lid geworden op: donderdag 7 november 2013, 20:52

Re: Verhaal: Het barbarengat

Bericht door 1000911 »

Dat enter
Gedoe
Is omdat
Het twee
Verschillende
Personen zijn
die met mekaar
ruzie maken.
Swett
Berichten: 274
Lid geworden op: woensdag 21 augustus 2013, 10:27
Oude naam: Simba

Re: Verhaal: Het barbarengat

Bericht door Swett »

Dan gebruik je aanhalingstekens.
Een paar QFC voor Legacy mode suggestions: 379-380-253-65431843

Owner of the magic cape since 7/09/2013
Owner of the defence cape since 3/03/2014
sjoerdd
Berichten: 343
Lid geworden op: dinsdag 24 augustus 2010, 19:34
RS: Pann (p2p)

Re: Verhaal: Het barbarengat

Bericht door sjoerdd »

of kleurtjes :3 kleurtjes zijn altijd duidelijk

en vrolijk c:
Afbeelding
Plaats reactie