Project RS: een (kerst)doorgeefverhaal

Lees hier de publicaties die het siteteam heeft gemaakt. Er is voor ieder wat wils!
Plaats reactie
Redactie
Berichten: 119
Lid geworden op: maandag 24 augustus 2009, 21:54

Project RS: een (kerst)doorgeefverhaal

Bericht door Redactie »

Project RS: een (kerst)doorgeefverhaal
Superheat
Woensdag, 17 december 2014

Een druilerige ochtend. Het miezert buiten en de lucht is donker. Donkerder dan normaal op een woensdagochtend. Maar er is een lichtpuntje: de vakantie staat aan de deur en ik vertrek aanstaande zaterdag op vakantie. Skivakantie welteverstaan. Dat het vandaag nu zo'n weer is... tja. Dat is dan maar even zo.

Ondanks de kou weet ik mezelf te motiveren om mijn warme bed uit te komen. Na me aangekleed te hebben en snel een kom yoghurt met muesli naar binnen te hebben gewerkt, stap ik op de fiets. Onwetend dat vandaag een onvergetelijke dag zou worden...

Thys

Maar dat was natuurlijk vanzelfsprekend. Vandaag was immers de dag. De dag van het feest dat mijn leven zou gaan veranderen, voorgoed. Ik en een paar vrienden gingen vanavond een feestje geven. En wat voor feestje... Iedereen van de komende generaties zou dit moeten weten: Project X "Runescape Version".

Het idee was eigenlijk heel simpel: Gielinor trashen. Zoals in de film Project X gebeurt, gigantische vernietiging, Michael Bay style. Onze laatste twee weken waren opgegaan aan het verzamelen van Nitroglycerine. Nu moesten we nog onze handel legen op de laatste benodigdheden...

Afbeelding

Siddy00

Ik stap bij een verlaten huisje in de meer schimmige wijk van de stad af en loop de kas in de achtertuin in. Meteen moet ik breed grijnzen: Eend heeft goed werk geleverd. We hadden zo onze twijfels toen hij voorstelde gestampte makrelen bij de tomaten te stoppen, maar zonder dat wonderlijke recept was de populatie van onze chinchompakwekerij nooit zo explosief gegroeid. Ook het importeren van extra hete kebabsaus was zeker niet vergeefs. Die knagers gaan knallen als de malle!

Op dat moment wordt er hard op de tuindeur geklopt. Enigszins gespannen stap ik weer naar buiten...

Odius33

En zie ik een vreemde man voor me staan... klein, oud en schijnbaar ietwat onwennig? "Wat heeft dit te betekenen?", floepte ik eruit voor ik het door had. "Is het hier voor de tonnen?", stamelde hij. Even moest ik mezelf bedaren toen ik tot het besef kwam dat Eend de tonnen waarin de makrelen zaten had laten staan, misschien in de hoop om mij met de afvalbelasting op te zadelen. De bestellingen en het krot stonden immers op mijn naam. Toen realiseerde ik me echter dat hij me waarschijnlijk op een gepast moment - toen ik thuis nog op de plee zat - had willen verwittigen met een telefoontje. Met mijn handen vol toiletpapier was ik er nog net in geslaagd zijn nummer op het scherm te zien verdwijnen, maar was ik nadien vergeten terug te bellen. "Goed, hier zijn de tonnen" reageerde ik bot, "en wie mag jij wil zijn?"

"Diogenes is mijn naam, ik ben hier om de tonnen mee te nemen en..."

Hank1705

"... krijg nou wat! Is dat nou een rendier, of lijkt dat maar zo?"
Vol verwarring draaide ik me om en zag -inderdaad- een rendier op zijn gemak het hoekje om komen lopen met een kaartje voor mij. Wat bleek nou het geval te zijn, de makrelen die wij geleverd hadden gekregen, waren eigenlijk geen makrelen, maar speciaal powervoer dat bestemd was voor de rendieren van de kerstman! Ik vreesde al meteen voor het ergste, maar terwijl ik naar de deur van het huisje sprintte werd mijn vrees al bewaarheid. Met veel geknal en geknetter knalde daar namelijk het dak al vanaf! Had ik overigens al verteld dat een bijwerking van het powervoer er voor zorgde dat de chinchompa's van kleur veranderden? Enfin, om een lang verhaal kort te maken: het heeft me flink wat uurtjes gekost voor ik alle overgebleven chinchompa's weer gevangen en bij elkaar gebonden had als een stel ballonnen.

Eenmaal klaar met het vangen van de chinchompa's was Diogenes reeds vertrokken met alle tonnen, echter diende het volgende probleem zich al bijna direct aan..

Afbeelding

Superheat

... want waar wàs iedereen? Ik stond daar maar in mijn eentje. Ik keek op de klok die nu ietwat scheef aan de wand hing, kleuriger dan ooit tevoren. Half drie.

Ik nam een diepe zucht. Ik bedacht me dat ik Eend had verteld de meute naar Falador te brengen, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet zo bedoeld had. Tenminste, niet nu al.

Zonder zo'n hoog magielevel als Eend besloot ik maar om het halfvolle glas wijn op te drinken en naar Falador te vertrekken, hopende dat iedereen het daar een beetje naar zijn zin zou hebben. Dan zou ik ze later op de dag wel weer richting mijn hutje op de ijsberg slepen om het feest pas écht los te laten barsten.
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Project RS: een (kerst)doorgeefverhaal

Bericht door Mike Ross »

Leuk verhaal. :) Wel jammer dat het pas na kerst gepost wordt, maar valt ook wel te begrijpen bij een doorgeefverhaal.
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: Project RS: een (kerst)doorgeefverhaal

Bericht door Lars »

Leuk verhaaltje. :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie