Live met Lunagangers praten op Teamspeak

Lees hier de publicaties die het siteteam heeft gemaakt. Er is voor ieder wat wils!
Plaats reactie
Roxas
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 18 oktober 2014, 0:54
RS: Konaii (f2p)

Live met Lunagangers praten op Teamspeak

Bericht door Roxas »

Live met Lunagangers praten op Teamspeak
Een gesprek voeren met medespelers tijdens het gamen? Dat kan gewoon met Teamspeak! Een aantal leden van Lunagang heeft het initiatief genomen om een kanaal op te zetten. Daardoor heeft iedereen op Lunagang nu de mogelijkheid om live met medespelers te praten. Met Teamspeak wordt gamen gewoon supergezellig. Iedereen is dus uitgenodigd om eens langs te komen!

Hoe werkt het?
Teamspeak is een Voice over IP-programma waarbij je, net als bij Skype, via het internet met een grote groep andere mensen kunt praten. Nadat je op de server van jouw keuze bent ingelogd kun je een chatkanaal kiezen om daarin te praten. Het enige dat je hiervoor nodig hebt zijn een koptelefoon of speakers, een microfoon en de Teamspeakclient die je hier kunt downloaden.

Afbeelding

Waarom Teamspeak?
Met een echte voice chat wordt het gamen veel leuker en gezelliger. Je kunt gewoon met je vrienden praten tijdens het spelen en hoeft niet steeds van alles te gaan lezen en typen. Bovendien worden gesprekken veel levendiger en is het op deze manier veel makkelijker om bijvoorbeeld grappen en moppen met elkaar te delen!

Op een Teamspeakserver worden verschillende kanalen vrijgesteld waar gebruikers in kunnen gaan om daar met anderen te praten. Het is dus niet zo dat er groepen van vijftig man zijn waar tien verschillende gesprekken worden gevoerd. Ieder gesprek heeft namelijk zijn eigen kanaal. Mochten alle bestaande kanalen al vol zijn, dan kunnen gebruikers ook nieuwe privékanalen aanmaken en daar vrolijk op verder kletsen. Daarnaast kun je Teamspeak ook gebruiken om samen even een leuk gesprekje te houden met vrienden of misschien zelfs tijdens het maken van bijvoorbeeld huiswerk om elkaar daarbij te helpen. Het kan nog voor veel meer dingen worden gebruikt waar communicatie voor nodig is: wat je maar wilt!

Teamspeak en Lunagang
Kortgeleden hebben enkele leden een eigen Teamspeakserver opgezet om hierop met andere mensen van Lunagang te kunnen praten. Deze server is dus van de leden en voor de leden. Uitleg over hoe je verbinding met de server kan maken wordt gegeven in het Teamspeaktopic op het forum. Heb je nog vragen? Reageer dan in het Teamspeaktopic of hier, dan wordt geprobeerd ze te beantwoorden.
Abbo kid
Verbannen (permanent)
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 20 januari 2014, 18:36
Oude naam: Syrno

Re: Live met Lunagangers praten op Teamspeak

Bericht door Abbo kid »

Kon het zo snel niet vinden in de publicatie, maar de server id is 'Lunagang.ddns.net'.

Het is op dit moment heel niet druk, meestal zitten ik, Aron en af en toe Roxas in. Maar hopelijk komt daar met deze publicatie verandering in :D
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Live met Lunagangers praten op Teamspeak

Bericht door Gio »

Abbo kid schreef: Kon het zo snel niet vinden in de publicatie, maar de server id is 'Lunagang.ddns.net'.

Het is op dit moment heel niet druk, meestal zitten ik, Aron en af en toe Roxas in. Maar hopelijk komt daar met deze publicatie verandering in :D
Er moest eerst kijken of het kan, daarna de spelling check (wat redelijk lang kan duren). Als dat af is moet een teamleider van Siteteam het in Publicaties doen. Vandaar dat het niet zo snel online is.

Mooie artikel btw. ^_^
Afbeelding
Abbo kid
Verbannen (permanent)
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 20 januari 2014, 18:36
Oude naam: Syrno

Re: Live met Lunagangers praten op Teamspeak

Bericht door Abbo kid »

Oh nee bedoelde niet dat het publiceren van dit topic lang duurde, bedoelde dat ik geen server id kon vinden (wat toch wel het belangrijkste is).
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Live met Lunagangers praten op Teamspeak

Bericht door Gio »

Ah, heb het verkeerd begrepen. Mijn excuses.
Afbeelding
Roxas
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 18 oktober 2014, 0:54
RS: Konaii (f2p)

Re: Live met Lunagangers praten op Teamspeak

Bericht door Roxas »

Abbo kid schreef: Kon het zo snel niet vinden in de publicatie, maar de server id is 'Lunagang.ddns.net'.

Het is op dit moment heel niet druk, meestal zitten ik, Aron en af en toe Roxas in. Maar hopelijk komt daar met deze publicatie verandering in :D
Ik ben eigenlijk wel dagelijks online vanaf 20:00. Alleen laatste paar dagen niet omdat mijn hardeschijf stuk is gegaan. Overdag heb ik het te druk met het volgen van een studie.
Plaats reactie