Vraag rond hack

Hier kun je praten over zaken uit de OldSchool-servers van RuneScape die niet in de andere forumdelen passen.
Plaats reactie
sanix30
Berichten: 146
Lid geworden op: zondag 8 november 2009, 21:12
RS: sunaert (p2p)

Vraag rond hack

Bericht door sanix30 »

Een vriend van me is vandaag gehacked. Hij heeft geen authenticator, wel een bankpin. Hij logt in, geeft zijn bankpin in en treft een lege bank aan. Ongeveer 200m weg.

Allemaal erg jammer en hij ziet er niets van terug, maar we vragen ons nu wel af hoe het komt. Dat iemand aan zijn passwoord geraakt kan ik aannemen, maar hoe kan die hacker nu zomaar zijn bankpin ingeven, bank plunderen en verdwijnen? Iemand een ideetje hoe hij dat kan voorkomen in de toekomst?

thx xxx
buitje
Chatmoderator
Berichten: 1051
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: Vraag rond hack

Bericht door buitje »

Altijd authenticator aanzetten, dan moeten ze erg veel moeite doen om een beetje in de buurt te komen. Bankpinnen zijn vaak makkelijk te raden of te kraken
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~
Ruthless
Berichten: 15268
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Vraag rond hack

Bericht door Ruthless »

wat je vriend waarschijnlijk niet zal toegeven is dat hij misschien zijn bankpin op een niet-legit site heeft ingevuld

ik zag dat bijvoorbeeld bij zo’n fake site die zei dat de app van osrs uit was voor beta en dat je hem kon downloaden, moest je wel even je bankpin achterlaten samen met je inloggegevens lol
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Lisette
Berichten: 17140
Lid geworden op: vrijdag 13 juli 2007, 13:05
RS: Liset (OSRS)

Re: Vraag rond hack

Bericht door Lisette »

Ruthless schreef: vrijdag 1 juni 2018, 8:57 wat je vriend waarschijnlijk niet zal toegeven is dat hij misschien zijn bankpin op een niet-legit site heeft ingevuld

ik zag dat bijvoorbeeld bij zo’n fake site die zei dat de app van osrs uit was voor beta en dat je hem kon downloaden, moest je wel even je bankpin achterlaten samen met je inloggegevens lol
#-o
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Vraag rond hack

Bericht door Dieselpker »

Lisette schreef: zaterdag 2 juni 2018, 12:12
Ruthless schreef: vrijdag 1 juni 2018, 8:57 wat je vriend waarschijnlijk niet zal toegeven is dat hij misschien zijn bankpin op een niet-legit site heeft ingevuld

ik zag dat bijvoorbeeld bij zo’n fake site die zei dat de app van osrs uit was voor beta en dat je hem kon downloaden, moest je wel even je bankpin achterlaten samen met je inloggegevens lol
#-o
](*,)
FEYENOORD ROTTERDAM
Sjowie
Berichten: 1682
Lid geworden op: woensdag 9 november 2016, 0:30

Re: Vraag rond hack

Bericht door Sjowie »

Hahaha hoe teringdom ben je dan
Panzkajr
Berichten: 1246
Lid geworden op: zondag 24 juni 2007, 21:25

Re: Vraag rond hack

Bericht door Panzkajr »

Sjonge Sjowi, wel heel vervelend!
Mooi :bier:
Gebruikersavatar
Shaddowpay
Berichten: 179
Lid geworden op: maandag 7 november 2016, 16:46
RS: ShadowBranny (p2p)

Re: Vraag rond hack

Bericht door Shaddowpay »

Dieselpker schreef: vrijdag 8 juni 2018, 12:45
Lisette schreef: zaterdag 2 juni 2018, 12:12
Ruthless schreef: vrijdag 1 juni 2018, 8:57 wat je vriend waarschijnlijk niet zal toegeven is dat hij misschien zijn bankpin op een niet-legit site heeft ingevuld

ik zag dat bijvoorbeeld bij zo’n fake site die zei dat de app van osrs uit was voor beta en dat je hem kon downloaden, moest je wel even je bankpin achterlaten samen met je inloggegevens lol
#-o
](*,)

](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Afbeelding
viperium
Berichten: 111
Lid geworden op: vrijdag 30 december 2005, 20:50
RS: viperium (f2p)
Clan: Lunagang Clanforum

Re: Vraag rond hack

Bericht door viperium »

Nou, blijkbaar sprak je vriend wel de waarheid want er heeft dus een JAGEX EMPLOYEE allemaal accounts gehacked, waarbij hij ook de PIN kon uitzetten!

alle bovenstaande beschuldigingen kunnen dus heel goed incorrect zijn!

bizar gewoon.
Proud Lunagang Clan member since 5 - 5 - 2005!
Afbeelding
buitje
Chatmoderator
Berichten: 1051
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: Vraag rond hack

Bericht door buitje »

Hij deed dat voornamelijk bij accounts met 10b+ dus die kans is alsnog klein. Maar t zou kunnen
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~
Plaats reactie