De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Hier kun je praten over zaken uit de OldSchool-servers van RuneScape die niet in de andere forumdelen passen.

Wie heeft er bij de vorige stelling het best gediscussieerd?

mbtkiller
3
38%
Atem_nijo
0
Geen stemmen
Pale Memory
5
63%
 
Totaal aantal stemmen: 8

mbtkiller

Re: De Slimste Scaper: week 3!

Bericht door mbtkiller »

Steel claws?
Fusioxan
Siteteamlid
Berichten: 2491
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 18:00
RS: Furioxan (OSRS)

Re: De Slimste Scaper

Bericht door Fusioxan »


Welk voorwerp draagt voor een deel de naam van een soort armour, maar heeft niets met armour te maken? (0,5p)

Mithril seeds

Saradomin is een van de meest bekende goden van Gielinor. Veel mensen vereren Saradomin, aangezien zij deze god zien als de god die het beste voor hen is. Vooral de inwoners van Falador claimen erg gezind te zijn op Saradomin en staan bekend als sterke aanbidders. Waarom is dit vreemd, kijkend naar de stad Falador? (1,5p)
Guthix kijkt naar Falador op de 't splitsing ten noorden van Falador.

Veel nieuwe spelers trainen in het begin op kippen om snel vorderingen te maken. Jammer genoeg is dit door de eentonige drops niet erg winstgevend. Toch is één van de drops van dit gevogelte erg speciaal. Waarom? (1p)
De veren? Deze zijn stackable dus handig geld verdienen.

Als je goed naar de handen van je karakter kijkt, zie je dat ze meer op een soort wanten lijken; er zitten namelijk geen vingers aan! Toch zijn er twee quests die bewijzen dat de inwoners van Gielinor daadwerkelijk vingers hebben. Welke quests zijn dit? (0,5p per quest)
Tower of life? Een van de bouwvakkers heet daar namelijk 'no fingers'.
Trust me, I'm a potato.
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door Renschmov »

Nieuwe vragen

Mijn excuses voor mijn langdurige afwezigheid. De start van het nieuwe schooljaar is nogal zwaar geweest met o.a. een heel nieuw systeem van onderwijs, veel meer praktijk en veel meer verantwoordelijkheden. Vooral het feit dat er nu met echte patiënten gewerkt wordt heeft ervoor gezorgd dat ik in het extreme ben gegaan betreffende de studie (voorbereidingen etc.). Ook andere organisatorische taken die ik nog naast mijn studie doe hebben bijgedragen aan deze zwaarte. De laatste tijd heb ik simpelweg niet meer aan Ltf gedacht. Op dit moment ben ik wat beter aan alles gewend en lukt het me ook beter om mijn tijd in te plannen; ik ga dus weer actiever posten. Hoog tijd voor een stel nieuwe vragen dus!
  • In het echte leven bestaat er grote controverse over het zwart schilderen van gezichten (blackface). In Gielinor loopt echter een persoon rond die gezichten niet zwart, maar wit verft. Wie is dit? (2p)
  • Opvallend in Gielinor is dat de rijpheid van alle vruchten hetzelfde is: er bestaan bijvoorbeeld geen onrijpe bananen of sinaasappels die nog net niet rijp zijn. Toch zijn er vruchten waarbij dit onderscheid wél gemaakt wordt. Welke vruchten zijn dit? (2p)
  • Welk gerecht in Gielinor heeft dezelfde naam als een door theoretische natuurkundigen beschreven fenomeen in de ruimte? (1p)
  • Welke huidige minigame werd als eerste in het spel gebracht? (1p)
  • Wat is het zwaarste voorwerp dat om de nek gedragen kan worden en hoe zwaar is dit voorwerp? (0,5p)
  • In- of uitklappen • Plaatje
    Afbeelding
    Hierboven zie je een deel van de minimap op een bepaalde locatie. Welke locatie is dit? (0,5p)

    Deze locatie is schijnbaar erg muzikaal, want er is hier een verborgen nummer te vinden. Welk nummer is dit? (1,5p)
Succes met het beantwoorden van deze vragen. Jullie hebben een week de tijd!

Antwoorden vorige week
  • Welk voorwerp draagt voor een deel de naam van een soort armour, maar heeft niets met armour te maken? (0,5p)
Mithril seeds
  • Saradomin is een van de meest bekende goden van Gielinor. Veel mensen vereren Saradomin, aangezien zij deze god zien als de god die het beste voor hen is. Vooral de inwoners van Falador claimen erg gezind te zijn op Saradomin en staan bekend als sterke aanbidders. Waarom is dit vreemd, kijkend naar de stad Falador? (1,5p)
In heel de stad is geen altaar van Saradomin te vinden.
  • Veel nieuwe spelers trainen in het begin op kippen om snel vorderingen te maken. Jammer genoeg is dit door de eentonige drops niet erg winstgevend. Toch is één van de drops van dit gevogelte erg speciaal. Waarom? (1p)
De veren zijn speciaal, doordat ze alleen maar 'Feathers' heten. De veren die alle andere vogels achterlaten, heten echter 'Bird feather'.
  • Als je goed naar de handen van je karakter kijkt, zie je dat ze meer op een soort wanten lijken; er zitten namelijk geen vingers aan! Toch zijn er twee quests die bewijzen dat de inwoners van Gielinor daadwerkelijk vingers hebben. Welke quests zijn dit? (0,5p per quest)
The Eyes of Glouphrie (puzzel met machine: plaatje van je vingers erbij) en My Arm's Big Adventure (cutscene waarbij de vingers van een character te zien zijn)
  • In- of uitklappen • Plaatje
    Afbeelding
    Hierboven zie je een deel van de minimap op een bepaalde locatie. Welke locatie is dit? (0,5p)
    Shadow Dungeon

    Deze locatie is schijnbaar erg gevaarlijk, aangezien er gewaarschuwd wordt de grot niet verder te betreden. Op welke manier wordt de speler gewaarschuwd? (1,5p)
    Bij het naderen van Damis hoort de speler een stem uit de muren komen die adviseert om om te keren

    Wanneer de buit eindelijk veroverd is uit deze locatie, is de speler echter nog steeds niet veilig. Waarom niet? (1p)
De speler kan met de diamant in zijn inventory aangevallen worden door een Stranger

Stelling

Zeekoe is de enige die zijn mening heeft gegeven over de vorige stelling, dus hij zal er met het bonuspunt vandoor gaan. Gefeliciteerd!

De nieuwe stelling luidt:
Dragon Claws dienen niet toegevoegd te worden aan OSRS omdat dit zal zorgen voor een negatieve verandering van het PK'en.
Afbeelding
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: De Slimste Scaper: week 3!

Bericht door Gio »

Opvallend in Gielinor is dat de rijpheid van alle vruchten hetzelfde is: er bestaan bijvoorbeeld geen onrijpe bananen of sinaasappels die nog net niet rijp zijn. Toch zijn er vruchten waarbij dit onderscheid wél gemaakt wordt. Welke vruchten zijn dit? (2p)
Rotten Apple en Rotten tomato (Rotten onion (Jagex tool))
Welke huidige minigame werd als eerste in het spel gebracht? (1p)
gnome restaurant
Wat is het zwaarste voorwerp dat om de nek gedragen kan worden en hoe zwaar is dit voorwerp? (0,5p)
Catspeak amulet, 1.3 kg
Hierboven zie je een deel van de minimap op een bepaalde locatie. Welke locatie is dit? (0,5p)
Brain rat cavern
Deze locatie is schijnbaar erg muzikaal, want er is hier een verborgen nummer te vinden. Welk nummer is dit? (1,5p)
Limp Bizkit - Rollin'
Dragon Claws dienen niet toegevoegd te worden aan OSRS omdat dit zal zorgen voor een negatieve verandering van het PK'en.

Stelling:
Van mij mag Dragon Claws in game komen, als je kijkt naar de combo's die je nu al kan maken (130 is max als ik het goed heb) en D claws spec is als ik het goed heb 100% - 50% - 25 % - 25% hit. Dus D Claws zijn niet echt zo zwaar overpowerd.
Laatst gewijzigd door Gio op vrijdag 4 november 2016, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: De Slimste Scaper: week 3!

Bericht door Daan »

Rotten Potato Gio, niet Rotten Onion.
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: De Slimste Scaper: week 3!

Bericht door Gio »

Daan schreef:Rotten Potato Gio, niet Rotten Onion.
Rotten onion
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: De Slimste Scaper: week 3!

Bericht door Daan »

Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: De Slimste Scaper: week 3!

Bericht door Gio »

Weet ik ook wel dat die er is, maar onion bestaat ook.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: De Slimste Scaper: week 3!

