Game review: Destiny

Lees hier de publicaties die het siteteam heeft gemaakt. Er is voor ieder wat wils!
Plaats reactie
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Game review: Destiny

Bericht door Kweet Vaniks »

Game review: Destiny
Afbeelding

Reveal Destiny
Destiny is een spel dat werd uitgegeven op 9 september 2014 door de uitgever Activision en werd ontwikkeld door de ontwikkelaar Bungie. Destiny werd voor het eerst aan het publiek getoond op 17 februari 2013 met een filmpje op YouTube. Hierna begonnen de vragen al snel: Wat is Destiny en wat is het doel van Destiny? Daarna kwamen een aantal kleine trailers waardoor de grote Destiny-hype is ontstaan. Game-play van Destiny werd voor het eerst getoond op 10 juni tijdens de E3 gamebeurs. Hierna werd de hype nog groter. De echte gamers konden niet meer wachten totdat ze Destiny voor het eerst konden spelen. Op 17 juli 2014 was het eindelijk zo ver; de mensen die Destiny gereserveerd hadden bij bepaalde verkopers konden de bèta spelen en de mensen die het niet gereserveerd hadden kregen een week later toegang. De bèta sloot drie dagen later op 27 juli. Hierna moest iedereen op de live-game wachten die op 9 september uitkwam.

Wat is Destiny?
Destiny is een first-person shooter met MMO-elementen (MMO: massive multiplayer online). Het spel speelt zich honderden jaren in de toekomst af in de laatste stad op aarde, met daarboven een gigantisch ruimteschip. Je kruipt in de huid van een Guardian, die als taak heeft de stad te beschermen. Je kan je Guardian helemaal zelf maken en upgraden. Elk aspect is aanpasbaar, van de beschermende kleding tot de wapens. De Guardians bestaan uit drie verschillende rassen: Humans, Awoken en Exo. Daarnaast kan er voor drie verschillende klassen gekozen worden, genaamd Hunters, Warlocks en Titans. Als je eenmaal een ras en klasse gekozen hebt, kun je deze niet meer aanpassen. Wel kan je continue je wapens blijven upgraden totdat je het hoogste level (30) hebt gehaald. Hierna zou je bijvoorbeeld nog alle wapens en extra setjes gear kunnen halen voor je andere klassen, zodat je klaar bent voor de eerste extra content die hoogstwaarschijnlijk in december 2014 uitkomt.

De Gouden Eeuw en de Traveler
Zoals ik al eerder vertelde en je ook in de video kon zien, speelt Destiny zich honderden jaren in de toekomst af. Na de Gouden Eeuw, toen de mensen het zonnestelsel gekoloniseerd hadden, werden ze aangevallen door de duisternis die ervoor zorgde dat de mensheid terug moest trekken naar haar thuisplaneet: de aarde. Hierna stopte de Gouden Eeuw. Deze gebeurtenis heeft ervoor gezorgd dat bijna de hele mensheid werd uitgemoord, op een aantal mensen na. De mensen die nog leven, hebben hun leven te danken aan de zogenoemde Travelers. Deze wezens hebben ervoor gezorgd dat de mensheid niet volledig werd uitgeroeid. Wie of wat de Traveler is weet niemand. Het enige wat bekend is, is dat op een kleine planeet wonen die vlak boven de aarde hangt. Voordat de mensheid werd aangevallen, hadden ze al wel de Traveler op Mars ontdekt. Hier vonden ze de planeet die momenteel boven de aarde hangt.

Afbeelding
Een in-game screenshot van de planeet van de Travelers die vlak boven de aarde hangt.

Het spel
Nu ben jij als speler de uitverkorene om de wereld(en) terug te veroveren door middel van missies. De complete verhaallijn is redelijk kort; je zou het binnen 20 uur uit kunnen spelen als je je op de missies concentreert. Het is dus een redelijke korte verhaallijn, maar dit zal in de loop der tijd worden geüpdatet. Tijdens deze missies zul je tegen zeer sterke beesten en eindbazen moeten vechten. Je kan het alleen doen, maar met een stel vrienden is het toch een stuk gemakkelijker! Tijdens deze missies zul je beloond worden en wie geluk heeft kan zelfs een stukje legendarisch harnas en/of legendarische wapens krijgen! Legendarische spullen zullen niet snel gedropt worden, dus als je genoeg geluk hebt, kan je een stukje krijgen! Geloof mij, je zult deze voorwerpen later nodig hebben als je de Raids wil voltooien. Raids zijn de moeilijkste missies in het spel, maar het heeft tegelijkertijd niks met de verhaallijn te maken, omdat dit meer uitdagingen zijn voor gevorderde spelers met een minimale eis van level 26. Tijdens deze Raids zul zeer goed met je team moeten samenwerken, omdat je het anders niet zult halen. Een gemiddelde Raid duurt zo'n drie tot vier uur. Als je je eerste Raid op het normale niveau hebt verslagen, zul je een optie krijgen om hem opnieuw te doen, maar dan op hard-mode. Dit wil zeggen dat alle vijanden in grotere getale komen en meer schade zullen doen.

Game-modes
Ondanks dat volgens de ontwikkelaars van Destiny de verhaallijn en de Raids onder game-modes vallen, wil ik ze hier niet vermelden. Je hebt verschillende game-modes, genaamd Crucible, Patrol en Strike. Ik zal een korte uitleg geven over elke game-mode.

Patrol
Patrol is een game-mode waarin je vrij kan rondlopen over alle planeten. Tijdens deze game-mode kan je ervoor kiezen om kleine missies te doen (zoals 100 vijanden doden). Ook kan je Public Events tegenkomen. Deze Events kunnen bijvoorbeeld een gigantisch monster bevatten die je moet doden, of een asteroïde (ook wel Warsat genoemd) die je moet verdedigen.

