Chronicle: Runescape Legends

Lees hier de publicaties die het siteteam heeft gemaakt. Er is voor ieder wat wils!
Plaats reactie
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Chronicle: Runescape Legends

Bericht door Kweet Vaniks »

Chronicle: Runescape Legends
Afbeelding
Na het lezen van de titel zul je je vast achter de oren krabben en je afvragen, wat is Chronicle: Runescape Legends? Chronicle: Runescape Legends is een kaartspel dat tijdens RuneFest '14 aangekondigd werd door Jagex. Het spel heeft tot op heden nog geen officiële release datum buiten dat het -op het moment van schrijven- wel gepland staat voor release in 2015. De officiële website kan je hier vinden. Als je alle nieuwtjes wilt bijhouden dan kan je je inschrijven via de website, of door het Twitter kanaal te volgen.

Wat houdt het spel precies in?
Chronicle: Runescape Legends is een online kaartspel wat je zou kunnen vergelijken met Heartstone van de concurrent uitgever Blizzard. Het spel speelt zich af binnen de pagina's van een levend boek, aldus Jagex. De game focust zich op quest building, waarin spelers hun eigen miniatuur RPG's kunnen creëren tegen vijanden voordat ze aan het Player versus Player gedeelte van het spel kunnen beginnen. Het lijkt er dus op dat je er dus eerst voor moet zorgen dat je eigen kaartendeck sterk genoeg is voordat je überhaupt tegen andere spelers kunt spelen. Ook zullen er (boss) monsters in dit spel zitten, zoals de Moss Giant of een Imp. In principe is dit dus gewoon Runescape, maar dan als kaarten variant.

Gameplay & platforms
Jagex heeft tijdens RuneFest '14 gameplay beelden laten zien van het spel. Let op: Het Alpha gameplay, wat dus wil zeggen dat er ondertussen al flink wat veranderd kan zijn door middel van feedback, en/of verdere development van het spel.

https://www.youtube.com/watch?v=h1Lk9gM3WLA
Chronicle: Runescape Legends zal beschikbaar zijn voor de PC, Mac, en iOS & Android apparaten.

RuneFest '15
Tijdens RuneFest '15 zal er (veel) meer informatie bekend gemaakt over het spel en krijgt het misschien ook een datum van release. Het spel is tot op heden nog niet speelbaar geweest voor het publiek, maar dat zal 3 oktober veranderen. Mensen die naar RuneFest '15 gaan krijgen een buitenkans om het spel als eerste te proberen en te spelen.

Flop, of toch niet?
Of het een grote flop gaat worden zoals bijvoorbeeld Transformers Universe valt uiteraard nog niet te zeggen. Persoonlijk heb ik goede hoop bij het spel en zie ik er best potentie in, maar of het bijvoorbeeld even groot gaat worden als Heartstone betwijfel ik zeer, maar de tijd zal het ons leren. Of het spel gratis is en/of er microtransacties in het spel zullen gaan zitten is nog niet bekend. Maar Jagex kennende zullen microtransacties wel een dikke ja zijn.

Afbeelding

Jouw mening
Wat verwacht jij ervan? Voel je je aangetrokken door dit spel en zou je het willen spelen, of juist niet? En mocht het spel geld kosten zou je het dan wel of niet kopen? Ik ben benieuwd naar jullie meningen!
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Chronicle: Runescape Legends

Bericht door Tristan »

Ik denk dat iedereen wel sceptisch is. Alleen al om het feit dat Jagex de publisher is: mechscape, Steller Dawn, Transformers... Ik zal toegeven dat ik niet alle titels van Jagex ken maar volgens dit is er naast Runescape alleen 'Block n load'. Of dat nou zo'n succesvolle titel is betwijfel ik, maar in ieder geval is het bij zijn release stadia aangekomen, iets wat niet zo vanzelfsprekend blijkt te zijn voor de titels van Jagex.

Het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat het in de buurt gaat komen van de populariteit van hearthstone, er zal wel door velen op neergekeken worden als het inferieure spel. Runescape trekt al weinig nieuwe spelers en heeft al een wat negatief stigma om zich hangen; zitten er mensen buiten Runescape dan echt te wachten op een 'Runescape in kaarten'? Het is duidelijk dat ze spelen inspelen op de Runescape spelers, maar dan vrees ik dat het meer een soort bij dingetje gaat worden en niet echt een eigen vaste playerbase gaat krijgen. Ik hoop daarom dat Jagex niet al te veel geld in Chronicles heeft gepompt.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Pancho1987
Berichten: 87
Lid geworden op: maandag 28 oktober 2013, 11:21
RS: P a n c h o (p2p)
Clan: Most Wanted

Re: Chronicle: Runescape Legends

Bericht door Pancho1987 »

Hmmmm, ik ken Heartstone niet eens, nog nooit van gehoord. En of ik nou zit te wachten op Runescape als kaartspel? Nee bedankt, geef mij maar liever een goed potje Poker ofzo, veel spannender ;-)
Afbeelding

MAX CAPE!: 5 september 2015
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Chronicle: Runescape Legends

Bericht door Dexter »

Tristan schreef: Ik denk dat iedereen wel sceptisch is. Alleen al om het feit dat Jagex de publisher is: mechscape, Steller Dawn, Transformers... Ik zal toegeven dat ik niet alle titels van Jagex ken maar volgens dit is er naast Runescape alleen 'Block n load'. Of dat nou zo'n succesvolle titel is betwijfel ik, maar in ieder geval is het bij zijn release stadia aangekomen, iets wat niet zo vanzelfsprekend blijkt te zijn voor de titels van Jagex.

Het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat het in de buurt gaat komen van de populariteit van hearthstone, er zal wel door velen op neergekeken worden als het inferieure spel. Runescape trekt al weinig nieuwe spelers en heeft al een wat negatief stigma om zich hangen; zitten er mensen buiten Runescape dan echt te wachten op een 'Runescape in kaarten'? Het is duidelijk dat ze spelen inspelen op de Runescape spelers, maar dan vrees ik dat het meer een soort bij dingetje gaat worden en niet echt een eigen vaste playerbase gaat krijgen. Ik hoop daarom dat Jagex niet al te veel geld in Chronicles heeft gepompt.
Ik speel Block N Load, spel is paar maand na uitgave stervende doordat er enorm weinig spelers zijn, gemiddeld per dag maar 200 spelers meer, en je hebt 10 man nodig voor een match. Tenzij ze een deel F2P maken of je co-op tegen bots kunnen laten spelen, zie ik weinig toekomst. Ergens deze week komt er een state of the union, waarin ze hun plannen gaan bekend maken.
Afbeelding
Plaats reactie