Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd

Lees hier de publicaties die het siteteam heeft gemaakt. Er is voor ieder wat wils!
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd

Bericht door Mystery »

Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd
Iedere week is het voor iedere speler in spanning afwachten wat de promotie gaat worden van Treasure Hunter. De een wil niet geloven aan een item of een set die het trainen vergemakkelijkt en de ander kijkt graag uit naar iets dat handig is voor het trainen voor verscheidende skills of iets dat mooi staat bij de spullen die ze momenteel hebben. Kort gezegd is er bij iedere promotie, update of een ander stuk content altijd wel lof of kritiek, soms zelfs zo groot dat mensen die kritiek hadden op een update bij een compromis nog niet tevreden zijn. In dit artikel gaat een aantal mogelijkheden dat RuneScape biedt onder de loep en zal worden bekeken wat voor een invloed ze hebben (gehad).

Afbeelding

Dit weekend was het groot feest op het (nieuwe) Rad van Fortuin van RuneScape: in totaal vallen er drie sets haaienkleren te verdienen die gecombineerd kunnen worden tot een superversie. Dit is niet de eerste keer dat er een dergelijke set ter promotie bij Alice terechtkomt: al eerder was er een miningset en een set voor Runecrafting, die bijna dezelfde bonussen hadden. Tot grote verbazing lees ik dat mensen de set overpowered vinden en graag een nerf willen zien. Vaak komen die reacties van spelers die al een tijdje een maxed account hebben op RuneScape. Dat vind ik prima, want iedereen heeft recht op een eigen mening. Dit was overigens ook het geval met de andere sets. Toch vind ik het wat opvallend als je fel tegen zo’n set bent, dat je dan toch probeert er eentje te bemachtigen. Eerlijk is eerlijk: je bent fel tegen de set, waarom zou je dan nog zo eentje willen bemachtigen?

Daarnaast zou ik ook kunnen beginnen over een ander pijnpunt binnen RuneScape: warbands. Ik begrijp ten zeerste dat spelers klagen over het feit dat dit te veel xp geeft, maar daartegenover zijn de risico’s ook groot in de wildernis. Nee? Oh ja, inderdaad: een monopolie verzorgt de warbands zodat het makkelijk is om snel xp binnen te slepen. Dit is zowat het kookpunt in het hoofd voor veel spelers die de D&D verafschuwen. Anders dan de promoties zijn de mensen die tegen warbands zijn ook niet te vinden als ze actief zijn.

Maar: is het nu allemaal zo erg? Daar kan ik gedeeltelijk een bevestigend antwoord op geven. Ik speel dit spel al een kleine negen jaar en dan zit je toch een beetje met de oude xp rates, zoals 30k/h voor Runecrafting of Slayer (als je geluk had met je taak). Maar daarnaast is het spel ook drastisch geëvolueerd: waar toentertijd grote eisen voor een quest stonden, zijn ze nu voor de meeste spelers vergelijkbaar met een blokkentoren bouwen als volwassene. Tsja, ligt het dan toch aan onszelf omdat we toch zijn blijven plakken voor wat jaren? Ik durf daar geen sluitend antwoord op te geven.

Afbeelding

Vergelijkend nog steeds met vroeger is er ook nog een hoop veranderd: de doelen die mensen stellen voor een account zijn geschoven van een paar simpele 99’s via max naar een completionist cape, verscheidene 120’s of zelfs 200M’s. Is dit onverwacht? Neen, mensen willen toch blijven spelen en als het gros van de mensen maxed is, moet er een nieuwe uitdaging komen. Jagex speelt erop in: ze voegen de 120 capes toe om te zorgen dat mensen nog kunnen blijven spelen voor iets leuks. Mag Jagex in dit geval dan met bonus xp gooien? Mijn antwoord daarop is eigenlijk ja: de trend is in mijn ogen nu zo dat een 120 bijna gelijk staat aan een 99 in het verleden (zo rond 2007-2008). Makkelijke skills hebben een maand nodig om die cape te gaan halen en sommige skills kunnen meerdere maanden in beslag nemen, bijna net zoals het was in die jaren. Het jammere is alleen dat ik nu aan jullie moet gaan vertellen dat je in feite niets opgeschoten bent in vergelijking met het verleden. Toch is er een troost: er is een voorsprong op degenen die nog geen 99 in elke skill hebben op het moment.