Bericht door Daan »

Patoto heeft toch wel significant meer invloed.. :P
Gebruikersavatar
Atem_nijo
Berichten: 3447
Lid geworden op: dinsdag 18 oktober 2016, 23:10

Re: De Slimste Scaper: week 3!

Bericht door Atem_nijo »

Stelling:

Het zijn vooral de PK'ers die Dragon Claws in het spel willen hebben. Ik denk ook dat zij er meer verstand van hebben en ik ben dan ook van mening dat d claws geen negatieve verandering zal hebben op het PK'en.
Bedankt aan alle Lunagangers voor de mooie tijd op dit forum!
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: De Slimste Scaper: week 3!

Bericht door Renschmov »

Gio schreef:Opvallend in Gielinor is dat de rijpheid van alle vruchten hetzelfde is: er bestaan bijvoorbeeld geen onrijpe bananen of sinaasappels die nog net niet rijp zijn. Toch zijn er vruchten waarbij dit onderscheid wél gemaakt wordt. Welke vruchten zijn dit? (2p)
Rotten Apple en Rotten tomato (Rotten onion (Jagex tool))
Niet het antwoord wat ik zocht, maar het is niet fout. Er is dus nog een antwoord op deze vraag mogelijk!

Welke huidige minigame werd als eerste in het spel gebracht? (1p)
gnome restaurant

Wat is het zwaarste voorwerp dat om de nek gedragen kan worden en hoe zwaar is dit voorwerp? (0,5p)
Catspeak amulet, 1.3 kg

Hierboven zie je een deel van de minimap op een bepaalde locatie. Welke locatie is dit? (0,5p)
Brain rat cavern

Deze locatie is schijnbaar erg muzikaal, want er is hier een verborgen nummer te vinden. Welk nummer is dit? (1,5p)
Limp Bizkit - Rollin'

Dragon Claws dienen niet toegevoegd te worden aan OSRS omdat dit zal zorgen voor een negatieve verandering van het PK'en.

Stelling:
Van mij mag Dragon Claws in game komen, als je kijkt naar de combo's die je nu al kan maken (130 is max als ik het goed heb) en D claws spec is als ik het goed heb 100% - 50% - 25 % - 25% hit. Dus D Claws zijn niet echt zo zwaar overpowerd.
Over de stelling: hoe zit het met die hoge combo's op lagere levels? Dragon claws kunnen namelijk al op lage levels gebruikt worden. Nu kun je zo'n hoge combo maken met behulp van een AGS, maar daar heb je 75 attack voor nodig. Voor Dragon claws heb je maar 60 attack nodig.

Wat vinden jullie trouwens van de vragen? Zijn ze te moeilijk? Ik doe namelijk altijd mijn best om vragen te bedenken die moeilijk op te zoeken zijn, maar dit kan er wel voor zorgen dat de vragen te moeilijk worden.
Afbeelding
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: De Slimste Scaper: week 3!

Bericht door Gio »

De vragen zijn wel nice, sommige zijn moeilijk te vinden. Voor de rest zijn ze goed te doen.
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: De Slimste Scaper: week 3!

Bericht door Renschmov »

Komop jongens, nog genoeg vragen die beantwoord kunnen worden! :)
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: De Slimste Scaper: week 3!

Bericht door Zeekoe »

1) Makeover mage?
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: De Slimste Scaper: week 3!

Bericht door Renschmov »

Helaas, ik heb het specifiek over verven in de vraag. Zie dat als een hint ;).
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: De Slimste Scaper: week 3!

Bericht door xNitrous »

Die heks in draynor village, die mixt ook kleuren. En verfde ook het haar tijdens Prins ali rescue, is zij het? Angie of zo iets?
Fusioxan
Siteteamlid
Berichten: 2491
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 18:00
RS: Furioxan (OSRS)

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door Fusioxan »

  • In het echte leven bestaat er grote controverse over het zwart schilderen van gezichten (blackface). In Gielinor loopt echter een persoon rond die gezichten niet zwart, maar wit verft. Wie is dit? (2p) Aggie in draynor tijdens prince Ali resque
  • Welk gerecht in Gielinor heeft dezelfde naam als een door theoretische natuurkundigen beschreven fenomeen in de ruimte? (1p) Gnome's worm hole
Trust me, I'm a potato.
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: De Slimste Scaper: week 3!

