PvM, hoe begin je?

Lees hier de publicaties die het siteteam heeft gemaakt. Er is voor ieder wat wils!
Plaats reactie
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

PvM, hoe begin je?

Bericht door Kweet Vaniks »

PvM, hoe begin je?
Steeds vaker zie ik mensen voorbijkomen met vragen over hoe je geld kan verdienen. Vaak hebben mensen die willen beginnen met PvM niet veel geld op hun bank staan waardoor ze er vaak al geen zin meer in hebben. Door middel van dit schrijfstuk wil ik je een aantal tips bieden over hoe je PvM juist kan gaan oppakken en ook een flink kapitaal kan opbouwen. Dit schrijfstuk is meer voor de gevorderde spelers. Veel leesplezier!

Afbeelding

De basis
Een goede basis maak je met een goed opgestelde Ability bar. Ik raad ook alleen EoC aan voor PvM, aangezien je met Legacy een slechtere damage per second zult hebben, en ook kortere trips. Ik zal per combatstijl uitleggen welke Ability bar je het beste kunt gebruiken, en ook voor dual wield en 2h-wapens. Let op: Ik gebruik mijn persoonlijke Ability bars, wat dus wil zeggen dat ik die het liefste gebruik. Nu kan het zijn dat er een betere volgorde/set-up is, maar dit voldoet ook prima. Ik begin met de Ability bars voor dual-wield voor elke stijl, om vervolgens de Ability bars voor two-handed uit te leggen.

Dual-wielding
Melee
Afbeelding
Van links naar rechts: Slice, Punish, Decimate, Anticipation, Kick, Dismember, Sewer, Assault, Destroy, Flurry, Freedom, Guthix's Blessing, Berserk en Massacre. Je kan Flurry eventueel vervangen door Devotion, maar dat mag je zelf kiezen.

Ranged
Afbeelding
Van links naar rechts, Piercing Shot, Needle Strike, Fragmentation Shot, Ricochet, Binding Shot, Anticipation, Sacrifice, Devotion, Snap Shot, Rapid Fire, Escape, Freedom, Death's Swiftness en Unload. Tip: Je kan Fragmentation Shot en Escape goed met elkaar combineren tegen een Melee tegenstander. Door eerst Fragmentation Shot te doen zul je een bleed effect op hem hebben en wanneer je Escape doet zal de schade verdubbelen.

Magic
Afbeelding
Van links naar rechts: Impact, Wrack, Concentrated Blast, Combust, Dragon Breath, Chain, Devotion, Wild Magic, Asphyxiate, Anticipation, Freedom, Surge, Metamorphosis en Sunshine. Je kan Asphyxiate goed gebruiken in combinatie met Surge. Met Asphyxiate zal je je vijand binden en met Surge zul je afstand nemen. Zo kan je vijand je dus niet raken.

Two-handed
Melee
Afbeelding
Van links naar rechts: Slice, Punish, Smash, Cleave, Dismember, Fury, Freedom, Anticipation, Devotion, Assault, Quake, Guthix's Blessing, Berserk, Meteor Strike. Het is handig om adrenaline te sparen om Berserk te doen. Zorg hierna zo snel mogelijk dat je weer 50% adrenaline hebt, om daarna Assault te doen. Hiermee zorg je ervoor dat je in een zeer korte periode flink wat schade aan kunt richten. Let wel op dat als je Nerserk doet, je armour rating 50% minder is en je 50% meer schade ontvangt. Hierdoor zul je dus flink wat extra schade op je kunnen krijgen!

Ranged
Afbeelding
Van links naar rechts: Piercing Shot, Dazing Shot, Ricoshet, Binding Shot, Fragmentation, Anticipation, Snap Shot, Tight Bindings, Rapid Fire, Devotion, Freedom, Guthix's Blessing, Death's Swiftness en Deadshot. Het is handig om Binding Shot, Snap Shot, en Death's Swiftness met elkaar te verbinden. Dit doe je door eerst Death's swiftness te doen om daarna zo snel mogelijk weer 50% adrenaline hebt om Snap Shot te doen.

Magic
Afbeelding
Van links naar rechts: Wrack, Sonic Boom, Combust, Dragon Breath, Chain, Anticipation, Surge, Wild Magic, Deep Impact, Devotion, Freedom, Guthix's Blessing, Sunshine en Metamorphosis. Ik kan je aanraden om Sunshine iedere keer weer te gebruiken zodra het kan. Deze Ability zorgt ervoor dat je flink wat extra schade kan aanrichten!