Met het vooruitzicht op bepaalde skillhervormingen zou “end-game content” een feit kunnen worden binnen RuneScape. Ik ben zelf nog steeds groot voorstander van het prestigesysteem dat het niet erg goed deed in de peilingen. Het biedt namelijk kansen. Kansen om de beste te zijn in een skill, wat nu al niet meer mogelijk is (je mag van geluk spreken als je nog bij de beste 1000 gaat horen als je een 200M haalt). En ja, dan heb je ook koppige mensen die dan zeggen dat ze hun plekje kwijtraken op de hiscores aangezien ze toch hun best hebben gedaan om die te gaan bemachtigen. Ik weet trouwens niet of ze even naar de Hans Anders om de hoek mogen gaan, want er is duidelijk gezegd dat er twee aparte hiscores gemaakt zouden worden en dat een toggle-optie je niet ervan weerhoudt bepaalde quests of eindbazen te kunnen doen. Zelfs tot nu weten we niet wat er gaat gebeuren, het is nog steeds koffiedik kijken.

Afbeelding

En dan heb je ook de combathervormingen. Door bepaalde wapens een level te geven, kun je niet voorkomen dat bepaalde monsters gewoon zwak zijn voor jouw level. Bovendien zijn die monsters veelal niet aangepast aan de moderne tijd. Een voorbeeld van een recent monster dat wel goed is uitgewerkt is de Edimmu voor Slayer. De beestjes zijn niet te zwak, goed voor Slayer en er wordt verwacht dat de speler een hoog level heeft. Daarnaast geeft Morvran ook bepaalde monsters die gewoon te zwak zijn voor de mensen die bijvoorbeeld Drygores, Nox staff of bow en/of Ascension crossbows hebben. Kunnen we ook niets aan doen: de wapens zijn in de huidige staat overpowered voor bepaalde beesten, daar moet ik gelijk in geven. Toch is het ietwat raar als een zwakte totaal genegeerd gaat worden als je Drygores meeneemt. Ik heb dat zelf helaas mogen ervaren.

Toch zou je voor pipo worden verklaard als je de mogelijkheden die Jagex biedt niet benut. Aan de andere kant, als je graag bij het oude wilt blijven en niets moet hebben van de nieuwe spullen dan kan dat ook. Alleen moet je dan niet gaan opkijken als menig mens je een hipster noemt. Maak gewoon gebruik van de mogelijkheden, val niet op met klagen zodat mensen je ook geen hypocriet kunnen noemen en accepteer het gewoon. Uiteindelijk speel je het spel ook voor je plezier en dan moet je je niet druk gaan maken over allerlei randzaken. Speel het spel op je eigen manier en wees blij dat dit spel nog niet volledig pay-to-win is. Dat is overigens ook te bereiken met in-game geld. Dat feit geeft mij een bevestiging dat er geen oneerlijk voordeel bestaat daarin en dat RuneScape meer gebalanceerd is dan je eigenlijk had gedacht.
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd

Bericht door Joa »

Support voor prestige
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd

Bericht door Kweet Vaniks »

Leuk stukje Mys!

Ik ben het met je eens. Het komt inderdaad voorbij dat mensen klagen over een update -zoals bijvoorbeeld de haaienkleren-, maar dan toch wel graag het hele setje willen bemachtigen. En dan soms, zelfs als ze het niks vinden, nog boos worden als ze aan het einde van de promotie niet het hele setje compleet hebben. Ik kan me er best aan ergeren, maar tegelijkertijd negeer ik het gewoon en probeer ik eroverheen te lezen. Warbands is hier trouwens ook een leuk voorbeeld van, zoals je zelf ook al noemde. Maar goed, Warbands is dan ook een heel ander verhaal aangezien er een gigantische monopolie achter zit. Maar elke update, het maakt niet uit wat, zal mensen hebben die het haten, terwijl de andere partij het juist super leuk vindt.

