Interview met Mod MattHe

Lees hier de publicaties die het siteteam heeft gemaakt. Er is voor ieder wat wils!
Plaats reactie
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Interview met Mod MattHe

Bericht door Ceecs Clan »

Voorwoord
Vampirhase, Pirat LeChat, Aliena, de redacteurs van de Duitse clan nieuwskrant genaamd “Clanbote”, hebben een interview afgenomen van Mod MattHe nadat zij dit hebben gevraagd op het Clan Leader Forumboard. Pirat LeChat vroeg aan mij om te helpen met de vertaling naar het Engels en ik bood aan om dat ook naar het Nederlands te doen.

Clanbote” is een nieuwskrant die verschijnt op het Duitstalige Runescape forum. Deze gaat over Duitstalige clans en friends chats. Als onderdeel hiervan houden ze polls in clans en vragen ze leiders van clans en friends chats waarom hun clan/friends chat uniek is in de community.
Afbeelding
Buiten artikelen over clans schrijven ze ook artikelen over onbekende dingen in Runescape, zodat nieuwe spelers meer kennis van het spel opdoen en een kans krijgen om nieuwe trucs te leren voor hun dagelijkse routine.

Tenslotte is humor ook een onderdeel in hun nieuwskrant. In hun laatste editie hadden ze een artikel over tien types clanleiders. Nadien hebben sommige clans gediscussieerd over welk type bij hun leider past.

Genoeg nu over de afnemers van het interview, over naar het daadwerkelijke interview met Mod MattHe!

Interview met Mod MattHe
1. We zijn te weten gekomen dat je oorspronkelijk in Duitsland bent geboren. Waarom ben je naar Engeland verhuisd en hoe komt het dat je werkt voor Jagex?

Mod MattHe: “Ik ben geboren in Duitsland omdat mijn vader een soldaat in het Britse leger was die gestationeerd was in het Rijnlandgebied. Ik was dus heel jong toen ik daar wegging. Ik ben al meermaals terug geweest hoor, deels ook vanwege de goede kwaliteit wurst ;)

Ik heb meer dan twee jaar gewerkt bij Jagex als Player Support, maar sinds 18 maanden maak ik deel uit van het Community Team.”

Afbeelding
2. Wat zijn je speciale taken bij Jagex?

Mod MattHe: "Ik ben een Community Manager – dat betekent dat ik een hoop taken heb. De clan & roleplaying community's bijvoorbeeld zijn beide mijn verantwoordelijkheid, net als fansites, podcasts en de Clan Cup. Het grootste deel van de tijd luister ik naar spelers en zorg ik ervoor dat onze teams hun inbreng ook te horen krijgen."

3. Zit jij in een clan of friends chat?

Mod MattHe: "Als de Jmod die het meest nauw samenwerkt met clans is mijn Jmod account geen lid van een clan, ondanks de vele uitnodigingen. Mijn eigen character is dat wel, maar de clanleiders weten niet dat ik een Jmod ben."

4. Wat maakt Runescape clans uniek vergeleken met guilds, fractions en groepen in andere games?

Mod MattHe: "Runescape clans zijn begonnen als speler-georiënteerde community's en wij hebben de functies en ondersteuning voor de groepen die al bestonden toegevoegd. In plaats van met een specifieke reden gebouwd te zijn door de game designers bestaan clans enkel vanwege de wens van de speler – dat maakt ze heel anders en veel meer community gefocust dan de doelgerichte vormen in andere games.”

5. Wat vind je persoonlijk de beste feature in clan citadels?

Mod MattHe: "Ik hou van de citadel – wie houdt er niet van gratis experience? Maar mijn favoriet? Ga maar naar het theater. Gewoon geweldig.”
Afbeelding
6. Voor veel spelers is de clan citadel een tweede soort player-owned house. Daarom willen ze het steeds meer individualiseren. Wat zou jij willen zien voor individualisatie in de citadel?

Mod MattHe: "Er zijn al zoveel mogelijkheden voor aanpassingen aan de citadel – maar ik denk dat ik de mogelijkheid om verschillende types van bewakers te hebben het leukst vind, inclusief Ogres om te patrouilleren in de citadel. Ik betwijfel of mijn wens waarheid wordt."

7. Welke skill plots hebben het meeste kans om toegevoegd te worden als de clan citadel een update krijgt?

Mod MattHe: "We hebben momenteel geen plannen om de citadel te updaten in de manier om tiers of plots toe te voegen aangezien dit een complete rework van de citadel vereist, een project dat ongeveer zo groot is als de Elf City. Persoonlijk zou ik een Divination plot willen als het ooit gaat gebeuren."

8. Zijn er plannen voor nog een citadel tier?

Mod MattHe: "Er zijn geen plannen voor een nieuwe tier voor de citadel. Het was gebouwd voor zeven tiers en om er meer aan toe te voegen moeten we vanaf nul opnieuw beginnen."