Crucible
Crucible is een game-mode waarin spelers tegen elkaar kunnen vechten. Het is een game-mode die verschillende game-modes bevat, genaamd Clash, Combined Arms, Control, Rumble, Salvage en Skirmish. Je kan op de links klikken om te zien welke game-mode wat is.

Strike
Je hebt momenteel acht verschillende Strikes, twee op elke planeet en drie op Mars. Strike is een game-mode waarin je je door een grot moet vechten tot je bij een eindbaas komt. Welke eindbaas dit is, hangt van de Strike af die je speelt. Uit eigen ervaring kan ik aanraden om deze Strikes te doen op het hoogste niveau dat je kan. Strikes geven zeer goede beloningen waarmee je je poppetje zeer snel kan verbeteren. Wel raad ik eerst aan om de verhaallijn uit te spelen.

Afbeelding

Destiny, het spel dat minimaal 10 jaar mee moet gaan
De ontwikkelaar van Destiny, Bungie, wil dat Destiny minimaal 10 jaar meegaat en heeft dus ook volop plannen voor toekomstige updates die je aan het spelen moeten houden. Momenteel ben ik van mening dat Destiny niet veel content heeft voor de prijs die je ervoor betaalt. Elke nieuwe content gaat hoogstwaarschijnlijk rond de 15 euro kosten, wat het spel nog een dure hobby maakt als ze flink gaan updaten. Ik geloof wel dat dit een spel is waar de komende jaren over gepraat zal worden, maar 10 jaar durf ik het niet te geven.

Voor- en nadelen
Ieder spel heeft zijn voor- en nadelen, zo ook Destiny.

Voordelen
  • Gigantische werelden om te verkennen.
  • Leuk voor een avond gamen met je vrienden.
  • Uitdagend, ongeacht je level.
  • Interessante verhaallijn.
  • Constante updates en bug-fixes.
Nadelen
  • Het spel is snel uitgespeeld als je er even goed voor gaat zitten.
  • Veel glitches waardoor het spel makkelijk te halen valt op sommige punten.
  • Slechte verhouding in PvP: lagere levels doen evenveel schade als hogere levels.
  • Geen matchmaking voor Raids, waardoor je zelf een team van zes man bij elkaar moet sprokkelen.
  • Je moet veel farmen als je een hoger level wil bereiken.
Prijzen Destiny
Mocht je Destiny nog niet in huis hebben, maar je zou het wel willen, dan zou je bij de volgende links kunnen kijken:

Tweakers
Bol.com
Media Markt
NedGame
Gamemania

Je zou ook de digitale versie kunnen downloaden uit de PlayStation/Xbox store. Let wel op dat als je vaak dingen downloadt, je harde schijf snel vol kan raken, zeker met zulke games. Als je een PS4 hebt, zou ik kunnen aanraden om een grotere harde schijf erin te stoppen. Ik heb hier een link voor meer informatie. Je verliest je garantie op de PlayStation niet. Bij Xbox is dit niet mogelijk zonder dat je garantie eraf gaat. Als je te veel geld hebt zou je er ook een Solid State Drive erin kunnen proppen voor snellere laadtijden.

Conclusie
Mijn conclusie is dat Destiny een must have game is voor iedere gemiddelde gamer met een console. Je kan er flink wat tijd in stoppen zonder dat je je hoeft te vervelen, ondanks de korte verhaallijn. Speel je Destiny competitief en/of coöperatief, dan is het bovendien bijna onmogelijk om geen plezier te hebben. Als eindcijfer geef ik Destiny een 8.2.

Jouw mening
Wat is jouw mening over Destiny? Zou je Destiny halen na het lezen van dit stukje, of toch niet? Laat een reactie achter, ik ben benieuwd. Als er meer vraag naar dit soort artikelen is, schrijf ik ze met alle plezier. Bedankt voor het lezen en tot het volgende artikel!
Laatst gewijzigd door Thys op donderdag 30 oktober 2014, 8:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Game review: Destiny

Bericht door Mystery »

Een ingezonden Non-RS artikel van Kweet Vaniks. Ikzelf krijg de game eind deze week dus dat gaan we eens flink testen. :twisted:
Ricardo
Chatmoderator
Berichten: 1913
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 13:13
RS: Riicardo (p2p)
Clan: Hellsquad
Oude naam: Skythepro
Extra rang: Siteteamlid

Re: Game review: Destiny

Bericht door Ricardo »

Het is een zeer leuk spel imo, alleen vervelend als je slecht internet verbinding hebt en dan automatisch naar de start scherm gaat. :P
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: Game review: Destiny

Bericht door Thys »

Ik krijg mn PS4 met sint/kerst, Destiny staat zeker op mijn programma, maar ook Titanfall. En BF4 omdat het toch mijn favo spel is op de PS3 :)
OT: Leuk stukje (eens wat anders) ;)

Toegevoegd na 0 seconden:

Ik krijg mn PS4 met sint/kerst, Destiny staat zeker op mijn programma, maar ook Titanfall. En BF4 omdat het toch mijn favo spel is op de PS3 :)
OT: Leuk stukje (eens wat anders) ;)
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Game review: Destiny

Bericht door Kweet Vaniks »

Dan komt de verassing voor jou nog dat Titanfall niet op de Playstation 4 gereleased zal worden. Feedback mag d.m.v dit topic over 't stukje!
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: Game review: Destiny

Bericht door Thys »

Oh jammer, dan fix ik wel een pc versie
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Game review: Destiny

Bericht door Yves W »

Ugh, ik ben zo boos dat destiny niet naar PC komt :(. Een game minder waar ik over na hoef te denken, I guess, maar het lijkt me echt een prachtig spel.
Afbeelding
Plaats reactie