Wapens & levels
Om het lang vol te kunnen houden heb je natuurlijk fatsoenlijke gear, wapens en levels nodig. Als minimale levels voor elke combatstijl raad ik 80+ aan, de reden hiervoor zal ik later toelichten in dit schrijfstuk. Verder raad ik het aan om minimaal 70 Prayer te halen en de quest King's Ransom te doen. Als je deze quest voltooid hebt zul je toegang krijgen tot Piety, Rigour en Augury. Deze Prayers zullen ervoor zorgen dat je flink wat extra schade kan doen aan je tegenstander. Qua Herblore raad ik minimaal level 90 aan. Het zorgt ervoor dat je bijna alle Extreme potions kunt maken. Je kan de overige twee levels boosten door gebruik te maken van spicy stews. Een mooie manier op gratis en efficiënt je Herblore te trainen is door Warbands te gaan doen.

Om aan standaard, maar toch goede wapens te komen kan ik adviseren om Dungeoneering flink te gaan trainen. Via Dungeoneering kun je toegang krijgen tot Chaotic wapens. Deze wapens zijn redelijk sterk, en gratis te verkrijgen als je er wat moeite voor doet. Een minimaal Summoning level is 67. Op dit level zul je toegang krijgen tot een War tortoise, een zeer handige follower waar je veel extra eten/dergelijke in kwijt kunt.

Het armour en de inventory
Als je beschikt over een hoog Smithing, Runecrafting en/of Crafting level kan ik je adviseren om de minigame Player Owned Ports te gaan doen. Als je ver genoeg in de minigame zit zul je gratis toegang kunnen krijgen tot level 85 armour, bestaande uit Seasinger, Tetsu en Death lotus. Mocht je niet over deze levels beschikken: geen paniek! Er zijn meerdere mogelijkheden! Probeer met het geld wat je hebt full Bandos, Armadyl of Subjugation te kopen. Door een volledige set te dragen van een van de drie armour sets zul je 10% extra schade doen op je tegenstander. Mocht dit te duur zijn, dan raad ik het Barrows armour aan. Voor de cape gebruik je de hoogst mogelijke cape die je hebt, zoals bijvoorbeeld een Skillcape. De amulet die ik aanraad is een amulet of glory. De amulet of glory is vrij goedkoop, maar heeft toch een redelijke bonus. Als ring nemen we een Archers', Warrior (eventueel Berserker als je meer geld hebt) of een Seers' Ring aan. Deze ringen zijn ook redelijk goedkoop, ondanks het feit dat ze een goede bonus bieden.

Afbeelding

Voor de inventory neem je minimaal 2 combat potions/flasks mee van elke soort. Verder neem je circa 5 tot 6 prayer potions/flasks mee. Het kan zijn dat je tekort komt, maar je kan ook juist teveel hebben. Dit is compleet afhankelijk van hoe je trip verloopt. De overige plekken in je inventory vul je op met eten en een teleport die je weer naar een veilig gebied brengt.

Slot
Ondanks dat het een redelijk kort artikel is hoop ik toch dat ik jullie wat tips heb kunnen geven om te beginnen met PvM. Mocht je nog vragen hebben over een bepaalde set-up of iets anders, post ze dan gerust. Let wel op dat niet elke Ability bar geschikt is voor elke baas. Ik kan aanraden om eerst een guide door te lezen voordat je daadwerkelijk aan het vechten begint. Dit artikel is het meest gebaseerd op de bazen van God Wars, met uitzondering van Nex. Succes met het PvM'en en het maken van een flinke bank!
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: PvM, hoe begin je?

Bericht door Gio »

Leuke artikel Youri!
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: PvM, hoe begin je?

Bericht door Zeekoe »

Dat is nog eens een zinvol artikel!
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: PvM, hoe begin je?

Bericht door Joa »

Zinvol? Het helpt me niet echt om een Vorago/Rots team te vinden. GwD kan iedereen tegenwoordig wel gaan doen hé.
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: PvM, hoe begin je?

Bericht door Kweet Vaniks »

Het is ook niet geschreven voor maxed spelers, Joa.
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: PvM, hoe begin je?

Bericht door Mystery »

Het is ook voor spelers die willen beginnen met PvM - de normale speler begint daar tijdig aan en dit is een artikel voor die doelgroep. Je kan niet verwachten dat die mensen gelijk met KaKi of met Rago kunnen beginnen. :P
Abbo kid
Verbannen (permanent)
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 20 januari 2014, 18:36
Oude naam: Syrno

Re: PvM, hoe begin je?

Bericht door Abbo kid »

Jammer dat die zo op rs3 gericht is :(
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: PvM, hoe begin je?

