Feedbacktopic Top LTF'ers

Lees hier de publicaties die het siteteam heeft gemaakt. Er is voor ieder wat wils!
Het Team
Officieel account
Berichten: 157
Lid geworden op: zaterdag 11 maart 2006, 16:33

Feedbacktopic Top LTF'ers

Bericht door Het Team »

Feedbacktopic Top LTF'ers
Beste mensen,

Wij als schrijvers van Top LTF'ers zijn tot de conclusie gekomen dat de lijst steeds meer een verplichting en opsomming van xp wordt. Dat betekent dat het schrijven ervan een steeds grotere opgave wordt - en we hebben het gevoel dat jullie daardoor ook een Top LTF'ers van mindere kwaliteit krijgen.

Ik denk dat we het er allemaal mee eens zijn dat dat niet de bedoeling is. Niet voor ons, niet voor jullie. Kortom: er moet iets veranderen.

Nu hebben we zelf al even gebrainstormd en een aantal ideeën besproken, maar dat neemt zeker niet weg dat we alle input van jullie kunnen gebruiken en zeer waarderen. We willen jullie daarom vragen om onderstaand vragenlijstje in te vullen.

Code: Selecteer alles

[list][*] Ben je het ermee eens dat het lezen van de Top LTF'ers minder leuk is dan eerst? Waar komt dat door?
[*] Wat zijn voor jou de pluspunten van Top LTF'ers (lees: wat doen we goed)?
[*] Wat zijn voor jou de minpunten van Top LTF'ers (lees: wat kan beter)?
[*] Heb je ideeën of suggesties?[/list]
Vanzelfsprekend mag je ook je opmerkingen en suggesties los plaatsen, al zou het fijn zijn als je in ieder geval het vragenlijstje in zou kunnen vullen.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Feedbacktopic Top LTF'ers

Bericht door Zeekoe »

  • Ben je het ermee eens dat het lezen van de Top LTF'ers minder leuk is dan eerst? Waar komt dat door?
    Ja, ik moet eerlijk toegeven dat ik het de laatste tijd zelfs niet meer volledig lees. Dat komt omdat ik het gevoel krijg dat het enkel geschreven is voor de mensen uit de lijst. Ik krijg ook het gevoel dat sommige mensen in de lijst het nauwelijks appreciëren, voor hen is het gewoon eens leuk om te kijken wat ze de afgelopen maand gedaan hebben. Maar ook niet meer.
  • Wat zijn voor jou de pluspunten van Top LTF'ers (lees: wat doen we goed)? De plaatjes bij de teksten.
  • Wat zijn voor jou de minpunten van Top LTF'ers (lees: wat kan beter)? Geen vaste datum, geen echt vernieuwde elementen.
  • Heb je ideeën of suggesties? Clean-up houden, niet focussen op de beste LTF'ers maar gewoon random leden die er wel echt naar uitkijken.
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: Feedbacktopic Top LTF'ers

Bericht door Lars »

Zeehond schreef:
  • Ben je het ermee eens dat het lezen van de Top LTF'ers minder leuk is dan eerst? Waar komt dat door?
    Ja, ik moet eerlijk toegeven dat ik het de laatste tijd zelfs niet meer volledig lees. Dat komt omdat ik het gevoel krijg dat het enkel geschreven is voor de mensen uit de lijst. Ik krijg ook het gevoel dat sommige mensen in de lijst het nauwelijks appreciëren, voor hen is het gewoon eens leuk om te kijken wat ze de afgelopen maand gedaan hebben. Maar ook niet meer.
  • Wat zijn voor jou de pluspunten van Top LTF'ers (lees: wat doen we goed)? De plaatjes bij de teksten.
  • Wat zijn voor jou de minpunten van Top LTF'ers (lees: wat kan beter)? Geen vaste datum, geen echt vernieuwde elementen.
  • Heb je ideeën of suggesties? Clean-up houden, niet focussen op de beste LTF'ers maar gewoon random leden die er wel echt naar uitkijken.
helemaal mee eens.
Afbeelding
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Feedbacktopic Top LTF'ers

Bericht door Roy Boy106 »

Heb je ideeën of suggesties? Clean-up houden, niet focussen op de beste LTF'ers maar gewoon random leden die er wel echt naar uitkijken.
Hoe kan het dan nog top LTF'ers genoemd worden?
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Feedbacktopic Top LTF'ers

Bericht door Superheat »

Roy Boy106 schreef:
Heb je ideeën of suggesties? Clean-up houden, niet focussen op de beste LTF'ers maar gewoon random leden die er wel echt naar uitkijken.
Hoe kan het dan nog top LTF'ers genoemd worden?
We kunnen natuurlijk ook 'random' leden pakken die wél veel xp hebben gehaald in de afgelopen periode, maar niet in de vorige tig updates hebben gestaan. Of misschien moeten we de naam wel aanpassen als we een andere aanpak gaan doen. Dat zien we wel; we staan nu in ieder geval open voor alle suggesties.
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: Feedbacktopic Top LTF'ers