Bericht door Renschmov »

Nieuwe vragen
  • Een baanbrekende arts in de neurologie was dr. Wilder Penfield, die onder andere de motorische gebieden van het brein in kaart heeft gebracht. Om deze gebieden schematisch weer te geven gebruikte hij een tekening van een soort poppetje. De naam van dit poppetje is overeenkomstig met de naam van een wezen in RuneScape. Welk wezen is dit? (3p)
  • Welk voorwerp wat in de Wilderness te vinden is, heeft geen enkel nut in RuneScape? (0,5p)
  • Een familie van wezens die in de woestijn leven zijn de Scabarites. Sommige wezens uit deze groep laten botten achter wanneer ze gedood worden. Waarom is dit vreemd? (1,5p)
  • In de Oudheid werden orakels gebruikt zodat mensen raad konden vragen aan de goden. Deze orakels waren vaak jonge meisjes die door het inhaleren van bepaalde dampen hallucineerden, wat gezien werd als communicatie met de goden. Reldo, de bibliothecaris van Varrock, heeft een beschreven dat het inhaleren van dampen (wat leidt tot hallucinaties) ook in RuneScape wordt toegepast. Wie doet dit en wat zijn de hallucinaties die te zien zijn? (3p)
  • Welk personage in RuneScape kan net als de speler de spreuk Tele-Block gebruiken? (1p)
  • Welke kist is heel goed voor je gezondheid en waar is deze te vinden? (0,5p)
  • Welke waardeloze kok doet zijn naam eer aan? (0,5p)
  • Van welke Slayer Master krijg je het eerst een task? (0,5p)
  • Hoe is de Evil Chicken ontstaan? Welk boek refereert hiernaar? (2p)
Succes met het beantwoorden van deze vragen. We hebben deze week een aantal vragen waar veel punten voor staan, dus doe extra goed je best! Jullie hebben een week de tijd.

Antwoorden vorige week
  • In het echte leven bestaat er grote controverse over het zwart schilderen van gezichten (blackface). In Gielinor loopt echter een persoon rond die gezichten niet zwart, maar wit verft. Wie is dit? (2p)
    De heks Aggie uit Draynor Village. Tijdens de quest Prince Ali Rescue maakt ze een blanke skin-paste.
  • Opvallend in Gielinor is dat de rijpheid van alle vruchten hetzelfde is: er bestaan bijvoorbeeld geen onrijpe bananen of sinaasappels die nog net niet rijp zijn. Toch zijn er vruchten waarbij dit onderscheid wél gemaakt wordt. Welke vruchten zijn dit? (2p)
    De Sq'irk's van de minigame Sorceress Garden. Dit is de reden dat je bijvoorbeeld 5 Winter Sq'irk's nodig hebt voor een glaasje sap en maar twee Summer Sq'irk's.
  • Welk gerecht in Gielinor heeft dezelfde naam als een door theoretische natuurkundigen beschreven fenomeen in de ruimte? (1p)
    Worm hole, een gerecht uit de keuken van de Gnomes.
  • Welke huidige minigame werd als eerste in het spel gebracht? (1p)
    Gnome Restaurant.
  • Wat is het zwaarste voorwerp dat om de nek gedragen kan worden en hoe zwaar is dit voorwerp? (0,5p)
    De Seal of Passage, welke je ontvangt tijdens Lunar Diplomacy. Het weegt maar liefst 4 kilogram!
  • In- of uitklappen • Plaatje
    Afbeelding
    Hierboven zie je een deel van de minimap op een bepaalde locatie. Welke locatie is dit? (0,5p)
    Brine Rat Cavern

    Deze locatie is schijnbaar erg muzikaal, want er is hier een verborgen nummer te vinden. Welk nummer is dit? (1,5p)
    Het nummer Rollin' van Limp Bizkit.

Stelling

Er kan gestemd worden voor Gio of Atem_nijo. Wie heeft er afgelopen week de beste argumenten kunnen aandragen voor of tegen deze stelling?

De nieuwe stelling luidt:
Er moet een beloning komen voor het investeren in bepaalde skills zoals Herblore of Crafting. Denk hierbij aan het maken van voorwerpen op hoge levels die niet ruilbaar zijn.
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door Daan »

2: Tile
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door Renschmov »

Goed!

Als jullie zelf trouwens nog leuke vragen weten, mag je me altijd een privéberichtje sturen. :)
Afbeelding
Plaats reactie