9. Is er een mogelijkheid om de lege skill plots te vullen? Bijvoorbeeld met een cosmetisch weiland met wolkjesschapen (extra zacht en wollig), konijntjes en koeien?

Mod MattHe: "De huidige lay-out voor de skill plots is ontworpen om vrij te kunnen bewegen, daarom zijn er niet echt “lege” plot slots. Grafische extra's zijn wel leuk maar de huidige druk op ons grafische team maakt het onwaarschijnlijk."
Afbeelding
10. Op het forum zijn er veel artikelen over de nieuwe interface voor clan opties. Kan je ons een update geven rondom deze plannen?

Mod MattHe: "Ongeveer een jaar geleden hebben Mod Maz, Mod Moltare en ikzelf gekeken naar de mogelijkheden van sommige van deze permissies en administratieve functies voor clans en hebben we geprobeerd uit te werken hoe we het best hiermee willen omgaan; dit leidt ons tot de Clan Permissions Rewrite, wat vaak wordt vermeld door sommige clan leiders. Helaas gaan deze veranderingen gepaard met erg gecompliceerde tests, wat betekent dat het project te groot werd voor ontwikkeling. Daarom zijn we van plan om aan individuele functies te werken – momenteel kijkt Mod Maz naar een Clan Mute systeem."

11. Welke algemene clan update zou jij graag in de toekomst willen zien? (ook al is het niet mogelijk om het te doen)

Mod MattHe: "Ik had graag een update aan Clan Wars gedaan zodat het eigenlijk Clan based was en niet gewoon een friends chat war! Maar het meest van al zou ik PvP citadels willen – Mod Moltare heeft het geregeld in een vlaag van verbeelding hierover wanneer we de mogelijkheid bespreken om legers te bouwen en te laten vechten tegen andere clans. Helaas is dit heel onwaarschijnlijk."

Het oorspronkelijke interview te vinden onder de volgende link: http://services.runescape.com/m=forum_d ... ,1055822#5.

Voorwoord & vertaling geschreven door: Ceecs
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Interview met Mod MattHe

Bericht door Siddy00 »

Hartelijk bedankt namens het siteteam, Ceecs! :D

Ik vond het ook leuk om te lezen! Dankzij dit artikel ben ik eindelijk eens in een theater geweest. Je kan er een hoop lol beleven, dus ik raad het van harte aan aan iedereen die er nog nooit eentje bezocht heeft (of op het podium heeft gestaan) ^_^
Afbeelding
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Interview met Mod MattHe

Bericht door Ceecs Clan »

Graag gedaan! :D

PS: kan ik ook zo title onder mijn naam 'Wandelende Wikipedia' krijgen want ze noemen mij ook wel de Ceecs Wiki in-game.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Interview met Mod MattHe

Bericht door Zeekoe »

Nee, dat is een award die je moet verdienen met de LTF-awards.
Pancho1987
Berichten: 87
Lid geworden op: maandag 28 oktober 2013, 11:21
RS: P a n c h o (p2p)
Clan: Most Wanted

Re: Interview met Mod MattHe

Bericht door Pancho1987 »

Ceecs Clan schreef: Graag gedaan! :D PS: kan ik ook zo title onder mijn naam 'Wandelende Wikipedia' krijgen want ze noemen mij ook wel de Ceecs Wiki in-game.
Hahahahaha Ceecs, anders had ik die ook wel willen hebben. In mijn clan word ik ook vaak zo genoemd. :mrgreen:
Afbeelding

MAX CAPE!: 5 september 2015
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: Interview met Mod MattHe

Bericht door Lars »

Leuk interview. :mrgreen:
Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Interview met Mod MattHe

Bericht door Kweet Vaniks »

Leuk interview! :)
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Interview met Mod MattHe

Bericht door Zeekoe »

Leuk interview, alleen wat jammer dat het enkel over clans gaat.
Gebruikersavatar
n3wb sK11Lz
Berichten: 2
Lid geworden op: donderdag 14 mei 2015, 13:25
RS: n3wb sK11Lz (f2p)

Re: Interview met Mod MattHe

Bericht door n3wb sK11Lz »

Ik had liever nog iets gehoort over de nieuwe skill die dit jaar uit zal komen :-k
(Volgens de mensen op het RuneFest)
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Interview met Mod MattHe

Bericht door Zeekoe »

Er komt geen nieuwe skill de eerste jaren, hoor.
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Interview met Mod MattHe

Bericht door Ceecs Clan »

n3wb sK11Lz schreef: Ik had liever nog iets gehoort over de nieuwe skill die dit jaar uit zal komen :-k
(Volgens de mensen op het RuneFest)
Er komt geen nieuwe skill 'Inventor' komt, maar zal geen skill worden
Plaats reactie