Bericht door Gozert »

Er werd eerst gedaan met een bonus persoon voor. Je kon aangeven ''als je in de gaten gehouden wou worden'' ik heb bij meerdere personen aangegeven of dat kon. Geen van allen heeft de moeite genomen om een pb terug te schrijven. Sindsdien heb ik het gevoel dat het inderdaad ''een eliteclubje'' is. Wat mij betreft is het overbodig door het ''eliteclubje''
TikTakTokTekTuk
Berichten: 8318
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 21:19
RS: Gestopt
Oude naam: seablast

Re: Feedbacktopic Top LTF'ers

Bericht door TikTakTokTekTuk »

Misschien moet je iedere top-ltfer hun eigen stukje laten schrijven. Wilt iemand het niet schrijven, kijk je naar de volgende in het klassement.
Vele kusjes aan iedereen
Ex-gebruiker 52833
Berichten: 9015
Lid geworden op: vrijdag 22 oktober 2010, 18:45

Re: Feedbacktopic Top LTF'ers

Bericht door Ex-gebruiker 52833 »

Superheat schreef: Of misschien moeten we de naam wel aanpassen als we een andere aanpak gaan doen.
Dit. Gewoon elke maand een tiental willekeurige personen van op dit forum kiezen en daar een stukje over schrijven. Zo heb je afwisseling en krijg je wat meer inzicht in wie wat en hoe en traint.
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Feedbacktopic Top LTF'ers

Bericht door Dexter »

Gozert schreef: Er werd eerst gedaan met een bonus persoon voor. Je kon aangeven ''als je in de gaten gehouden wou worden'' ik heb bij meerdere personen aangegeven of dat kon. Geen van allen heeft de moeite genomen om een pb terug te schrijven. Sindsdien heb ik het gevoel dat het inderdaad ''een eliteclubje'' is. Wat mij betreft is het overbodig door het ''eliteclubje''
Ik stond er sinds een paar maanden in, en voel me nu niet bepaald in een eliteclubje. Buiten Joa en Chris die ik van ELlTE ken en Burned ken ik niemand uit de lijst, en het zou me eerlijk gezegd ook niets schelen. ;p
Afbeelding
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Feedbacktopic Top LTF'ers

Bericht door Burn the Sof »

  • Ben je het ermee eens dat het lezen van de Top LTF'ers minder leuk is dan eerst? Waar komt dat door?

    Mis vooral de continuïteit waardoor het ook niet interessant meer is om te volgen.
  • Wat zijn voor jou de pluspunten van Top LTF'ers (lees: wat doen we goed)?

    De afbeeldingen zijn er leuk ook zijn de stukjes qua lengte goed.
  • Wat zijn voor jou de minpunten van Top LTF'ers (lees: wat kan beter)?

    Af en toe een random ltf'er erin zitten. Continuïteit aanbrengen dus of elke week/maand/kwartaal/jaar een update.
  • Heb je ideeën of suggesties?
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Feedbacktopic Top LTF'ers

Bericht door Mystery »

Het volgende idee was tot stand gekomen in privé:

De verhalen over de top 15 gaan eruit. Naar aanleiding van jullie mening en die van ons is het oninteressant om te lezen en over te schrijven. Die eliteclub zal dan niet het voortouw nemen in de maandelijkse update. In plaats daarvan komt er een top x met interessante prestaties, zoals total xp, hoogste xp in één skill en eventuele 120's en xp mijlpalen. Het team moet nog een beslissing nemen hoeveel mensen in die top x gaan voorkomen. Bij de top x gaat het team of degene zelf - als hij of zij wil - een verhaaltje schrijven (het team stuurt de pb). We willen topic van mensen in prestaties/blogs langsgaan om te kijken wie er interessante prestaties hebben behaald. De pb zal dan een kort interview zijn met degene over hoe en waarom hij zijn doel heeft behaald en wat zijn volgende doelen zijn. Het team maakt daar een verhaalvorm van en zal dat in die update gieten. Een voorbeeld is de eerste hardcore ironman die 99 construction heeft behaald: 10thofAugust. Als de tijd dringt en we niet kunnen wachten op iemand, zal het team zelf een verhaal verzinnen. Je hoeft niet per se mee te werken, overigens. Het grote voordeel van dit idee is dat we de low-mid level community van ltf ook bij het artikel betrekken.