Bericht door Gio »

Abbo kid schreef: Jammer dat die zo op rs3 gericht is :(
Stuur een artikel in voor oldschool :).
Afbeelding
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: PvM, hoe begin je?

Bericht door Joa »

Mystery schreef: Het is ook voor spelers die willen beginnen met PvM - de normale speler begint daar tijdig aan en dit is een artikel voor die doelgroep. Je kan niet verwachten dat die mensen gelijk met KaKi of met Rago kunnen beginnen. :P
Beginnende spelers kunnen niet in PoP lijkt me.
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: PvM, hoe begin je?

Bericht door Gozert »

Het is inderdaad dubbelzijdig, het is een goede ability-bar setup. Maar ik ben het ook redelijk eens met joa, beginnende spelers hebben echt geen toegang tot POP..... Misschien dat je daar iets anders op kan verzinnen?
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: PvM, hoe begin je?

Bericht door Mystery »

Er staat iets in over PoP, maar ook over full bandos en andere armours. ^^
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: PvM, hoe begin je?

Bericht door Lars »

niet eens slaughter in melee bar. tsss.
Afbeelding
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: PvM, hoe begin je?

Bericht door Jerren »

Voor de abilities Revolution of Full Manual gebruiken?
RS status: P2p

Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: PvM, hoe begin je?

Bericht door Kweet Vaniks »

Alles zelf doen. Je doet zo meer DPS, waardoor je snellere kills haalt. Dit schrijfstuk is gericht op EoC omdat ik hem geschreven heb als EoC speler. Van 07RS heb ik niet echt veel verstand, anders had ik dat er ook in gezet. Er staat verder een leuk alternatief in voor armour van God wars. Als er leuke suggesties of dergelijke zijn wil ik ze er best inzetten!
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: PvM, hoe begin je?

Bericht door Joa »

Ik vind Revolution bij sommige bosses net evengoed. Ik zou eigenlijk alleen full manual gebruiken als je snel moet reageren voor iets. Ik weet nu direct geen voorbeeld van een boss, maar bij airuts moet je snel flurry kunnen doen. Als je dan op Revolution staat, en je moet nog 3 seconden wachten omdat hij eerst andere abilities gaat doen heb je een probleem.

Maar bij bijvoorbeeld een GwD boss waar je enkel op klikt, en abilities doet is Revolution niet slechter lijkt me. Volgens mij is het zelf beter. Je zet je abilities in de best mogelijke volgorde, en met Revolution blijf je die beste volgorde voor dps aanhouden.
Mega Amphy
Berichten: 5
Lid geworden op: dinsdag 30 september 2014, 15:13
RS: Jerraloid (p2p)
Clan: Dutch Undressed

Re: PvM, hoe begin je?

Bericht door Mega Amphy »

Kleine tip wat ik er niet in zag staan: Zet je food en pots op je ability bar.
Opzich kan je ook nog abilitys aanklikken vanuit je mage/melee/range ability tabs als je die open zet.
Als je ooit een boss bevecht waar je moet prayer switche, zet protection prayers ook op je bar. :P

Voor de rest, een goeie en duidelijke guide :)
Baaaaaaaah
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: PvM, hoe begin je?

Bericht door Kweet Vaniks »

Persoonlijk raad ik het zelf niet aan. Puur doordat als je een keer te snel drukt dat je Prayer juist uit gaat, of je teveel eet. Toch bedankt voor de tip. :)
Darxay
Berichten: 219
Lid geworden op: vrijdag 30 mei 2014, 13:36
RS: Darxay (p2p)
Clan: Ceecs clan

Re: PvM, hoe begin je?

Bericht door Darxay »

Ik heb hier heel veel aan. Ik ben met mijn skills zo gezegd nog een beginnende speler. En met deze tips en hints word ik super goed geholpen thx daarvoor ;)
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: PvM, hoe begin je?

Bericht door Kweet Vaniks »

Daar ben ik blij om. :)
Zilliewan
Berichten: 17
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2013, 20:04

Re: PvM, hoe begin je?

Bericht door Zilliewan »

Duidelijk stuk, altijd leuk om de opbouw van anderen te zien.

Misschien als tip, er is nog een manier om je herblore 2 levels (tijdelijk, een half uur per dag geloof ik) te verhogen.
Als je met de banner van de god die je hebt gekozen in " God emissaries" de skill boost kiest.
heb er toen super antifires mee gemaakt :)

Grtz
Zillie
leer van gisteren en droom van morgen, maar leef vandaag...
Plaats reactie