The Elf City | Batch 1

Lees hier de publicaties die het siteteam heeft gemaakt. Er is voor ieder wat wils!
Plaats reactie
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

The Elf City | Batch 1

Bericht door Thys »

The Elf City | Batch 1
Nou, het is er eindelijk. De Elf City Prifddinas is er! Na de “leuke” questreeks van de elven met het epische einde van Plague’s End en een paar weken wachten kunnen we het eerste deel van de elf city bezoeken. Dit gaat natuurlijk gepaard met verschillende meningen van verschillende mensen.

Thys
Afbeelding

Persoonlijk vind ik de Elf City geweldig en dan met name de nieuwe slayer master. Ik ben een groot fan van Slayer, dus dit vind ik een groot pluspunt. Bij Crwys kan je lekker farmen: een extra bush patch, herb patch en natuurlijk de elder tree patch. Vooral de extra herb patch is fijn, want nu hebben we er zes in plaats van vijf en kan ik dus meer herbs per run farmen ^^, . Het minen is wat mij betreft wel érg snel, maar omdat je buiten corrupted ore niks krijgt is dat dan wel weer goed. En aangezien de smithing xp per ore niet heel denderend is vind ik het prima balanced zo. Het idee van thieving snap ik niet helemaal, je klikt een keer en je blijft thieven totdat je gesnapt wordt? Het is veel xp voor weinig moeite… en je kan er ook nog eens een mil per uur verdienen als je een beetje je best doet. Wel wat veel naar mijn mening, maar je hebt wel 97 thieving nodig. Dat balanced het dan ook wel een beetje.

En dan hebben we nog de fabuleuze max guild! Met allemaal portals, een bank en Grand Exchange in de guild is het een geweldige plek. Maar dan moet jagex wel even alle bugs uit de portals halen… Vooral de Godwars killcount bug mag naar mijn mening wel weg aangezien je nu geen kc hoeft te halen als je van de godwars naar de max dung teleporteert, de portal neemt en meteen weer de bossroom in kan. Lijkt me niet helemaal de bedoeling toch? Voor de rest vind ik de portal prima voor maxers, wij hebben ook tijd en moeite in onze skills gestopt en dan mogen wij er ook wel wat voor terug krijgen.

En dan… alle nieuwe completionist cape requirements. Ik ben dan nog niet comped, maar wel bijna. Maar dat is niet mijn punt. Het feit dat jagex zoveel high-req PvM requirements erin stopt vind ik wat vreemd. Zonder lvl 90 wapens is dit eigenlijk bijna niet te doen, en nu moet je volgens jagex dus geld hebben om te mogen compen? Ik ken genoeg mensen die de cape gehaald hebben op een budget en alles doen met level 80 wapens. Ik vind dat dit wel wat minder mag. Dan hebben we nog Rush of Blood, eigenlijk naar mijn mening hetzelfde als hierboven. Zonder level 90 wapens wens ik je veel succes om wave 20 te completen op platinum, want dat is immers een requirement. Je krijgt glacors, airuts, tormented demons… Naar mijn mening had de tijdlimit omhoog gemoeten naar 12 of 15 minuten, of de wave gemakkelijker. Het heeft mij als vrij goede PvM-er 2,5u geduurd om het te halen, met dual drygores, ascension bows en dual virtus…

Maargoed, mijn mening in een notendop: een leuke stad, voldoende te doen maar misschien heeft het nog wat tweaking nodig.

Siddy00
Afbeelding

Ik heb de maanden voorafgaand aan de update het nieuws over de elvenstad niet echt gevolgd, en de eerste paar dagen dat de stad er was, was ik ook nauwelijks online. Mede hierdoor was mijn verbazing bij het zien van hoe groot en uitgebreid de stad was, enorm. Lang niet alle content in de stad spreekt me aan – neem als voorbeeld de Seren stones en de Max guild – maar er is ook meer dan genoeg dat ik erg leuk, fijn of interessant vind. Dat vind ik zelf dan ook een van de leukste aspecten van Prifddinas: er is voor iedereen wel iets. Zeker wanneer de tweede batch – ik geloof in november? – uit zal zijn en daarmee het aantal clans en skills nog eens verdubbelt kun je daar haast de hele dag rondhangen zonder je te vervelen.