Ik zou het trouwens niet echt een verschil willen noemen dat mensen nu voor 120 trainen i.p.v 99. Weliswaar is er een gigantisch verschil qua XP, maar daarbuiten is dat het ook wel. Het kost in mijn opinie bijna evenveel moeite om een 99 te halen in bijvoorbeeld 2008/2009 dan om nu een 120 te halen. De updates hebben het spel steeds makkelijker gemaakt, en dat zal ook niet gaan veranderen denk ik. Ik zou wel graag zien dat Jagex een grotere focus legt op oudere content en het een rework geven, zoals bijvoorbeeld Soul wars. Je zou in plaats van XP boosts ook iets origineels kunnen nemen, en bijvoorbeeld een potion maken die tijdelijk een boost van 10% (voorbeeld!) geeft aan je crit hits, of bijvoorbeeld 10% meer kans op een drop in God Wars. Er zijn letterlijk zoveel opties buiten XP rewards, en ik zou het ook graag zien dat ze echt eens andere beloningen zouden geven dan XP. Tevens ben ik ook van mening dat het jammer is dat het Prestige systeem er niet door is gekomen.
VyreLady
Berichten: 16
Lid geworden op: donderdag 2 oktober 2014, 17:52
RS: Vyrelady (p2p)
Clan: pro s only

Re: Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd

Bericht door VyreLady »

het probleem is de meerderheid van rs speelt alleen content op vandaag om max/comp/trim terug te halen of als het goeie xp geeft daarom is soul wars ook dead content
jmmr genoeg draait alles om die dingen ik zou ook graag nog wel eens n leuk potje sw willen doen ....
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd

Bericht door Sam »

Is castle wars nog een ding? Dat was leuk vroeger
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd

Bericht door Ceecs Clan »

Mooi artikel, jammer dat het niet objectief is.
the_shiraser
Berichten: 2
Lid geworden op: donderdag 9 april 2015, 9:47
RS: shiraser (p2p)
Clan: merchenaries

Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd. een spijtige zaak

Bericht door the_shiraser »

Naar mijn mening is runescape toch wel een beetje de verkeerde kant uitgegaan. wat ik daarmee bedoel is dat er door al dat nieuwe armour en zoveel andere dingen, de oude dingen zoals de godarmours (virtus, torva en pernix)en de godswords( die ik persoonlijk, behalve sgs die vrijwel hetzelfde uiterlijk heeft behouden, een lelijk uiterlijk vind hebben) zo hard aan het crashen zijn. Wat ik eigenlijk een enorme spijtige zaak vind. zoals bv Pernix body , die was vroeger 175m he!!!!!. Nu nog maar een kleine 17m. en ze blijven dalen he.

Maar goed. nu ook even die leuke minigames zoals inderdaad soulwars en clan wars die toch wel stilletjes aan in de vergeethoek zijn gekropen. Je ziet zowat niemand ze nog spelen. Zo goed als dood dus. De reden? Naar mijn mening de beloningen. Ik denk dat de mensen ze te laag vinden en daardoor niet meer spelen.

En iets waar de meerderheid een hekel aan heeft. En dat vind ik die solomon store. Kan iemand me uitleggen waarom ze dat hebben gedaan? Oké, het zal wel een opbrengste zijn voor jagex. Maar ik heb er echt de pest aan. Ik vind dat ze hiermee wel een beetje hebben overdreven. Al die cosmetische armours en al die nieuwe pets. Nee danku. Het is een beetje te veel.

En ja, ik geef je ook een beetje gelijk. Ik lijk misschien door dit te zeggen een beetje old-school. Ik ben misschien een beetje blijven plakken. Maar ik heb tenminste het echte runescape gezien. Maar ik zeg gewoon mijn mening.

Toegevoegd na 1 minuten:

Naar mijn mening is runescape toch wel een beetje de verkeerde kant uitgegaan. wat ik daarmee bedoel is dat er door al dat nieuwe armour en zoveel andere dingen, de oude dingen zoals de godarmours (virtus, torva en pernix)en de godswords( die ik persoonlijk, behalve sgs die vrijwel hetzelfde uiterlijk heeft behouden, een lelijk uiterlijk vind hebben) zo hard aan het crashen zijn. Wat ik eigenlijk een enorme spijtige zaak vind. zoals bv Pernix body , die was vroeger 175m he!!!!!. Nu nog maar een kleine 17m. en ze blijven dalen he.

Maar goed. nu ook even die leuke minigames zoals inderdaad soulwars en clan wars die toch wel stilletjes aan in de vergeethoek zijn gekropen. Je ziet zowat niemand ze nog spelen. Zo goed als dood dus. De reden? Naar mijn mening de beloningen. Ik denk dat de mensen ze te laag vinden en daardoor niet meer spelen.

En iets waar de meerderheid een hekel aan heeft. En dat vind ik die solomon store. Kan iemand me uitleggen waarom ze dat hebben gedaan? Oké, het zal wel een opbrengste zijn voor jagex. Maar ik heb er echt de pest aan. Ik vind dat ze hiermee wel een beetje hebben overdreven. Al die cosmetische armours en al die nieuwe pets. Nee danku. Het is een beetje te veel.

En ja, ik geef je ook een beetje gelijk. Ik lijk misschien door dit te zeggen een beetje old-school. Ik ben misschien een beetje blijven plakken. Maar ik heb tenminste het echte runescape gezien en heb ervan genoten. Maar ik zeg gewoon mijn mening en die van jullie kan misschien anders zijn. maar ik hoop dat er toch ook andere spelers zullen zijn die wat ik geschreven heb, ook vinden.
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd. een spijtige z

Bericht door Gio »

the_shiraser schreef: En iets waar de meerderheid een hekel aan heeft. En dat vind ik die solomon store. Kan iemand me uitleggen waarom ze dat hebben gedaan? Oké, het zal wel een opbrengste zijn voor jagex. Maar ik heb er echt de pest aan. Ik vind dat ze hiermee wel een beetje hebben overdreven. Al die cosmetische armours en al die nieuwe pets. Nee danku. Het is een beetje te veel.
Persoonlijk vind ik solomon wel leuk, de cosmetische Arnours zijn best wel vet. En de pets zijn ook leuk om te hebben.
Afbeelding
the_shiraser
Berichten: 2
Lid geworden op: donderdag 9 april 2015, 9:47
RS: shiraser (p2p)
Clan: merchenaries

Re: Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd. een spijtige z

Bericht door the_shiraser »

Zoals ik al zij. ieders zijn mening he
Nooby killor
Berichten: 2300
Lid geworden op: zaterdag 21 april 2007, 18:06

Re: Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd. een spijtige z

Bericht door Nooby killor »

the_shiraser schreef: Naar mijn mening is runescape toch wel een beetje de verkeerde kant uitgegaan. wat ik daarmee bedoel is dat er door al dat nieuwe armour en zoveel andere dingen, de oude dingen zoals de godarmours (virtus, torva en pernix)en de godswords( die ik persoonlijk, behalve sgs die vrijwel hetzelfde uiterlijk heeft behouden, een lelijk uiterlijk vind hebben) zo hard aan het crashen zijn. Wat ik eigenlijk een enorme spijtige zaak vind. zoals bv Pernix body , die was vroeger 175m he!!!!!. Nu nog maar een kleine 17m. en ze blijven dalen he.

Maar goed. nu ook even die leuke minigames zoals inderdaad soulwars en clan wars die toch wel stilletjes aan in de vergeethoek zijn gekropen. Je ziet zowat niemand ze nog spelen. Zo goed als dood dus. De reden? Naar mijn mening de beloningen. Ik denk dat de mensen ze te laag vinden en daardoor niet meer spelen.

En iets waar de meerderheid een hekel aan heeft. En dat vind ik die solomon store. Kan iemand me uitleggen waarom ze dat hebben gedaan? Oké, het zal wel een opbrengste zijn voor jagex. Maar ik heb er echt de pest aan. Ik vind dat ze hiermee wel een beetje hebben overdreven. Al die cosmetische armours en al die nieuwe pets. Nee danku. Het is een beetje te veel.

En ja, ik geef je ook een beetje gelijk. Ik lijk misschien door dit te zeggen een beetje old-school. Ik ben misschien een beetje blijven plakken. Maar ik heb tenminste het echte runescape gezien. Maar ik zeg gewoon mijn mening.
Je zult het altijd krijgen dat oudere wapens/armour minder waard worden, simpelweg omdat er betere dingen in het spel komen. Als dat niet zou gebeuren zou alle nieuwe content niet worden gespeeld omdat je er niks beters voor terug krijgt dan wat je al hebt. Als je dit combineert met het feit dat er maar weinig nieuwe spelers komen, wordt het armour dat niet meer het beste is minder waard. Jagex probeert er wel dingen tegen te doen, zoals de Abbysal Vine Whip en de nieuwe drops van de Lava Strykewyrms die oudere wapens nodig hebben om een beter wapen te maken, maar er zijn ondertussen zo veel whips enzo in het spel dat dit ook niet heel veel zin meer heeft volgens mij.
Afbeelding
Kees
Berichten: 82
Lid geworden op: zondag 11 oktober 2009, 10:07
RS: Keees (p2p)
Clan: DutchPancakeService
Oude naam: Keesie007

Re: Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd

Bericht door Kees »

Ik heb geen enkel probleem met Treasure Hunter omdat ik Runescape niet als iets competatiefs zie. De top 15 5.2b xp is al bekend, voor individuele skills is de front page halen onmogelijk. Zolang ik niet van nieuwe content wordt buiten gesloten omdat ik niet genoeg keys hebt kan het me niet schelen dat er iemand anders is die zijn xp 2x zo snel haalt omdat hij honderden euro's aan keys uitgeeft. Daarbij, als er iets bij zit dat je echt graag wilt hebben kun je het uiteindelijk wel krijgen via Bonds of Vic the Trader.

Solomons General Store ben ik een fan van, omdat de outfits niet extreem duur zijn en puur cosmetisch.
TikTakTokTekTuk
Berichten: 8318
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 21:19
RS: Gestopt
Oude naam: seablast

Re: Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd. een spijtige z

Bericht door TikTakTokTekTuk »

the_shiraser schreef: Zoals ik al zij. ieders zijn mening he
zij 8-[
Vele kusjes aan iedereen
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd

Bericht door Lars »

Opzich goed geschreven ;) niet op alle punten met je eens maar leuk geschreven.
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd

Bericht door Sam »

Ceecs Clan schreef: Mooi artikel, jammer dat het niet objectief is.
Artikelen hoeven ook niet objectief te zijn, hé. Sterker nog, vaak zijn artikelen leuker om te lezen als er een mening in verworven is.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
1337 elias
Berichten: 637
Lid geworden op: woensdag 9 december 2009, 14:17
Clan: united skillerz
Oude naam: elias

Re: Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd

Bericht door 1337 elias »

Sam schreef: Is castle wars nog een ding? Dat was leuk vroeger
nee totaal dood geen cwer speelt het meer
ze hebben heel cw generfd in 2k13 ;)
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd

Bericht door Mystery »

Sam schreef:
Ceecs Clan schreef: Mooi artikel, jammer dat het niet objectief is.
Artikelen hoeven ook niet objectief te zijn, hé. Sterker nog, vaak zijn artikelen leuker om te lezen als er een mening in verworven is.
Als je vooral objectieve artikelen zoekt, dan zijn de pagina's op de website een voorbeeld. Vaak horen bij publicaties subjectieve artikelen, tenzij er eens een beschouwing geschreven wordt, wat niet vaak voorkomt. Fictie laat ik even erbuiten. ^^

Toegevoegd na 1 minuten:
Lars schreef: Opzich goed geschreven ;) niet op alle punten met je eens maar leuk geschreven.
Kun je misschien even uitleggen op welke punten je het niet eens bent en waarom? ^^
Zilliewan
Berichten: 17
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2013, 20:04

Re: Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd

Bericht door Zilliewan »

Het is een helder stuk, wat ik er vooral uit haal, en mee eens ben, is dat een ieder het zelf moet weten hoe ze spelen, en als iemand er een kapitaal aan spins in wil gooien.. so be it.

Als relatief nieuwe speler ben ik niet belast/ gezegend met de "oude runescape" uit welk jaar dan ook.
Ik speel ook niet om de topscore lijstjes te halen, maar om doelen te halen die ik zelf leuk vind..
Mijn volgende is 92 RC om die wands van POP te kunnen maken.

Verder doet Solomon me niet zoveel, gebruik eigenlijk alleen mijn LP's voor aura's etc.
Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat de sommige minigames erg weinig gespeeld worden, of dat nu vanwege de beloningen is,
of omdat spelers meer dingen solo doen, weet ik niet.

