Interview met Mod Kelpie!

Lees hier de publicaties die het siteteam heeft gemaakt. Er is voor ieder wat wils!
Plaats reactie
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Interview met Mod Kelpie!

Bericht door Kweet Vaniks »

Interview met Mod Kelpie
Afbeelding
Het is weer tijd voor een nieuw interview! Ondanks dat hij een van de Ninja's is hebben RuneTimes en Lunagang er toch voor gezorgd dat we Mod Kelpie in de spotlampen konden krijgen. Veel leesplezier!

Voor de mensen die je niet kennen, wie ben je en wat is je taak bij Jagex?
Hoi! Mijn naam is Mod Kelpie! Ik ben de project manager voor RuneScape en tegelijk product eigenaar van het Ninja team. Ook sta ik bekend als het hoofd van het Ninja team. (Meer informatie over het Ninja team kun je hier vinden.)

Wanneer hoorde je voor het eerst over Jagex? En wanneer begon je voor Jagex te werken?
Nadat iedereen werd ontslagen bij het bedrijf waar ik werkte voordat ik bij Jagex kwam hield Jagex een personeelswerving. Dat was de eerste keer dat ik iets over Jagex hoorde, ondanks ik wel eerder van RuneScape gehoord had. Ik had toen nog een tijdelijke baan elders en een super leuke tijd van werkloosheid (sarcasme) voordat ik bij Jagex kwam als QA Tester. Toen ik voor het eerst begon bij Jagex begon ik aan ander project voordat ze me verhuisde naar RuneScape enkele maanden later. Dat is op het moment van schrijven iets meer dan vier jaar geleden.
Afbeelding
Hoe ziet een typische dag op het kantoor er uit voor je, als er zoiets bestaat als een typische dag?
Er zijn enkele dingen die ik elke dag doe, zeker nu ik deel uitmaak van het Ninja team. Elke ochtend besteed ik wat tijd om de forums, Twitter, Reddit en RuneLabs te lezen voor feedback en ninja-fix suggesties. Samen met de andere Ninja's zetten we alles wat wij leuk vinden op een spreadsheet. We bespreken deze ideeën/suggesties tijdens onze wekelijkse vergadering op maandag. Ik besteed dagelijks ook redelijk wat tijd om onze projecten en verbeteringen waar we op dat moment aan werken te bekijken.

Waarom koos je voor de naam Mod Kelpie?
Toen ik voor het eerst begon was mijn mod naam mijn achternaam, dus ik heb dat veranderd naar Kelpie een tijdje geleden. Ik wilde iets in de trant van fantasie, en dat het toch paste binnen het thema van RuneScape. Ik wilde niet iets wat direct uit het spel kwam, omdat ik niet wou dat mijn naam verbonden was aan een de inhoud van het spel. Een Kelpie is een mythische Schotse water schepsel. Het is niet echt een aardig schepsel aangezien het schepsel er nogal van houdt om kinderen te verdrinken. Ik koos de naam enkel omdat ik hem leuk vond en omdat hij binnen mijn zoektermen paste.
Afbeelding
Wat vind je het leukste aan de community?
De passie die de community heeft voor het spel, en de wil om het spel te verbeteren. Het houdt me echt gemotiveerd. Het is ook altijd erg leuk om feedback te krijgen, goed of slecht, zolang het maar op een volwassen manier gebeurt.

Als je een ding, maar letterlijk wat je wil mocht veranderen in Gielinor, wat zou je aanpassen, en waarom?
Ik betwijfel of dat ooit gaat gebeuren, maar het zou tof zijn om de grootte van de wereld aan te passen. Zodanig dat het echt een gevoel geeft dat we verschillende continenten hebben. Een van de eerste projecten waar ik ooit aan gewerkt heb was het testen van alle nieuwe bomen op het terrein van de gratis spelers, maar tot op heden hebben we nog steeds niet de boom in het midden van het paleis in Varrock geüpdatet!
Afbeelding
Hoe maak je een keuze over welke projecten je aan wil werken met de Ninja's?
Met alles wat we moeten doen moeten we de projecten met elkaar afwegen en bekijken we hoeveel tijd er nodig is om het project te voltooien. Dus over het algemeen stellen we een prioriteit aan de projecten die de grootste impact hebben. Maar we willen er tegelijkertijd ook voor zorgen dat we content toevoegen voor de verschillende soorten spelers.