Als laatste zal er erg kort beschreven worden naar interessante verschuivingen in de Top LTF'ers. Dat betekent dat de verhalen goed ingekort worden. Over een apart topic waar de Top 15 getoond wordt, is het team nog niet uit. Dat zal het team nog bekijken.
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: Feedbacktopic Top LTF'ers

Bericht door Lars »

Erg leuk idee, maar wel een hoop werk hoor. 8-[
Afbeelding
Trollzone
Berichten: 312
Lid geworden op: vrijdag 6 april 2012, 8:33

Re: Feedbacktopic Top LTF'ers

Bericht door Trollzone »

bas legend
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Feedbacktopic Top LTF'ers

Bericht door Burn the Sof »

Leuk idee =)
Afbeelding
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: Feedbacktopic Top LTF'ers

Bericht door Gozert »

Dit is wel een leuk idee ^^
Rizmor
Berichten: 202
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2014, 19:07
RS: Rizmor (p2p)
Clan: Exuro
Extra rang: Winnaar Battle of the Divisions, RoS #1 Construction

Re: Feedbacktopic Top LTF'ers

Bericht door Rizmor »

Leuk idee! Ik denk wel dat het leuker is dat het niet door de persoon zelf, maar door iemand anders wordt geschreven.
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Feedbacktopic Top LTF'ers

Bericht door Mystery »

Bedankt voor jullie steun! We slaan januari wel over, wat ook logisch is. We willen namelijk alles op een rijtje zetten omtrent het idee, het verwerken en in praktijk brengen en het in februari (lees: eind februari/begin maart) aan jullie presenteren. Dan vragen we opnieuw naar jullie feedback omdat het in beta is, natuurlijk. ^^
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Feedbacktopic Top LTF'ers

Bericht door Roy Boy106 »

En hoe zal het genoemd worden?

Maarja gezien het vrij weinig feedback er gegeven werd en daaruit een conclusie is getrokken en een totaal andere idee kwam voor top LTF'ers, stel ik het volgende voor:

Een peiling toevoegen aan het topic. Immers, het doel van de veranderingen is dat de leden plezier hebben in het lezen van updates, toch?
De volgende opties moeten toegevoegd worden aan de peiling:

1) Top LTF'ers laten zoals het is.

2) "Top x beste prestaties van de maand*" dat beschreven werd door Mystery op pagina 1 post 10.
*Random naam verzonnen

3) Anders.. (post idee in de topic)

Nu vraag je jezelf af van: Waarom een peiling?

Nou, gezien de feedback in dit topic, en het aantal support bij voorgaande edities van Top LTF'ers, denk ik toch dat dit noodzakelijk is. Want je wil toch niet iets veranderen waar bij de meerderheid Top LTF'ers leuk vinden om te lezen en de minderheid niet?
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Feedbacktopic Top LTF'ers

Bericht door Mystery »

Ik zal hier kort op antwoorden: als jullie willen dat Top Ltf'ers zo wordt gelaten zoals het is krijgen jullie alleen maar updates in hele korte stijl. Het team dat de updates schrijft, schijft de updates nu met tegenzin. Ik denk dat Top Ltf'ers dan vrij snel uitsterft, als wij het niet meer willen doen, dan is het zaak er iets aan te veranderen. De Top Ltf'ers blijft bestaan in minieme mate. Wij hebben alleen geen zin erin om iedere maand zowat hetzelfde te schrijven bij een persoon en dat is ook niet interessant genoeg. Er moet niet alleen gekeken worden naar wat jullie willen, maar wat ook interessant is. Mijn idee is dan een prima compromis, vind ik zelf (en zo blijkt ook van anderen). Een peiling hierin zal dan niet veel veranderen.
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: Feedbacktopic Top LTF'ers

Bericht door Chris »

Wat ik zelf erg fijn vond was hoe het er aan toe ging in algemeen. Een groot topic waarin alles stond, ook een topic wat makkelijk te vinden is en wat soms ook wat kleine discussies plaatsvonden. Ik heb nu meer het idee dat het wordt gebruikt om de publicaties aan te vullen. Ook niets mis mee natuurlijk maar het is allemaal zo verspreid.
Ik denk dat je ook meer feedback had gekregen als dit in algemeen stond. Publicaties is nou eenmaal niet zo'n actief forumdeel kwa posten, mensen komen hier om te lezen.

En om het lijstje nog in te vullen:
  • Ben je het ermee eens dat het lezen van de Top LTF'ers minder leuk is dan eerst? Waar komt dat door?
    Ja, alles er rondom heen zie je nu niet. Vroeger gebeurde dat voornamelijk in algemeen in een groot topic en dus ook met alle discussies van dien.
  • Wat zijn voor jou de pluspunten van Top LTF'ers (lees: wat doen we goed)?
    Tot voor kort waren de updates altijd vrij regelmatig en vaak met interessante/leuke tekstje erbij. Helaas ligt dat nu allemaal wat stil.
  • Wat zijn voor jou de minpunten van Top LTF'ers (lees: wat kan beter)?
    Zoals bij mij zelf bijvoorbeeld was het tekstje vrijwel altijd hetzelfde. Probeer ook bij anderen een origineel tekstje te verzinnen. Met een alog en een xp tracker moet je toch altijd al een heel eind komen. We weten inmiddels ook wel wie de beste Ltf'ers zijn, probeer ook wat anderen mee te pakken. Dus bijvoorbeeld een top 15 en daar naast nog een top 5 van de 5 willekeurige gekozen Ltf'ers.
  • Heb je ideeën of suggesties?
    Zal niet geheel als een verrassing komen maar haal het topic terug naar algemeen en maak niet constant een nieuw topic aan bij een nieuwe top Ltf'ers.
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
Plaats reactie