Een van de eerste dingen die ik heb gedaan toen ik Prifddinas binnenkwam is de cape van de Crwys kopen. Ik heb mijn kleren aan het kleurenschema aangepast en de eikel die trots op de cape fonkelt vind ik gewoon fantastisch! :mrgreen: En uiteraard moet ik de crystal halberd die ik nu overal draag niet vergeten. Deze staat werkelijk episch! De Crwys clan is tot nu toe ook zeker mijn favoriet. Met de combatskills heb ik niet specifiek iets en Mining en Smithing doe ik toch liever op andere manieren (Shooting Stars en ceremonial swords of dwarf cannons), maar ik vind het heerlijk om met een tree-shaking scrimshaw wat in magic trees te hakken en zo grote hoeveelheden implings en bird nests binnen te slepen. Ik vond het dan ook bijzonder toen ik een uur lang alleen maar crystal geodes kreeg in plaats van bird nests – en daarna weer bird nests. Misschien dat dat met de Voice of Seren te maken had, maar dat zoek ik nog wel een keertje uit. Ook heb ik in Puro-Puro een crystal impling weten te vangen die voor ruim 9m verkocht, dus daar hoor je mij zeker niet over klagen. O:)

Wat de tweede helft van de stad betreft kijk ik erg uit naar de clan die te maken zal hebben met Crafting en Construction. Ik ben vooral benieuwd naar wat ze van plan zijn met Construction, want dat blijft een van mijn favoriete skills. Afhankelijk van wat ze gaan verzinnen voor de andere skills zullen die me wellicht ook nog aanspreken, maar momenteel kijk ik niet specifiek uit naar dingen als Agility of Divination. Zaken als een nieuwe fairy ring daarentegen wel, dus als deze op een interessante plek ligt zul je mij daar zeker terug zien komen. Waarschijnlijk zal het zelfs met crystal teleport seeds niet sneller zijn dan een ring of slaying, maar wie weet!

Matthijs
Afbeelding

Ik zat zelf niet echt te wachten op prifddinas, al vanaf het moment dat het in de poll stond had ik het gevoel dat ze beter eerst aan een bestaand gedeelte van rs konden werken. Nu de update er (half)is ben ik natuurlijk niet ontevreden erover, omdat ik en vele anderen er ook vollop gebruik van maak tegenwoordig.

Om te beginnen zal ik eerst de stad in het geheel maar even opnoemen.
Ik vind het jammer dat ze de update niet als 1 geheel hebben gedaan, de eerste paar dagen zag je veel mensen de stad verkennen en ook ten noorden de buitenste cirkel inlopen. Dat is geen probleem natuurlijk maar het is gewoon geen fijn gevoel als je een doodlopend stuk tegen komt.

De clan capes die in de hele stad te verkrijgen zijn ben ik ook ontevreden over, de prijs van de capes past absoluut niet bij hoe ze er uit zien.

Thieving is een stuk gemakkelijker gemaakt met deze update. Waar het voor de update vele uren kostte en in sommige gevallen ook vele muizen voor je eindelijk bij de geliefde thief-cape aangekomen was. Is het nu zo dat als je even weinig zin hebt om druk bezig te gaan op runescape, of gewoon de kosten van het aantal gebruikte muizen laag wil houden je met een paar klikjes snel wat geld er bij had met een ruime hoeveelheid xp erbij

De tower of voices vind ik dan wel weer iets positiever, het is plek die je meer welkom laat voelen dan de G.E.
Het enige grote nadeel dat er nu nog zit is dat je alleen met een lodestone hier kunt komen, een teleport rechtstreeks naar het midden van prifddinas lijkt mij een stuk beter dan de lodestone.
Je kunt er alle bank skills trainen en er staat een permanente bonfire, waar ik ook vaak mensen zie staan. De perfecte plek voor mensen die lekker willen trainen met andere mensen om zich heen. Ik heb nog niet geprobeerd of je ook cooking kunt trainen op die bonfire, ook al lijkt me dat dit wel kan.
De crystal tree die daar staat is nu nog vrij nutteloos, op 15k farming per dag na. Golden statue staat mooi dicht bij de lodestone en zelfs diango is vervangen, wat ook weer tijd scheelt.

De crwys-section lijkt mij ook niet al te behulpzaam. Het aantal mensen dat ik hier zie is vrij beperkt omdat er eigenlijk alleen farming patches zijn. Als je er langs loopt zijn de ivies en magic/yew tree's meestal leeg en soms komt er iemand snel langs voor een herb-run of tree-run
Ik vind het jammer dat ze hier niet een crystal tree hebben geplaatst zoals deze in de rest van runescape staat of zoals in de trahearn-section een nieuw soort manier van trainen hebben neer gezet.

De cadarn-section maak ik zelf het meeste gebruik van. Als ik even snel moet banken sta ik direct in de bank met de max-guild teleport. Bij een dagannoth task duurt het twintig seconden voor ik van de bank bij de dagannoth Kings ben dankzij de boss portal en door de skill portals in het andere gedeelte van de max guild ben ik binnen een kleine minut ook op de meest afgelegen skillspots. Nu hoop ik enkel dat de max-guild ook daadwerkelijk tot de Cadarn-section behoort want anders zou ik er hooguit 1 keer per week komen om even mijn spellbook te veranderen.
Om het niet te vergeten zal ik ook nog maar even de battlestavesshop vermelden, waar ik voorraf nog wel positief over probeerde te zijn tot ik merkte dat de battlestaves niet eens noted mee te nemen waren.

Dan op naar de Trahaearn-section, waar altijd wel mensen te bekennen zijn. Zodra ik hier aankom verbaas ik me altijd weer over hoeveel mensen er wel niet aan het minen zijn per wereld. De serenstones staan altijd bomvol mensen omdat dit gewoon de snelste manier blijkt te zijn.
Direct na de update merkte ik ook dat de gemstones mines propvol stonden. Het was dus namelijk zo dat je snel spirit stones kreeg en af en toe nog een mooie onyx, best wel over-powered of hoe het ook genoemd mag worden. Ik heb ook mooi van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog even wat spirit dragonstones te halen, want achteraf bleek dat het toch niet de bedoeling was dat je ze zo snel kreeg.
Afijn een foutje van jagex dat zijn we zeker niet gewend. Gelukkig was het deze keer dan niet al te groot. Al is het hier ook weer jammer dat het normale mining gedeelte ook weer regelmatig leeg staat.

Dan gaan we weer verder naar het laatste gedeelte van de stad, de iorwerth-section. Elke keer dat ik hier kom heb ik weer het gevoel dat die 2 aparte delen zijn, de slayermaster en een aanhangsel.
In de rest van de clan is het ook zo dat de clan aan beide kanten van de buitencirkel iets heeft, maar bij iorwerth zie ik maar 1 kant waar überhaupt maar iets te doen is.
De slayermaster heeft een zeer ruim platform en ik ben hier ook regelmatig te vinden voor een nieuwe slayer task, maar zodra ik naar de andere helft ga dan komt elke keer weer de gedachte in me op of dit wel tot 1 clan behoort.
in het "aanhangsel" zijn namelijk maar 2 dingen te doen. Je kunt hier je crystal keys kwijt en je kunt hier Thieving trainen.
De rest van priffdinas is toch nog wel dicht op elkaar gepakt om het niet nog groter te maken, maar dat is hier niet het geval.
Het zou het gehele plaatje van de stad voor mij al beter maken als ze iorwerth anders zouden indelen.

Hankinator
Afbeelding

In de maanden vooraf aan de update heb ik vol belangstelling de nieuws-updates rond Prifddinas gevolgd en, dat moet ik eerlijk toegeven, ook ik werd enigszins bevangen door dat Prifddinas-virus. Bij het lezen van alles wat uit zou komen had ik wel mijn twijfels bij verscheidene dingen, maar ik had wel een overwegend positief gevoel. Helaas was het wel zo dat hoe dichter de release van de stad kwam hoe minder tijd ik te besteden had, dus toen het moment daar was wist ik eigenlijk helemaal niet wat er nu precies wel en niet in de stad zat in Batch 1, maar misschien is dat wel juist leuker geweest achteraf: zo kon ik me mooi laten verrassen!

Over de meeste dingen in Prifddinas ben ik uitermate tevreden, bijvoorbeeld over de nieuwe slayermaster met prefer-able tasks en de nieuwe minigame, hoewel de completionist cape requirement daarvan wel pittig is (al hoor je mij verder niet klagen dat het te moeilijk is, een beetje uitdaging hoort erbij!). De max guild en de portals die je er kunt gebruiken zijn prima, maar eigenlijk vind ik dat het combat portal naar de DKS wel erg snel is in combinatie met max/comp cape teleport. Verder vind ik het prima in evenwicht met wat je moet doen om het te kunnen gebruiken en de tijd die je nodig bent voordat je die “snellere” teleport kunt gebruiken (en daar bedoel ik mee: van een teleport locatie/bank in Prifddinas naar de portals toe in vergelijking met het reizen naar die plek zonder het portal).

Buiten deze dingen gebruik ik eigenlijk niet zoveel in Prifddinas, behalve natuurlijk af en toe het pickpocketen van de elven en het minen van Seren stones. Het elves pickpocketing had in mijn ogen iets minder cash mogen opleveren en de Seren stones xp/hr rates hadden iets omlaag gekund, maar verder heb ik er niet zoveel op tegen, al denk ik dat Jagex wel moet oppassen dat ze niet teveel afk-content ingame stoppen omdat dat wel eens averechts zou kunnen werken.
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: The Elf City | Batch 1

Bericht door Gio »

Mooie stuk Thys!
Afbeelding
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: The Elf City | Batch 1

Bericht door Lars »

Leuke meningen en ik ben het zeker eens met Matthijs. De indeling is soms gewoon een beetje apart.

Kc bug is trouwens al 2 weken fixed ofzo.
Afbeelding
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: The Elf City | Batch 1

Bericht door Thys »

Toen ik begon aan dit stuk was prifddinas net uit ;)
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: The Elf City | Batch 1

Bericht door Kweet Vaniks »

Morgen is even lezen. Het ziet er qua lay-out wel top uit!
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: The Elf City | Batch 1

Bericht door Gozert »

Ben het wel eens met hank, nu komt bij batch 2 ook agil, als dat ook nog afk word, dan heb ik zelfs soon max. Moeilijkste nog te overwinnen obstakel voor mij :mrgreen:
Plaats reactie