Welk project is tot op heden je favoriet, en waarom?
Sinds ik in het Ninja team zit denk ik dat de belangrijkste dingen die we gedaan hebben de Beast of Burden (BoB) improvisaties geweest zijn. We hebben er dus voor gezorgd dat jullie je inventory naast die van de BoB zien, en je ook bij je BoB kan terwijl je je bank open hebt staan. Het is een van die typische dingen waarvan je denkt na het toevoegen, waarom hebben we dit niet eerder gedaan? Het is een grote improvisatie en verbetering voor veel spelers.
Afbeelding
Plan je de Ninja projecten op het lange termijn, of beslis je liever iets op een dagelijks/wekelijks termijn voor wat je vandaag/deze week gaat doen?
De manier waarom we werken is dat we op het eerste helft van de week op Ninja verbeteringen focussen. Dit zijn de verbeteringen die je wekelijks terug ziet in de patch notes. Als we dus eenmaal genoeg verbeterd hebben stappen we over naar onze eigen projecten. Voor (bug)-fixes hebben we een grote lijst met voorgestelde ideeën van spelers en JMods. Ontwikkelaars kiezen dus verbeteringen uit deze lijst, en die zie je weer terug in de patch notes. Voor projecten hebben we een geprioriteerde achterstand. Als een ontwikkelaar eenmaal klaar is met een project beginnen ze met de eerstvolgende op de lijst. Ik heb niet de neiging om zomaar iets een datum van release te geven voordat ze bijna afgerond zijn en ik weet wanneer ze echt af zijn.

Werkt elke ontwikkelaar aan zijn eigen ding?
Momenteel werkt iedereen aan zijn eigen ding. Het zou wel leuk om een beetje meer samenwerking te zien, maar de meeste projecten van ons zijn te klein om er met meer dan een persoon aan te werken. We geven elkaar wel feedback op elkaars projecten, en we helpen elkaar ook met oplossen van problemen mochten die voorkomen.
Afbeelding
Kan je ons vertellen waar je aan werkt tijdens TAPP?
Momenteel niets spannends, helaas. Op het moment probeer ik wat scripting te leren zodat ik ook enkele kleinere dingen zelf kan verbeteren en zo dus ook een bijdrage kan leveren aan de wekelijkse ninja verbeteringen.

Wil je nog wat kwijt? Shout-out momentje!
Het Ninja team is altijd op zoek naar meer suggesties en potentiële ninja verbeteringen. Als je dus een idee hebt laat het ons dan weten in de Ninja forums of post het op de Reddit, of door middel van een RuneLabs suggestie. Je kan me ook altijd direct contacteren via Twitter op @JagexKelpie of op Reddit.

Bedankt voor het lezen en veel 'scape plezier!
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Interview met Mod Kelpie!

Bericht door Bearserk »

Is dat mijn screenshot competitie-winnend plaatje daarboven?

Leuk stukje btw
Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Interview met Mod Kelpie!

Bericht door Kweet Vaniks »

Ze komen van de AC/SC, ja :)
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Interview met Mod Kelpie!

Bericht door Tristan »

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 8&t=276050
Mijn inzending:
In- of uitklappen •
Afbeelding
Het plaatje:
Afbeelding

Dit was copyrighted, dief!

Nee maar goed, leuk stuk. Interviews met Jmods zijn altijd interessant om te lezen.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Meleepro NL
Berichten: 1457
Lid geworden op: zondag 6 januari 2013, 14:17
RS: MELEEPRO NL (p2p)
Contacteer:

Re: Interview met Mod Kelpie!

Bericht door Meleepro NL »

Tristan schreef: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 8&t=276050
Mijn inzending:
In- of uitklappen •
Afbeelding
Het plaatje:
In- of uitklappen • Afbeelding
Afbeelding
Dit was copyrighted, dief!

Nee maar goed, leuk stuk. Interviews met Jmods zijn altijd interessant om te lezen.
Enige die daar CopyRight op kan claimen is JaGeX, jij dus niet
In- of uitklappen • alle achievements van MELEEPRO NL
99 Constitution since 18-12-2013 [kolom]99 Magic since 27-1-2014[/kolom][kolom]99 Herblore since 23-2-2014[/kolom]
[regel]99 Defence since 01-3-11-2014[kolom]99 Ranged since 08-3-2014[/kolom][kolom]99 Strength since 27-4-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Summoning since 31-5-2014[kolom]99 Attack since 07-6-2014[/kolom][kolom]99 Prayer since 4-7-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Slayer 26-10-2014[kolom]99 Firemaking since 3-11-2014[/kolom][kolom]99 Cooking since 3-11-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Construction since 22-2-2015[kolom]99 Fletching since 26-6-2015[/kolom][kolom]99 Smithing since 12-8-2015[/kolom][/regel]
[regel]99 Crafting since 26-9-2015[kolom]99 Agility since 1-2-2016[/kolom][kolom]99 Hunter since 28-2-2016[/kolom][/regel]
[regel]99 Thieving since 24-9-2016[kolom]99 Mining since 9-10-2016[/kolom][kolom]99 Woodcutting since 17-11-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Defence since 27-9-2015[kolom]120 Ranged since 14-4-2015[/kolom][kolom]120 Constitution since 4-5-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Summoning since 18-2-2017[kolom][/kolom][kolom][/kolom][kolom][/kolom][/regel]

Plaatje Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie