Dit spel weer spelen?

Hier kun je praten over zaken uit de OldSchool-servers van RuneScape die niet in de andere forumdelen passen.
Gijs
Berichten: 12942
Lid geworden op: zaterdag 10 februari 2007, 8:16
Contacteer:

Dit spel weer spelen?

Bericht door Gijs »

Hallo beste LTF'ers,

Het is denk ik 6 jaar geleden dat ik voor het laatst een serieus topic maakte in het Runescape gedeelte van dit forum. Ik ben inmiddels dus al velen jaren ouder, maar kwam er vrij recent achter dat de 2007 versie van Runescape, die ik prefereerde, best wel populair aan het worden is. Ik was benieuwd of jullie meer ervaren old school spelers mij konden vertellen hoe het is om nu weer het oude Runescape te spelen.

Enkele vragen:
-Zijn er nog bots?
-Wordt het spel nog geupdate?
-Hoe actief is de community, zijn er net zo veel spelers als vroeger? Verwacht je dat het net zo actief wordt?
Afbeelding
Voorheen Ever121
Ditjuh
Berichten: 5052
Lid geworden op: zondag 9 maart 2008, 22:12
RS: Leuk (OSRS)
Clan: Vitality #1
Oude naam: IntoHardcore

Re: Dit spel weer spelen?

Bericht door Ditjuh »

-ZIjn er nog bots? IK denk van wel, maar ik zie ze amper nog, en je kan nu ook veel sneller een ban verwachten als je bot op 2007, in het begin zag ik veel meer bots.
-Het spel wordt elke week wel geupdate zowat, leuke updates ook :)
-De community is redelijk actief, gister rond de middag waren er 20k mensen aan het spelen. De clanworld is ook actief op 2007, dus als je pken en warren leuk vind, moet je zeker gaan spelen! Jammere is alleen dat het best veel tijd kost weer een goed acc te krijgen :c

Ikzelf speel vooral om de pk/clanworld en het warren in f2p en p2p. Ook doe ik vaak nog wel monsterhunt met wat mates en slayer/clues enz. Ik zou zeggen probeer het eens!
Afbeelding
Afbeelding
Gijs
Berichten: 12942
Lid geworden op: zaterdag 10 februari 2007, 8:16
Contacteer:

Re: Dit spel weer spelen?

Bericht door Gijs »

En is LTF nog actief met Runescape?
Mini Frenk schreef: Overigens was 1 topic wel genoeg, 3 is wat veel ;)
Klopt.
Afbeelding
Voorheen Ever121
Ditjuh
Berichten: 5052
Lid geworden op: zondag 9 maart 2008, 22:12
RS: Leuk (OSRS)
Clan: Vitality #1
Oude naam: IntoHardcore

Re: Dit spel weer spelen?

Bericht door Ditjuh »

Gijs schreef: En is LTF nog actief met Runescape?
Mini Frenk schreef: Overigens was 1 topic wel genoeg, 3 is wat veel ;)
Klopt.
Ik weet niet of je daarmee evenementen bedoelt of mensen van ltf die nog spelen? Maar zie hieronder de FC met ltfers:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Masterxvi
Berichten: 3382
Lid geworden op: zaterdag 23 december 2006, 12:08
RS: Masterx (p2p)

Re: Dit spel weer spelen?

Bericht door Masterxvi »

Ik begon met OSRS op de dag dat het uit kwam, en ik moet zeggen dat het steeds beter wordt :)
-Zijn er nog bots?
Ja, die zijn er nog. Maar er wordt niet meer zoveel gebot als vroeger. Dat komt omdat ze een OSRS Jagex mod hebben (Mod Weath) die full time bots/goldfarmers/cheaters aan het bannen is.
Dus het vertrouwen in bots door spelers is afgenomen, zo zijn er bijna alleen maar legitieme spelers.
-Wordt het spel nog geupdate?
Iedere week zijn er wel updates, telkens weer verbeteringen aan het spel. Eigenlijk wordt de content bepaald door spelers zelf, door middel van een in-game poll systeem. Voor bijna elke update is een poll vooraf geweest, waarbij 75% of meer van de stemmen vóór moeten zijn.
-Hoe actief is de community, zijn er net zo veel spelers als vroeger? Verwacht je dat het net zo actief wordt?
Het wordt steeds actiever, en nu er F2P worlds komen zodat mensen gratis het spel kunnen proberen al helemaal.
Ook omdat de Grand Exchange terug komt zijn er aardig wat RS3/oude spelers die OSRS willen gaan uitproberen.
Faisje
Berichten: 604
Lid geworden op: donderdag 10 april 2014, 19:00
RS: Zwijg (OSRS)
Contacteer:

Re: Dit spel weer spelen?

Bericht door Faisje »

Gewoon doen, ik kwam er ook achter een jaar geleden en ik had zo mijn twijfels maar ik heb het uiteindelijk geprobeerd want je hebt toch niks te verliezen behalve paar uurtjes per dag.

Misschien wachten tot f2p uitkomt en dan een poging wagen als dat je wat lijkt.
Afbeelding
Eend
Ex-moderator
Berichten: 6175
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 18:18

Re: Dit spel weer spelen?

Bericht door Eend »

Wacht inderdaad tot het f2p is vooraleer je geld investeert. Verder kan ik niets anders zeggen dan
Afbeelding
Si je suis
ce que je suis
c'est parce que j'ai été
ce que j'étais
et que j'espère bien devenir
ce que je serai
Vilixes
Berichten: 1362
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 17:10

Re: Dit spel weer spelen?

Bericht door Vilixes »

Ik zelf speel het al weer 10 dagen lang na een lange tijd gestopt te zijn geweest. En het bevalt mij meer dan prima! :wub:
Afbeelding
Gemaakt door Loliwo. :D
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Dit spel weer spelen?

Bericht door Roy Boy106 »

Waarom niet?
Grand exchange komt eraan, perm f2p met membership bonds, resizeable, achievement diaries met de achievement diaries cape (quest cape in groen)

En er is een totaal nieuwe mode ingame; ironman mode. Self suffiencent account

Holiday items (or rares genoemt) zijn totaal niet rare en is ook niet discontinued en is zo'n 50k voor een willekeurige partyhat.
de koning4
Berichten: 409
Lid geworden op: donderdag 10 april 2008, 21:26

Re: Dit spel weer spelen?

Bericht door de koning4 »

Zullen de graphics worden geüpdate naar meer moderne 2014 runescape? of blijft alles zoals het nu is. Ik zie dat wel gebeuren in OSRS. Je krijgt gewoon een kopie runescape van 2014. :cry:
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Dit spel weer spelen?

Bericht door Zeekoe »

de koning4 schreef: Zullen de graphics worden geüpdate naar meer moderne 2014 runescape? of blijft alles zoals het nu is. Ik zie dat wel gebeuren in OSRS. Je krijgt gewoon een kopie runescape van 2014. :cry:
Afbeelding
de koning4
Berichten: 409
Lid geworden op: donderdag 10 april 2008, 21:26

Re: Dit spel weer spelen?

Bericht door de koning4 »

Zeehond schreef:
de koning4 schreef: Zullen de graphics worden geüpdate naar meer moderne 2014 runescape? of blijft alles zoals het nu is. Ik zie dat wel gebeuren in OSRS. Je krijgt gewoon een kopie runescape van 2014. :cry:
In- of uitklappen • Afbeelding
Afbeelding
Het is GEEN OSRS, maar runescape2.
Bob1880
Berichten: 1559
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2014, 13:35

Re: Dit spel weer spelen?

Bericht door Bob1880 »

de koning4 schreef:
Zeehond schreef:
de koning4 schreef: Zullen de graphics worden geüpdate naar meer moderne 2014 runescape? of blijft alles zoals het nu is. Ik zie dat wel gebeuren in OSRS. Je krijgt gewoon een kopie runescape van 2014. :cry:
In- of uitklappen • Afbeelding
Afbeelding
Het is GEEN OSRS, maar runescape2.
Jonge ben jij blind? Het staat letterlijk op de hoofdpagina. OLDSCHOOL RUNESCAPE :lol: :lol:
http://www.wijzijnantwerp.org/forum/ ROYAL ANTWERP FOOTBALL CLUB
Luckily the world sucks, otherwise we'd all fall off

Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Dit spel weer spelen?

Bericht door Zeekoe »

de koning4 schreef:
Zeehond schreef:
de koning4 schreef: Zullen de graphics worden geüpdate naar meer moderne 2014 runescape? of blijft alles zoals het nu is. Ik zie dat wel gebeuren in OSRS. Je krijgt gewoon een kopie runescape van 2014. :cry:
In- of uitklappen • Afbeelding
Afbeelding
Het is GEEN OSRS, maar runescape2.
:lol: :lol: :lol:
de koning4
Berichten: 409
Lid geworden op: donderdag 10 april 2008, 21:26

Re: Dit spel weer spelen?

Bericht door de koning4 »

Samenvattend zal Jagex er runescape2 van maken. Straks krijg je dungeoneering en summoning erbij. ](*,)
TikTakTokTekTuk
Berichten: 8318
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 21:19
RS: Gestopt
Oude naam: seablast

Re: Dit spel weer spelen?

Bericht door TikTakTokTekTuk »

Beter zouden ze het easyscape noemen.
Vele kusjes aan iedereen
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Dit spel weer spelen?

Bericht door Zeekoe »

Geen idee of je vertrouwt bent met het pollsysteem van OSRS, maar de spelers kiezen wat er al dan niet in het spel komt. Hoe dan ook, dat men evolueert naar RS3 betekent niet dat het dat ook wordt.

Trouwens, RS2 is OSRS en andersom ook. Vanaf EoC/NIS spreekt men van RS3.
de koning4
Berichten: 409
Lid geworden op: donderdag 10 april 2008, 21:26

Re: Dit spel weer spelen?

Bericht door de koning4 »

Conclusie: uiteindelijk kan iedereen kiezen of ze rs2 of rs3 willen spelen. Voor rs2 gaan ze naar OSRS en dat laatste speelt zich uitsluitend en alleen af op de gewone moderne rs. Iedereen is dan happy. :D/
Ruthless
Berichten: 15268
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Dit spel weer spelen?

Bericht door Ruthless »

de koning4 schreef: Samenvattend zal Jagex er runescape2 van maken. Straks krijg je dungeoneering en summoning erbij. ](*,)
dude nee
niemand die op dit moment osrs speelt wilt 1 van die skills
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
TikTakTokTekTuk
Berichten: 8318
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 21:19
RS: Gestopt
Oude naam: seablast

Re: Dit spel weer spelen?

Bericht door TikTakTokTekTuk »

Ruthless schreef:
de koning4 schreef: Samenvattend zal Jagex er runescape2 van maken. Straks krijg je dungeoneering en summoning erbij. ](*,)
dude nee
niemand die op dit moment osrs speelt wilt 1 van die skills
Dat geloof je toch zelf niet? Er zijn vast en zeker talloze 07-spelers die summoning erbij willen. Dg zullen er wel minder zijn.
Vele kusjes aan iedereen
Plaats reactie