Terug van weggeweest, account gereset?

Hier kun je praten over zaken uit de OldSchool-servers van RuneScape die niet in de andere forumdelen passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
agent4.0
Berichten: 130
Lid geworden op: zaterdag 10 november 2007, 21:25
Contacteer:

Terug van weggeweest, account gereset?

Bericht door agent4.0 »

Goeiemiddag oude vrienden,

Net zoals vele hier heb ik tussen 2003 en 2008 fanatiek Runescape gespeeld. Nu besloot ik vandaag om eens een kijkje te nemen hoe het er tegenwoordig bij stond en toen viel mij ook het OldSchool gedeelte op.

Dus ik denk; leuk, even spelen zoals het vroeger was. Log in met mijn account en start in de tutorial world op level 3. Ik heb dus geen nieuw account aangemaakt, maar gewoon ingelogd met de gegevens die ik nog wist van vroeger. Toch is mijn account op een of andere manier gereset naar de beginstand, want toen ik het 8 jaar geleden achter liet, was ik hoger dan level 3..

Ik vraag me dus af of hier nog iets aan te doen is en zo niet, wat er precies gebeurd is waardoor oude accounts dus blijkbaar weer op 'nul' staan.

Mocht het al ergens staan, mijn excuses voor het onnodig openen van een topic. Maar na 8 jaar afwezigheid heb ik zoveel gemist dat ik geen idee heb waar ik moet beginnen met zoeken. Behalve dan dat ik nog weet dat hier altijd vriendelijke mensen waren om te helpen :D
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Terug van weggeweest, account gereset?

Bericht door xNitrous »

Zodra je start op Oldschool Runescape begin je dus inderdaad 'opnieuw'. Als je liever Oldschool speelt zoals vele van ons in de 'lunatip clanchat' dan zul je zo hogere levels hebben. Mits je weer denkt te gaan spelen zal ik je wel een starterspakket geven. Mits je je oude levels wilt en heel veel nieuws wilt leren zul je moeten inloggen op RS3.

Als je hiermee niet voldoende informatie hebt dan reageer maar of vraag maar raak.

Tip: Join de Lunatip clanchat, wij helpen je verder.

Leuk dat je weer op het forum zit!
mbtkiller

Re: Terug van weggeweest, account gereset?

Bericht door mbtkiller »

Alvast veel plezier van mij ;D
Gebruikersavatar
agent4.0
Berichten: 130
Lid geworden op: zaterdag 10 november 2007, 21:25
Contacteer:

Re: Terug van weggeweest, account gereset?

Bericht door agent4.0 »

Bedankt voor jullie reactie! Het leek me eigenlijk wel leuker om gewoon weer met mijn oude account te spelen. Hij was niet heel bijzonder, maar hier hebben toch aardig wat uren in gezeten. Maar als ik het goed begrijp, is de enige manier om die te gebruiken dus door gewoon de nieuwste vd nieuwste runescape te spelen? Of is RS3 nog wel weer een oudere variant dan de gebruikelijke nu?
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Terug van weggeweest, account gereset?

Bericht door xNitrous »

agent4.0 schreef:Bedankt voor jullie reactie! Het leek me eigenlijk wel leuker om gewoon weer met mijn oude account te spelen. Hij was niet heel bijzonder, maar hier hebben toch aardig wat uren in gezeten. Maar als ik het goed begrijp, is de enige manier om die te gebruiken dus door gewoon de nieuwste vd nieuwste runescape te spelen? Of is RS3 nog wel weer een oudere variant dan de gebruikelijke nu?
Nee de nieuwste van de nieuwste is correct ,maar wel super lastig als je er lang tussen uit bent geweest. Ik zou zeggen probeer oldschool runescape, allemaal ook iets makkelijker te volgen. Jouw keuze!
Gebruikersavatar
agent4.0
Berichten: 130
Lid geworden op: zaterdag 10 november 2007, 21:25
Contacteer:

Re: Terug van weggeweest, account gereset?

Bericht door agent4.0 »

Ik denk er nog even over na, ik heb tegenwoordig helaas niet meer de luxe om 6 uur per dag te besteden aan het verzamelen van cow hides. Dus eerder dat ik weer op hetzelfde niveau zit als vroeger, zit ik tegen m'n pensioen aan vrees ik.

Hoe dan ook leuk om weer een beetje up-to-date te zijn met hoe het er nu voor staat. En bedankt voor de info! :)
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Terug van weggeweest, account gereset?

Bericht door xNitrous »

Uiteraard! Geen dank en wie weet gaan we je eens spreken online!
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40365
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Terug van weggeweest, account gereset?

Bericht door Daan »

Wel ironisch dat je het over het verzamelen van cow hides hebt terwijl je avatar een koe is.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Terug van weggeweest, account gereset?

Bericht door Zeekoe »

Niet echt gerelateerd en ik wil hier ook geen OSRS vs RS3 discussie van maken, maar is OSRS door al de updates van de laatste jaren niet even moeilijk geworden om nog te begrijpen als RS3? Sure, het combatsysteem is anders, en dat scheelt veel, maar daarbuiten is er toch enorm veel veranderd in OSRS?
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Terug van weggeweest, account gereset?

Bericht door xNitrous »

Zeekoe schreef:Niet echt gerelateerd en ik wil hier ook geen OSRS vs RS3 discussie van maken, maar is OSRS door al de updates van de laatste jaren niet even moeilijk geworden om nog te begrijpen als RS3? Sure, het combatsysteem is anders, en dat scheelt veel, maar daarbuiten is er toch enorm veel veranderd in OSRS?
Ik snap je mening Zeekoe, niet gek. Maar in principe is er aan Oldschool niets 'veranderd' alleen zijn er bepaalde dingen bij gekomen die automatisch nieuw zijn natuurlijk. Verder is het dus gewoon zoals van ouds en kun je Oldschool (ook qua uiterlijk/graphics) makkelijker en beter spelen dan RS3.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Terug van weggeweest, account gereset?

Bericht door Zeekoe »

Updates en verandering zijn in veel gevallen synoniem en dat lijkt me hier niet anders. Als er een nieuw stuk armour of een nieuw wapen uitkomt dan verandert dit het hele spel, want oude spelers kennen dit niet en bijgevolg is het armour dat zij in gedachten hebben als het beste armour niet meer correct. Dit is een klein voorbeeld, maar zo zijn er wel meerderen te vinden. Dat bedoel ik met OSRS<->RS3. In beide versies van het spel veranderen zaken die uiteraard ook het spel veranderen. Dus waarom is OSRS dan gemakkelijker om terug in te komen dan RS3?
Het combatsysteem is één reden, maar is er daarnaast nog wel een andere reden?

Uiterlijk of graphics vind ik niet echt een argument aangezien dit geen drastische impact heeft op de mechanics van een spel.
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Terug van weggeweest, account gereset?

Bericht door xNitrous »

In principe is het gehele interface van RS3 veranderd, je beeldscherm staat vol met tabs, alle icoontjes zijn drastisch veranderd met vroeger inderdaad alles wat met combat/prayer te maken heeft is totaal veranderd. Als je op Oldschool kijkt is alles precies hetzelfde als toen je 10 jaar terug stopte. Dat bedoel ik meer te zeggen.

Ps. Natuurlijk probeer ik ook meer OSRS community te krijgen aangezien het de goede kant op gaat!
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Terug van weggeweest, account gereset?

Bericht door Zeekoe »

Oké, fair points. :)
Plaats reactie