Verder wens ik een ieder veel speelplezier toe :)

Grtz
Zillie
leer van gisteren en droom van morgen, maar leef vandaag...
Deemril
Berichten: 424
Lid geworden op: maandag 26 maart 2012, 10:11
RS: Deemril (p2p)
Clan: RSR
Oude naam: Tyraz

Re: Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd

Bericht door Deemril »

Leuk geschreven, ik ben echter niet eens met 'Eerlijk is eerlijk: je bent fel tegen de set, waarom zou je dan nog zo eentje willen bemachtigen? '. Het wil niet zeggen dat je geen voorstander bent van bepaalde content (vb. warbands) dat het hypocriet zou zijn om toch xp te halen via warbands. Het wil niet zeggen dat ik geen voorstander ben van vb. vliegen met het vliegtuig, dat ik daarom met de trein naar vb. Moscou zou moeten gaan.
Afbeelding
Verdonk Rita
Berichten: 6
Lid geworden op: zaterdag 11 april 2015, 16:48
RS: Verdonk Rita (p2p)
Clan: Geen

Re: Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd

Bericht door Verdonk Rita »

Het is logisch dat Jagex steeds verder wil evolueren. Ze hebben dit naar mijn mening ook redelijk gedaan. Sommige dingen zijn naar mijn mening wel wat overdreven maar dat hoort er nu eenmaal bij. Ik speel zelf ook sinds 2005. Speelde ongeveer 3maanden voordat Construction uitkwam. Helaas is dat account gehackt in 2009. Het is inderdaad makkelijker geworden. Skills trainen sneller en monster gaan makkelijker dood. Ik speelde op oude account veel barrows en doe dit nu op dit account. En toch een duidelijk verschil dat ik toen met combat 120 veel food nodig was en nu op lager Combat maar 2 stuks. Voordat ik stopte in 2009 was het nog bijzonder als je iemand tegenkwam met alles 99. Nu kom je ze aan de lopende band tegen. Het verbaasde mij wel dat zoveel mensen zoveel XP hebben in hun skills. Het is aan jezelf of je meegaat met de nieuwe manieren of bij de oude blijft. RS 2007 vind ik persoonlijk niet veel aan want ja, Daarin kan je ook niet echt zeggen dat je vooruitgang hebt geboekt in de Graphics e.d. Veel nieuwe content gebruik ik nu ook en het bevalt goed. Nieuwe monsters, wapens en uiteraard Treasure Hunter. Het is leuk want je hebt maar 2sleutels per dag en je kan zelf kiezen of je meer wil hebben door te kopen of door te Questen. Iedereen kan zijn account naar Maxed kopen, zelf halen blijft leuker. Ik heb zelf nu nog geen 99's. Op vorige account had ik wel Combat skills 99. Ik ga er nog even van genieten dat ik nu sneller 99's kan halen. Ook dankbaar gebruikt gemaakt van de DoubleXP weekend. Solomons Store heb ik niet veel mee. Behalve dan Replica sets. Replica is naar mijn mening mooier dan de nieuwe looks van die sets. Ook dat is persoonlijk.

Over de wapens; Ik kan mezelf nog altijd prima redden met dragon longsword(attack net 67 gelvld) en hit hier naar mijn mening ook voldoende mee. Nieuwste wapen dat ik heb is de Zaryte bow en voor de Zaryte bow aan had ik Karils Crossbow die zijn werk ook hartstikke goed deed. Je kan jezelf nog altijd netzo goed redden met de oude wapens als met de nieuwe wapens. Maar je wilt toch eens wat anders.

Ieder speelt zijn eigen spel en doet het voor hetzelfde doel namelijk ; Plezier hebben. En ik heb plezier. Ik heb een leuke mix van oude content met nieuwe content.Nieuwe wapens en Oude armours en ik red me heel goed. Dingen wat ik eerder graag deed doe ik nog steeds graag. RuneScape is goed geevolueerd in de jaren en het is hoe je het zelf wil zien en hoe je er zelf aan mee wil doen. En als mensen beginnen te zeuren dat ze Maxed zijn en niets meer te doen hebben, Dan hadden ze het spel maar rustiger aan moeten spelen!

Rita
Ritatata
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: Overpowered, nerfen en niet gebalanceerd

Bericht door Lars »

Dat rs qua xp wel volledig pay to win is. Zeker begin van het jaar toen je eerst prismania had en toen die actie dat lamps bonus xp gebruikten. Mensen haalden daarmee records die nooit te evenaren zijn.
Afbeelding
Plaats reactie